InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Scrubs en crèmes voor een goede lichaamsverzorging

Scrubs en crèmes voor een goede lichaamsverzorging

Een goedverzorgde huid is een stralende huid. Dit artikel bevat enkele tips voor een goede lichaamsverzorging, zoals het scrubben van de huid en het gebruik van zonnecrèmes. Je begint een goede huidverzorging met een lekkere douche of een ontspannen bad. Onder de douche of in het bad is het fijn om de huid lekker te scrubben.

Er zijn verschillende scrubs, onder andere

Scrub voor een droge huid

De scrub voor een droge huid, bijvoorbeeld de Talasso scrub, bevat veel (plantaardige) oliën. Als je deze scrub onder de douche gebruikt moet je dan ook goed uitkijken dat je niet uitglijdt. Als je na gebruik van zo'n scrub de huid afspoelt, zie je eruit als een auto die net in de was gezet is. De druppeltjes rollen gewoon van je lichaam af. Als je jezelf dan deppend afdroogt hoef je eigenlijk geen bodylotion of crème te gebruiken.

Een scrub voor een vochtvasthoudende huid

De anti aqua scrub is heerlijk na een vermoeiende dag, bijvoorbeeld als je voeten opgezet zijn. Dan werkt deze scrub heerlijk ontspannend. Ook is deze scrub heel lekker om te gebruiken in een voetenbad.

Een scrub tegen huidveroudering

Deze scrub bevat vaak vitamine C, wat de huidveroudering vertraagt. Ook zit er wel macadamia olie in. Dit werkt ook heel goed in de strijd tegen huidveroudering.

Scrubs waar je warm van wordt

Het scrubben is goed voor de doorbloeding, deze scrubs bevatten etherische oliën welke de bloedsomloop extra bevorderen.

Je kunt je huid natuurlijk niet iedere dag uitgebreid scrubben, dat zou een beetje te veel van het goede zijn. Daarom is het ook belangrijk, voor een goede lichaamsverzorging, om de huid, na de douche of het bad, lekker in te smeren.

Ook hier zijn weer heel veel verschillende mogelijkheden. Je hebt bij voorbeeld een verzorgende of een kalmerende bodylotion. Ook is er een bodylotion voor de droge huid. Mensen met een gevoelige huid kunnen het beste een neutrale wasgel en bodylotion gebruiken, die vooral niet of niet te sterk geparfumeerd is. Je hebt ook bodycrèmes, deze zijn wat voller dan een lotion en verzorgen ook wat meer. In de zomer is het ook heel lekker om een verkoelende bodylotion te gebruiken.

Speciale crèmes

Er zijn ook speciale crèmes voor diverse probleem gebieden, zoals bijvoorbeeld een anti-cellulite crème en een verstevigende crème voor het lichaam. Tevens bestaan er speciale crèmes om de billen en borsten te verstevigen. Bij deze crèmes is dagelijks gebruik erg belangrijk.

Zonnecrèmes

De zonnecrèmes zijn het allerbelangrijkst. Gebruik altijd een hoge factor (zeker niet onder de twintig), smeer regelmatig en zeker na een verfrissende duik, al staat er op de tube dat de crème waterresistent is, toch smeren! Als de huid na een dag zonnen dan toch wat verbrandt is, gebruik dan een verkoelende of herstellende crème. Anders gewoon een lekkere aftersun aanbrengen. Bij het zonnen en na het zonnen geldt echt: smeren, smeren en nog eens smeren.

Lees verder

© 2014 - 2019 Ilzo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Scrubben voor een mooie huidHeb je regelmatig last van een droge huid? Scrubben wordt steeds populairder in Nederland. Het is een goede manier om ou…
Schoonheid: scrubbenSchoonheid: scrubbenVoor een mooie, gezonde huid is scrubben belangrijk, maar als we al gaan scrubben komen de meeste mensen niet verder dan…
BB crème, het geheim voor een mooie huidBB crème, het geheim voor een mooie huidIn Azië is het al jaren een van de best verkochte beautyproducten en sinds kort is het ook in Nederland verkrijgbaar: BB…
Scrubtest: het beste voor een gladde, zachte huidScrubtest: het beste voor een gladde, zachte huidScrubben. Wie doet het niet? Toch is er zo'n hoeveelheid producten, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Wa…

Reageer op het artikel "Scrubs en crèmes voor een goede lichaamsverzorging"

Infoteur: Ilzo
Gepubliceerd: 16-03-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Lichaamsverzorging
Schrijf mee!