InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Vissen (Pisces)

Sterrenbeeld Vissen (Pisces)

De Vissen is een sterrenbeeld dat van toepassing is op mensen die geborten zijn van 19 februari tot en met 20 maart. De Vissen is een mystiek sterrenbeeld met een horoscoop vol passie en verbondenheid. De Vissen kan echt opgaan in een ander en heeft daarom een sterk empathisch vermogen. De Latijnse benaming van de horoscoop Vissen is Pisces.

Sterrenbeelden

Symbool van de Vissen
De twee vissen in het symbool van het sterrenbeeld Vissen zwemmen in tegengestelde richting maar zijn in het midden verbonden, om de aarzelende, vergangelijke aard van de Vissen te symboliseren.

Data 19 februari tot en met 20 maart
Heerser Jupiter en Neptunus
Natuurlijk huis Twaalfde huis
Element Water
Polariteit Negatief

Persoonlijkheid van de Vissen

Vissen hebben moeite met onderscheid maken en hebben nogal eens een gebrek aan focus. Dit maakt dit sterrenbeeld een enigzins vaag teken in de dierenriem. De Vissen wordt nogal eens beschreven als een soort psychische spons die allerlei emoties en stemmingen van anderen op kan vangen. Vissen vinden het moeilijk om nee te zeggen en is niet erg assertief. De Vissen wil het anderen graag naar de zin maken en kunnen zich passief opstellen.

Emoties

Veel Vissen vinden het moeilijk aan te geven welke emotie zij voelen, omdat zij als het ware meegetrokken worden in de stroom van emoties van een ander. De Vissen voelt zich snel aangetrokken tot verhalen over andermans leed en voelt zich snel schuldig. De Vissen is een teken voor wie de zin "men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest" perfect op gaat!

Geest

Vissen hebben de eigenschap op te kunnen gaan in de geest van een ander en kunnen daardoor heel veel sympathie en empathie vertonen.

De sterke kanten van de Vissen

De Vissen op zijn best is een heel intuïtieve persoonlijkheid met veel empathisch vermogen. De Vissen bevat bovendien veel verbeeldingskracht en medeleven.

De zwakke kanten van de Vissen

Vissen hebben soms moeite met de werkelijkheid van alledag. Wanneer de Vissen in het gedrang raakt kan hij de werkelijkheid niet even goed onderscheiden van fantasie en kan valse beloftes doen.

De Vissen en financiën

De Vissen is geen praktisch teken wat betreft financiën. Het geld stroom binnen maar stroomt ook zo weer weg. Details worden over het hoofd gezien en bankafschriften verstoffen in de enveloppen. De Vissen is gevoelig voor geld doneren aan 'zielige' instellingen.

De carrière van de Vissen

De Vissen voelt zich als een vis in het water in een beroep waar hij zijn artistieke kant in kwijt kan. Denk hierbij aan beroepen als acteur, danser, schlder, dichter, auteur of fotograaf. Vissen hebben vaak een verbinding met de mystieke kant van het leven, daarom kunnen banen als priester, intuïtief genezer, astroloog of tarotlezer ook zeer geschikt zijn.

Bron: Publiek domein / Wikimedia CommonsBron: Publiek domein / Wikimedia Commons
Seizoen Vroege lente
Dag Donderdag
Getal 7
Fysiologie Voeten, lymfestelsel, hypofyse
Kristallen Aquamarijn, beril, fluoriet, turkoois en zonnesteen
Metaal Tin
Kleuren Zeegroen, helder wit, zacht paars en zilver
Dieren Vissen, dolfijnen en andere zeezoogdieren
Voedsel Vijgen, fruit, groenten met een hoog watergehalte

De Vissen en de liefde

De Vissen is een ontzettende romanticus. De Vissen zet snel een roze bril op en kan volledig opgaan in de relatie en de ander. Wanneer de Vissen eenmaal een relatie met iemand begonnen is zal deze heel hevig en intiem zijn. Dit kan doorslaan naar het benauwende en verstikkende. De Vissen is een teken in de astrologie dat de voeten als erogene zone heeft.
Gerelateerde artikelen
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Huisdieren geboren onder het sterrenbeeld Vissen zijn de ideale huisdieren voor een gezin, want ze houden van huiselijkh…
Horoscoop Planeet ZonHoroscoop Planeet ZonHoroscoop en Planeet. De Zon. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn…
De Vissen of PiscesDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Vissen, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in he…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Vissen (Pisces)"

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!