InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met thee

Afvallen met thee

Afvallen door het drinken van thee? Bestaat het echt of is het weer één van die fabels die ons het geld uit de zakken kloppen? Het bestaat écht en het werkt ook nog, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Je kunt thee gebruiken als onderdeel bij het afvallen. Geldklopperij? Ook ja, want natuurlijk probeert de industrie zoveel mogelijk aan onze zwakke punten te verdienen, dus houd je hoofd erbij.
Sommige mensen zijn een leven lang bezig met het proberen te verkrijgen van een voor hen acceptabele comfectiemaat. De mensen die alles kunnen eten zonder daar iets van in gewicht aan te komen snappen daar niets van. 'Gewoon geen vettigheden eten' zullen ze vaak denken en ondertussen gaan zij zichzelf aan van alles te buiten zonder daar echt erg in te hebben. Waarom zouden ze ook? Maar voor iemand die te zwaar is ligt het niet altijd aan 'verkeerd of minder gezond voedsel' want soms lijkt het wel of ze al van een glas water aankomen. En deze mensen zijn vaak het slachtoffer van veelbelovende reclames en besteden heel veel geld aan allerlei middelen die beloven dat ze nu dan eindelijk dat streefgewicht zullen gaan behalen. Vaak, heel vaak zonder resultaat en als het al resultaat heeft dan is het van korte duur want uiteindelijk zullen de kilo's toch weer terugkomen. Ik kan het weten want ik ben één van die mensen.

Wat te doen om met thee af te vallen.

In de eerste instantie komt het er toch weer op aan om je voedselpatroon te veranderen, dát is hetgene waarmee je, je bezig moet houden. Eerst zorgen dat je gezond voedsel echt lekker gaat vinden en al die 'lekkere' dingen als snacks, frieten, koekjes, chocolade, saucijzenbroodjes en weet ik wat al niet meer gaat zien als iets walgelijks. Wanneer je, je gaat bezighouden met gezond voedsel dan vallen er vanzelf al heel veel dingen af, dingen die er voor zorgen dat je er van aankomt. daarbíj kun je dan iets gaan gebruiken wat van nature er voor zorgt dat je gewicht omlaag gaat, gewoon omdat het ontslakkend werkt of omdat het een vochtafdrijvende werking heeft. één van die middelen is thee en dan bedoel ik in dit geval de beroemde Pu Erh thee die verkrijgbaar is in reformwinkels en biologische winkels. Van de thee alleen zul je niet afvallen, maar wanneer je overgaat op een gezonde manier van eten én daarbij minimaal 3 kopjes van deze thee per dag drinkt kan het je lichaam ondersteunen in het bereiken van een voor jou gezond gewicht wat dus niet wilt zeggen dat je persé superslank moet zijn. Het gezond gewicht is een gewicht dat niet overdadig zwaar is zodat het je gezondheid in gevaar brengt en dat jou het gevoel geeft dat je lekker in je vel zit en je gelukkig voelt met je lichaam, en dat hoeft geen 50 kilo te zijn. Geen mens is hetzelfde en dat is ook niet de bedoeling want we verschillen in huidskleur, kleur van de haren en noem maar op en zo verschillen we ook in ons gewicht. Om gezond en fit te zijn hoef je niet superslank te zijn.

Pu Erh thee.

Daar heb ik het dus over en dat wil niet zeggen dat dit de enige en de beste thee is, maar dit is één van de soorten thee die heel erg bekend zijn. Goede en slechte ervaringen kun je lezen als je wat rond googled en zoals altijd zal de waarheid in het midden liggen. De wetenschap leert ons dat er ooit een groot onderzoek is geweest in Parijs in het ST Antoine ziekenhuis bij proefpersonen en dat deze personen tijdens het onderzoek waarbij ze drie normale maaltijden per dag aten daarbij door het gebruik van de thee toch ook afvielen. En dat varieerde dan tussen de 5.2 en de 10.8 kilo in 4 weken tijd. Dat wil toch iets zeggen. In ieder geval wil het zeggen dat niet iedereen hetzelfde is en dat dus de één meer of minder afvalt dan de ander, daar moet je altijd rekening mee houden. Daarbij word er gezegd 'normale maaltijden' en dat is misschien iets anders dan jóuw normale maaltijden, laten we het daarbij dus houden op een 'gezonde maaltijd' en iedereen weet echt wel wat daar mee bedoeld wordt. Wanneer je dit aanhoud en daarbij ook nog eens zorgt dat je anderhalf tot twee liter water per dag drinkt zodat de afvalstoffen die in je lichaam vrijkomen weggespoeld kunnen worden maak je een hele goede kans dat je met deze thee, maar ook met andere afslankende natuurtheëen gaat afvallen.

De oorsprong van Pu Erh Thee.

De originele en naar men zegt krachtige Pu Erh thee komt van oorsprong uit China en word al meer dan 1700 jaar als dagelijkse thee door de Chinezen gedronken. De eerste plaats waar Pu Erh thee vandaan kwam was Yunnan en naar men zegt komt ook nu nog steeds daar de beste Pu Erh vandaan. Deze thee is de meest werkzame thee tegen overtollige en schadelijke lichaamsvetten. Al heel lang geleden werd dit gemeld door Zhao Xuemin, dit was een Chinese arts die leefde van 1719 tot 1821. Hij was ook de auteur van het medische schrift: Ben Cao Gang Mu Shi Yi. Volgens zijn zeggen zijn mensen die deze thee gezonder en worden ook ouder. In ieder geval werd hijzelf 102 jaar. Door deze thee? Wie zal het zeggen. Het valt in ieder geval te proberen nietwaar?

Er gaat een speciaal rijpingsproces aan deze thee vooraf eer de donkerrode kleur van deze thee ontstaat en de aardachtige smaak ontstaat. In eerste instantie was het een groene thee die niet gefermenteerd was. Deze thee werd dan gestoomd en in plakken of kogeltjes samengeperst. Daarna ging men de thee drogen en opslaan zodat het kon rijpen. Dat nam natuurlijk enorme veel tijd in beslag allemaal want de rijpingstijd wat 5 jaar. Daarom werd er een nieuw rijpingsproces bedacht zodat dit langdurig proces wat sneller ging. De tijd van rijping werd teruggebracht naar enkele maanden wat natuurlijk een kolfje naar de hand van de thee- industrie was. Het is nu nog steeds mogelijk om thee te kopen die op de eerste manier wordt gerijpt waardoor er zowel ruwe groene thee als rijpe behandelde verkrijgbaar is.

Conclusie:

Lees verder

© 2009 - 2017 Yoan, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Afvallen met thee"

Infoteur: Yoan
Laatste update: 18-02-2011
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!