Lepidoliet steen voor zelfvertrouwen, zuivering en vrede

Lepidoliet steen voor zelfvertrouwen, zuivering en vrede Lepidoliet is een steen die pas sinds het einde van de vorige eeuw algemeen in de handel verkrijgbaar is. De kleur is roze, violet, blauw-paars, grijs. Lepidoliet is een zachte steen, met een hardheid van 2,5 - 3. Het is een veldspaat (glimmer) en behoort tot de groep van bladsilicaten, mica. De kleur wordt veroorzaakt door lithium. Deze steen helpt om in je eigen energie te blijven. Hij beschermt tegen elektromagnetische straling. Op de foto zie je lepidolietkristallen in het moedergesteente. De lepidoliet wordt gebruikt voor ontgifting van het lichaam en zuivering op het niveau van ziel en geest. Zo maakt deze steen ruimte voor vernieuwing. Lepidoliet geeft zelfvertrouwen en bevordert originaliteit en een heldere geest. Er komt meer inzicht in de vaak verwarrende invloeden vanuit de omgeving. Negativiteit wordt verdreven en er komt meer vrede en ontspanning. De lepidoliet is zeer geschikt als meditatiesteen.

Lepidoliet geeft zelfvertrouwen en zelfstandigheid

Wie gebrek heeft aan zelfvertrouwen vindt in lepidoliet een steen die je helpt om bij jezelf te blijven, je eigen keuzen te maken. Je innerlijke kracht versterkt en je wint aan moed. Dit komt omdat je minder vatbaar bent voor invloeden uit je omgeving. Lepidoliet helpt je om je bewust te worden van je grenzen en ze aan te geven. Je vertrouwt op jezelf, ook al ondervind je geen steun uit je omgeving. Je leert vanuit onafhankelijkheid te opereren. Je hebt het niet langer nodig om de goedkeuring van anderen te ontvangen. Onafhankelijk bepaal je je koers. Je wacht niet langer af. Je durft de knoop door te hakken, beslissingen te nemen. je bent zakelijk in je overwegingen en trefzeker. Je vertrouwt op je instinct. Rustig en onopvallend verloopt de ontwikkeling onder invloed van lepidoliet.

Inzicht in plaats van verwarring

De veelheid van invloeden in de wereld waar we in leven, kan verwarring scheppen. Lepidoliet helpt je om te gaan met ongewenste en storende invloeden en je er niet door van de wijs te laten brengen. De steen helpt om je te richten, te concentreren en maakt de gedachten helder. Verwarring kan emotionele oorzaken hebben, lepidoliet geeft meer inzicht in wat er in jezelf omgaat. Je bent beter in staat om helder naar je gedachten en gevoelens te kijken. Je onderscheidt duidelijker waar de verwarring mee te maken heeft. De steen helpt je om ook in grote mensenmenigten bij jezelf te kunnen blijven, in je eigen kracht.

Lepidoliet voor originaliteit en inzicht

Deze steen helpt je in je bewustwordingsproces. Je leert om zelfstandig te denken. Je ziet het wezenlijke en richt je daarop. Originaliteit en inzicht worden bevorderd. Je kunt je in andere standpunten verplaatsen.

Steen voor vernieuwing en originaliteit

Oude patronen worden doorbroken. We voelen ons gestimuleerd om ons potentieel aan te spreken. Stap voor stap gaan we voorwaarts.

Zuivering en ontgifting

Op de verschillende niveaus van lichaam, ziel en geest worden we gezuiverd door de lepidoliet. De steen heeft een ontgiftende werking op lichamelijk niveau, stimuleert de reinigingsprocessen van de huid. Op emotioneel gebied verliezen de schaduwen uit het verleden aan kracht en maken plaats voor helderheid, vertrouwen en goede moed. Onze ware gevoelens worden zichtbaar en diepe wensen komen aan de oppervlakte. We trekken het geluk aan doordat de negativiteit verdwijnt.

Vrede, ontspanning en zelfvertrouwen

Lepidoliet verdrijft negativiteit. Boosheid, woede, haat, enz. worden verzacht. Het is een steen van verzoening. Hij brengt tot rust en kalmeert. De irritaties van alledag zijn niet meer zo belangrijk. Je kijkt er doorheen. Door een groeiend zelfvertrouwen benader je het leven met meer vrede en positiviteit.

Meditatiesteen

De prachtige kleuren, paars en violet, van lepidoliet, doen denken aan meditatie. De steen brengt ontspanning en helpt gelijktijdig je te concentreren. Het hoofd wordt helder. Gedachten tekenen zich helder af, ze gaan minder snel met je op de loop. Je ervaart steeds meer diepte en ruimte.

Lepidoliet bij stress en overbelasting

Spanning in het lichaam wordt verlicht, stijve spieren ontspannen, overbelaste zenuwen komen tot rust en in balans. Verlicht zenuwpijn (ischias). Ondersteunend bij allergieën. Geschikt bij stress, slapeloosheid. Leg een steen onder je hoofdkussen.

Lees verder

© 2014 - 2020 Sofiaroc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Jsj1771, Flickr (CC BY-2.0)
  • De kristallengids. Simon & Sue Lilly
  • Handboek geneeskrachtige stenen. Michael Gienger
  • De magie van edelstenen en kristallen. Scott Cunningham

Reageer op het artikel "Lepidoliet steen voor zelfvertrouwen, zuivering en vrede"

Infoteur: Sofiaroc
Laatste update: 18-12-2019
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Edelstenen
Medische informatie…
Schrijf mee!