InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Snel afvallen: Buikvet verliezen en verbranden (tips)

Snel afvallen: Buikvet verliezen en verbranden (tips)

Wil je snel afvallen en buikvet verliezen? Heb je ooit het gevoel dat je alles hebt gedaan om buikvet te verliezen en de resultaten uitbleven? Mensen volgen vaak een vermoeiend dieet, maar zien slechts kleine veranderingen aan de buik.

Artikel Indeling

Zorg voor genoeg slaap

Als je niet genoeg slaapt zal je metabolisme vertragen. Daarnaast is het zo dat als je moe bent, je lichaam een compensatie nodig heeft in de vorm van voeding. als je niet voldoende slaapt zul je ook niet goed uitgerust zijn voor jouw trainingssessie. Zorg ervoor dat je elke dag 8 tot 9 uur slaapt.

Zorg dat je niet teveel koolhydraten binnenkrijgt

Ja, je hebt het vast al vaker gehoord. De reden: Het werkt. Uit onderzoek is gebleken dat mannen die hun koolhydraatopname verlaagde tot slechts 8% van hun dagelijkse calorieën 7 kilo vet verloren in 6 weken. Daarnaast bouwden ze ook nog eens 2 kilo spiermassa op.

Ontbijt wijselijk

Het ontbijt is het moment waarop je kunt eten zonder controle. Je verbrandt namelijk gedurende de dag de meeste voedingsstoffen uit het ontbijt. Het probleem is dat de meeste mensen voedingsmiddelen consumeren die vol met suiker zitten. Ze krijgen hierdoor dus teveel koolhydraten binnen. In plaats daarvan kun je beter maaltijden eten die vol eiwitten en gezonde vetten zitten zoals: ham, eieren, groenten, Melk en zelfgemaakte sappen.

Voedingsdeskundigen geloven dat ontbijten bijdraagt aan het reguleren van de insuline niveaus en de honger. Wanneer je goed ontbijt zul je dus minder honger hebben gedurende de dag!

Leg jouw calorie inname digitaal vast

Je zou dit kunnen doen door alles op te schrijven, maar we weten dat dit nooit gaat gebeuren. In plaats daarvan, bestaan er tegenwoordig handige applicatie op de telefoons en websites. Maak hierop een gratis account en leg binnen applicatie/website vast hoeveel calorieën je per dag binnen krijgt. Kom je met dit aantal calorieën nog aan? Zorg dan voor een vermindering van 200 calorieën.

Consumeer voldoende vitamine C

Wanneer je last hebt van stress, zal je cortisolgehalte verhogen. Vitamine C helpt erbij om het cortisolgehalte onder controle te houden. Daarnaast is vitamine C ook essentieel voor het aanmaken van carnitine. Dit is een verbinding die wordt gebruikt door het lichaam om vet om te zetten in brandstof. Op deze manier zal Vitamine C dus bijdragen aan de vetverbranding! Vitamine C kun je onder andere vinden in: Paprika's, boerenkool, kiwi's en sinaasappels.

Vermijd het drinken van teveel alcohol

Het merendeel van de alcoholische dranken bevatten te veel calorieën. Als je van bier drinken houdt, moet je dit minimaliseren. Het drinken van rode wijn daarentegen kan bij dragen aan het verbranden van vet. Het drinken van rode wijn heeft namelijk vele voordelen voor het spijsverterings- en vaatstelsel. Rode wijn bevat de stof resveratrol. Resveratrol remt de ontwikkeling van de vetcellen en zorgt voor een versnelde stofwisseling. Drink 3 a 4 keer per week een glaasje wijn.

Drink voldoende water en groene thee

Koud water draagt bij aan het verhogen van de stofwisseling van jouw lichaam. Op deze manier zult je meer calorieën verbranden. Daarnaast is het drinken van groene thee een ander alternatief. De bestanddelen in deze thee stimuleren namelijk ook de vetverbranding.

Lees verder

© 2014 - 2019 Bankdrukker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Vijf tips om Buikvet te verbrandenVijf tips om Buikvet te verbrandenBuikvet is iets waar veel mensen mee te kampen hebben. Door het doen van buikspieroefeningen kun je buikvet verbranden.…
Afvallen: waarom je buikvet blijft zittenAfvallen: waarom je buikvet blijft zittenVeel mensen doen keer op keer pogingen om gewicht te verliezen, maar slagen er niet in om blijvend van de overtollige ki…
Buikvet kwijtraken door vetverbrandende oefeningenBuikvet kwijtraken door vetverbrandende oefeningenThuis vetverbrandende oefeningen doen om buikvet kwijt te raken. Je kunt snel resultaat bereiken door te zorgen voor ext…
Teveel buikvet gevaarlijkTeveel buikvet gevaarlijkWaar ‘te’ voor staat is nooit goed, hebben we allemaal ergens op school geleerd. Toch is de ene ‘te’ niet de andere. Heb…
Fabels over BuikvetFabels over BuikvetAls je traint om je buikvet te verminderen, zodat je een wasbordje kunt blootleggen, dan ga ik je nu onthullen waarom je…
Bronnen en referenties
  • http://www.rd.com/health/diet-weight-loss/how-to-lose-weight/
  • http://authoritynutrition.com/how-to-lose-weight-as-fast-as-possible/

Reageer op het artikel "Snel afvallen: Buikvet verliezen en verbranden (tips)"

Infoteur: Bankdrukker
Gepubliceerd: 05-08-2014
Subrubriek: Dieet
Special: Gespierd worden
Medische informatie…
Schrijf mee!