InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpels tegengaan, wegwerken en oplossen kan met babyzalf!

Rimpels tegengaan, wegwerken en oplossen kan met babyzalf!

Rimpels tegengaan, wegwerken en oplossen kan met babyzalf! "Hoe geraak ik van mijn rimpels af?" zul je je wellicht afvragen. Een vraag die op de lippen ligt van heel wat vrouwen, maar ook mannen. Rimpels is een fenomeen dat jammer genoeg eigen is aan het ouder worden. Er bestaan verschillende zalfjes en behandelingen om ze tegen te gaan, maar allemaal erg duur. Tot men babybillenzalf testte.

Inhoud

Wat zijn rimpels?

Bij het verouderen van de huid komen rimpels van nature tevoorschijn. Over het algemeen wordt er minder onderhuids bindweefsel en elastine aangemaakt vanaf middelbare leeftijd. Ook wanneer de huid vaak aan de zon, ook bij gebruik van de zonnebank, wordt blootgesteld zal de elastine sneller afbreken. Wanneer de afbraak van deze stoffen groter is dan de aanmaak ervan zal de huid slaper worden en rimpelvorming vertonen. Niet enkel ouderdom en een teveel aan zon kunnen rimpels veroorzaken, ook roken is erg bevorderend voor rimpels.

Hoe kunnen rimpels op natuurlijke wijze bestreden worden?

In Groot-Brittanië ontdekte men onlangs dat een bepaalde babybillenzalf rimpels tegengaat. Britse vrouwen hebben het intussen meer dan opgepikt en kopen het bepaalde zalfje in overvloed. Het gaat hier om de 'Baby Bottom Butter' van 'Waitrose'. Voor een pot van deze zalf betaal je slechts drie euro, er eentje vinden zal moeilijker zijn. Sinds zijn werking bekend werd, verkocht Waitrose 14 maal zoveel van het product waardoor de productie achterloopt.

Werkt deze zalf tegen rimpels echt?

Ja en neen. De zalf zal je huid zeker zacht houden en mogelijk ook rimpels tegengaan. Dat is op voorwaarde dat je niet rookt en geen zonnebank gebruikt. Dr. Patrick Bowler, een cosmetisch expert, onderzocht de zalf en keurt het gebruik niet af. Het product is veel goedkoper dan alle andere cosmetica, maar wel veel effectiever.

Rimpels tegengaan zonder zalfjes.

Alternatieve methodes

Al jaren zoekt men naar het wondermiddel om rimpels tegen te gaan. Uit eerder onderzoek bleek dat ook slangengif, botox, uitwerpselen van vogels, regendrupels en stamcellen een positief effect hebben op de huid.

Gezond leven

Er zijn ontelbaar veel middeltjes om ons te helpen bij het verzorgen van de huid. De basis van deze verzorging ligt echter bij een gezonde levensstijl. Daarom zijn er een aantal puntjes waar men rekening mee dient te houden indien men een mooie huid wil. Zonder deze lukt het nooit, ook niet met de duurste zalfjes:
  • Slaap acht uur per dag.
  • Ga stress uit de weg.
  • Niet roken.
  • Geen alcohol drinken.
  • Gezond eten.
  • Voldoende bewegen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Rimpels tegengaan, wegwerken en oplossen kan met babyzalf!"

Reactie

Shab, 08-01-2017 11:28 #1
Kan men dit ook als oogcrème gebruiken?

Infoteur: Harrys
Laatste update: 18-12-2012
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!