InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Heliobacter pylori, natuurlijk genezen van de maagduivel

Heliobacter pylori, natuurlijk genezen van de maagduivel

Heliobacter pylori, natuurlijk genezen van de maagduivel Deze maagbacterie is een mede-oorzaak van vele ziekten zoals maagkanker, schildklieraandoeningen, maagzweren en bloedvatontstekingen. Hij is te bestrijden met simpele middelen zoals knoflook en sulforafaan. Pas als de aanwezigheid van heliobacter p. te groot is, kan antibiotica uitkomst bieden. Kunstmatige antibiotica zijn een zwaar middel; ze verstoren de gehele darmflora en je doet er goed aan na deze behandeling de darmflora zoveel mogelijk te herstellen door je te onthouden van witmeelproducten, rood vlees, melkproducten en suiker en je vooral toe te leggen op verse groenten, fruit, noten en zaden.

Inhoud:

Maagduivel

Maagkanker en maagzweer kunnen het gevolg zijn van een overgroei van de heliobacter pylori-bacterie. 50% van de wereldbevolking heeft deze ziekmakende bacterie in zijn darmstelsel. In India bezit zelfs 100% van de 60-plussers deze bacterie. Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar de relatie tussen heliobacter pylori en maagkanker. Deze relatie is onomstotelijk bewezen maar toch krijgt een klein percentage van de mensen met een kolonie aan heliobacter pylori maagkanker; het is geen vaststaand mechanisme. Dat heeft vooral met voeding te maken. Vitamine C-rijke voeding kan kanker voorkomen omdat het ontstekingsreacties op celniveau voorkomt. Verder is omega 3 rijke voeding in de vorm van noten en biologische oliën heel gezond en kankerbestrijdend.

Kankerverwekkend

Het international agency for research verklaarde in 1994 de heliobacter pylori-bacterie als kankerverwekkend. Maagkanker behoort tot de grootste doodsoorzaken in de westerse wereld. Maagkanker heeft vaak een slechte prognose. Heliobacter pylori is een belangrijke mede-oorzaak van maagkanker, zo blijkt uit tientallen wetenschappelijke onderzoeken. Wie eenmaal een heliobacter pylori-bacterie in zijn lichaam heeft komt er nooit meer vanaf. Het zorgt voor chronische ontstekingen. Vooral kinderen kunnen een heliobacter pylori-besmetting oplopen. In de westerse wereld heeft minder dan 50% van de mensen heliobacter pylori in zijn maag. In Aziatische landen zoals India en Bangla Desh heeft vrijwel iedereen de heliobacterie p. in zijn systeem alleen in die landen overlijden minder mensen aan kanker door deze bacterie.

Antibiotica en heliobacter P.

De darm denkt mee, K.D. RunowDe darm denkt mee, K.D. Runow
Antibiotica en maagzuurremmers worden normaal gesproken voorgeschreven bij heliobacter pylori. Het is echter zo dat deze kunstmatige geneesmiddelen niet alleen de ziekmakende helipbacter p. doodt, maar ook een groot aantal gunstige bacteriestammen. Hierdoor wordt de balans in de darmflora ernstig verstoord. Klaus-Dietrich Runow, schrijver van het boek 'De darm denkt mee', stelt dat de heliobacter P.-bacterie beter kan worden bestreden met knoflook, oregano-olie, neemextract, kurkuma en sulforafaan.

Voeding tegen heliobacter P.

Sulforafaan zit veel in broccoli en andere koolsoorten. Je kunt er daarom ook voor kiezen om vijfmaal per week een koolmaaltijd te eten. Kool kun je in principe dagelijks als salade gebruiken met bijvoorbeeld rauwe geraspte wortel. Verder kun je denken aan koolsoep, stamppotten met zuurkool en boerenkool en rijstgerechten met gebakken witte kool of boerenkool. Een smoothie met boerenkool erin verwerkt is eveneens een goed idee. Overigens is het wel zo dat een klein percentage van de mensen niet tegen de goitrogenen kan die in kolen zitten.

Heliobacter ontsteekt meer dan alleen de maag

Heliobacter P nestelt zich in het maagslijmvlies en veroorzaakt er een immuunreactie van het lichaam. Het afweren van de heliobacter P-bacterie leidt tot ontstekingsreacties. Deze immuunstoffen of antistoffen die ontstaan vertonen gelijkenis met gladde spieren en epitheelcellen van de bloedvaten. Daardoor triggert de heliobacter pylori niet alleen maagontstekingen maar ook ontstekingen in de aders in medische termen vasculitis genaamd. In een kettingreactie hierop kunnen bloedvaten van het hart en de ogen ontstoken raken, het zenuwstelsel aangetast worden en de trombocyten of bloedplaatjes in werking verminderen. In 2005 kwam uit wetenschappelijk onderzoek naar voren dat de Ziekte van Parkinson mede veroorzaakt wordt door de heliobacter pylori-bacterie.

Schildklier en heliobacter pylori

In 1998 bleek al dat schildklieraandoeningen kunnen ontstaan door de heliobatcer pylori bacterie. Er is een case-studie bekend uit 2003 waarbij een maagkankerpatiënt werd geholpen door de kanker weg te snijden. Deze patiënt had eveneens schildklierkanker maar deze tumor verschrompelde na deze operatie. De heliobacter pylori-bacterie werd bestreden met antibiotica. Hier is antibiotica wel goed voor want het is een ernstige ziekte in vergevorderde staat die ermee verholpen wordt. Na de antibioticabehandeling verdween de schildkliertumor totaal.

Broccoli als geneesmiddel

Heliobacter pylori kan worden bestreden met behulp van broccoli. Het broccoli-extract sulforafaan is een in de natuurgeneeswijze bewezen middel dat deze ziekmakende bacterie kan doen verdwijnen. Infecties met heliobacter p. kunnen leiden tot oestrofagitis of slokdarmkanker, gastritis, maagzweren en maagkanker. Het is bekend dat broccoli tegen deze ziekten helpt. Broccoli is een fytotherapeutische medicijn. Sulforafaan zorgt ervoor dat er meer zuurstof naar de cellen kan worden vervoerd. Sinds dr. Warburg in de jaren 30 van de 20e eeuw uitvond dat kanker wordt veroorzaakt door een zuurstoftekort, bewees sulforafaan dat het kanker kan genezen. Brian Peskin, schrijver van het verzwegen verhaal van kanker, doet op basis van Warburgs bevindingen uit de doeken hoe je met het gebruik van gezonde oliën zoals lijnzaadolie, walnootolie en hennepolie kanker kunt voorkomen en genezen. Verder zit er in broccoli veel omega 3 en 6 vetzuren. Ook deze stoffen zorgen voor een goede zuurstoftoevoer naar cellen. Dr Talalay zegt dat broccoli de heliobacter p.-bacterie bestrijdt en tumorvorming tegen gaat.
Gerelateerde artikelen
Maagkanker: verschijnselen en behandelingMaagkanker: verschijnselen en behandelingIn de Westerse wereld komt maagkanker niet meer heel vaak voor. In ontwikkelingslanden is het echter nog een veel voorko…
Overgewicht door antibioticaOvergewicht door antibioticaOnverklaard overgewicht bij mensen hangt mogelijk samen met het gebruik van antibiotica. Bij boeren is allang bekend dat…
Broccoli, kool en kankerBroccoli wordt vergruisd door de enen en aanbeden door de anderen. Telkens er lijstjes opduiken van de 'gezondste groent…
Helicobacter pylori bacterie: symptomen en behandelingHelicobacter pylori bacterie: symptomen en behandelingVeel mensen dragen de maagbacterie Helicobacter pylori bij zich zonder daar last van te hebben. De bacterie kan echter o…
Helicobacter pylori bacterie: klachten/onderzoek/behandelingHelicobacter pylori bacterie: klachten/onderzoek/behandelingEen infectie met de bacterie Helicobacter pylori komt veel voor. Dit hoeft geen klachten te geven, maar als dit wel het…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Yutaka Tsutsumi, Wikimedia Commons (CC0)
  • Boek: Klaus Dietrich Runow, de darm denkt mee
  • Heliobacter pylori veroorzaakt maagkanker: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11556297
  • In Azië overlijdenb minder mensen aan maagkanker: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12014714

Reageer op het artikel "Heliobacter pylori, natuurlijk genezen van de maagduivel"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 24-04-2014
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!