InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Stier (Taurus)

Sterrenbeeld Stier (Taurus)

Het sterrenbeeld Stier is een teken uit de astrologie dat wordt gekenmerkt door een persoonlijkheid vol van vastberadenheid en daadkracht. De Latijnse benaming voor de horoscoop van de Stier is Taurus. Het sterrenbeeld Stier is van toepassing op mensen geboren van 20 april tot en met 20 mei.

Sterrenbeelden

Symbool van de Stier
Het symbool van de Stier bestaat uit de kop en de horens van een stier. Het stier-teken staat voor de kracht en vastberadenheid van dit sterrenbeeld.

Data 20 april tot en met 21 mei
Heerser Venus
Natuurlijk huis Tweede huis
Element Veranderlijk
Polariteit Negatief

Persoonlijkheid van de Stier

De Stier wordt in de eerste plaats gekenmerkt door vastberadenheid. Daarnaast is de Stier onbuigzaam en heeft hij een aversie tegen verandering en risico's. De Stier houdt van zekerheid en routine, met het risico dat hij in een sleur terecht komt. De Stier is een uitstekende teamspeler door zijn grote betrouwbaarheid, plichtsbesef en loyaliteit. De Stier is een persoonlijkheid die niet snel voor problemen zal zorgen door zijn sterke drang naar conformisme.

Emoties
Door de grote behoefte aan zekerheid kent de Stier karaktertrekken als bezitterigheid en jaloezie. Hoewel de Stier een gemoedelijk karakter lijkt te hebben kan de Stier hevig opvlammen wanneer zijn bezit in het gedrang komt. De woede van de Stier komt traag op gang en dooft ook weer traag.

Geest
De Stier vertrouwt voornamelijk op wat hij ziet en hoort, en minder op onlogische of irrationele intuïtie. De Stier is een persoon die niet snel op een beslissing terug komt wanneer deze eenmaal genomen is. De Stier is een creatieve geest, met veel aandacht voor details.

De sterke kanten van de Stier
De Stier is een betrouwbaar sterrenbeeld met veel veerkracht en integriteit; bij de Stier kan je gerust je hart luchten. De Stier is ijverig en heeft een uitstekend vermogen om te plannen en organiseren. Wanneer de Stier met obstakels geconfronteerd wordt zet de Stier door en laat zich niet van de wijs brengen.

De zwakke kanten van de Stier
De Stier heeft moeite om een onderwerp van diverse kanten te belichten en kan daarom onveranderbare meningen er op na houden. De Stier kan behoorlijk bezitterig zijn en neemt weinig risico's.

De Stier en financiën
Door de sterke hang naar zekerheid bouwt de Stier graag een spaarpotje op. De Stier is lastig te verleiden tot investeringen in zogenaamde bedrijven die je snel rijk maken. De Stier heeft ook overal een verzekering voor, zodat het bezit veilig gesteld is.

De carrière van de Stier
De Stier heeft een fijne neus ontwikkeld voor lekker eten. Hierdoor is de Stier bij uitstek geschikt voor banen als restaurantcriticus en kok. De Stier is ook goed op zijn plek in beroepen als tuinarchitect, aannemer, makelaar, boer, juwelier en kunsthandelaar.

Bron: Onbekend / Wikimedia CommonsBron: Onbekend / Wikimedia Commons
Seizoen Late lente
Dag Vrijdag
Getal 6
Fysiologie Keel, nek, schildklier, stembanden en oren
Kristallen Topaas, aquamarijn, diamant, smaragd, lapis lazuli, rozekwarts, saffier en tijgeroog
Metaal Koper
Kleuren Groen, roze, blauw
Dieren Koeien, olifanten
Voedsel Appels, spinazie, graansoorten, druiven, peren, asperges

De Stier en de liefde

De Stier is een teken dat in de liefde traag op gang komt. Wanneer het echter op gang gekomen is, geeft de Stier zich volledig. De Stier is een van de meest jaloerse en bezitterige tekens in de dierenriem. De Stier hecht veel waarde aan een comfortabele woning en hoeft niet persé ieder weekend iets buiten de deur te doen. De nek en de zintuigen zijn de erogene zones van de Stier.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden aan de hemel: Orion, Stier, TweelingenSterrenbeelden aan de hemel: Orion, Stier, TweelingenOrion is zonder twijfel een van de meest mooie en opvallende sterrenbeelden aan de hemel. Het sterrenbeeld, dat omgeven…
De Stier of TaurusDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Stier, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het…
Overeenkomsten tussen Stier en TweelingenOvereenkomsten tussen Stier en TweelingenStier en Tweelingen zijn tegenpolen en verschillen vooral in de manier waarop ze willen leven. Er zijn mogelijkheden voo…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Stier (Taurus)"

Reactie

Rosita, 07-11-2011 19:06 #1
Mijn sterrenbeeld is ook stier, maar mijn favoriete kleur is zwart voor de rest klopt het voor 90%.

Infoteur: Melod
Laatste update: 06-08-2011
Gepubliceerd: 10-01-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 1
Schrijf mee!