InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Dieet zonder honger: Formafast

Dieet zonder honger: Formafast

Dieet zonder honger: Formafast Tijdens een dieet is je grootste tegenstander meestal de honger die onvermijdelijk hoort bij het verminderen van de inname van calorieën. Maar wat nu als je een dieet zou kunnen volgen waarbij honger je geen parten speelt? Dan wordt het afvallen je een stuk makkelijker gemaakt. Formafast zou dan wel eens het ideale dieet kunnen zijn. Afvallen zonder honger en met veel variatie in je maaltijden. Eventueel kun je je dieet aanvullen met chroomsupplementen die je zoete trek zullen verminderen.

Blijvend resultaat door maaltijdvervangers

Als je een periode veel beweegt en minder eet dan zul je hier altijd van afvallen. Maar wordt de verleiding na het 'voltooien' van het dieet te groot en ga je weer aan de ongezondere maaltijden en snacks en laat je je abonnement bij de sportschool verlopen, dan is het weer snel gedaan met dat mooie figuur. Sommige mensen rijgen de diëten aaneen en kunnen inmiddels meepraten over het bekende jojo-effect waarbij je gewicht als een jojo op en neer gaat. Het enige afslankproduct waarvan ook daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen is dat het werkt is een maaltijdvervanger. Wanneer je gezonde en eitwitrijke producten opneemt in je dagelijkse regime en de ongezondere etenswaren laat staan dan kost het volhouden van een dieet veel minder moeite. Er ontstaat minder weerzin tegen het diëten en het ondervangt de aanzet tot jojo-en.

Drie verschillende programma's

Afhankelijk van jou jij resultaat wilt behalen kun je bij Formafast kiezen uit drie verschillende afslankprogramma's:
  • X-treme
  • F-active
  • Balance

X-treme

X-treme is het goedkoopste programma van Formafast en is er speciaal voor mensen die voor een specifieke gelegenheid snel wat kilo's kwijt willen. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een vakantie of bruiloft waarvoor je fysiek in topvorm wilt zijn. Het is mogelijk hiermee in 10 dagen tijd tot 10 kilo kwijt te raken. Dit doe je door dagelijks drie maaltijden en tussendoor één reep te nuttigen. Bij elkaar bevatten deze maaltijden 500 tot 800 calorieën maar zorgen er wel voor dat je alle benodigde vitaminen binnen krijgt.

Je ontbijt bestaat uit cornflakes (keuze uit twee smaken) of havermout. In maaltijden heb je een ruime keuze. Zo is er bijvoorbeeld caloriearme spaghetti, chili con carne, couscous, en diverse kipgerechten en soepen. Repen zijn er in wel 14 verschillende smaken zoals chocolade, citroen, karamel en mokka. Daarnaast zijn er shakes en drankjes in diverse smaken verkrijgbaar die je kunt toevoegen aan je dieet. Denk bijvoorbeeld aan een milkshake banaan of hazelnoot of een drankje in de spannende smaak piña colada of aarbeid/frambozen.

F-active

F-active is een dieet volgens de "A/B weekendmethode" waarbij je drie gematigde dagen afwisselt met twee strenge dagen. Bestel je een 14-dagen box dan ontvang je drie ontbijtjes, acht milkshakes in verschillende smaken, acht drankjes in pakjes en flesjes, twee soepen, drie warme maaltijden, vijf repen en vijf wafels. Op de gematigde dagen vul je het dieet zelf aan met andere producten waarover je meer uitleg vindt in de bijgeleverde handleiding. De lijst met toegestane producten is ook op de website van Formafast terug te vinden.

Balance

Heb je je streefgewicht reeds bereikt, of dat die met een Formafast programma of een ander dieet is, en je wilt dit gewicht graag behouden, dan kies je voor het Balance programma. Dit is een programma waarbij je elk kwartaal elke week een balansdag instelt of vier maal per week een maaltijd vervangt voor een FormaFast product. Je kunt hiervoor een box voor drie maanden bestellen. Je ontvangt dan zes ontbijtjes, acht keer drie milkshakes, twee keer twee soepen en dertien repen in zes verschillende smaakvariaties.

Formafast dieet aanvullen met chroom

Een van de grootste obstakels tijdens het volgen van een dieet is toch wel de honger die een gevolg is van de mindere voedselinname, evenals de bekende 'lekkere trek' waaraan maar moeilijk weerstand te bieden is. Volg je een dieet - of dit niet het Formafast dieet is of een andere - en wordt je geplaagd door honger, probeer dan je dieet eens aan te vullen met een chroom supplement. Chroom is een natuurlijk middel dat honger tegen kan gaan. Het heeft invloed op je bloedsuikerspiegel waardoor je minder trek zult hebben in zoete dingen. Bij de meeste chroomsupplementen is de inname van één capsule per dag al voldoende om de hele dag het gewenste effect te bereiken en je op het juiste pad te houden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Formafast - http://formafast.nl/

Reageer op het artikel "Dieet zonder honger: Formafast"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 13-06-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!