InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Hoe sta je mooier op in de ochtend?

Hoe sta je mooier op in de ochtend?

Hoe sta je mooier op in de ochtend? We hebben het allemaal wel eens. Je staat op en loopt naar de spiegel en ziet jezelf, maar denkt bij jezelf ‘ben ik dat’? Het plaatje ziet er vaak na een nachtje slapen rommelig en oud uit. Hoe kan je er nu beter uitzien in de ochtend? Is het moeilijk? Nee! Een aantal tips om er na een nachtrust beter uit te zien.

De juiste hoeveelheid slaap

Meer slaap betekent gewoonweg een betere huid. Gebrek aan slaap kan leiden tot een bepaalde vorm van stress, die puistjes en mee-eters kunnen veroorzaken op de huid. Dit gebeurt ook bij volwassenen. Zorg dat je op tijd naar bed gaat en dat je minimaal acht uur slaap neemt om zodoende de huid zichzelf te laten herstellen van de schade van de dag ervoor.

Bron: Matchstick, RgbstockBron: Matchstick, Rgbstock

Meer stralende ogen bij goede nachtrust

Zorg dat je ogen stralen! Laat die donkere kringen onder je ogen verleden tijd worden. Hiervoor is het belangrijk dat je jouw ogen genoeg rust gunt, dus met andere woorden moeten ze dicht zijn voor een bepaald aantal uren. Ook al komen die kringen onder de ogen veel voor in de familie, toch is het belangrijk om ze dan in ieder geval niet erger te laten worden. Met een beetje oogcrème kun je ze voor nu nog even een klein beetje verstoppen.

Bron: Gesinek, RgbstockBron: Gesinek, Rgbstock

Vermijd zout in de avond voor een betere nachtrust

Vermijd zout eten in de avond voor het slapen gaan en probeer dit in te wisselen voor een stuk fruit. Zoute snacks zorgen voor een opgezwollen gezicht in de ochtend. Het eten dat rijk is aan zout zorgt ervoor dat het vocht in je lichaam wordt vastgehouden.

Bron: Jwgeertsma, RgbstockBron: Jwgeertsma, Rgbstock

Geen alcohol voor het slapen gaan

Een lekker glaasje wijn vlak voor het slapen gaan lijkt een ideale uitkomst als het gaat om een goede nachtrust te pakken. Die nachtrust, dat komt wel goed. Maar de dag ernaar sta je voor de spiegel met een uitgedroogde huid en meer zichtbare poriën. Het is beter om dat glaasje wijn te laten staan en deze in te ruilen voor een glas water. Dit reinigt je lichaam vele malen beter dan de alcohol van het andere glas.

Een relaxend bad kan wonderen doen voor een goede nachtrust

Niets is beter voor een goede nachtrust als een goed warm bad. Hierdoor slaap je heerlijk en zal je uiteindelijk ook nog een verbeterde huid krijgen. Een bodyscrub, lekkere oliën en de heerlijke temperatuur van het bad zorgen voor een uitstekende lichamelijke en geestelijke balans dat je heerlijk in slaap kunt vallen. Na een warm bad zal je lichaamstemperatuur dalen, waardoor je meer neiging hebt om slaperig te worden. Je huid is voor het slapen al halverwege met het herstel vanwege het bad.

Bron: Nazreth, RgbstockBron: Nazreth, Rgbstock

Op je rug slapen om rimpels te voorkomen

Heeft je vriendin een mooie gladde huid? Dan is de kans groot dat zij op haar rug slaapt, dus met het gezicht naar boven. Als je met je gezicht in je kussen ligt kan dit op langere termijn ervoor zorgen dat je meer rimpels en plooien in je huid krijgt. Als je nu echt niet op je rug kunt slapen zou je altijd nog een satijnen kussenhoes kunnen gebruiken. Hiermee verminder je de kans op rimpels in je gezicht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Vivekchugh, Rgbstock
  • www.preventievegezondheidszorg.com
  • www.wetenschap24.nl
  • Afbeelding bron 1: Matchstick, Rgbstock
  • Afbeelding bron 2: Gesinek, Rgbstock
  • Afbeelding bron 3: Jwgeertsma, Rgbstock
  • Afbeelding bron 4: Nazreth, Rgbstock

Reageer op het artikel "Hoe sta je mooier op in de ochtend?"

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 20-01-2014
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!