InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Waterman (Aquarius)

Sterrenbeeld Waterman (Aquarius)

Wanneer je twee Watermannen met elkaar vergelijkt, zal je waarschijnlijk grote verschillen zien. De Waterman of Aquarius is een teken in de astrologie dat wordt gekenmerkt door individualisme en onafhankelijkheid. De Waterman is een sterrenbeeld dat een zeer groot maatschappelijk bewustzijn heeft en veel waarde hecht aan verandering en vooruitgang.

Sterrenbeelden

Symbool van de Waterman
Het symbool van de Waterman representeren het water. De rimpels in het water symboliseren de bijeenkomst van intuïtie en rede in de menslievendheid van de Waterman.

Data 20 januari tot en met 18 februari
Heerser Saturnus en Uranus
Natuurlijk huis Elfde huis
Element Lucht
Polariteit Positief

Persoonlijkheid van de Waterman

De Waterman is een sterrenbeeld met vele gezichten. Dit is in sterke mate afhankelijk van of Saturnus of Uranus de dominante heerser is. De Waterman is een idealistische persoonlijkheid met oog voor de behoeften van de maatschappij - in het heden én de toekomst. Het fanatisme en de onverdraagzaamheid van de Waterman liggen ten grondslag aan het oprechte verlangen de wereld te verbeteren.

Emoties
De Waterman wordt door velen beschouwd als een koel en afstandelijk teken terwijl het in werkelijkheid chaotische emoties en tegenstrijdige emotionele behoeften heeft. De Waterman streeft naar routine en stabiliteit, maar kan zich desondanks beklemd voelen in een vaste relatie. De Waterman kan problemen hebben met intimiteit en bewaart daarom dikwijls enige afstand.

Geest
De Waterman staat open voor grote verrassingen en gevestigde denkkaders, ondanks de behoefte logische denkprocessen te volgen. de Waterman is een teken waarin intelligentie en intuïtie samenkomen. De Waterman kan soms gevangen raken in het eigen streven naar gelijkheid en rechtvaardigheid, omdat de omgeving hem niet altijd even goed begrijpt.

De sterke kanten van de Waterman
De Waterman heeft een sterk maatschappelijk bewustzijn en haalt daar veel motivatie uit. De Waterman is dé persoon bij uitstek die de evolutie voortzet.

De zwakke kanten van de Waterman
De Waterman kan zich soms lastig losmaken van zijn excentriciteit. Het verlangen naar verandering kan zo ver doorslaan dat al het bestaande vernietigd wordt.

De Waterman en financiën
Wanneer Saturnus de dominante heerser is wordt de Waterman gekenmerkt door zorgvuldige precisie wat geldzaken betreft. Wanneer Uranus echter de dominante heerser is kan de Waterman zich verliezen in schulden en impulsieve investeringen.

De carrière van de Waterman
De Waterman heeft als doel de wereld te helpen en verbeteren. Beroepen als wetenschapper, kwantumfysicus, technoloog, onderzoeker, vulcanoloog, astronoom, socioloog, maatschappelijk werker, politicus en uitvinder zijn bij uitstek geschikt voor de Waterman. Doordat de Waterman sterk op de toekomst gericht is kan ook een baan als architect uitstekend bevallen. De Waterman moet hoe dan ook de ruimte hebben zichzelf te kunnen zijn en te ontwikkelen.

Bron: Unknown author / Wikimedia CommonsBron: Unknown author / Wikimedia Commons
Seizoen Winter
Dag Zaterdag
Getal 4
Fysiologie Schenen, enkels, bloedsomloop en pijnappelklier
Kristallen Amber, fluoriet, magnetiet, maansteen
Metaal Lood, uranium, aluminium, platina
Kleuren Hemelsblauw, staalblauw en turkoois
Dieren Pauwen en grote trekvogels
Voedsel Voedsel met een scherpe, overheersende smaak en gezond voedsel

De Waterman en de liefde

De Waterman is een zeer onafhankelijk en onvoorspelbaar teken in de liefde. Wanneer men eenmaal een vaste relatie heeft met een Waterman heeft men een behoorlijke stap vooruit gemaakt, de Waterman begeeft zich niet snel in een vaste relatie. De Waterman wil graag een bepaald gevoel van vrijheid bewaren, flirten doet de Waterman dan ook graag, ook tijdens een vaste relatie. Ook in de liefde kan de Waterman zich excentriek gedragen.
Gerelateerde artikelen
De Waterman of AquariusDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Waterman, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in…
De Waterman (20/01 - 18/02) in 2011De Waterman (20/01 - 18/02) in 2011De vooruitzichten voor 2011 zijn voor de Waterman positief. Hij bevindt zich in een opwaartse spiraal en moet vooral zij…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en WatermanOvereenkomsten tussen Weegschaal en WatermanWaterman kan met twee sterrentekens een prima relatie uitbouwen. Naast Tweelingen, is Weegschaal de perfecte match. Wie…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Waterman (Aquarius)"

Reacties

Lily, 27-05-2016 13:55 #4
Ze hebben bewezen dat de sterrenbeelden op andere datums vallen en nu ben ik een steenbok in de plaats van waterman maar ik voel me meer waterman dan steenbok. Als de mensen vragen welk sterrenbeeld ik heb, wat moet ik dan antwoorden?

Bereke, 14-01-2015 12:41 #3
Hallo,

Er is me ooit verteld geweest dat als je geboren bent op 19 februari voor 22u je waterman bent en erna vissen.

Ro, 26-12-2011 12:06 #2
Ik ben ook van 19 februari en had dezelfde vraag. Het is vaak erg verwarrend die mix van eigenschappen die je inderdaad bij jezelf aantreft.

Jr Ensing-Buning, 10-02-2011 11:58 #1
19 februari is mijn geboortedag. Dan weer wordt gemeld, dat ik bij het sterrenbeeld ´´waterman´´, dan weer bij ´´vissen´´ pas. Dat is toch verwarrend? Wat is toch mijn correcte sterrenbeeld! Kunt u mij helpen?
Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet, Annie.:-) Reactie infoteur, 10-02-2011
Hoi Annie,
ik denk dat dit een taalkundige verwarring is. De waterman is van 20 januari tot en met 18 februari. Sommigen schrijven echter dat de waterman van 20 januari tot 19 februari is. Beiden bedoelen hetzelfde, het verschil zit hem in de termen "tot en met" (dus inclusief die datum) en "tot" (dus die datum niet meer). Jij bent dus een waterman, hoewel veel mensen die op zo'n grensdatum geboren zijn eigenschappen van zowel de waterman als vissen hebben.
Gr Kim

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Gepubliceerd: 04-01-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 4
Schrijf mee!