InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Wondermiddel - Afvallen door Molkosan van A.Vogel

Wondermiddel - Afvallen door Molkosan van A.Vogel

Wondermiddel - Afvallen door Molkosan van A.Vogel Misschien heb je nog nooit van Molkosan gehoord, maar wanneer je overgewicht hebt, kan dit product helpen. Molkosan is een product dat erg goed kan helpen bij het afvallen. Maar wat is Molkosan? hoe werkt Molkosan? Hoe verwerkt je het in je dieet? Lees hier alles over het Molkosandieet.

Wat is Molkosan?

Molkosan is een product gemaakt van geconcentreerde en gezuiverde melkwei. Deze melkwei komt van koeien uit de Zwitserse Alpen. Melkwei is vrijwel vetvrij en bevat calcium, mineralen, vitamine B1 en B6, melkzuur en kalium. Molkosan is lactosevrij, suikervij en bevat weinig calorieën. Net als een citroendieet, is Molkosan zuur. Dit komt door de melkzuur. Deze melkzuur is een natuurlijk organisch zuur net als citroenzuur, druivenzuur, appelzuur en andere fruitzuren. Dit zure helpt met de spijsvertering, waardoor je sneller afvalt. Het versnelt de spijsvertering en zorgt ervoor dat je minder snel zin hebt in tussendoortjes. Verder verbrandt je sneller vet, werkt het zuiverend en is het voor de huid erg goed. Door Molkosan wordt je darmflora geoptimaliseerd. Dit komt door het melkzuur in Molkosan zit. Dit melkzuur wordt snel opgenomen in je stofwisseling. Wanneer je een lactose intolerantie hebt, kunt je Molkosan gewoon gebruiken. Het is namelijk lactosevrij.
  • Molkosan kan helpen voor het volgende:
  • Bij het afvallen
  • Bij spastische darmen
  • Bij een schildklierziekte
  • Bij moeite met de stoelgang
  • Tegen schimmels in de darmen

Wat is melkwei?

De Molkosan van Dr. Vogel is een van de bekendste die er is. Het is een 100% natuurlijk product. Er zit melkwei in van verse Zwitsere alpenmelk, dit activeert de spijsvertering. Melkwei is een vloeistof (geen van kleur en een beetje waterig) die voor 94% bestaat uit H2O (water). Melkwei wordt gemaakt bij het aanmaken van kaas. Het bestaat uit vitamine B1 en vitamine B6, kalium, calcium, melkzuur, lactose en bijna géén vet. Molkosan is lactosevrij gemaakt.

Normale Molkosan & Molkosan Fruit

Er zijn twee varianten van Molkosan. De 'gewone' Molkosan en 'Molkosan Fruit'. Molkosan Fruit is een nieuwe variant. Het bevat naast 100% natuurlijke melkwei ook nog fruit. Het gevat Aroniabes, Granaatappel en Stevia. Het bevat net als de normale variant van Molkosan vitamine B1 en vitamine B6 en calcium. Daarnaast is het lactosevrij, suikervrij en bevat het weinig calorieën.
  • De ingrediënten van de normale Molkosan: gefermenteerd melkweiconcentraat van Zwitserse origine. Melkzuren (rechtsdraaiend), kiezel,calcium, ijzer, fosfor, mangaan, vitamine B, immunoglobulines, magnesium, proteïnen en orootzuur.
  • De ingrediënten van Molkosan Fruit: gefermenteerd melkweiconcentraat (67,94%) (gemaakt van melk), water, kaliumcitraat (4,83%), zwarte aroniabesconcentraat (4,16%), calciumlactaat (3,03%), natuurlijk granaatappelaroma (2,37%), granaatappelconcentraat (1,78%), voedingszuur: appelzuur, natuurlijk vanillearoma (0,69%), conserveringsmiddel: kaliumsorbaat, zoetstof: steviolglycosiden.

Hoe gebruik je Molkosan?

Molkosan heeft geen geur en heeft een friszure, milde smaak. Je kunt het vergelijken met karnemelk. Sommige mensen vinden dit een nadeel, omdat ze hier niet van houden. Zorg er daarom voor dat je iets eet of drinkt waardoor je een andere smaak in je mond krijgt nadat je Molkosan genomen hebt. Denk bijvoorbeeld aan een glaasje vruchtensap.

Molkosan is eenvoudig te gebruiken, je kunt het namelijk gemakkelijk in drinken doen. Voeg één à twee lepels Molkosan toe in een glas water of vruchtensap. Voor de smaak kun je er ook een beetje honing bij doen.Je kunt Molkosan verdunnen en vervolgens gebruiken als dressing over sla. Het spreekt voor zich dat je, naast het gebruik van Molkosan, niet ontzettend veel moet gaan snacken. Eet gezond, drink veel water en gebruik Molkosan, hierdoor kun je sneller afvallen.

Je kunt Molkosan dagelijks drinken. Molkosan drink je twee keer per dag, één keer 's ochtends en één keer in de middag. Neem bijvoorbeeld bij je ontbijt een lepel met Molkosan. Door Molkosan krijg je een voller gevoel. Dit komt omdat er veel koolhydraten in zit. Wanneer je eetbuien hebt, kan Molkosan erg goed helpen. Dit komt omdat je geen trek meer krijgt in snacks en zoetigheid.

Afvallen, diëten en Molkosan

Wanneer je af wilt vallen, is het belangrijk om een goede en gezonde spijsvertering te hebben. Hier zorgt Molkosan door, omdat het zuur is. Daarnaast zorgt Molkosan ervoor dat je vet sneller verbrandt en drijft het urine beter af. Alleen Molkosan gebruiken zal niet geweldig helpen wanneer je wil afvallen, hiervoor zal je ook voldoende moeten bewegen en gezond moeten eten. Er zijn al veel mensen die Molkosan dagelijk gebruiken en goede ervaringen hebben met Molkosan. Je eet gemiddeld 200 calorieën tot 275 calorieën minder per dag wanneer je voor het ontbijt een lepel Molkosan inneemt. Dit komt door de koolhydraten die in molkosan zitten, waardoor je sneller het gevoel krijgt dat je vol zit.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe kun je afvallen met afslankthee?Hoe kun je afvallen met afslankthee?Kun je afvallen met afslankthee? Is het echt zon wondermiddel als constant wordt beweerd? Hoe werkt het afvallen met af…
Brooddieet volgenBrooddieet volgenEen brooddieet is voor de meeste nederlanders geen groot probleem om te volgen. Immers zijn wij nederlanders grote brood…
Het broodwisseldieet: op snelle wijze afvallenHet broodwisseldieet: op snelle wijze afvallenIn de jaren tachtig en negentig was het brooddieet - ook wel een broodwisseldieet genoemd - een dieet dat populair was o…
Bronnen en referenties
  • http://www.yunomi.nl/artikel/afvallen-met-molkosan?page=1
  • http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/molkosan.php
  • http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/molkosan-fruit.php

Reageer op het artikel "Wondermiddel - Afvallen door Molkosan van A.Vogel"

Reacties

Maria van Beurden, 06-03-2017 15:20 #5
Hoelang mag ik Molkosan gebruiken? In verband met keelpijn en slikproblemen gorgel ik een aantal keer per dag en slik het door. Het gaat niet over. Daarnaast kan ik nergens vinden hoe lang ik het mag gebruiken. Gaarne uw advies.

Miranda Klomp, 08-12-2016 14:37 #4
Kan ik een kraamvrouw die borstvoeding geeft molkosan adviseren als de baby veel last van krampen heeft.
Kan dat helpen.

T. Janssen, 27-04-2014 22:20 #3
Hoeveel vit B6 zit er in molcosan exact?

Bartosz, 22-07-2013 22:55 #2
Het ene spreekt het andere tegen? Ik vraag mij dan af welke is de juiste handeling?

Het molkosan dieet
Dagelijks drinken
Je kunt Molkosan dagelijks drinken, Molkosan neem je twee keer per dag, één keer 's ochtends en één keer in de middag, neem bijvoorbeeld bij je ontbijt een lepel met Molkosan.

Hoe verwerk je Molkosan in je dieet?
Molkosan is eenvoudig te gebruiken, je kunt het namelijk gemakkelijk in drinken doen. Voeg één à twee lepels Molkosan toe in je water of bijvoorbeeld een vruchtensap

mvg

Tiny, 17-04-2012 13:32 #1
Ik snap het niet. Op de ene site lees ik dat molkosan lactosevrij is, en op de andere site wordt het afgeraden om molkosan te gebruiken als je een lactoseintolerantie hebt. Hoe zit het nou? Reactie infoteur, 17-04-2012
Hallo Tiny,

op de site van A. Vogel staat: "Molkosan is lactose- en suikervrij en caloriearm."

Met vriendelijke groeten,
Dazzeltje

Infoteur: Dazzeltje
Laatste update: 29-04-2015
Subrubriek: Gezonde voeding
Special: Afvallen
Reacties: 5
Medische informatie…
Schrijf mee!