InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Seleniet de engelensteen

Seleniet de engelensteen

Seleniet de engelensteen Seleniet is een witte (half)doorzichtige steen met een glas- tot parelmoerglans. De naam komt van Selena, de Griekse maangodin. Het is een zeer zachte steen, hardheid 2. Oppervlakkig bekeken lijkt hij op witte calciet. Het is feitelijk transparant gips. Natuurlijke selenietkristallen behoren tot de meest heldere stenen die in de natuur kunnen worden aangetroffen. De steen is ontstaan door verdamping van zoutwatermeren en zeeën uit de oertijd. Als de steen in water komt te liggen valt hij na enige tijd uiteen in dunne plaatjes. Rozetachtige vormen van seleniet worden woestijnroos genoemd. Albast is de ondoorzichtige variant; in de prehistorie werden er in het gebied ten oosten van de Middellandse Zee beeldjes van gesneden. Seleniet is geschikt als meditatiesteen en kan je in contact met je gidsen/engelen brengen. De werking is zuiverend, de aura wordt gereinigd. De lichtkrachten zijn sterk.

Nieuwetijdssteen

Seleniet is geschikt om je op de meest hoge regionen van de geest af te stemmen. Spiritueel inzicht wordt bevorderd. De witte heldere kleur van seleniet wijst op haar werking op het kruinchakra en de aura. Dit is een nieuwetijdssteen. Denkprocessen verlopen helder. Het vermogen tot visualisatie wordt ondersteund. Een positieve intentie versterkt de werking van de steen.

Meditatiesteen

De werking van seleniet op het kruinchakra maakt haar geschikt als meditatiesteen. Onrust wordt verdreven en de geest wordt helder. Men wordt ontvankelijk voor de meest zuivere gedachten en krachten. Onder invloed van deze steen komt men in contact met de eigen diepste en hoogste innerlijke waarheid.

Engelensteen

Doordat de steen afgestemd is op de meest subtiele en hoge niveaus, helpt ze om je in contact te brengen met de sfeer van de engelen. Je komt open te staan voor de leiding van gidsen.

Energie in beweging

Geblokkeerde of gestagneerde energie gaat door seleniet weer stromen. Bij vermoeidheid aan het einde van een dag verdrijft seleniet de spanningen. Het is een verkoelende steen. Seleniet is een van de beste stenen om een snelle energiewisseling tot stand te brengen. Vitaliteit wordt vernieuwd.

Spanningen afvoeren.

Neem een kristalstaaf in de hand en visualiseer hoe zuivere energie via de kruin naar binnen stroomt en hoe alle spanningen en zorgen via de steen verdwijnen. Ook pijnlijke herinneringen kunnen zo uit je systeem verwijderd worden.

Aurareiniging

Seleniet werkt met name op de aura (het energieveld om het lichaam heen). Feitelijk komt haar uitwerking op het fysieke lichaam tot stand doordat de energiestroom in de aura hersteld wordt. De aura wordt genezen, grijze en troebele plekken in de aura die duiden op vaak al oude trauma's, lossen op.

Lichtkracht

Seleniet is geschikt om te werken aan zuiverheid en helderheid en deze in stand te houden. De lichtkracht van seleniet kan gebruikt worden om donkere krachten buiten je te houden. Schaduwen en duisternis worden verdreven. Problematische situaties vermeden. Slechte invloeden bereiken ons niet. De seleniet kan je inzicht geven waar negatieve krachten vandaan komen. Je krijgt inzicht in je eigen negatieve inhouden zoals woede en wrok die zich vastgezet hebben. Deze emoties kunnen door met de steen te werken losgemaakt worden en losgelaten. De intentie om je te zuiveren is zoals altijd belangrijk. In het geval van seleniet is het een vereiste om de steen tot zijn volle kracht en werking te laten komen.

Fysiek

Seleniet past bij zwangerschap en het geven van borstvoeding. De steen zou beschermen tegen epileptische aanvallen.

Gekleurde seleniet

Seleniet bestaat ook in andere kleuren. De oranje seleniet werkt aardend en helpt hogere energieën te integreren in je bestaan.
De blauwe seleniet is rustgevend en bevordert de concentratie. De groene seleniet herstelt de balans. De gele seleniet maakt meer levendig.

Lees verder

© 2014 - 2018 Sofiaroc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het zien van aura'sHet zien van aura'sAura’s zijn energievelden van het lichaam, de geest en de ziel. Ze zijn voor iedereen verschillend en bepalen samen het…
De paranormale wereld: aura, helderzien, engelen en gidsenDe paranormale wereld: aura, helderzien, engelen en gidsenIedereen weet zijn sterrenbeeld, maar hoeveel mensen weten de kleur van hun aura? Elk weekend is er ergens in Nederland…
Aura readings en aura healingAura readings en aura healingVia populaire televisieprogramma's komen we steeds vaker in aanraking met de paranormale wereld. Paranormaal genezen wor…
Boekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtuerecensieBoekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtueIn dit boek van Doreen Virtue wordt uitgelegd hoe iedereen de hulp van engelen kan inschakelen. De schrijftaal is duidel…
Wat is engelen-therapie?Engelen zijn energetische wezens die bestaan uit pure liefde en licht. Ze kunnen altijd helpen, mits je ze daar toestemm…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Tiger Girl, Flickr (CC BY-2.0)
  • Verlichting door kristallen. Katrina Raphael
  • Kristallen ontcijferd. Sue Lilly
  • De kristallengids. Simon & Sue Lilly
  • www.semoea.nl

Reageer op het artikel "Seleniet de engelensteen"

Infoteur: Sofiaroc
Laatste update: 27-01-2018
Subrubriek: Spiritueel
Special: Edelstenen
Schrijf mee!