InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Manicure en droge handen

Manicure en droge handen

Manicure en droge handen Wanneer je last hebt van droge handen, kan dat natuurlijk ontzettend vervelend zijn. Wat kun je hier zoal tegen doen? Eén van de mogelijkheden is om naar een manicure te gaan. Een manicure is namelijk gespecialiseerd in handverzorging en kan je dus van je problemen verlossen.

Droge handen

Droge handen kunnen een groot probleem zijn. Het kan jeuk en pijn veroorzaken en veel mensen hebben er ontzettend veel last van. Waar droge handen door ontstaan, kan per persoon verschillen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat je een slechte huid hebt, of dat je huid reageert op kouder weer. Ook kan een droge huid ontstaan door verkeerd gebruik van producten.

Manicure

Veel mensen denken bij een manicure alleen aan de verzorging van je nagels, maar een manicure doet veel meer. Een manicure is namelijk gespecialiseerd in handverzorging en kan dus ook heel goed helpen om van je droge handen af te komen. Zo kan een manicure je bijvoorbeeld helpen met de juiste crèmes en verzorging die helpen tegen je droge handen. Een manicure kan ook oude huidcellen weghalen, wat vaak goed kan helpen tegen huidproblemen. Uiteraard zal de specialist vooral kijken naar je huidtype en je op deze manier het beste helpen.

Hoe vind je een manicure?

In elke gemeente zijn doorgaans meerdere manicuren te vinden. Deze specialisten in handverzorging hebben meestal een eigen website vol informatie. Je kunt deze sites gemakkelijk vinden op Google. Zoek bijvoorbeeld op ‘Manicure + Plaatsnaam’. Het kan raadzaam zijn meerdere specialisten met elkaar te vergelijken. Kijk naar de prijzen en soorten behandelingen. Check ook altijd of de specialist je kan helpen met je droge huid.

Meerdere afspraken

Droge handen zijn vaak niet in één keer opgelost en het is dus mogelijk dat je meerdere afspraken moet maken. De kans is groot dat je eens in de zoveel tijd terug moet komen voor een nieuwe afspraak. Het is ook mogelijk dat je bepaalde producten moet kopen die de manicure heeft aangeraden. Je zou eventueel kunnen kiezen voor een kleinere verpakking of een proefverpakking wanneer je niet zeker weet of deze producten wel echt werken.

Wordt een behandeling vergoed?

Een behandeling bij de manicure wordt in de meeste gevallen niet vergoed door de zorgverzekering. Het is dus raadzaam dat je van tevoren goed op de hoogte bent van de prijzen bij een manicure, zodat je achteraf niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

Lees verder

© 2013 - 2019 Writingsuus, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Droge handen: oorzaak en tipsDroge handen: oorzaak en tipsDroge handen vormen vooral in de droge winterperiode bij veel mensen klachten. Droge handen kunnen echter het hele jaar…
Tips tegen droge handenTips tegen droge handenDroge handen hebben is heel vervelend, je handen voelen grof en ruw aan, wat kun je doen tegen droge handen?
Was je handen goedWas je handen goedWas jij je handen wel goed? Handen wassen wordt ons al van jongs af aan geleerd. Maar is handen wassen ook echt nuttig e…
Extreem droge handen en klovenExtreem droge handen en klovenHet hebben van droge handen is vervelend, maar wanneer ze extreem droog zijn dan lijkt bijna niks te helpen. De handen z…
Kapotte, gebarsten nagelriemen wat doe je eraan?Kapotte, gebarsten nagelriemen wat doe je eraan?Het is weer winter en veel mensen hebben er last van: Kapotte nagelriemen, pijnlijk en het ziet er onverzorgd uit. Doorm…

Reageer op het artikel "Manicure en droge handen"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 04-10-2013
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!