InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met broccoli

Afvallen met broccoli

Afvallen met broccoli Kun je afvallen met broccoli? Broccoli is een hele gezonde groente en afvallen is dan ook niet heel moeilijk wanneer je broccoli toevoegt aan je eetpatroon. Hoe kun je afvallen met deze gezonde groente? Moet je de broccoli koken, bakken of rauw eten? Waar moet je zoal op letten wanneer je probeert af te vallen met broccoli?

Afvallen met broccoli

Broccoli is een hele gezonde groente, die je zeker kan helpen met het afvallen. Wanneer jij wilt afvallen, is het dan ook raadzaam om regelmatig broccoli te eten. Broccoli bevat vitamines C, A, K, B en E. Ook zitten er vezels in, waardoor je snel een vol gevoel hebt en minder snel naar ongezonde tussendoortjes zult grijpen. Daarbij bevat broccoli niet veel calorieën. Wel zitten er anti-oxidanten in en deze zijn zeer goed voor je. Steeds vaker wordt broccoli gezien als een superfood. Broccoli mag dus niet ontbreken in een gezond dieet.

Andere goede eigenschappen van broccoli

Afvallen met broccoli is dus heel goed mogelijk, maar broccoli heeft nog meer positieve eigenschappen. Zo is het wetenschappelijk bewezen dat het eten van broccoli iemand kan beschermen tegen kanker, hart-en vaatziekten en astma. Ook zou het kunnen helpen om de ziekte van Alzheimer te voorkomen.

Hoe broccoli klaarmaken?

De beste manier om broccoli klaar te maken is door het te stomen. Er blijven dan meer anti-oxidanten bestaan. Dit betekent echter niet dat je broccoli alleen maar moet stomen. Ook als je het kookt of wokt kun je nog genoeg profiteren van de positieve eigenschappen van de groente. Broccoli kan worden gebruikt in ovenschotels, pastagerechten, maar ook worden gegeten met aardappelen of in een lekkere salade. Je kunt de broccoli natuurlijk ook combineren met andere groentes en zo extra profiteren van de vele goede eigenschappen. Het is overigens ook mogelijk om de broccoli rauw te eten. Alle vitaminen blijven dan sowieso bewaard. Lang niet iedereen vindt dit heel erg lekker, het is doorgaans vooral een kwestie van wennen.

Bewaren van broccoli

Broccoli kun je ook heel goed bewaren. Je kunt het invriezen en later nog een keer gebruiken. Ook een maaltijd die je al hebt bereid waar broccoli in zit, kan worden ingevroren om later nog eens te eten.

Afwisseling en afvallen

Broccoli is helaas geen wondermiddel waarmee je meteen kilo’s af zult vallen. Afvallen met broccoli kan wel, maar je moet er dus niet in overdrijven. Het is helemaal niet nodig om elke dag broccoli te eten. Aangeraden wordt om in ieder geval één keer per week broccoli toe te voegen aan je dieet.

Gezonde levensstijl

Hoewel afvallen met broccoli zeker goed gaat, is een gezonde levensstijl enorm belangrijk. Eet voldoende groentes, fruit, vetten en granen. Zorg dat je tenminste drie maaltijden op een dag eet en kies voor minimaal drie gezonde tussendoortjes. Zo zul je minder snel lekkere trek krijgen. Voldoende beweging is ook heel erg belangrijk. Beweeg elke dag minimaal een half uur en zoek een sport die je leuk vindt en dus ook makkelijk vol kunt houden. Kies hierbij een sport die je met veel plezier zal doen, zodat het gemakkelijker is om vol te houden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Meditations / Pixabay
  • http://www.afvallen-weblog.nl
  • http://www.afvallen.adviesplaats.nl
  • http://www.jojoclub-afslanken.com

Reageer op het artikel "Afvallen met broccoli"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 07-06-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!