InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Foundation, crèmes en camouflage

Foundation, crèmes en camouflage

Slaapgebrek, ongezond eten, stress - het zijn allemaal factoren die onze huid geen goed doen. Puistjes, donkere kringen onder de ogen of kleine oneffenheden op het gezicht kunnen het gevolg zijn. Maar wat als u er nu op uw best wilt uitzien? Op uw werk bijvoorbeeld, of op een feestje of bij een belangrijke gebeurtenis. Gelukkig bestaan er make-up middelen die deze oneffenheden kunnen verhelpen, zoals foundation, crèmes en camouflagesticks. Maar wat werkt nu het beste? En hoe kunt u er zelf voor zorgen dat u goed voor de dag komt, zonder dat uw huid verstikt wordt door het gebruik van deze middelen?

Het camoufleren van donkere kringen en wallen

Iedereen heeft wel eens last van wallen onder de ogen, sommige mensen hebben op basis van hun erfelijkheid zelfs altijd problemen met donkere kringen onder hun ogen. Maar hoe is dit met make-up weg te werken? Dit kan het beste met een concealer. Een concealer kan verkregen worden in groene, rode, of verschillende huidkleurige tinten. Wallen en donkere kringen zijn het makkelijkst weg te werken met de lichte concealer. Een licht reflecterende concealer werkt daarbij nog het beste omdat deze de ogen ook iets lift en lichter is van structuur. Gebruik daarbij een concealer die tenminste één tint lichter is dan de foundation. Breng eerst (een beetje) foundation aan op de huid, dit vermindert vaak al de wallen of de kringen al. Op grond van dat resultaat brengt u de lichtere concealer aan. Door het hoofd voorover te buigen worden de kringen of wallen beter zichtbaar zodat u de concealer efficiënt aan kunt brengen. Vervaag de concealer door uw vinger voorzichtig naar uw wang te bewegen, waarbij u ook de lijn onder de wimpers goed bestrijkt.

Camoufleren van puistjes en andere oneffenheden

Met behulp van de concealer kunt u ook puistjes of andere oneffenheden camoufleren. Een rode concealer wordt gebruikt bij blauwe pigmenten of blauwe plekken. De groene concealer wordt gebruikt om rode vlekjes of rode pigmenten in de huid te camoufleren. U kunt deze dus ook goed gebruiken wanneer u vaak of snel bloost: de groene concealer egaliseert de rode kleur, ook wanneer die pas later ontstaat. Ook hier zorgt u ervoor dat de concealer met uw vinger vervaagd wordt.

Het aanbrengen van foundation

Vloeibare foundation geeft over het algemeen een mooi en egaal effect. Daarnaast is de foundation ook een mooie basis voor de rest van de make-up, zoals een mooie dag- of nachtmake-up. De kleur van de foundation stemt u af op de kleur van uw huid. Daarvoor kunt u het beste de huid bij de kaaklijn gebruiken. De foundation kunt u aanbrengen met een sponsje, hoewel dat vaak veel van het product opneemt. Door een kwast te gebruiken heeft u slechts klein beetje van de foundation nodig, bovendien kunt op deze wijze de foundation mooi en gelijkmatig verdelen. Eventueel kunt u over de foundation nog een losse poeder aanbrengen, zodat de foundation beter blijft zitten en eventuele vlekken op kleding voorkomen kunnen worden, bijvoorbeeld voor het geval dat u transpireert. Voor de vettere huid kunt u een compacte poeder foundation gebruiken. U brengt deze aan met een soort watje, dat vaak bij de foundation wordt meegeleverd.

Het gebruik van crèmes

Mocht u gebruik willen maken van een dagcrème, dan kunt u deze het beste vóór de foundation aanbrengen. Daarbij kiest u een crème die geschikt voor uw huid. Deze crème zal uw huid beschermen tegen de foundation en de andere make-upartikelen die u wilt gebruiken. Door deze producten te gebruiken bent u niet alleen in staat om oneffenheden in uw huid camoufleren maar ook om uw huid op een mooie wijze laten stralen.

Lees verder

© 2014 - 2019 Kennisbox, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.trendystyle.net/beauty/makeupschool/max_kringenwallen.html
  • http://www.trendystyle.net/beauty/makeupschool/pukkels-camoufleren.html

Reageer op het artikel "Foundation, crèmes en camouflage"

Infoteur: Kennisbox
Laatste update: 05-08-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!