InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Je man gaat vreemd: Wat zijn de signalen?

Je man gaat vreemd: Wat zijn de signalen?

Je man gaat vreemd: Wat zijn de signalen? Elke vrouw maakt zich zorgen in een relatie over de kans van de ontrouw van haar partner, maar tenzij hij struikelend laat in de nacht thuiskomt al ruikend naar goedkope parfum, is het lastig om te zien of hij een affaire erop na houdt. Hieronder zijn enkele manieren, waardoor je er vanuit kunt gaan dat je partner waarschijnlijk vreemd gaat. Ben je gewoonweg jaloers of is hij totaal verkeerd bezig?

Hij zondert zich af tijdens telefoongesprekken

Hoewel er natuurlijk vele persoonlijke redenen kunnen zijn om een telefoontje elders te voeren, kan dit ook zorgwekkend zijn. Doet hij vreemd als de telefoon gaat? Of blijft hij rustig? Dat zijn allemaal dingen om in acht te nemen. Mocht hij vaker zomaar weglopen als de telefoon gaat, mag je jezelf wel zorgen gaan maken.

Bron: Ambroz, RgbstockBron: Ambroz, Rgbstock

Hij heeft een vreemde geur

Je bent gewend aan zijn geur. Of het nu zijn lekkere geurtje is of simpelweg de douche gel, welke hij gebruikt. Als je ineens een ander geurtje ruikt mag je reden hebben om te twijfelen. Als hij thuiskomt van een lange dag gewerkt te hebben en hij is helemaal fris gedoucht, kun je er bijna vanuit gaan dat hij een affaire erop nahoudt.

Hij onderhoud meerdere e-mail adressen

Als je verborgen extra e-mail adressen ontdekt kan dit zeker geen goed teken zijn. Simpel gezegd, mensen in een goede relatie hebben geen geheime e-mail adressen nodig. Als je deze ontdekt kun je beginnen om je zorgen hierover te maken.

Hij haalt oude sms berichten regelmatig uit zijn telefoon

De meeste mensen nemen niet de moeite om oude tekstberichten te schrappen uit hun telefoon. In ieder geval niet tot hun telefoon vol is. Als uw partner ervoor zorgt dat oude berichten worden verwijderd. Of erger, hij verwijdert de informatie zodra hij een gesprek met iemand heeft beëindigd, dan kan dit een moment zijn om extra op te gaan letten.

Bron: Pitabox987, RgbstockBron: Pitabox987, Rgbstock

Hij knuffelt een stuk minder met jou

Soms is het knuffelgehalte een stukje minder in een relatie, nadat je net ruzie hebt gehad of er een onopgelost probleem is. Als dit gedrag onverklaarbaar is of hij is je aan het ontwijken met allerlei oude excuses kun je dit zien als een goede hint voor meer. Je hebt op zín minst een probleem in je relatie dat op een eerlijke manier zal moeten worden aangepakt.

Hij kleed zich anders

Begint je man zich anders te kleden of houdt hij zijn auto ineens bijzonder goed schoon? Je merkt dat hij gelukkiger is, maar ook dat hij desondanks meer drukker is en vaker zonder een goede reden meer weg van huis is. Hij is meer naar vrienden, moet vaker werken, heeft meer bijeenkomsten of gaat vaker sporten. Als dit vaker voorkomt, houdt dan alles goed in de gaten. Zorg dat je betrokken raakt in de dingen die hij doet als je nieuwsgierig bent naar wat er werkelijk gaande is.

Zorg dat je relatie goed blijft

Als jullie een goede relatie hebben is de kans op vreemdgaan van je partner minder aanwezig. Een reden van vreemdgaan is vaak dat er wat mist in de relatie. Met de bovengenoemde tips kun je in ieder geval je partner goed in de gaten houden. Dit zijn uiteraard niet de enige aanwijzigen dat je partner een ander heeft. Hieronder nog kort wat andere dingen op een rijtje.

  • zijn houding is veranderd
  • hij neemt meer tijd voor zichzelf
  • hij werkt meer
  • hij valt steeds meer in een verdedigende houding
  • hij spendeert meer aan zijn kleding en uiterlijk
  • hij zoekt steeds vaker ruzie met je
  • hij doet geheimzinnig
  • hij is steeds langer weg
  • hij spendeert meer tijd met een ander

Bron: Priges m, RgbstockBron: Priges m, Rgbstock

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vreemdgaan, waarom gaat iemand vreemd?Vreemdgaan, waarom gaat iemand vreemd?Gaan mensen vreemd omdat er iets mis is met de vaste relatie of omdat er iets mis is met de vaste partner? Zijn er reden…
Vreemdgaan: ontlading tijdens het verwerkingsprocesVreemdgaan: ontlading tijdens het verwerkingsprocesEr zijn echtparen die vrezen dat ze het vreemdgaan nooit kunnen verwerken. De agressie en de kwaadheid die bij de vaste…
Vreemdgaan vreemd?Vreemdgaan vreemd?Helemaal niet! Dat blijkt uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken. Deze onderzoeken laten ons zien dat vreemdgaa…
Beginfase vreemdgaan, de voor- en nadelenBeginfase vreemdgaan, de voor- en nadelenOpmerkelijk dat de partner die verliefd is geworden op een ander zo gemakkelijk vreemd kan gaan zonder goed de voor en n…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geloo, Rgbstock
  • www.vrouwonline.nl
  • www.vreemdsgaan-overspel.nl
  • Afbeelding bron 1: Ambroz, Rgbstock
  • Afbeelding bron 2: Pitabox987, Rgbstock
  • Afbeelding bron 3: Priges m, Rgbstock

Reageer op het artikel "Je man gaat vreemd: Wat zijn de signalen?"

Reactie

Petra, 23-07-2013 15:30 #1
Er zal altijd wel in het voorveld een reden zijn waarom hij vreemd gaat. Ga bij jezelf te rade wat doet ik fout, waarom hij dit doet. Op elke actie komt een reactie, ook al wordt er niet over gesproken. Misschien passen 2 partijen niet bij elkaar op bepaalde vlakken ook al verstaat men zich voor de rest goed.

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 08-12-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 1
Schrijf mee!