InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Keltische Astrologie Horoscoop - Boomteken Tabel

Keltische Astrologie Horoscoop - Boomteken Tabel

Keltische Astrologie Horoscoop - Boomteken Tabel De Keltische Boom Astrologie is gebaseerd op de maancyclus, een jaar met 13 maanmaanden. In de Keltische astrologie heerst over elke maand een boom die een zeker menstype representeert (vergelijk de 12 sterrenbeelden). De geboortedatum is bepalend voor de boomtekenhoroscoop. Of je een Spar, Iep, Cipres, Populier, Ceder, Den, Wilg, een Linde, Hazelaar, Lijsterbes, Esdoorn, Notenboom, Kastanjeboom, Es, Haagbeuk, Vijg, Appelboom, Eik, Berk, Beuk of Olijfboom bent, vind je in de Boomteken Tabel.

Keltische Boom Astrologie Horoscoop

De Keltische Druïden hebben eeuwen geleden (ca. 6e eeuw v. C.) hun eigen alfabet, het zogeheten 'ogham' ontwikkeld, genoemd naar Ogma, de God van de Welsprekendheid. Hieruit kwam ook een geheel eigen astrologisch systeem voort. Elk oghamsymbool was verbonden met een heilige boom. Elke boom met ieder een eigen symboliek, werd geassocieerd met één van de dertien maanden van het Keltische jaar. Het Keltische jaar is gebaseerd op de maancyclus, waarin het jaar wordt onderverdeeld in 13 maanmaanden. Over elk van deze maanden heerst een bepaalde boom in de Keltische astrologie. De Kelten hanteerden deze boomtekens zoals wij in het Westen de 12 sterrenbeelden en horoscoop duiden.

Keltische Boomkalender - 21 Boomtypes

De Keltische Boomkalender is opgebouwd uit 39 perioden van 10 dagen, waarbij elke periode een eigen levensboom (zeg maar sterrenbeeld) representeert. De geboortedatum is bepalend voor welke boom van invloed is op iemands aard, eigenschappen, gedrag en levensweg. In het totaal zijn er 21 boomtypes met elk hun eigen kenmerken. Er zijn vier data in het jaar met een eigen boom. Mensen die op deze dag geboren zijn, hebben dus een uniek boomteken.

Unieke Boomtypes - Vier Geboortedata

4 Unieke Boomtekens. Als je geboortedag behoort tot de 4 onderstaande data, dan hoef je verder niet in de tabel te zoeken. Dan heb je namelijk een eigen boomteken, dat hieronder staat vermeld (met typerend trefwoord).
  • Eik ------------ 21 Maart ------------ De Moedige
  • Berk ---------- 24 Juni -------------- De Inspiratie
  • Olijfboom ---- 23 September ------ De Wijsheid
  • Beuk ---------- 22 December ------ De Creativiteit
Deze vier data corresponderen met het begin van elk nieuw seizoen - voorjaar, zomer, najaar en winter.
In Keltische Boomastrologie - 4 unieke tekens vind je een beschrijving van de kenmerken van deze boomtypes.

Keltische Boomtekens - Geboortedatum Horoscoop

Het Keltische Boomteken dat bij jouw geboortedatum hoort, c.q. welk boomtype jij bent, kun je in onderstaande tabel vinden. In de laatste kolom is de link opgenomen naar het betreffende artikel, waar de kenmerken van jouw boomteken wordt beschreven. In de tabel dienen de data als t/m gelezen te worden. Bijvoorbeeld 2 januari - 11 januari staat dus voor 2 januari tot en met 11 januari.

Keltische Boom Astrologie Tabel

BoomsoortGeb. datumGeb. datumGeb.datumTyperingLink naar artikel
Spar 02 jan - 11 jan 05 juli - 14 juli De MysterieuzeKeltische astrologie 1
Iep 12 jan - 24 jan15 juli - 25 juli De GrootmoedigeKeltische astrologie 1
Cipres 25 jan - 03 feb26 juli - 04 aug De TrouwKeltische astrologie 1
Populier 04 feb - 08 feb01 mei - 14 mei05 aug-13 augDe OnzekerheidKeltische astrologie 2
Ceder 09 feb - 18 feb14 aug - 23 aug De ZelfverzekerdeKeltische astrologie 2
Den 19 feb - 29 feb24 aug - 02 sep De SpecialeKeltische astrologie 2
Wilg 01 mrt - 10 mrt03 sep - 12 sep De Melancholie Keltische astrologie 3
Lindeboom 11 mrt - 20 mrt13 sep - 22 sep De Twijfel Keltische astrologie 3
Hazelaar 22 mrt - 31 mrt24 sep - 03 okt De BuitengewoneKeltische astrologie 3
Lijsterbes 01 apr -10 apr04 okt - 13 okt De GevoeligheidKeltische astrologie 4
Esdoorn 11 apr - 20 apr14 okt - 23 okt De OnafhankelijkeKeltische astrologie 4
Notenboom 21 apr - 30 apr24 okt - 11 nov De PassieKeltische astrologie 4
Kastanjeboom 15 mei - 24 mei12 nov - 21 nov De EerlijkheidKeltische astrologie 5
Es 25 mei - 03 jun22 nov - 01 dec De AmbitieuzeKeltische astrologie 5
Haagbeuk 04 jun -13 jun02 dec - 11 dec De Goede SmaakKeltische astrologie 5
Vijgenboom 14 jun - 23 jun12 dec - 21 dec De GevoeligheidKeltische astrologie 6
Appelboom 25 jun - 04 jul23 dec - 01 jan De LiefdeKeltische astrologie 6

Chinese Astrologie - Horoscoop

Wil je weten welk Dierenteken jij bent in de Chinese Astrologie, dan kun je dit opzoeken in de Chinese Dierentekens Tabel
© 2007 - 2014 Sila, gepubliceerd in Astrologie (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Keltische Boom Astrologie 3Keltische Boom Astrologie 3Keltische astrologie. De Keltische boomtypes Wilgenboom (Wilg), Lindeboom (Linde) en de Hazelaar staan in de Keltische b…
Keltische Boom Astrologie 6Keltische Boom Astrologie 6Keltische Boom Astrologie. Vijgenboom en Appelboom. Dit zijn 2 van de 21 verschillende boomtypes in de Keltische astrolo…
Keltische Boom Astrologie 2Keltische Boom Astrologie 2Drie bomen, de Populier, Ceder en de Den die in de Keltische astrologie bepaalde boomtypes oftewel symbolische betekenis…
Keltische Boom Astrologie 4Keltische Boom Astrologie 4Keltische Boom Astrologie. De Lijsterbes, Esdoorn en Notenboom (of Walnotenboom) zijn 3 van de 21 boomtekens uit de Kelt…
Keltische Boom Astrologie 5Keltische Boom Astrologie 5Keltische Boom Astrologie. De Kastanjeboom (Kastanje), Es en de Haagbeuk. Drie Keltische bomen, boomtypes uit de Keltisc…

Reageer op het artikel "Keltische Astrologie Horoscoop - Boomteken Tabel"

Reacties

A. M. Spruijt, 18-07-2013 09:58 #2
Goedemorgen,
Kunt u mij aangeven onder welke boom de geboortedatum 22 december valt?
Deze datum kan ik niet vinden in de lijst.

Hanneke Burghard, 16-04-2008 18:21 #1
Mevrouw, mijnheer…, net de datum tussen 30 april en 15 mei mis ik in de Keltische Boom Astrologie Tabel. Kunt u me de beschrijving juist ook van de hierbij behorende boom (bomen) alsnog toezenden… mijn kleinkind wordt geboren in die tijd, hopen we.
Groet van Hanneke Reactie infoteur, 17-04-2008
@ Hanneke, die periode staat wel in de tabel, namelijk in de tweede kolom met Geb. datum: 01 mei - 14 mei en is de boom Populier!

Wat leuk om oma te worden van een populiertje binnenkort, … zou de appel ver van de boom vallen.?

Veel lekker genieten en plezier met het oma-zijn toegewenst!
Groeten van Sila (auteur artikel)

Infoteur: Sila
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 2
Schrijf mee!