InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Gewicht verliezen zonder dieet, tips en tricks

Gewicht verliezen zonder dieet, tips en tricks

Gewicht verliezen zonder dieet, tips en tricks Afvallen of gewicht verliezen zonder een dieet te volgen is volgens wetenschappers mogelijk. Het wordt ook wel ‘denk je slank’ genoemd. Ook andere manieren waar geen dieet aan te pas komt, kunnen er voor zorgen dat je afvalt. Er zijn verschillende manieren die voor gewichtsverlies kunnen zorgen, zonder een dieet te volgen. Vaak hebben deze methodes te maken met onze manier van denken. Afvallen zonder dieet. Men noem het wel 'denk je slank.' Het houdt in dat je geestelijk anders met eten om leert gaan. Volgens het boek 'The Secret' helpt het bijvoorbeeld om jezelf op een positieve manier te benaderen, jezelf niet af te kraken omdat je te zwaar bent, maar juist te visualiseren hoe je eruit ziet als je je ideale gewicht bereikt hebt. Je zegt dan een paar maal per dag tegen jezelf dat je in principe mag eten wat je wilt, maar dat wil niet zeggen dat je alles eten wilt. Terwijl je jezelf in gedachten slank voor je ziet, terwijl je op je ideale gewicht bent, wordt het gemakkelijker om niet te vaak voor ongezond eten te kiezen. Je kiest dan vanzelf graag voor gezond eten. Of het werkt kan ik niet beoordelen, maar wereldwijd zijn er toch wel veel mensen die er baat bij hebben. Ook kunnen mensen al afvallen zonder dieet terwijl ze het afslankmiddel Xenical gebruiken.

Afvallen. Denk je slank

  • Om je slank te denken is het noodzakelijk dat je je concentreert op je maaltijden. Kies je eten bewust, leg het met zorg op een bord, eet hapje voor hapje terwijl je bewust bezig bent met de smaak van het eten, kauw langzaam en proef elk hapje met plezier. Wat niet mag is tv kijken terwijl je eet, een film kijken terwijl je eet, lezen terwijl je eet of snel even wat uit de kast pakken en het in je mond proppen. Maak van elke maaltijd een maaltijd die met zorg is samengesteld, ga er echt even voor zitten en tijdens het eten is het de bedoeling dat je bewust met het eten bezig bent. Het is bewezen dat mensen die zich bewust concentreren op het eten en die zich niet laten afleiden door bijvoorbeeld de tv, een boek of iets anders, minder snacks eten en langer een verzadigd gevoel houden.
  • Britse onderzoekers hebben ook ontdekt dat je minder honger en trek in eten hebt als je terugdenkt aan je laatste maaltijd. Het komt erop neer dat je voordat je toegeeft aan snacken of voordat je wilt gaan eten, even de tijd neemt om terug te denken aan je laatste maaltijd. Zie het eten voor je. Het blijkt dat je daarna minder zult eten en minder trek zult hebben in tussendoortjes. Je zult ook sneller verzadigd zijn.

Neusspray met hormonen om af te vallen

Er is een hormoonspray in de maak, die via de neus wordt gebruikt. De spray zal hormonen bevatten waardoor de honger geremd wordt. Britse wetenschappers van de University College of London zijn bezig de spray verder te ontwikkelen. De sprak zal een eiwitmolecuul YY te bevatten. Dit hormoon wordt ook aangemaakt bij mensen die veel eiwitten eten. Eet je dus meer eiwitten en niet veel koolhydraten, dan kan dit hetzelfde effect hebben. Eiwitrijke maaltijden stimuleren de hypothalamus in de hersenen. De hypothalamus is in onze hersenen verantwoordelijk voor het hongergevoel.

Melk drinken, slanker worden

Wie ’s morgens een glas melk drinkt bij het ontbijt, houdt langer een verzadigd gevoel en eet daardoor over het algemeen iets minder.

Slapen en dik worden

Mensen die slecht slapen komen sneller aan. Als je zeven uur per nacht slaapt, kom je minder snel aan. Het komt waarschijnlijk omdat je lichaam bij slecht slapen in eerste instantie wat meer calorieën verbrandt, maar daarna gaat je lichaam dit compenseren om je vet-reserves te sparen. Gewoon genoeg slaap per nacht, en lekker slapen, is dus goed voor een gezond gewicht. Ongeveer 7 uur slaap per nacht is goed.

Hypnose en afvallen

Hypnose kan mensen helpen om gewicht te verliezen. Dit geldt ook voor therapieën.

Te weinig complimentjes en te dik worden

Wie weinig complimentjes krijgt, wordt vaak te dik. Je compenseert je verlangen om je goed te voelen, met eten. Eten geeft je namelijk tijdelijk een goed gevoel. Complimentjes geven je echter ook een goed gevoel. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die genoeg oprechte complimentjes over hun kwaliteiten krijgen, beter met voedsel omgaan.

Acupunctuur en afvallen

Acupunctuur kan mensen helpen om eetstoornissen te beheersen. Het hongergevoel kan erdoor tot kalmte bedaard worden en dwangmatig eetgedrag kan positief beïnvloed worden met acupunctuur.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Afvallen met acupunctuurAfvallen met acupunctuurAcupunctuur is een behandelmethode die uit China komt. Acupunctuur kan je in allerlei situaties helpen. Zo ook bij het a…
Tips om af te vallen zonder dieet, zonder veel moeiteTips om af te vallen zonder dieet, zonder veel moeiteAfvallen kan zo makkelijk zijn. Gewicht verliezen hoeft geen drama te zijn. Enkele makkelijke tips die iedereen helpt ge…
Lukt afvallen niet?Lukt afvallen niet?Graag willen afvallen, maar lukt afvallen niet? Ben jij afgevallen, maar komen de kilo´s weer terug? Ga jij eten zodra j…
Bronnen en referenties
  • Vrouwenblog.nl

Reageer op het artikel "Gewicht verliezen zonder dieet, tips en tricks"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 29-07-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Gemakkelijk afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!