InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > Migraine: alternatief genezen

Migraine: alternatief genezen

Migraine: alternatief genezen Migraine is een verschrikkelijk ziekte. Het ziektebeeld komt tot uiting in aanvallen waarbij hoofdpijn de belangrijkste klacht is. De reguliere wetenschap weet niet wat de oorzaak is van migraine en kan het niet genezen. Er worden alleen medicijnen voorgeschreven om de symptomen te verlichten. De fytotherapie heeft wel een verklaring over de oorzaak van migraine.

Inhoud:

Kenmerken van migraine met aura

Migraine kan gepaard gaan met een andere klachten. Er wordt dan gesproken van migraine met aura.
  • misselijkheid,
  • braken,
  • overgevoeligheid voor licht en geluid,
  • flikkeringen aan één kant van het gezichtsveld,
  • uitval van het gezichtsveld,
  • doof gevoel in handen en mond,
  • krachtverlies in een lichaamshelft,
  • spraakstoornissen.

Regulier versus alternatief

Ondanks dat de medische wetenschap zegt dat de oorzaak niet kent stelt het dat de oorzaken niet hoofdzakelijk in voeding kunnen liggen. Dat is nu juist waar de fytotherapie de oorzaken wel zoekt. In de reguliere geneeskunde stelt men dat sommige mensen hoofdpijn krijgen van rode wijn, chocolade en oude kaas. In de traditionele kruidengeneeskunde of fytotherapie ziet men de oorzaak van hoofd[pijn in de ovebelasting van de lever, galblaas en dikke darm door het eten van te zwaar en te vet voedsel.

Waarom moet men braken?

De neiging van het lichaam om tijdens de migraine-aanval te braken, waarvoor de reguliere geneeskunde geen verklaring heeft, wordt in de kruidengeneeskunde gezien als een uiterste poging van het lichaam om zichzelf te herstellen middels het uitspugen van de overdaad aan gifstoffen die in het eten zitten. Om het lichaam te stimuleren in het afvoeren van gifstoffen wordt tijdens een aanval aangeraden om te vasten en alleen wortelen, selderij, rode biet en zuurkool te eten.

Lichaamsvergif en zielevergif

Bij vrouwen gebeurt een migraine-aanval vaak vlak voor de menstruatie. Dat is de maandelijkse reiniging van lichaamsvergif en zielevergif. Aan het bloed kleven allerlei gedachten die mensen met zich meedragen. Sommige van deze gedachten kunnen migraine veroorzaken. Een bekend gezegde is dat je ergens hoofdpijn of een punthoofd van krijgt. Daar zit in die zin waarheid in dat sommige overdenkingen aan nare situaties zoveel spanning kunnen oproepen dat dit geuit wordt in hoofdpijn.

Ontspanning en reiniging

Een samengang van ontspannen en reinigen kan hoofdpijn voorkomen. Bij mensen met een migraine-aanval is er vaak sprake van een combinatie van ongewenste gedachten die aan je blijven kleven en gifstoffen uit voeding. Deze versterken elkaars werking. Wat het eten betreft: dat is de makkelijkste manier om aan te passen. Je kunt er zelf voor kiezen om veel groente en fruit te eten en vette jus, vlees en frituurproducten te laten staan. Maar het verwerken van gedachten is een stuk moeilijker. Je moet bij jezelf te rade welke gedachten en gevoelens verantwoordelijk kunnen zijn voor de migraine-aanvallen.

Gevoelens in het achterhoofd

Hoofdpijn komt vaak uit de nek opzetten. Door het achterhoofd loopt het naar voren waar het stopt en een tijd vast blijft zitten. Het achterhoofd en de nek zijn de plek waar de liefdesbinding met bloedverwanten huizen. Alle gevoelens die daarmee in verband staan komen in aanmerking om een hoofdpijn mede te veroorzaken. Dat kunnen liefdesbanden zijn die zijn afgebroken of liefdesbanden die zeer gewenst worden maar onbeantwoord blijven. Gevoelens van deze aard hebben hun weerslag in het krijgen van hoofdpijn. De gevoelens blijven als het ware voortsudderen en worden niet voldoende bewust onder ogen gezien en verwerkt, wat ook zeer logisch is daar het soms moeilijk is met gevoelens om te gaan.

Draag een amethyst

Volgens meer spirituele therapeuten heeft het zin om de reinigende steen amethyst als halsketting te dragen op de huid; Die kan een gevoel losmaken. Ook wordt het homeopathische middel iris D1 aangeraden om de verwerking van gevoelens te ondersteunen. Als de gevoelens verwerkt zijn, komt de hoofdpijn niet meer terug. Dat is een beter vooruitzicht dan de reguliere geneeskunde geeft. Deze stelt namelijk dat je je hele leven lang medicijnen moet slikken tegen hoofdpijn. Medicijnen, waarvan sommige zelfs de bijwerking hoofdpijn hebben. Mensen met een migraine hebben niets te verliezen om er eens voor te gaan zitten en te overwegen of de benadering van de alternatieve geneeskunde voor hen kan helpen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Boek: Mellie Uydert Genees u zelf
  • Boek: Jannes van Everdingen, de beste behandeling bij 56 ernstige ziekten
  • Foto vrouw met hoofdpijn:wikimedia commons
  • Foto wortelen:tom008
  • Foto amethyst-ketting: www.luckytouch.nl

Reageer op het artikel "Migraine: alternatief genezen"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 31-07-2012
Subrubriek: Ziekten
Medische informatie…
Schrijf mee!