InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > De magische groene wereld van malachiet

De magische groene wereld van malachiet

De magische groene wereld van malachiet De ondoorzichtige diepgroene malachiet met haar fascinerende tekening van lichtgroene banden en concentrische cirkels bestaat voor 60% uit koper. Het is een kopererts. De hardheid is 3,5 tot 4, een zachte steen dus. De malachiet is een van de allereerste edelstenen die de mens gebruikte vanwege haar magische werking, bijvoorbeeld als amulet. De groene malachiet werd door de Egyptische farao's gebruikt om hoge krachten te geleiden naar onze aarde toe.

De magische wereld van malachiet

Wie op een stenenbeurs bij de stand komt van de handelaar in malachiet, ziet een groene wereld met een magische, geheimzinnige uitstraling. Ruwe stenen in wolkachtige vormen, gepolijste malachietbollen, allerlei voorwerpen gesneden uit malachiet, doosjes, beeldjes. Sinds de mens de malachiet met haar fascinerende kleuren, tekening en vormen ontdekt heeft, behoort ze tot een van de meest gewaardeerde schatten van de aarde.

Malachiet als magisch amulet

Na polijsten krijgen we vaak een cirkelvormige tekening zien, het lijken ogen. Dat was voor velen een reden om hierin het vermogen te zien van de steen om het kwaad af te wenden, het boze oog te bezweren. Boze geesten en boze gedachten zouden niet bestand zijn tegen het vermogen van de steen om het kwaad terug te kaatsen naar waar het vandaan komt.

Tekening in de steen

Als de steen rechte strepen heeft, dan verplaatst de energie zich in de richting van de lijnen. Rustige regelmatige belijning heeft een rustgevend effect. Wat grilliger lijnen bevordert creativiteit, maar is niet of minder rustgevend. De concentrische cirkels bevorderen concentratie.

Groene steen van evenwicht en groei

De groene kleur duidt aan dat de malachiet de balans herstelt. Het is een steen van vrede en harmonie. Ook duidt de groene kleur op groei en overvloed. We leren in harmonie te komen met het aardse in al zijn vormen en verschijnselen. Emotionele onbalans komt aan het licht en wordt hersteld. We worden ons bewust van wat we graag willen, onze wensen, onze idealen, wat onze behoeften zijn. De steen inspireert tot hoop. De malachiet is echter niet de steen die je aanzet om je wensen in daden om te zetten.

Meditatiesteen

Als meditatiesteen is malachiet heel geschikt. Door naar tekening en de kleuren van de steen te kijken laten we de aardse beslommeringen los. Onze concentratie wordt op natuurlijke wijze opgeroepen en ons waarnemingsvermogen gestimuleerd. Neem waar wat de steen bij je oproept terwijl je hem bewondert. Malachiet bevordert dromen en visioenen.

Steen van vrouwen en godinnen

De malachiet doet in haar voorkomen vrouwelijk aan. Ze is gewijd aan Venus/Aphrodite. In Egypte was ze aan Hathor gewijd en in Noord Europa aan Freya. Ze bevordert sensualiteit, het genieten met al je zintuigen. Het is de verleidelijke vrouw, met haar weelderige schatten. Malachiet laat je genieten van wat mooi is, daarmee is ze ook de steen die past bij de schone kunsten. Je leert het aardse in al zijn vormen en als bron van genieting te waarderen. Hij helpt bij menstruatieklachten en vergemakkelijkt de bevalling. Leg bij menstruatiekrampen de steen op de huid en plak hem vast.

Steen van de liefde

De zachte kracht van de malachiet bevordert liefdesgevoelens. We voelen hoe rijk ons hart is. In het geval van liefdesverdriet kan het dragen van een malachiet in de vorm van een hart verlichting brengen. Malachiet brengt verlangens tot rust en geeft ruimte aan hoop. Je kunt zelfs met de steen praten, hoe raar het ook klinkt. De steen neemt je woorden op, je voelt je getroost en je krijgt meer zelfinzicht.

Zaken doen met malachiet

Malachiet heeft een aardse concrete kant, de steen verbindt ons met onze basis, we staan stevig in ons aardse bestaan. Rijkdommen trekken we aan. We weten de dingen op hun juiste waarde te schatten. Als je klanten wil aantrekken, kan het wellicht helpen als je in elke hoek van je bedrijfspand stukjes malachiet neerlegt, of op andere plaatsen die voor jou relevant zijn. Als je malachiet draagt tijdens je zakelijk overleg, ben je extra goed uitgerust om lucratieve zaken te doen, het juiste contract te sluiten en meer te verkopen. Malachiet bevordert het evenwicht en de harmonie en helpt je om een win-win situatie te scheppen waarin beide partijen tevreden zijn. Je durft een risico aan te gaan in het vertrouwen op de goede afloop.

Malachiet, een zuiverende steen

De zachte, absorberende malachiet is in staat om giftige en vervuilende stoffen in zich op te nemen. De steen werkt vochtafdrijvend en ontzurend. Het hoge kopergehalte van de malachiet helpt bij het afdrijven van urinezuren en helpt zo bij reumatische aandoeningen, de gewrichten worden soepeler. Hoofdpijn die samenhangt met een teveel aan urinezuren kan met malachiet bestreden worden.
Maar ook de emoties worden gezuiverd onder invloed van malachiet. Dit zuiveringsproces hoeft niet altijd makkelijk te zijn, we willen vaak niet weten wat er diep in ons leeft. De malachiet brengt omhoog wat verborgen was en gezuiverd moet worden. Als we willen groeien dan kan dat alleen maar als we eerlijk kijken naar wat zich vanuit ons binnenste aandient en als we er niet voor weglopen.

Steen voor studie en geestelijke creativiteit

De malachiet versterkt het abstracte denkvermogen. We zijn beter in staat informatie op te nemen en te bevatten. Het inzicht wordt versterkt, de gedachten gaan snel. We zien de relevante details. Ons kritisch vermogen verscherpt. Als je kind geen zin heeft om te studeren, leg een malachiet in het zicht tussen de studieboeken. De malachiet bevordert de nieuwsgierigheid. De steen geeft de impuls van nieuwe ideeën. Het voorstellingsvermogen wordt versterkt. Bij mentale vermoeidheid kan een malachiet verfrissend werken.

Lees verder

© 2014 - 2019 Sofiaroc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Azuriet, een mineraal vol energieDe azuriet werd door de Egyptenaren gezien als een heilige steen. In de middeleeuwen werd er van het pigment van het min…
Zuiverende edelstenenZuiverende edelstenenMisschien klinkt het voor sommige mensen vreemd, maar er zijn “zuiverende stenen”. Wie de sauna zo nu en dan bezoekt, ke…
Seleniet de engelensteenSeleniet de engelensteenSeleniet is een witte (half)doorzichtige steen met een glas- tot parelmoerglans. De naam komt van Selena, de Griekse maa…
Ziek of zwakjes? Probeer eens een steen!Ziek of zwakjes? Probeer eens een steen!Volgens de holistische manier van denken kunnen stenen ons helpen. Ze hebben elk hun eigen geneeskrachtige werking. Hier…
Wiskundige raadsels: Magische vierkantenHet magisch vierkant (tovervierkant) is een vierkant van getallen die op een zodanige manier zijn ingevuld dat de kolomm…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kevinzim, Flickr (CC BY-2.0)
  • De helende kracht van edelstenen. Zora Storm-Kull
  • De magie van edelstenen en kristallen. Scott Cunningham
  • Edelsteentherapie van A tot Z. Tosca Tetteroo
  • Verborgen krachten der edelstenen. Mellie Uyldert
  • De kristallengids. Simon & Sue Lilly
  • Verlichting door kristallen. Katrina Raphael
  • Handboek geneeskrachtige stenen. Michael Gienger

Reageer op het artikel "De magische groene wereld van malachiet"

Reactie

Maria, 27-03-2017 21:06 #1
Bij reuma, gewrichtspijn en artritis is malachiet dé klassieke steen die kan helpen. Ook bij hartkloppingen, menstruatiepijnen en voor mensen die lang in oud verdriet blijven hangen.
Dit zijn algemene kenmerken; voor persoonlijk keuze zoekt men verder op internet of op beurzen. Reactie infoteur, 11-04-2017
Dank je wel voor je reactie. Wat is hij mooi de malachiet, een wereld op zich. Groetjes van Sofiaroc

Infoteur: Sofiaroc
Laatste update: 27-01-2018
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Edelstenen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!