InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Hypoglykemie Test

Hypoglykemie Test

Hypoglykemie Test Hypoglykemie Test. Hypoglykemie verschijnselen. Wil je weten of en in hoeverre er bij jou sprake is van Hypoglykemie symptomen of een Hypoglykemisch beeld, dan kan je dit hier te weten komen. Hypogly-kemie, een schommelende of te lage Bloedsuikerspiegel, is te zien als het tegenovergestelde van Diabetes mellitus (Suikerziekte, te hoge Bloedsuikerspiegel). Hypoglykemie wordt door sommigen gezien als mogelijk voorstadium van Diabetes mellitus; anderen erkennen Hypo-glykemie niet als aandoening. Hypoglycemie wordt soms ook met een c geschreven; hier is gekozen voor Hypoglykemie.

Hypoglykemie Test

Hypoglykemie Test. Hieronder vind je de Hypoglycemie Test. Vooraf dient echter wel opgemerkt te worden dat dit geen 'officiële' (wetenschappelijk gefundeerde) test is. De uitslag van deze 'test' moet dan ook niet als absolute maatstaf of diagnose gezien worden. Wel kan het een indicatie geven over de hoeveelheid (mogelijke) Hypoglykemie symptomen. Tevens dient opgemerkt te worden dat de genoemde symptomen in onderstaande lijst ook voor kunnen komen bij andere aandoeningen en/of ziektes.

Heb je het artikel Hypoglykemie (Hypoglycemie) niet eerst gelezen, dan is het misschien goed om dit alsnog even te doen, voordat je met het beantwoorden van de vragen begint.

Hieronder staat een lijst met verschijnselen (symptomen) die in de richting van Hypoglykemie zouden kunnen wijzen. De bedoeling is dat je achter de betreffende vraag een score invult op een schaal van 0 tot 3. De scores hebben de volgende betekenis:
  • 0 = Niet, doet zich nooit voor
  • 1 = Zwak of komt zelden voor
  • 2 = Gematigd, komt ten minste 1 x per week voor
  • 3 = Ernstig of komt vaak voor

Heb je last van ?

nr VragenScore
01 Voortdurende vermoeidheid
02 Hongergevoel tussen de maaltijden door of 's nachts
03 Depressieve gevoelens
04 Slapeloosheid
05 Wakker worden na een paar uur slaap
06 Angstgevoelens (voor mensen, plaatsen of dingen)
07 Moeilijk besluiten kunnen nemen
08 Gebrek aan concentratie
09 Slecht geheugen
10 Onzekerheid of minderwaardigheidsgevoelens
11 Hevige geëmotioneerdheid
12 Geprikkeld zijn
13 Veelvuldige huilbuien of een gevoel van ' inwendig huilen'
14 Woede-uitbarstingen (vaak plots)
15 Opblazen van onbelangrijke zaken
16 Consumptie van snoep, taart, koekjes of frisdranken
17 Consumptie van brood, deegwaren, aardappelen of rijst
18 Consumptie van alcohol
19 Dagelijks meer dan drie kopjes koffie of glazen cola
20 Hunkering naar snoep of koffie tussen de maaltijden door
21 Slechte arbeidsprestaties onder druk
22 Hoofdpijn
23 Slaperig zijn overdag
24 Slaperig of duf zijn na de maaltijd
25 Gebrek aan energie
26 Weinig initiatief
27 Moeilijk op gang komen 's morgens
28 Eten als je je nerveus voelt
29 Maagkrampen of zenuwen op de maag
30 Allergieën: astma, hooikoorts, huiduitslag, voorhoofdholteonsteking, e.d.
31 Verdwijnen van vermoeidheid na eten
32 Zelfmoordgedachten of neiging
33 Verveling
34 Hartkloppingen
35 Nachtmerries
36 Geïrriteerd zijn vóór de maaltijd
37 Beverig gevoel bij honger
38 Maagzweer, maagcatarre, verstopping, opgeblazen gevoel
39 Koude handen en voeten
40 Trillen van de handen
41 Vertroebeld gezichtsvermogen
42 Bloedend tandvlees
43 Duizelig, licht in het hoofd zijn
44 Zware moeilijke ademhaling
45 Snel blauwe plekken krijgen
46 Dingen laten vallen of er tegenop lopen
47 Buitensporige transpiratie
48 Verminderde zin in seks
49 Spiertrekkingen of krampen
50 Uitzonderlijke dorst
51 Herhaaldelijk urineren
52 Gewichtverandering
53 Zenuwuitputting

Tel het totaal aantal punten/scores bij elkaar op. Hieronder staat het aantal punten met de bijbehorende indicaties aangegeven. Nogmaals: bekijk het geheel wel met de nodige armslag en voorzichtigheid..!

  • Boven de 20 punten: er is een kans op Hypoglykemie
  • Boven de 80 punten: vrijwel zeker Hypoglykemie
  • Boven de 120 punten: een sterk Hypoglykemisch beeld.

Wil je weten wat je het beste kunt doen, indien er sprake is van Hypoglykemie symptomen, ga dan naar

Nader Onderzoek Hypoglykemie

Onderzoek hypoglykemie. Verder of nader onderzoek naar Hypoglykemie is meestal bij reguliere artsen niet mogelijk (uitzonderingen daargelaten). Bovengenoemde verschijnselen kunnen soms wel nader bekeken door o.a.: HLB bloedanalyse (microscopisch onderzoek van druppel bloed uit vinger), Kinesiologie, NEI, Biosensor, Bioresonantie apparatuur en Elektro-acupuntuur e.a.
Gerelateerde artikelen
Ziektebeeld Diabetes-MellitusDiabetes-Mellitus is een verlaagde insuline-productie in de alvleesklier. Insuline is noodzakelijk om glucose uit het bl…
Hypoglykemie: oorzaak, symptomen en behandelingHypoglykemie: oorzaak, symptomen en behandelingBij hypoglykemie, ook wel hypo genoemd, krijgen de cellen van het lichaam geen glucose. Dat geeft problemen omdat glucos…
Hypoglykemie (Hypoglycemie)Hypoglykemie (Hypoglycemie)Hypoglykemie (Hypoglycemie) - een schommelende of een te lage Bloedsuikerspiegel. Hypoglykemie is eigenlijk het tegenove…
Glucose en glucose-testersGlucose en glucose-testersGlucose meten we om te zien of onze bloedsuikerspiegel binnen de referentiewaarden ligt, onder meer als diabetes mellitu…
Suikerziekte of diabetes: symptomen en behandelingSuikerziekte of diabetes: symptomen en behandelingSuikerziekte of diabetes heeft - zoals de naam al zegt - te maken met een probleem van de suikerspiegel in het lichaam.…
Bronnen en referenties
  • Orthos Media Kimura K., Role of essential trace elements in the disturbance of carbohydrate metabolism: Nippo Rinsho Hypoglykemie, Edith van Blijdesteijn: Ankh-Hermes

Reageer op het artikel "Hypoglykemie Test"

Reacties

Cel, 15-05-2017 11:20 #31
Lieve mensen,
In plaats van zelfdiagnoses via een superbrede test, waarbij alle symptomen zeer vaak voorkomen bij allerlei aandoeningen.
Ga dan naar je thuiszorgwinkel en koop voor 2 tientjes een bloedglucosemeter en ga het echt gewoon checken. Waarschijnlijk kom je erachter dat er niks met je bloedglucosespiegel aan de hand is. Mocht je wel echt last hebben van hypo's (onder de 3.5 ), zoek dan eerst het patroon uit en ga naar je arts.

Pien, 19-04-2015 21:06 #30
Hoi, ik heb net de test gedaan, omdat ik al meer dan 15 tot 20 jaar klachten heb… Ik kwam uit op een score van 140… Wat me opviel was dat ik niet alleen de klachten tegenkwam waarvan ik wist dat die te maken hadden met hypoglykemie. Maar ook klachten zoals vermoeidheid, en slaperigheid na het eten, 's ochtends niet vooruit te branden zijn, en depressieve gevoelens. Heeft dat dan ook te maken met die bloedsuikergehalte in mijn bloed? Ik zou zou graag van deze problemen af willen want het wordt jaar na jaar alleen maar erger. Ik wil niet straks eindigen met diabetes. Vandaag voel ik me net een dronken opgejaagde gek, zo raar in mijn hoofd en zo nerveus in mijn lichaam. Het wil maar niet weg, ook niet na het eten van zoetigheid. Hoe moet ik er ooit achter komen waar deze problemen door worden veroorzaakt en hoe ik hier vanaf kom?

Alice, 14-10-2013 04:22 #29
@ Judith, Nee, natuurlijk erkend jouw huisarts niet dat jij denkt dat je hypoglycemie aan hand van bovenstaande test, al die symptomen die benoemd zijn, zijn namelijk ook symptomen die voorkomen als je kerngezond bent. Kom op zeg, dus je drinkt graag frisdrank; nee, dat betekent niet dat je een ziekte hebt :S. Denk even na joh! Daarnaast zegt zo'n vragenlijst totaal niets. Je kunt niet zomaar naar de dokter gaan en zeggen dat je die of andere ziekte hebt, hypoglycemie kan ALLEEN worden vastgesteld door bloedonderzoek. Beter opletten tijdens de biologie- of Nederlandsles had geen kwaad gekund.

Judith Loeve, 27-06-2012 11:22 #28
Sinds kort heb ik via deze site ontdekt wat er nu aan de hand is met al die rare kwaaltjes van mij, hoofdpijn, slap, zweten, hartkloppingen, vermoeidheid, slecht slapen, coninue honger en overgewicht. Ik heb Hypoglykemie. Toch ben ik voor de zekerheid naar de huisarts geweest maar deze onderkende dit niet! Toch ben ik blij dat ik door deze site en de test (score van 94) erachter ben wat het is en wat ik er aan kan doen. Wordt wel moeilijk maar ik ga ervoor.

Anneke, 24-02-2012 08:41 #27
Gewoon stoppen met alle suikers en ook zo veel mogelijk met koolhydraten.
Eet je brood, dan alleen volkoren met kaas of worst. Rijst, alleen volkoren. Aardappelen mijden zo ook pasta's. Koffie en alcohol beperken. En dan zul je zien, ga je jezelf veel rustiger voelen, een verademing en val je ook nog kilo's af…
Veel sterkte allemaal. en… je moet het zelf gaan doen, want artsen (de meeste) onderkennen dit probleem niet.

Deborah, 10-01-2012 20:22 #26
Ik wordt binnenkort getest op hypoglycemie, mijn internist heeft heeft mij gelijk deze test voorgeschreven toen ik met mijn klachten kwam (bijna gelijk aan al het bovengenoemde). Ik moet 72 uur in het ziekenhuis blijven waar ik niks mag eten en alleen water mag drinken. Dan wordt om de zoveel tijd mijn bloed afgenomen. Zo wordt er een duidelijk beeld gevormd van mijn in dit geval bloedsuikerspiegel. Dit wordt een vastentest genoemd en ieder ziekenhuis heeft hier een protocol voor.

Priscilla, 14-06-2011 15:31 #25
Goedemiddag,

ik heb de test gedaan en mijn uitslag was 71 punten wat moet ik nu doen moet ik het door iemand laten testen? en zo ja bij wie.

mvg priscilla

Gonny Kuipers, 08-02-2011 00:47 #24
Hypoglycaemie kan wel degelijk worden aangetoond, n.l. in ieder bloedlab d.m.v. een verlengde bloedsuikertest. Duurt 5 tot 6 uur na (o.m.) op nuchtere maag drinken van suikerwater. Kan op verwijzing van iedere arts en er moet een afpsraak voor worden gemaakt! Ook de ernst van de aandoening kan hiermee redelijk goed worden aangetoond.
Met vriendelijke groet.

Sjaan, 25-10-2010 12:02 #23
Jaren geleden las ik eens een artikel in de libelle bij 'libelle helpt'over hypoglycaemie en dat sprak me erg aan vanwege een boel herkenning en knipte het uit om te bewaren.
Eigenlijkheb ik er nooit wat mee gedaan, ondanks de waarschuwingen van thuis, tot op heden.
Na het nodige getob met lichamelijke klachten kom ik steeds meer te weten dat voeding wel degelijk een grote invloed kan hebben op je gestel.
Ik kanal jaren niet meer tegen zout eten of een dropje of wat chips ivm migraineverschijnselen.
Ik kan niet meer tegen zuivel blijkt het, ivm een hyperaktieve darm met overgevoeligheid voor zuivel, vertelde de arts me vorig jaar.
Dus heb ik nu soyayoghurt en - melk.
Nu overviel me onlangs weer die flauwtes\ bibberig gevoel in de buik\lijf met zo'n overweldigende slapte, of je niet meer vooruit te branden bent.
Dus ik direkt naar de huisarts om te kijken of de bloedsuikersiegel te hoog was, 5.2 prima, Hb 8.1 prima bloedruk prima.
Er was niks aan de hand met mij, vertelde de dokter.
Toen ik vertelde dat naar mijn idee het te maken kon hebben met overmatig koekjes of zoet op brood eten, ik meer bibberiger werd, ze me adviseerde om dan maar geen koekjes meer te eten en dat ik daar prima mee kon leven.
Maar dit zijn niet alleen mijn klachten want toen ik dat artikel er eens bij ging pakken en ging googglen werd het me duidelijk.
Veel van die klachten herken ik zeker bij mezelf, hoofdpijn, darmklachten, blauwe plekken, slechte adem, stresserig, erg gevoelig en snel geirriteerd, geheugenprobleem, concentratie, angstig, besluit nemen is moeilijk, slapeloosheid is een ramp en ga zo maar door.
Ik ben dit weekend begonnen met het dieet om er achter te komen of het beter gaat.
Nu wil ik graag weten of het effect snel werkt en ik me beter ga voelen en in ieder geval kan gaan slapen.
Dat zou toch een verademing zijn als ik eens naar bed kan gaan en smorgens verkwikt opsta.
En natuurlijk ook die andere klachten zouden fijn zijn als er meer evenwicht in mij komt, want het leek onderhand wel een burnout.
Ik ben al het nodige aan het doen met bachremedie etc en body en braingym wat me ook meer winst heeft opgeleverd.
Maar nu ben ik dit weekend al begonnen met het dieet en het lijkt al alsof ik merk dat ik me beter voel, maar denk dat ik het me verbeeld.
ik drink dus nu ook geen koffie meer of een wijntje voor de avond, alleen thee.
Maar nu vroeg ik me af of een koekje of jam op brood van cerealprodukten wel kon omdat daarin nauwelijks suiker voorkomt.
Zodat ik savonds een kop thee kan drinken met een koekje als de rest van de familie aan de koffie zit met een koekje.
En om eens wat te varieren af en toe die jam van cereal op brood.
En van karvan cevitam of albert hein is er suikervrije siroop, om daar eens een glas van te drinken of een glas mineraal bronwater.
Of zoals van dubbelfriss die heeft auqafriss met een fruitsmaakje zonder suiker toegevoegd maar daar zit wat sacharine en aspartaam in las ik.
Dat zijn natuurlijk weer onnatuurlijke stoffen.
Komt dat ook voor in die cerealprodukten en is dat slecht?
Is er een lijst van die goede groentes en evt leuk menu's?
Er schijnt ook een goed boek hierover te zijn wat heet, 'het heden Ik" kookboek van Annemarie Reuzenaar
Dat wil ik eens gaan opzoeken in de winkel.

Erik, 01-01-2010 22:59 #22
Ik schreef het volgende stukje een tijdje geleden en ben er achter gekomen dat hypoglykemi verschijnselen kunnen optreden na gebruik van alohol.

Het begint vooral s ochtens en geeft een naar en drukkend gevoel net onder de ribben. Ik had dit altijd al na een avond veel acohol te hebben gedronken maar het houdt nu aan. Wat zo typerend is dat het me heel nerveus en gespannen maakt. Het lijkt erg op het gevoel dat je krijgt als je iets moet doen wat je zenuwachtig maakt bijv. presenteren. Dan voel je t in je buik, eetlust verdwijnt etc. Dat voel ik nou, maar dan dat gevoel versterkt. Wel heb ik stress de laatste tijd en eet erg weinig alsmede gewichtsverlies. Nogmaals; Als ik s ochtends wakker word is het het ergst en omdat het me zo nerveus maakt ben ik meteen wakker en gespannen. Wie weet wat het is?

Nu ik lees over de symptomen: tintelingen in de vingers, koud zeet, zwaar ademen, ineens wegvallen onverklaarbare angstgevoelens (nog het ergste) en moeheid. Deze heb ik naast het bovengenoemde ook, en schreef ze toe aan de kater. Ik kan steeds slechter tegen alcohol en de verschijnselen komen steeds vaker en heviger na gedronken te hebben. nu ik dit ook al een paar keer heb gehad zonder gedronken te hebben begin ik me enigzins zorgen te maken. Ik ben momenteel 25 en eet al jaren ongezond. veel fastfood en alcohol (steeds minder natuurlijk). Ik ben niet van het snoepen en frisdrank, maar drink altijd erg veel multivitaminen, milk en fruit (suikerbom) en bedacht me dus dat ik mijn lichaam de laatste jaren continue heb blootgesteld aan teveel suikers, koolhydraten etc. iets wat hypoglykemi in de hand werkt. Ik heb totaal geen overwicht (eerder dun) en heb geen hongergevoel in een hypo. sterker nog: ik kan na zon avond veel gedronken te hebben, de hele dag niets eten.

Wie kan hier over meepraten? En voor diegene waarbij hypoglykemi is vastgesteld: Wat ervaren jullie als er teveel is gedronken? Hoe zijn de symptomen en krampen het snelst te verzachten? Heb ik last van hypo's? Heb ik hypoglykemi?

Gesiena, 22-06-2009 12:12 #21
Ik moet even een fout wijzigen ik heb dislexy en nog wat schrijffouten, mijn homeophaat heeft juist gezegd dat ik moet stoppen met suikers te nemen hier onderstaat verkeerd.

En ik heb voor het eerst geen hormonen klachten gehad deze maand, HOERA, ik voel me echt super door geen suiker te nemen

Gesiena, 16-06-2009 13:41 #20
Mijn score was 3 weken geleden 130 en ik ben direct met suikergestopt, ik wist helemaal niet dat dit bestond. Mijn huisarts gooide het maar steeds op mijn hormonen of de vorige huisarts op het geestelijke (ik heb een moeilijke jeugdgehad en scheiding achter de rug) Ze willen dat je maar met je verleden blijft zitten een mens mag niet naar voren leven, nou ik heb het gehad met het verleden en ik ben nu zo ver dat ik weet dat het daar niets mee te maken heeft, ik dacht lijkt wel of ik overspannen wordt, nu juist dat ik een leuk leven heb een leuke baan leuke kinderen. Nu ben ik vandaag bij de internist geweest en die wijst hypoglykemie af want dat kan alleen bij suiker patienten. hij vertelde dat je er niet opgestest kan worden. Laat ik mij bloedprikken op de testen die hij wil uitvoeren en ik vraag het daar kan er wel degelijk op gestest worden. Ik laat de testen die hij doet zeker door gaan en als er niets uitkomt wordt er zeker getest op hypoglykemie of hij het nou leuk vind of niet. Ik moest maar niet al die onzin geloven wat er op internet stond want zoiets spreekt altijd 20 % aan. Wordt gewoon niet weer serieus genomen. Ik ga was erg terleurgesteld en ik belde mijn man op wat moet ik nou doen, maar gewoon weer suiker gaan in nemen, terwijl mijn klachten een stuk minder zijn. Ik heb mijn homeophaat gebeld en die zei dat ik gewoon door moest gaan met geraffineerde en toegevoegde suikers te nemen. Waarom worden de homeophaten niet gelooft zij zijn beter dan de chemische doktoren, zij kijken in iedergeval verder dan hun neus.

Anita, 20-04-2009 00:19 #19
Mijn score? 138! Ik ben nu 1,5 week ziek thuis. Na mij duizelig te voelen (echt het idee flauw te vallen) wat een enorme angst gaf, al maanden extreme vermoeidheid, hoofdpijn, in 10 maanden tijd 16 kilo te zijn aangekomen, veel stress van studie/werk, slapeloosheid s nachts, in de ochtend moe wakker worden en niet op gang komen ben ik naar de dokter gegaan. Omdat ik ook maar last had van blauwe plekken en wondjes op mijn benen die maar niet over gingen en ik veel dorst had en moest plassen en ik bovendien dus OVERGEWICHT heb dacht ik zelf aan diabetis. Na bloedonderzoek bleek dat mijn bloedwaarden allemaal goed zijn. Ik begreep er niks van. Ben weer aan het werk gegaan maar na een week weer ingestort. Ik krijg mijn werk niet meer af in de tijd, heb constant hoofdpijn en lig 1,5 uur na het thuis komen van het werk in bed. Vermoeid, uitgeput. Verder maak ik van een mug een olifant, kan niks onthouden (nogal lastig in de studie), kan zo exploderen (alleen tegen de mensen in mijn directe vertrouwde omgeving), heb altijd in de avond koude voeten. En elke dag gaat bij het tandenpoetsen mijn tandvlees bloeden. Ik laat alles telkens onhandig uit mijn handen vallen (ik maar denken dat ik gewoon een kluns ben), bots tegen mijn bedrand op, maar ook tegen mensen in drukke ruimtes (ik maar denken dat ik gewoon te dik was en zoveel ben aangekomen dat ik mezelf 'onderschat'), ik eet als ik stress heb of moe ben en dat is de laatste tijd constant. Ik zit in een cirkel en heb het gevoel er niet uit te komen! Ik huil steeds vaker en ik kan maar geen beslissingen nemen! Om gek van te worden… Kan ik op hypoglekemie laten testen? Is dit nou medisch erkend? En kan dit medisch worden aangetoond? Is dat dan op basis van zo'n glucose tolerantie test? En is hiervoor de lange variant noodzakelijk? Wie heeft ervaringen?

Jorien, 15-04-2009 21:01 #18
Scoor 68 punten, niet zo hoog. Ik heb de test vooral gedaan omdat ik veel last heb van wakker worden na een paar uur slaap, daardoor ook slaaptekort krijg natuurlijk. En concentratieproblemen en een slechter geheugen. Ik let al erg op mijn voeding en heb in tegenstelling tot vroeger niet zoveel last meer van trillingen, duizeligheid en me beroerd voelen. Wel als ik teveel cafeine binnenkrijg. Maar wat doe ik nu aan dat wakker worden heel vroeg in de morgen? Meestal na ong. 5 a 6 uur slaap.

Ferrie, 18-03-2009 01:24 #17
Hebben jullie ook veel druk in je hoofd? ik heb namelijk dagelijks druk in mijn hoofd? geen pijn

Mafra, 06-03-2009 08:58 #16
Soms kun je je zo ellendig voelen dat je begint te wensen dat je arts iets serieus vindt, maar waaraan gewerkt kan worden! Tot drie maal toe heb ik al bloed laten onderzoeken en er wordt niets gevonden. Ik vertoon zelfs een voorbeeld van bloed! Plaatjes ok, witte bloedcellen ok, colesterol ok en ga zo maar door. Natuurlijk scoor ik wel hoog (96) op de test! Ik ga er nu ook aan beginnen en hoop verbetering te boeken!

Ellen, 05-02-2009 11:20 #15
Ik ben me rot geschrokken want ik had een score van 132, ik vermoedde ook al dat ik hier last van had maar dat het zo erg was. Diabetes zit bij ons in de familie dus ik moet extra oppassen. Ik word momenteel gek van de duizelingen en ben ook al een aantal keren flauw gevallen! Trek in aardappelen enz heb ik niet, alleen een boterhammetje en soms krijg ik het alleen maar voor elkaar om maar 1 keer per dag te eten en dat is niet goed begrijp ik! Voel me in ieder geval niet al te best!

Nico, 16-12-2008 12:10 #14
Ik kom op 129 uit! wist al langer dat ik last heb van hypoglycemie, maar niets helpt, ik neem reeds chroom enzo… Het moeilijke is als je in vergaderingen zit voor het werk, dan wordt je plots super duizelig en kun je moeilijk een banaan of boterham in je mond proppen… amai wat is die afhankelijkheid afzien!

Elsevier, 20-11-2008 14:53 #13
Na aanraden op een forum voor Candida en Hypoglykemie, heb ik ook de test gedaan. Ik scoor 120 punten, schrok ervan. Aan de andere kant is het ook allemaal erg herkenbaar. Ik tob momenteel ook met Candida in zowel me darmen als vaginaal, dus dat zou misschien al een hoop kunnen verklaren. Aan me eetpatroon kan het niet liggen. Ik volg namelijk een streng candida-dieet waarbij suikers uit den boze zijn. Hetgeen me nu het meeste nekt, zijn me duizelingen en zwarte vlekken. Autorijden is momenteel geen pretje. Weet even niet wat ik er nog meer aan moet doen dan op me voeding letten, veel drinken, rust et cetera. Lees net hier iets over Chroom, dat slik ik 'nog' niet dus wellicht een optie als toevoeging.

Helen, 03-11-2008 21:47 #12
Uitslag 89 punten. Sommige dingen slaan echt volledig op mij, voordurend vermoeid zijn, woede uitbarstingen, opblazen van zaken, geprikkeld zijn, vreetbuien van zoetigheid, gebrek aan concentratie etc. etc. Ga het dieet proberen en als ik me daardoor over een poosje beter voel ga ik toch even langs de huisarts om het er met hem over te hebben. Vooral het geprikkeld zijn, woede uitbarstingen en opblazen van zaken maken het voor mijn kids erg moeilijk, dus hoop dat ik hier wat aan heb.

Peter, 19-10-2008 23:37 #11
Uitslag van 17 punten vooral veel honger tussen maaltijden door.
Heb ongeluk gehad waardoor men dacht dat ik misschien suikerziekte had omdat mijn bloedsuiker 2,7 was vlak na een maaltijd en ik hierdoor in elkaar ben gezakt.

Selma, 11-10-2008 16:08 #10
Nou zeg, en ik maar denken dat ik al jaren overspannen ben! Ik krijg steeds paniekaanvallen en als ik dan wat gegeten heb voel ik me weer beter. Maar ik zie nu zoveel overkomende klachten dat ik misschien wel hypoglykemie heb. Heb de test gedaan en kwam uit op 116 punten. Nog geen ene dokter is op het idee gekomen! En ik ben verslaafd aan suiker en zoet enz. Ik ga gelijk aan het dieet beginnen en kijken wat het resultaat is. Ben blij dat ik deze test ben tegengekomen.

Angelique, 10-06-2008 12:00 #9
Oef, 84 punten. Maar het bevestigd wel mijn vermoedens. Had veel 2tjes en zelfs 3tjes op de punten van wakker worden na een paar uur slaap, slaperig zijn overdag, gebrek aan concentratie, weinig initatief en opgeblazen gevoel.

Toch maar even langs de dokter… Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Angelique, zou ik zeker even doen. Mocht de arts er niet in geloven of niet welwillend zijn, kan je altijd zelf het hypoglykemie dieet volgen. Een link hier naartoe vind je in dit artikel, onder de testitems.

Sterkte ermee!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Hermien, 22-05-2008 23:41 #8
Wat een openbaring die test, ben benieuwd of ik nu wat fitter kan worden. Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Hermien, ben ook benieuwd naar het vervolg.of je je fitter gaat voelen… laat je het weten t.z.t?
Groetjes van Sila

Lion Willy, 07-05-2008 03:19 #7
Ik heb de test gedaan en kom op 67, vooral veel plassen en slaapeloosheid. Ik scoor bijna overal maar sommige punten meer. Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Lion, misschien goed om het Hypoglykemie Dieet te volgen (zie link in bovenstaand artikel) en na enige tijd te kijken hoe je je dan voelt of even naar de dokter. In ieder geval is het niet slim om deze symptomen te negeren!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Margreet, 30-04-2008 20:47 #6
Ik heb de test ook gedan en ik kwam op 122, schrok me rot, kan de kwalen nu verklaren, heeft iemand tips voor gezonde recepten vooral drinken. Ik moet dus echt afkikken, voel me net een junk. Reactie infoteur, 23-08-2008
@ Margreet, inderdaad kunnen suikers e.d. tot een soort junkgedrag leiden, een verslaving en ook een afkick gevoel als je het Hypoglykemie dieet gaat volgen!(zie artikel Hypoglykemie Dieet en Tips)
Treffend uitgedrukt dus!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

J. Patricio, 04-03-2008 09:33 #5
Ik heb de test gedaan en scoor zo tussen de 60 en 65 punten. Mijn voornaamste klachten zijn veel plassen, continu tintelingen/prikkelingen in mijn hele lichaam, absoluut niet tegen alcohol kunnen, soms opgezwollen gezicht, de hele dag een hongerig gevoel, snel geirriteerd, er zeer vermoeid uitzien en opvliegers/transpireren (daardoor ook vaak onzeker). Dat ik dan ` s nachts minimaal 2 keer wakker word om te plassen en moeite heb met doorslapen is dan ook niet verwonderlijk. Ik laat volgende week een vegatest doen om te kijken of er bijv. geen virus in mijn bijnier of zo zit. Hypoglykemie zou het ook kunnen zijn daarom zal ik dit artikel en deze test ook meenenemen wanneer ik volgende week de Vegatest onderga. Ik zal na de uitslag ervan nogmaals reageren. Reactie infoteur, 05-03-2008
@ J. Patricio, hoewel ik je natuurlijk geen hypoglykemie toewens, hoop ik wel dat je kunt elimineren wat er aan de hand is. En als het wel hypoglykemie is, is het goed om te weten, omdat je dan concreter stappen kunt ondernemen om dit aan te pakken. Een check van bijnier of b.v. je hormoonhuishouding is ook altijd goed voor de zekerheid!

Ik zou het idd erg op prijs stellen als je na de uitslag nogmaals reageert, omdat andere mensen altijd iets aan de ervaring van de ander kunnen hebben. Dus heel graag!

Bedankt voor je reactie en succes met de Vegatest!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

Shirley, 07-02-2008 21:51 #4
Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik hypoglykemie heb. Als ik deze test doe kom ik zeer hoog uit. Van de huisarts nu op het candida dieet gezet, voel me iets beter. Maar nog niet om over naar huis te schrijven. Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen? Reactie infoteur, 09-02-2008
@ Shirley, het candida dieet overlapt gedeeltelijk het hypoglykemie dieet. Heb je al gekeken in het artikel Hypoglykemie Dieet & Tips? Een link vind je in dit artikel. Misschien vind je daar nog iets waar je wat aan hebt. En mogelijk komen er meer lezers of ervaringsdeskundgen die nog tips voor je hebben.
Veel sterkte ermee!
Groetjes van Sila (auteur artikel)

@ Cindy, Renee (weet je de uitslag al?) en Hilde, sterkte ermee allemaal en bedankt voor jullie reactie!

Cindy van Es, 31-01-2008 18:45 #3
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik hypoglykemie heb, dit artikel komt me erg bekent voor.

Renée, 27-01-2008 02:50 #2
Ik heb met toenemende verbazing het artikel gelezen, wat een herkenning en wie weet het antwoord op jarenlang moderen met diverse onverklaarbare klachten! Morgen wil ik de test gaan doen, maar al doorlezend zijn er heel veel herkenningspunten… ongelooflijk… Reactie volgt na het doen van de test, alvast bedankt voor deze verhelderende info. Met vriendelijke groet, Renée

Hilde Ketels, 16-10-2007 12:01 #1
Interessante test en wie weet bruikbaar voor iemand die ik ken; dank u, Hilde

Infoteur: Sila
Laatste update: 09-12-2008
Subrubriek: Aandoeningen
Reacties: 31
Medische informatie…
Schrijf mee!