InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > 7 tips om gewicht te verliezen zonder te diëten

7 tips om gewicht te verliezen zonder te diëten

7 tips om gewicht te verliezen zonder te diëten Lukt het niet om die extra kilootjes kwijt te geraken? Meestal ben je knorrig of depressief omdat je al weken verlangt naar dat zakje patat, of je speelt gewoon vals waardoor al die moeite voor niets was. Er zijn verschillende kleine, makkelijke veranderingen die je kan doorvoeren die je zonder veel moeite gewicht zullen doen verliezen.

Inhoud

Opgepast, wanneer je geen overgewicht hebt kan het gevaarlijk zijn om te diëten. Ga daarom eerst na of je overgewicht hebt via het volgende artikel: Ben ik te dik of te dun? Bereken je BMI!.

Verlies gewicht door snoep te verbergen.

Dat snoepen niet gezond is hoeven we je niet meer te vertellen neem ik aan. Leg alle snoep uit het zicht of in een apart kastje. Zodat je er de ganse dag niet, al is het per abuis, aan denkt door het te zien. Zo nu en dan snoepen kan geen kwaad, maar de snoep onder je neus duwen helpt natuurlijk niet.

Maak een lunchwandeling om gewicht te verliezen.

Een handige tip voor de nine-to-fivers; neem je lunch mee op stap. Neem tijdens de lunch een korte wandeling en neem je lunchpakket met je mee. Niet het eten onderweg zal helpen, maar het feit dat je in beweging bent zal jouw energiepeil tijdens het tweede deel van de dag enorm opkrikken. Veel gezonder dan nog een kopje koffie of een vaak ongezond tussendoortje.

Eet niet te laat om gewicht te verliezen.

Eet 's avonds vroeger. Vaak is het niet makkelijk, maar probeer dagelijks ten laatste om 19u. te dineren. En vooral; blijf daarna ook van de snoep en prik. Een glaasje water en een appel zijn niet alleen gezonder; ze zullen je nachtrust ook aanzienlijk verbeteren.

Verlies gewicht door langzamer te eten.

Neem de tijd om te eten. Op deze manier zal je veel makkelijker kunnen aanvoelen of je genoeg hebt of niet, blijf dan ook nooit verder eten wanneer je voelt dat je maag vol zit. Een bijkomend voordeel van langzamer eten is ook dat je veel meer zult leren genieten van wat je eet. We zijn mensen en geen varkens, toch?

Snoep gezonder om gewicht te verliezen.

Als je uit eten gaat en we zijn aan het dessert, of erger nog het dessertbuffet is het moeilijk om nee te zeggen. Dus doe dat ook gewoon niet. Is het je al opgevallen dat er ook gezondere desserts bestaan? Laten we slagroom en pudding zoveel mogelijk vermijden, maar sorbet en fruit kunnen dienen als ideaal gezond dessertje. Een vleugje chocoladesaus zal zeker geen kwaad kunnen als je weet dat je voorheen misschien wel een heuse familiecoupe ijs naar binnen speelde. Een ander voorbeeld van een gezonder tussendoortje is popcorn, lees daarvoor het artikel: Gezonde snoep, popcorn is gezond!.

Beweeg en gebruik de trappen om gewicht te verliezen.

Oh nee weer dat hoge gebouw in. We nemen toch gewoon de lift denk je dan? Fout! Maak er een gewoonte van om, zo vaak als je kunt, de trap te gebruiken. De reden hiervoor lijkt me duidelijk, toch? Lichaamsbeweging is uiterst belangrijk voor de verbranding van vetten.

Verlies gewicht door veel water te drinken.

Water, water en nog eens water! Niemand wil je verbieden om wat anders te drinken, maar vergeet ook vooral geen water. Probeer dagelijks tussen de één en twee liter water te drinken. Het zorgt ervoor dat de toxische stoffen sneller ons lichaam verlaten en bovendien zal de spijsvertering ook veel makkelijker verlopen.
Gerelateerde artikelen
De vier sleutelwoorden voor permanent gewichtsverliesDe vier sleutelwoorden voor permanent gewichtsverliesPermanent gewichtsverlies wil zeggen: gewicht verliezen totdat je jouw streefgewicht hebt bereikt om daarna op dit stree…
Gewicht verliezen? Zes tips om gemotiveerd te blijvenGewicht verliezen? Zes tips om gemotiveerd te blijvenVeel mensen die willen afvallen houden het meestal niet lang vol. Gewicht verliezen gaat gemakkelijker als je gemotiveer…
Afvallen op middelbare leeftijd? Zeven tips om jou te helpenAfvallen op middelbare leeftijd? Zeven tips om jou te helpenAfvallen op middelbare leeftijd is zeker mogelijk. De menopauze wordt vaak als excuus gebruikt om niet te kunnen afvalle…
Na de Zwangerschap: Borstvoeding en afvallenVeel vrouwen denken dat ze na hun zwangerschap weer gelijk terugkomen op hun normale gewicht. Vaak valt dit toch tegen …

Reageer op het artikel "7 tips om gewicht te verliezen zonder te diëten"

Infoteur: Harrys
Laatste update: 30-03-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!