InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen in de zomer

Afvallen in de zomer

Afvallen in de zomer Wist je dat de zomer de perfecte periode is om af te vallen? Afvallen in de zomer gaat bij veel mensen een stuk makkelijker dan afvallen in de winter. Dit komt omdat de zon ons vitamine D geeft, waar we ons fijn door voelen. De zon schijnt? Mooi! Tijd om af te vallen! Hoe kun je afvallen in de zomer? Welke tips zijn er zoal?

Afvallen in de zomer

De winter is voor veel mensen een lastige periode om gezond bezig te zijn. Heel veel mensen hebben last van een winterdepressie en waarom zou je naar buiten gaan in de regen of sneeuw om flink te sporten? Het is vroeg donker, chagrijnig weer en het is dus best logisch dat niet iedereen zin heeft om lekker actief te zijn. De lente en zomer is voor velen dus een goede motivatie om weer lekker gezond bezig te zijn.

Genieten van het weer en bewegen

Als de zon schijnt is het natuurlijk heerlijk om lekker te gaan bewegen. Er zijn talloze sporten die je kunt doen met mooi weer:
  • Rolschaatsen
  • Wandelen
  • Fietsen
  • Joggen
  • Zwemmen
  • Volleyballen
  • Etc

Genieten van het weer kan dus heel erg goed terwijl je actief bezig bent. Voor je er erg in hebt ben je enkele kilo’s kwijt, omdat je een lekkere zomerse wandeling maakt, of bent gaan zwemmen in de buurt. Sporten kan in de zomer ook gemakkelijk in de avond, want het is dan nog licht en op echt warme dagen is het dan ook een beetje afgekoeld. En wat dacht je van sportieve activiteiten op vakantie? Een wandeltocht door de bergen maken is nog niet zo makkelijk. Ideaal dus om af te vallen!

Zomerse vruchten en afvallen

Er zijn enorm veel vruchten die heerlijk zijn in de zomer. Eet vruchten als tussendoortje of maak een lekkere vruchtensalade. Je kunt zelfs ijsjes maken van vers vruchtensap. Een heerlijke verkoeling en een gezond tussendoortje!

Een goede motivatie vinden

In de zomer kun je misschien een betere motivatie vinden om af te vallen. Misschien wil je over een paar maanden met een zelfverzekerd gevoel in je bikini lopen, wil je dat die ene spijkerbroek eindelijk eens past, of heb je een totaal andere motivatie. In de zomermaanden kunnen doorgaans meer mensen een motivatie vinden om gewicht kwijt te raken. Zoek ook een goede motivatie voor het afvallen.

Afvallen op vakantie

Op vakantie eten we vaak heel ongezond en hangen we de hele dag bij het zwembad. Zonde, want je kunt ook tijdens je vakantie afvallen. Ga eens wat zwemmen en schep niet meermaals op tijdens het buffet. Pas op met alcoholgebruik, want dat is een echte dikmaker. Of maak eens een prachtige wandeling in de omgeving. Je kunt zelfs kiezen voor een actieve vakantie, waarbij je lekker sportief bezig bent en tegelijkertijd ook nog eens iets van het land ziet. Het is immers doodzonde als je na je vakantie kilo's bent aangekomen, terwijl dat helemaal niet nodig was. Probeer een doel te stellen waar je je ook tijdens de vakantie aan kunt houden.

Ga ook na de zomer door

Hoewel het voor veel mensen niet gemakkelijk is, wordt toch aangeraden om ook na de zomer door te gaan met afvallen. Probeer het zo te zien: in de zomermaanden zit je in een gezonde flow. Waarom zou je dat niet vol blijven houden tijdens de wintermaanden?

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Afvallen in de zomer"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 28-05-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!