InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > 7 jaar jonger in 7 weken: Anti-Aging Breakthrough Dieet

7 jaar jonger in 7 weken: Anti-Aging Breakthrough Dieet

7 jaar jonger in 7 weken: Anti-Aging Breakthrough Dieet Je kunt er zeven jaar jonger uit zien binnen zeven weken door een combinatie van afvallen en het juiste doen voor je huid, dat is de belofte van de auteurs van het boek '7 Years Younger: The Anti-Aging Breakthrough Diet', Good Housekeeping. Hun aandacht gaat voornamelijk uit naar het eten van de juiste combinatie van voedsel rijk aan anti-oxidanten. De tips die ze aandragen kunnen zo simpel zijn als het toevoegen van wat artisjokken aan je pizzapunt. Voorop staat het eetplan 3-4-5.

Anti-Aging Breakthrough Dieet

Het 3-4-5 eetplan

Veel diëten hebben een pakkende slogan of motto waaraan je het kunt herkennen. Het Anti-Aging Breakthrough Dieet heeft het 3-4-5 menu. Dit staat voor:
  • 300 calorieën in je ontbijt
  • 400 calorieën in je lunch
  • 500 calorieën in je avondeten
Naast dit menu met 1200 calorieën in totaal doe je een aantal eenvoudige oefeningen. Het is niet toegespitst op mensen in een bepaalde leeftijdscategorie. Of je nu 30, 40, 50 of 60 bent, iedereen kan dit dieet volgen en het is gelijk voor mannen en vrouwen.

Fastfood hoeft niet slecht te zijn

Waar veel bedenkers van diëten het eten van fastfood resoluut verbieden, is het Anti-Aging Breakthrough Dieet daar veel minder strikt in. Veel mensen worden bovendien met hun neus op de feiten gedrukt wanneer het hun keuzes op het gebied van voeding betreft. Een voorbeeld dat genoemd wordt is dat wanneer je iemand de keuze geeft tussen een Oosterse salade met gegrilde kip uit de supermarkt of een uiensoep, rijkelijk gevuld met kaas, velen voor de eerste optie gaan omdat dit gezonder klinkt. Er kunnen echter ruim 900 calorieën meer zitten in de salade door het gebruik van vette sauzen. Zo kan in een restaurant de rundersteak in sommige gevallen minder calorieën bevatten dan een kipgerecht.

Pizzafans worden ook niet teleurgesteld. Lezers krijgen juist handige tips over hoe ze hun pizza verantwoorder kunnen beleggen. Laat de vette wordt links liggen en kies een keer voor wat groente die je lekker vindt.

Goed voor de huid

Wie er jonger uit wil zien heeft een gezonde, gave huid. Met dat doel in gedachten biedt het boek een aantal handige tips voor wat betreft voeding die je kan helpen dat doel te bereiken. Diverse producten kunnen een positief effect hebben op de huid, denk bijvoorbeeld aan: broccoli, paprika, sinaasappels, yoghurt, noten en zaden. Eieren en paddenstoelen beschermen de huid tegen de zon doordat ze rijk zijn aan selenium.

Naast tips op het gebied van eten en drinken staat het boek ook vol met tips op het gebied van het reinigen van de huid en het doen van oefeningen.

Gouden tips

Een aantal van de tips uit het boek zijn de volgenden:
  • Probeer eten en werken te scheiden. Wanneer je eet tijdens het werken focus je niet op het eten waardoor je soms onbewust blijft dooreten terwijl je eigenlijk al verzadigd bent.
  • Stop met eten uit beleefdheid. 'Wil je ook eens proeven?'. Vaak zeg je ja uit beleefdheid. Heb je geen trek, zeg dan gewoon nee, iets wat in het boek met een Engelse term de-nicing wordt genoemd.
  • Kijk uit voor 'zogenaamd gezonde producten'. Vegetarische chips, vruchtensmoothies, het zijn maar enkele voorbeelden van producten die een gezonde uitstraling hebben maar vaak ware caloriebommen blijken.

Boek 7 Years Younger: The Anti-Aging Breakthrough Diet kopen

De hardcover editie van het boek is te koop via onder andere Bol.com en Amazon. Op Amazon is ook een inkijkexemplaar van het boek beschikbaar zodat je je een beeld kan vormen van hoe het eruit ziet. Het boek is inmiddels ook in Nederlandse vertaling verschenen en verkrijgbaar via diverse boekhandels en internet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het Anti-Aging Dieet, hoe werkt het?Is het mogelijk het verouderingsproces te verlangzamen? Het Anti-Aging Dieet geeft ‘ja’ op deze vraag. De bereids onderg…
Kunnen pillen jong houden?Kunnen pillen jong houden?Theoretisch is het heel simpel: als een gebrek aan groeihormoon tekenen van ouder worden veroorzaakt, kunnen pillen de b…
Door te vasten kan je gezondheid verbeterenDoor te vasten kan je gezondheid verbeterenDoor te vasten kan je je eigen gezondheid verbeteren. Er zijn verschillende manieren om te vasten zoals Calorie Restrict…
Het calorie shifting dieetHet calorie shifting dieetVeel mensen zijn op zoek naar een manier om af te vallen, dat dit niet zomaar gaat blijkt uit het feit dat er in Nederla…
Het Bodysense dieetHet Bodysense dieetHet Bodysense dieet is voornamelijk bedoeld voor vrouwen, die willen leren luisteren naar hun lichaamssignalen. Het is b…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Bzwei, Pixabay

Reageer op het artikel "7 jaar jonger in 7 weken: Anti-Aging Breakthrough Dieet"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 16-09-2019
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!