InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > De kracht en werking van stenen en mineralen

De kracht en werking van stenen en mineralen

De kracht en werking van stenen en mineralen Stenen behoren tot de oudste bewoners van deze aarde. De wereld van de mineralen waar de stenen uit zijn opgebouwd is ook onze wereld. De kwartsen bestaan grotendeels uit kiezel, ook silicea genoemd. Onze huid, haren en het hoornvlies van onze ogen bestaat uit silicea. Een bergkristal is 100% silicea. Maar ook een gewone steen die we vinden ergens onderweg heeft haar eigen waarde, haar kracht en geschiedenis. De mens en de wereld van de stenen en mineralen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Edelstenen en halfedelstenen worden gebruikt vanwege hun karakter, schoonheid, uitstraling en geneeskrachtige werking. Kinderen, maar ook vele volwassenen zijn steeds weer geboeid door stenen. Stenen vertellen hun eigen verhaal, je kunt met ze communiceren. Een krachtsteen op zak of in de hand, versterkt het geheugen, de intuïtie en de intelligentie. Kijk ernaar, voel hem. Op een wandeling roept hij je misschien wel. Welke zijn de mineralen die in je omgeving in de grond aanwezig zijn?

Het verhaal van een steen

Als we de taal van de stenen zouden verstaan, zou de steen ons heel wat weten te vertellen. Misschien ga je wel iets begrijpen van wat een eenvoudige steen je te vertellen heeft... het komt als vanzelf in je op en het lijkt alsof je fantasie met je op de loop gaat als de steen je vertelt bijvoorbeeld dat hij ooit deel uitmaakte van een grote rots aan de rand van de zee. Toen brak de rots af en brak in vele duizenden stukken, die meegenomen werden door de zee. Tot jij dit kleine glad geslepen steentje vond op het strand, had het nooit contact gehad met een mens. Maar zelfs de stenen kunnen contact maken. Een steen kan slapen, maar kan ook zeer wakker zijn. Als je zo'n wakkere steen treft, luister dan goed. Een steen heeft veel te vertellen, stenengebeurtenissen. Maar die hebben meer te maken met ons als mens dan je zou denken.

Communiceren met een steen

Hoe kan het dat een mens en een steen kunnen communiceren? Dat komt doordat ze beiden uit dezelfde mineralen zijn opgebouwd. Een steen kan contact maken met de stoffen waaruit jij bent opgebouwd. Jouw systeem vertaalt wat de steen te vertellen heeft. Verder kan er meer of minder affiniteit zijn tussen een steen en een mens. Het kan lijken alsof de steen die je opgeraapt hebt tot je geroepen heeft. Het was alsof de steen naar je toe glansde. Iets trok je. Dat is affiniteit. Het contact is gemaakt.

Krachtstenen, mineralen en de geneeskrachtige werking van stenen

De mineralen waar stenen uit zijn opgebouwd, bevinden zich ook in ons lichaam. Ons lichaam is jong in vergelijking met welke steen dan ook. Stenen dragen iets als geheugen in zich, ook ons lichaam heeft een geheugen, dat verder teruggaat dan onze kalenderleeftijd. Wij zijn opgebouwd uit oude deeltjes, die uit elkaar gevallen zijn en vervolgens opnieuw samengevoegd. We zijn met ons lichaam deel van het grote ecologische systeem van het universum. We zijn gemaakt uit sterrenstof en uit het slijk der aarde. De stenen helpen ons systeem, om tot haar wezenskern te komen. Onze botten staan qua dichtheid, hardheid het dichtst bij de stenen. als al het andere vergaan is, dan zijn er nog onze botten en onze haren. Deze hebben een samenstelling die dicht aanligt tegen die van vele stenen. Zo zijn wij net als de stenen deel van deze aarde. Logisch dat stenen ons kunnen helpen om in balans te overleven in deze wereld.

Een krachtsteen kun je vinden

De edelstenen en halfedelstenen zijn zeer specifiek in hun karakter. Een steen die jij ergens op je pad vindt, die je aanspreekt vanwege zijn vorm of kleur of glans of om een niet zo makkelijk te benoemen reden, behalve dat hij je aantrekt, kan je waarschijnlijk meer leren dan een steen die je koopt om zijn effect of kleur in een winkel. Het feit dat je deze steen als vanzelf ontdekt geeft al aan dat je aan je intuïtie gehoor hebt gegeven. Ook stenen hebben hun eigen karakter en voorkeuren. Vrijwel elke steen heeft het vermogen tot communicatie en de behoefte daaraan. Een steen die je op het strand treft wil misschien wel voelen hoe gras voelt. Hij slaat die informatie op. Sommige/vele stenen zijn erg nieuwsgierig.

Mens- en diervormen in steen

De vorm die je ziet in een steen vertelt iets over zijn geschiedenis, of wat hij gezien heeft en wat hij kan. Vaak zie je diervormen, zoals de speurneus van een wolf, dat is een speurdersteen, die je helpen kan om te onderzoeken en meer te weten te komen. Vele stenen zijn speurderstenen. Soms zie je grote rotsformaties en het lijkt of er gezichten in te herkennen zijn. Dat kan. Mensen en culturen van tijden die ver vóór onze geschiedenis liggen, hebben hun sporen achtergelaten, van hun levens en strijd, als mens en volk. De intensiteit van hun leven heeft de stenen gebeeldhouwd, zodat op den duur de herinnering aan die intense levenskracht in de rotsformaties zichtbaar wordt. Onze moeder aarde is één groot geheugen. De vormkracht die in de stof schuilt neemt de tijd om de geschiedenis vorm te geven.

Stenen als oude bewoners van de aarde hebben een geheugen

In het algemeen hebben stenen een effect op het menselijke geheugen. Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat een steen in vele miljoenen jaren gevormd is. De steen heeft haar geschiedenis in zich opgeslagen.

Stenen en tijd

Er is niets ouder op deze aarde dan de steen. Sommige stenen zijn ontstaan tijdens de wordingsgeschiedenis van de aarde, zoals bijvoorbeeld de peridoot, ook wel olivijn genoemd. De invloed die een steen heeft op een mens als hij hem bij zich draagt, kan zowel onmiddellijk waarneembaar zijn, als pas na verloop van kortere of langere tijd. Tijd heeft voor een steen een andere waarde dan voor de mens. Het mooie is dat de steen alle tijd heeft. Daar kunnen we nog wat van leren.

Lees verder

© 2014 - 2019 Sofiaroc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Cleopatra en het geheim van de Dode Zee mineralenEeuwen geleden ontdekte Cleopatra als eerste de Dode Zee als een ultiem gezondheidskuuroord. De thans al duizenden jaren…
Vijf populaire boeken over edelstenen en mineralenVijf populaire boeken over edelstenen en mineralenDat edelstenen en mineralen een geneeskrachtige werken hebben is al eeuwen lang bekend. De informatie over edelstenen is…
Mineralen zijn net zo belangrijk als vitaminesMineralen zijn net zo belangrijk als vitaminesVoor een goede gezondheid is het nodig dat je voldoende vitamines, mineralen en spoorelementen binnen krijgt. Wanneer je…
Hot Stone Massage: een ontspannend ritueel!Hot Stone Massage: een ontspannend ritueel!De term zegt het eigenlijk al een beetje: met behulp van de ontspannende warmte van verwarmde stenen wordt een massage u…
Azuriet, een mineraal vol energieDe azuriet werd door de Egyptenaren gezien als een heilige steen. In de middeleeuwen werd er van het pigment van het min…

Reageer op het artikel "De kracht en werking van stenen en mineralen"

Infoteur: Sofiaroc
Laatste update: 20-03-2018
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Edelstenen
Medische informatie…
Schrijf mee!