InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Zo vergroot je de kans op een vaginaal orgasme

Zo vergroot je de kans op een vaginaal orgasme

Het is niet voor iedereen weggelegd om makkelijk vaginaal klaar te komen. Hier vind je enkele tips die je zullen helpen om een vaginaal orgasme te bekomen.

Vergeet dat orgasme

Focus liever op genieten tussen de lakens - of op het keukenaanrecht - dan op het orgasme dat je wilt krijgen

Wie koste wat het kost wil klaarkomen, zal zich niet kunnen laten gaan en net dat is essentieel om de opwinding te laten stijgen. Als je je helemaal kan overgeven aan je seksuele genot, kan het op een bepaald moment zo intens worden dat je tot een orgasme komt. Zolang jullie het samen fijn hebben zit het goed. Focus op het hier en nu. Als lastige gedachten je komen storen (genre: 'Ik moet mama nog bellen!' of 'Oh nee. In dit standje ziet hij mijn cellulitis...), beeld je dan een groot stopteken in en probeer opnieuw te focussen op je vijf zintuigen.

Who's the boss

Je partner kan je in zijn eentje niet naar een vaginaal orgasme leiden: in bed zijn jullie verantwoordelijk voor je eigen genot. Het lijkt een paradox, maar zelfs binnen de interactie heb je een stuk egocentrisme nodig.

Neem het heft in handen en leidt hem naar je leukste plekjes, want wat weet hij uiteindelijk van een vrouwenlijf?

Je hoeft er nu ook weer geen handleiding van te maken, maar toch is het belangrijk dat je hem een paar pistes aanreikt: 'ondertussen mag je gerust wat lieve (of kinky) dingen zeggen...', 'Een tikje trager schatje'.

Goed begonnen, half gewonnen

Studies tonen aan dat vrouwen na een uitgebreid voorspel makkelijker klaarkomen dan andere vrouwen

Dankzij het voorspel kan je je concentreren op wat je voelt en groeit je opwinding. Sla het voorspel dus niet over! Streel traag en sensueel elkaars hele lichaam en focus dan op elkaars erogene zones.

Train je bekkenbodemspieren

Om lekker te kunnen genieten moet je bekkenbodem in topvorm zijn. De bekkenbodem is de spiergroep tussen de anus en de geslachtsdelen en kan, zoals elke spier, verslapt zijn. Heb je soms last van urineverlies? Verslapt je bekkenbodem als je hem aanspant? Dan is er werk aan de sekswinkel.

Oefen je bekkenbodem dagelijks

In de file, terwijl je aan je bureau zit, als je in de rij staat bij de bakker... Gewoon 15 keer je bekkenbodem opspannen en loslaten. Lukt het niet om die spier sterker te maken? Raadpleeg een kinesist: hij kan met jou werken aan deze zone of kan je aanraden om je toevlucht te nemen tot geishaballetjes. Dat zijn balletjes die je in je vagina draagt tijdens je dagelijkse bezigheden. Ze zijn flexibel en bevatten gewichtjes, waardoor je automatisch je vagina samentrekt. En hoe sterker je spier, hoe straffer je orgasme.

Haal seksspeeltjes in huis

Veel vrouwen ontdekken het orgasme - en dus ook het vaginale orgasme - dankzij seksspeeltjes. Daar zijn twee redenen voor: seksspeeltjes stimuleren op een andere manier dan het mannelijk geslacht (trillingen, ritme...). Ten tweede: in je eentje is het makkelijker om je te concentreren op je genot.

Schaam je nooit om seksspeeltjes te gebruiken

Het is gewoon een manier om jezelf te leren kennen, om meer aandacht te krijgen voor wat je voelt. En zodra het je is gelukt in je eentje, wordt het makkelijker met z'n tweetjes.

En u nog een beetje geduld

Door de jaren heen - en naarmate je in je eentje of met je partner seksuele ervaring opdoet - ontdek je ook de plekjes die je minder goed kent. Zit het orgasme niet op de hielen, dan vindt het zijn weg naar jou misschien wel.

Lees verder

© 2012 - 2019 Slurfke, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Meer genot bij vrouwen door kleine ingreepMeer genot bij vrouwen door kleine ingreepIn veel relaties is het vaak tobben in bed. Waar een man erectieproblemen heeft schort het bij een vrouw vaak aan een ge…
Hoe zit het vrouwelijke orgasme in elkaarHoe zit het vrouwelijke orgasme in elkaarHoe zit het vrouwelijke orgasme nu eigenlijk inmekaar? Welke lichamelijke veranderingen vinden plaats in het lichaam van…
Masturbatie bij mannen en vrouwenMasturbatie is het seksueel stimuleren en prikkelen van zichzelf, door een actieve aanraking van de eigen geslachtsorgan…
Seksuele disfuncties: orgasmestoornissenSeksuele disfuncties: orgasmestoornissenDe orgasmestoornis is een vorm van een seksuele disfunctie. Orgasmestoornissen uiten zich bij de vrouw vaak in het gerem…
Het geheim van de vrouwEr is al heel wat inkt gevloeid over het orgasme van de vrouw, maar een specifieke methode hoe ertoe te komen bestaat er…
Bronnen en referenties
  • De vaginamonologen, Goedele Liekens,
  • Female ejaculation, wikipedia,

Reageer op het artikel "Zo vergroot je de kans op een vaginaal orgasme"

Reactie

Tio, 24-01-2013 01:31 #1
Ik wou vragen of bepaalde gedichten ook een invloed hebben op het driftleven. Dat je dan fantaseert en droomt met een voorstelling van gedachte. Ik ben nog nooit verliefd geweest maar soms zie ik iemand die ik wel aantrekkelijk vind maar dat is alleen de fysieke zijde van iemand en dan blijkt de persoon in geestelijk en emotioneel opzicht niet zo goed bij je te passen. Want dan zijn ze te rationeel en ik niet en dan is er weer iets zoals te wreed. En dan valt dat in dat opzicht tegen, maar fysiek toch wel aantrekkelijk maar dat is niet alles in een relatie. Als dat het enige zou zijn in een relatie dan is het te vlug voorbij, want dat is toch niet het enige in iemand. De fysieke kant alleen is te vluchtig.

Infoteur: Slurfke
Laatste update: 07-07-2012
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!