InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De boomhoroscoop

De boomhoroscoop

De boomhoroscoop Wanneer je meer inzicht wilt verkrijgen in diverse aspecten van je leven kan je een horoscoop raadplegen. De westerse en Chinese horoscopen zijn bij veel mensen bekend. De boomhoroscoop van de Kelten daarentegen geniet minder bekendheid. De boom horoscoop en de bijbehorende boomastrologie is een interessant stukje filosofie volgens de Kelten. De westerse en Chinese astrologie en horoscopen zijn dan wel de meest bekende, maar lang niet de enige! Ook de Kelten hebben een horoscoop ontwikkeld met een eigen filosofie: de boomhoroscoop of boomastrologie. In de religie van de Kelten neemt de natuur een centrale plaats in. De Kelten vereerden de aarde en beschouwden ook bomen, rotsen en riveren als heilig.

De Kelten vormden een groep mensen welke in de laatste zeven eeuwen voor onze jaartelling verschillende delen van Europa bevolkten. Overal in hun religie waren heilige bomen te vinden. Ieder volk had een eigen stamboom, deze stond op de heiligste plek van de stam. Wanneer men een andere stam veroverd had hakte men de boom van dit volk om en plantte men een nieuwe, eigen stamboom.

Verschillende bomen

De Kelten verdelen elk jaar in 39 afzonderlijke perioden. Deze perioden worden gerepresenteerd door 12 verschillende bomen. Deze bomen hebben elk een bijbehorend menstype. In principe komt elk boomtype twee keer voor: een keer in het voorjaar en een keer in het najaar. De populier, de eik, de berk, de olijfboom en de beuk vormen echter de uitzondering op de regel. De populier komt namelijk drie keer in het jaar voor en de andere vier slechts één keer. Zij worden de heilige bomen genoemd welke de overgangen van de seizoenen aangeven.

Jouw levensboom

Aan de hand van je geboortedatum wordt bepaald welke boom jouw levensboom is. Deze boom geeft je inzicht in onder meer je persoonlijkheid, je gedrag en je levensloop. Evenals bij de andere horoscopen is een boomtype niet uitsluitend. Dit betekent dat je als lijsterbesboom best kenmerken kan hebben van de eik. Met name wanneer je geboortedag dichter in de buurt ligt van een andere boom kan je verschillende kenmerken hebben.

Welke boom ben ik?

Periode geboortedatumBoom
2-1 t/m 11-1Spar
12-1 t/m 24-1Iep
25-1 t/m 3-2Cipres
4-2 t/m 8-2Populier
9-2 t/m 18-2Ceder
19-2 t/m 28-2Den
1-3 t/m 10-3Wilg
11-3 t/m 20-3Linde
21-3Eik
22-3 t/m 31-3Hazelaar
1-4 t/m 10-4Lijsterbes
11-4 t/m 20-4Esdoorn
21-4 t/m 30-4Notenboom
1-5 t/m 14-5Populier
15-5 t/m 24-5Kastanjeboom
25-5 t/m 3-6Es
4-6 t/m 13-6Haagbeuk
14-6 t/m 23-6Vijgenboom
24-6Berk
25-6 t/m 4-7Appelboom
5-7 t/m 14-7Spar
15-7 t/m 25-7Iep
26-7 t/m 4-8Cipres
5-8 t/m 13-8Populier
14-8 t/m 23-8Ceder
24-8 t/m 2-9Den
3-9 t/m 12-9Wilg
13-9 t/m 22-9Linde
23-9Berk
24-9 t/m 3-10Hazelaar
4-10 t/m 13-10Lijsterbes
14-10 t/m 23-10Esdoorn
24-10 t/m 11-11Notenboom
12-11 t/m 21-11Kastanjeboom
22-11 t/m 1-12Es
2-12 t/m 11-12Haagbeuk
12-12 t/m 21-12Vijgenboom
22-12Beuk
23-12 t/m 1-1Appelboom
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De boomhoroscoop"

Infoteur: Melod
Laatste update: 03-08-2009
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!