InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Zwangerschap: symptomen en bevestiging

Zwangerschap: symptomen en bevestiging

Zwangerschap: symptomen en bevestiging Ben je zwanger, of toch niet? Er zijn diverse verschijnselen waaraan je een mogelijke zwangerschap af kunt lezen. De twee belangrijkste verschijnselen zijn het uitblijven van de menstruatie en de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon hCG in de urine. Echter dien je altijd een zwangerschapstest uit te voeren om de zwangerschap te bevestigen, omdat de meeste typische zwangerschapskwaaltjes ook nog andere oorzaken dan een zwangerschap kunnen hebben. Hoewel men vaak anders denkt, zijn alleen het uitblijven van de menstruatie en de aanwezigheid van het hormoon hCG in de urine tekenen van zwangerschap. Overige tekenen en kwaaltjes van zwangerschap zijn klachten en kwaaltjes die vaak met een zwangerschap gepaard gaan, maar meerdere oorzaken kunnen hebben dan een zwangerschap.

Symptomen van zwangerschap

Er zijn een aantal lichamelijke tekenen die op een mogelijke zwangerschap wijzen. Wanneer je één of meer van onderstaande vroege signalen van zwangerschap herkent en denkt aan een mogelijke zwangerschap is het verstandig een zwangerschapstest te doen om uitsluitsel te geven en mogelijk bevestiging van de zwangerschap.

Het uitblijven van de menstruatie
Menigeen zal in paniek raken wanneer de menstruatie uitblijft en denken aan een zwangerschap. Dit is niet vreemd, aangezien het uitblijven van de menstruatie één van dé tekens is van een zwangerschap. Er zijn echter nog veel meer redenen te bedenken waarom je niet of later ongesteld wordt:
  • Stress: stress kan de hormoonhuishouding dusdanig veranderen dat één of meerdere menstruaties uitblijven.
  • Ondergewicht en/of slechte voeding: wanneer je ondergewicht hebt en/of geen gezonde voeding binnenkrijgt kan het gebeuren dat je lichaam zich richt op andere lichaamsfuncties met meer prioriteit. Een menstruatie kost best veel energie en kan daarom uitblijven.
  • Als je nog niet zo lang menstrueert is je cyclus nog wat onregelmatig en kan het best zo zijn dat er een menstruatie overgeslagen wordt. Dit geldt ook voor de laatste jaren van de vruchtbaarheid.
  • Medicatie: sommige medicatie kan het wegblijven van een of meerdere menstruaties als gevolg hebben.
  • Een recente zwangerschap

Wanneer je menstruatie vaker dan één keer uitblijft óf wanneer je meerdere signalen van een mogelijke zwangerschap hebt, doe dan een zwangerschapstest of neem contact op met de huisarts.

Gevoelige borsten
De hormonen die tijdens een zwangerschap vrijkomen zorgen al vrij snel voor veranderingen in het lichaam. Een van deze tekenen is het veranderen en gevoeliger worden van de borsten. De borsten zullen daarnaast in omvang toenemen en de tepels ondergaan een verandering. De tepelhoven worden namelijk donkerder en kunnen meer bultjes gaan vertonen. Er wordt aangenomen dat deze verandering de baby helpt de borst en tepel gemakkelijker te kunnen vinden.

Misselijkheid
Misselijkheid wordt ook wel hét zwangerschapskwaaltje genoemd omdat dit zo vaak voor komt. Meestal is er sprake van misselijkheid in de ochtend, ook wel ochtendmisselijkheid genoemd. De misselijkheid kan echter gedurende de hele dag optreden. Mogelijke oorzaken van ochtendmisselijkheid zijn:
  • Verhoogd HCG gehalte
  • Verhoogd Oestrogeen gehalte
  • Veranderingen in de spijsvertering
  • Verhoogde gevoeligheid voor geuren
  • Tekort aan vitamine B

Vaker moeten plassen
Wanneer je reeds 1 à 2 weken overtijd bent kan het gebeuren dat je vaker een toiletbezoekje moet brengen. Dit komt omdat je lichaam zich voor gaat bereiden op de zwangerschap en daarbij de baarmoeder gaat groeien. De baarmoeder kan op je blaas drukken, waardoor deze sneller een gevoel van "te vol" geeft.

Bloedverlies en krampen
Het klinkt erg tegenstrijdig: bloedverlies terwijl je zwanger bent. Toch kan je in de eerste 8 tot 10 dagen na je ovulatie (eisprong) last hebben van wat bloedverlies. Dit is geen menstruatiebloed, maar bloed dat vrij komt bij de innesteling van de embryo in de baarmoeder. Het bloedverlies lijkt ook niet erg op bloedverlies bij de menstruatie: het is meestal eerder dan de normale menstruatie, is lichtroze in plaats van rood van kleur en duurt maar heel kort. Het bloedverlies bij de innesteling kan net als de gewone menstruatie gepaard gaan met hevige krampen.

Extreme vermoeidheid
Hoewel ook vermoeidheid talrijke andere oorzaken kan hebben dan een zwangerschap, kan extreme vermoeidheid in combinatie met andere verschijnselen wijzen op een zwangerschap.

Obstipatie
Als gevolg van de verhoogde productie van hormonen tijdens de zwangerschap kan je last van obstipatie, oftewel verstopping, krijgen. Door de hormonen gaan je darmen namelijk trager werken, waardoor er meer vocht aan het voedsel onttrokken kan worden, wat leidt tot drogere en hardere ontlasting.

Bevestiging van de zwangerschap

Allemaal leuk en aardig, die verschijnselen die mogelijk op een zwangerschap wijzen, maar hoe kom je er nu achter dat je werkelijk zwanger bent, en dat de klachten niet door iets geheel anders veroorzaakt worden?

De zwangerschapstest
De zwangerschapstest is een test die je thuis zelf kan doen en die een voor 99% betrouwbare uitslag geeft over de mogelijke zwangerschap. De zwangerschapstest is een test die de hoeveelheid hCG in het lichaam meet.

hCG is een zwangerschapshormoon dat je lichaam aan maakt zodra je zwanger bent. hCG kan gemakkelijk aangetoond worden in de urine. Vanaf de eerste dag waarop je menstruatie zou moeten beginnen kan je de zwangerschapstest doen. Pas dan is er voldoende hCG in de urine aanwezig om een betrouwbare test uit te voeren.

hCG is een afkorting van het eiwithormoon Human Chorion Gonadotrofine. hCG is een hormoon dat tijdens de zwangerschap door de placenta geproduceerd wordt. Het hormoon stimuleert in de eerste weken van de zwangerschap de productie van progesteron en oestradiol, twee stoffen welke nodig zijn voor de innesteling van de bevruchte eicel en het in stand houden van de baarmoederwand tijdens de zwangerschap. hCG is de eerste tien weken in een stijgende lijn meetbaar en is daarna niet meer meetbaar. hCG is te meten met bloed- en urinetesten.

Bij de meeste zwangerschap testen krijg je een teststaafje wat je gedurende enkele seconden in je urinestraal (of urine dat je in een bakje opgevangen hebt) houdt. Binnen enkele minuten geeft de test doorgaans een uitslag. Het teststaafje werkt op basis van hCG-antistoffen. Wanneer deze in aanraking komen met urine vindt er een chemische reactie plaats welke resulteert in een bepaalde kleurverandering van het teststaafje. Omdat iedere zwangerschapstest met andere teststaafjes en bijbehorende betekenis werkt dien je de gebruiksaanwijzing van de test zorgvuldig door te lezen alvorens je met het testen aan de slag gaat.

Wanneer je een zwangerschapstest gedaan hebt en deze een negatieve uitslag gaf, maar je voelt je toch zwanger, is het verstandig om na een dag of drie nogmaals een test uit te voeren. Mogelijk heb je te vroeg getest (bijvoorbeeld door een onregelmatige cyclus) of is er iets anders mis gegaan (bijvoorbeeld restjes zeepsop in het bakje waarin je je urine om te testen opgevangen hebt). Zie voor een verdere uitleg hiervan het artikel Negatieve zwangerschapstest: toch zwanger?

Meer informatie over zwangerschap en bevalling?!

Lees verder

Gerelateerde links
Zwangerschapstest Clearblue, Diverse websites en Zwangerschapstest Predictor.
Gerelateerde artikelen
Is mijn kat zwanger?Is mijn kat zwanger?Een zwangere kat wordt ook wel een drachtige kat genoemd. Veelal wordt aangeraden bij het nemen van een kat om deze te l…
Zwanger: een te zwakke baarmoederhalsZwanger: een te zwakke baarmoederhalsNormaal is tijdens het volbrengen van een zwangerschap de baarmoederhals van de zwangere vrouw gesloten. Pas als de weeë…
Eerste symptomen van zwangerschapEerste symptomen van zwangerschapHet lichaam van de vrouw geeft al vaak signalen/symptomen, voordat een zwangerschaptest kan aangeven dat er sprake is va…
Ik ben over tijd, Ben ik zwanger?Ik ben over tijd, Ben ik zwanger?Elke vrouw zal andere verschijnselen hebben welke aangeven dat ze zwanger is. Het meest voorkomende teken is een latere…

Reageer op het artikel "Zwangerschap: symptomen en bevestiging"

Reacties

Anoniem, 06-09-2014 23:14 #240
Vorige week gemeenschap gehad op de eerste vruchtbare dag. Niet klaar gekomen in de vagina. Morning after pil geslikt 23 uur later. Eisprong 3 a 4 dagen later. Wat zijn mijn kansen? Ik word gek van de stress en voel van alles.

Rhb, 17-08-2014 11:51 #239
Hoi, ik heb vijf maanden geleden een miskraam gehad. Mijn cyclus was vorige maand weer op de dag af hersteld. Nu ben ik 5 dagen overtijd en heb al twee negatieve testen gehad. Kwa symptomen zou ik gewoon zwanger kunnen zijn. Kan het door de miskraam zo zijn dat ik nu wat langzamer hcg aanmaak!?
Groetjes

Tygertje, 31-03-2014 21:11 #238
Vraagje
Volgens de test ben ik zwanger 3+ weken maar als ik de bevallingsdatum ga uitrekenen ben ik al 7 weken zwanger hoe kan dat?

Mvg petra

Help, 31-10-2013 08:05 #237
Hallo, afgelopen zaterdag moest ik me laatste pil nemen van de maand. die ben ik vergeten. heb hem zondag wel ingenomen en sex gehad zonder condoom. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld (3 dagen overtijd) heb wel buikpijn en soms bruine afscheiding. Weet iemand wat ik moet doen en of ik zwanger kan zijn?…

Djin, 02-09-2013 14:48 #236
Help Aub. Doe gewoon een test! Zeker ben je niet, maar je hebt toch al een idee dan. Is de test positief, dan vrees ik dat je zwanger bent. Is ze negatief, moet je naar de huisarts en laat je bloed testen. Moest je minderjarig zijn, mag die er niets van tegen je ouders zeggen. Bloedverlies kan tijdens een zwangerschap en als je zegt klachten te hebben, zou ik toch even zeker willen zijn moest ik jou zijn. Beste is natuurlijk altijd bloed laten trekken.
Veel suc6

Help Aub, 09-08-2013 20:00 #235
Hee, al een tijdje heb ik een hele leuke vriend. Hij heeft me dan ook ontmaagd.
Sinds die tijd doen we het vrij regelmatig. Ik ben enorm bang dat ik zwanger ben.
Ik slik de pil gewoon en vergeet hem eigenlijk nooit. Ben wel 2 weekenden ziek geweest, waardoor ik de pil niet kon innemen. Maar daarna gewoon goed ingenomen en alles veilig gedaan. Ondanks dat ik de pil slik en mijn vriend bijna nooit klaar komt in mij ben ik toch bang dat ik zwanger ben. Ik heb allemaal vage klachten de laatste weken. Snel moe, pijn in spieren, regelmatig naar toilet, veel hoofdpijn en best emotioneel. Ook stondik laatst op de weegschaal en bleek dat ik in totaal al 6 kg aangekomen ben. En ja, het is vakantie dus heb wat meer gesnoept als anders. Maar toch kom ik eigenlijk nooit zo snel zoveel aan. Ook viel het me laatst steeds meer op dat mijn buik best bol is. Ik ben nog niet volwassen, dus zit helemaal niet op een kindje te wachten. Nog niet in ieder geval. Ben wel steeds ongesteld geweest, op dit moment ook zelfs, maar toch zegt er iets in mij dat dat het niet goed zit. Wil er niemand mee lastig vallen, want het is zo'n kleine kans. Mijn vriend is al zo bang dat er iets mis gaat. Dus ik weet gewoon echt even niet wat ik moet doen. Durf geen test te halen en durf er het met niemand erover te hebben.

Steph, 06-06-2013 23:31 #234
Hoi, 6 mnd geleden ben ik bevallen van een prachtzoon! Vanaf mijn eerste menstruatie na de bevalling heb ik trouw de pil geslikt echter werd ik wel soms ongesteld door de pil heen. Afgelopen maand de pil doorgeslikt en niet meer ongesteld geworden. Nu ben ik inmiddels 2 wkn gestopt met de pil omdat ik allemaal vage klachten kreeg. Pijn in mn heupen/bekken dat uitstraald naar mijn knieen, eetbuien, aangekomen, licht in.mijn hoofd/draaierig, kramp onder in mijn buik en af en toelichte steken bij mijn bekken. Sinds een paar dagen voel ik soms wat luchtbelletjes" en lijkt het of er wat beweegd in mijn buik. Ik heb alleen al 4 testen gdaan van 4 verschillende merken waar steeda een sag tussen zat maar ze zijn allemaal negatief!? Ik word maar niet ongesteld! Is dit nou serieus een schijnzwangerschap?!

M., 17-04-2013 00:42 #233
Hallo, Ik heb de laatste tijd erg pijnlijke borsten en worden ook groter. vooral aan de zijkanten van beide borsten voelen hard aan. en is pijnlijk. Ook ben ik in een korte tijd 2 kilo aangekomen. Vaak naar de wc om te plassen geen last van misselijkheid. Wel erg vermoeid. 3 weken geleden een test gedaan deze was echter negatief. Bij mijn moeder was het bij allebei de zwangerschappen alle testen negatief door bloedprikken is ze er toen achter gekomen. Ik ga morgen de huisarts bellen om bloed te laten prikken want wil niet langer in onzekerheid zitten. Ik ben benieuwd…

Anoniem, 16-04-2013 13:04 #232
Hallo mijn laatste cyclus was op 10 maart moest dan terug mijn pil innemen. normaal mijn stopweek op 1 april moest ik mijn regels krijgen vandaag 16/04 nog niets al 2 zwangerschaptesten gedaan was negatief 2 keer na ha bloed laten trekken was ook negatief op een zwangerschap. ik nam de pil deso 20 ben altijd op tijd geweest met mij cyclus nooit onregelmatige gehad. wie kan mij helpen is dit normaal zo lang overtijd en toch niet zwanger?

Dana, 31-08-2012 00:04 #231
Hallo
ik had mijn menstruatie op 24 juli gekregen daarna ik krijg altijd hoofdpijn, kramp onder mijn navel, en op 15 augustus ben ik alweer ongesteld. Wat is dat?

Gek, 20-01-2012 14:40 #230
Hallo
ik had een vraag ben nu bijna 3 weken over tijd maar zins gister avond ben ik ongesteld geworden heel licht rose 1 klein streepje bloed en vanochtend een tapon op nieuwe in gedaan maar ook weer 1 heel klein licht rose treepje bloed kan ik nu zwanger zijn?
mvg

Anoniempje, 09-01-2012 21:15 #229
Hey, Ik heb een vraagje. Sinds ik dinsdag het met mijn vriend heb gedaan, heb ik al 2 weken barstende koppijn en buikpijn. Vandaag was ik zelf misselijk. Ik heb geen idee hoe gevoelige tepels voelen. En achter the morning afterpil gaan kan ik niet. Laat staan achter zwangerschapstest. Mijn vader weet niet dat we al seks hebben gehad. Kan je alsjeblieft helpen? Weet u mss nog symptomen? Zodat ik zeker ben? Het was met condoom ( niet gescheurd ) en ik pak de pil.

Meid, 01-01-2012 14:12 #228
Kan ik zwanger worden als ik ongesteld ben? Ik was die avond ongesteld geworden en heb geen seks grhad maar hij heeft wel op me gelegen met zijn penis vlakbij me en hij heeft ook met zijn vingers 'in me' gezeten. Ik had toen ik vandaag naar de wc ging een beetje bloed op mijn wc papiertje terwijl ik pas halverwege mijn cyclus ben! Ik heb verder geen seks gehad! Kan je me alsjeblieft helpen?

Anoniem, 06-12-2011 19:35 #227
Hallo,

Twee weken geleden heb ik met mijn vriend onveilige sex gehad {voor het zingen de kerk uit}
Vorige week merkte ik dat ik vaginaal heel vochtig was en met een bezoek aan het toilet liep/hing het vocht {doorzichtig slijm} uit mijn vagina.Gister hebben we weer onveilig gevreën, en tijdens het voorspel had ik dikke creme achtige afscheiding in mijn slipje.
Echter merk ik vandaag dat ik heel af en toe met vlagen misselijk ben, opgeblazen gevoel en heb ik licht bruin/rood bloedverlies. Mijn borsten zijn niet gevoelig kan dit toch duiden op een zwangerschap of heb ik last van dat we misschien een beetje te heftig hebben gevreën, als je begrijpt wat ik bedoel. Eind volgende week zou ik moeten gaan menstrueren.

Yars, 04-12-2011 00:35 #226
Beste lezers, ik heb een vraagje. Ik heb mirena spiraal em ben op 24 november geopereerd aan mijn oor. Ik heb de 26 november gemeenschap gehad met mijn man en nog paar keer tot ik 2 december ergens las dat de narcose invloed heeft op de werking van de spiraal en dat je gedurende een cyclus anders moet beschermen tegen de zwangerschap. Ik zit nu op 3 december en zou niet weten wanneer ik een zwangerschapstest test moet doen omdat ik niet meer ongesteld word door de mirena spiraal. Ik heb wel paar dagen nadat ik gemeenschap had gehAd veel slijm met licht roos bloed bij het afvegen. Zou dat innestelingsbloed zijn? Helb aub weet iemand hier iets meer van en zou ik toch zwanger zijn en als ik de test doe geeft die wel aan dat ik zwanger ben ivm die hormoonhoudende spiraal? Ik wacht op jullie antwoord.

Jana, 27-11-2011 19:13 #225
Hey ik heb het gedaan met mijn vriend vamorgen. alleen zonder condoom het was maar heel eventjes maar nu heb ik al de hele dag buikpijn, misselijkheid? en ik ben van plan morgenvroeg te gaan voor de morning afterpil helpt deze dan nog? omdat het vamorgen rond 11 uur was? Heel graag een reactie b.v.d x Reactie infoteur, 28-11-2011
De morning after pil is nooit 100% betrouwbaar, het verkleint de kans op een zwangerschap alleen. Je kunt de morning after pil het beste binnen drie dagen na de onbeschermde seks innemen. Hoe sneller, hoe kleiner de kans op een zwangerschap.

Meid Vn 17, 22-11-2011 21:07 #224
Heb afgelopen zondag gedaan met m'n vriend. Mr de condoom was gescheurd en dat hadden we later pas door wanneer we gingen stoppen, hy was wel gekomen. Heb de volgende dag rond 2en 's middags m.a.p. Gehaald we deden 't die dag vn te voren rond 10en 's avonds. Ik kreeg die pil niet door me keel. Dus heb k met beetje brood gegete en die pil dr achteraan. En daarna veel gedronken. Werd na paar uren wel ziek hoofdpijn etc duizelig mr heb vooral nu pijn in me bovenbuik en niet onderbuik. Ben nu bang dat de pil niet heeft geholpen. Zou 't zo zijn? Want ben echt nog niet toe aan een kind En ben niet aan de pil omdat me ouders er tegen zijn, hoe kan ik aan de pill gaan zonder te laten weten aan m'n ouders Reactie infoteur, 23-11-2011
MAP kan best heftige bijwerkingen geven en omdat je 'm vrij snel ingenomen hebt zou ik er vanuit gaan dat hij zijn werk gewoon gedaan heeft. Volgens mij kan de huisarts je de pil voorschrijven zonder medeweten van je ouders, ik zou even contact opnemen met hem. En anders kun je je ouders misschien overhalen dat je toch aan de pil wilt vanwege menstruatieklachten?

Meisje, 07-11-2011 23:31 #223
Ik heb afgelopen dagen best wel ruzie gehad met mijn vriend. Ik heb dinsdag voor het laatst seks met hem gehad. Nu heb ik de afgelopen dagen bijna niks gegeten en sinds vandaag weer wel (omdat het weer goed is). Ik ben alleen sinds deze paar dagen erg misselijk in de ochtend, moet steeds vaker plassen en heb al langer redelijk veel (gelige) afscheiding. Ik heb online tests gedaan, en daar kwam uit de ene dat ik zwanger ben en uit de ander niet. Mijn menstruatie vindt ongeveer over 2 weken plaats. Ik ben verder wel aan de pil. We hebben ook geen onveilige seks gehad, maar omdat ik alle symptomen heb, wilde ik het toch even vragen.

Anoniem, 02-11-2011 22:09 #222
Ook ik heb een vraag. Ik ben nu een paar weken gestopt met de pil en rond de eisprong hebben mijn vriend en ik sex gehad. Nu heb ik al een paar dagen een raar gevoel in m'n buik en bijna geen eetlust. Het gevoel in m'n buik is heel moeilijk uit te leggen maar net alsof het wordt uitgerekt. Kan het dat ik zwanger ben en dat ik al zo snel zo'n raar gevoel heb?

Htje, 01-11-2011 15:35 #221
Heeey!

Ik ben deze maand 5 x de pil vergeten en eigenlijk heel de maand onveilig gemeenschap gehad echt bijna iedere dag. Nu had ik vorige week mijn stopweek maandag 21 okt is die begonnen en vrijdag 28 okt had ik een heel klein beetje bloedverlies en echt minimaal en heeft niet langer geduurd dan een halve dag. Nu heb ik een zwangerschapstest gedaan en die is negatief en ik ben ook gewoon begonnen met de pil. Ik heb al sinds vorige week krampen in mijn onderbuik en hoofdpijn en mijn borsten voelen ook anders aan dan normaal. Zou het kunnen dat ik vorige week vrijdag een pseudo menstruatie heb gehad en dat mijn lichaam de zwangerschap niet herkend?

Graag antwoord

Anoniem, 29-10-2011 11:14 #220
Ik dacht vorige maand dat ik zwanger was doordat ik een aantal symptomen had en me gewoon "anders" voelde. Ik ben toen naar de dokter gegaan en heb een testje gedaan daar kwam uit dat ik niet zwanger was. Ik ben nu een paar weekjes verder, heb onveilig sex gehad en de pil niet goed geslikt, als het 'raak' is. Dan zit ik nu in mijn 3e week. Ik heb nu al 3 dagen bruin bloedverlies maar echt minimaal, er zit een streepje in mn maandverband en als ik afveeg is er wat bloed en soms een klontertje (sorry voor de vieze taal). Als ik ongesteld zou moeten worden dan zou dat pas volgende week moeten zijn. Wat kan dit zijn? Innestelingsbloed of ben ik toch aan het menstrueren? Ik heb wel een aantal symptoompjes: vermoeidheid, avondmisselijk, diarree, 's ochtends af en toe misselijk, knallende hoofdpijn en af en toe een rommelend gevoel in mijn buik. Ook heb ik ongesteldheids krampjes maar heel eg licht normaal kruip ik over de grond van de pijn en nu is het alleen maar n beetje vervelend meer niet. Ik heb t idee dat ik moet plassen maar dan is t maar een beetje. En vanochtend had ik een steek richting mijn zij. Ik heb niet echt last van mijn borsten. Verbeeld ik me dit allemaal of zijn dit nou echt zwangerschapssymptomen? Help…

Marl, 23-10-2011 23:10 #219
Ik las dat je bij t zogenaamde " zingen voor de kerk uit gaan" toch de kans zou hebben om zwanger te raken. Nu heb ik dat zelf jaren gedaan zonder problemen en lees op de meeste sites (rutgerst maar ook medische) dat je van voorvocht dan ook niet zwanger raakt. Hoe zit dat dan nu precies?

Verder nog een andere vraag. Ik ben al een jaar regelmatig gestressed en heb vreemde menstruaties achter de rug waarbij ook een vreemde fondue kaas lucht vrij komt. Volgens mijn huisarts is het niets maar mijn vorige menstruatie was normaal en nu ben ik eindelijk weer op tijd en is er weer die vreemde lucht. Is er iemand die hier iets over weet?

Milla, 19-10-2011 03:19 #218
Hallo ik heb een vraagje.
begin september ben ik netjes ongesteld geworden, maar nu is het oktober en ben ik namelijk niet ongesteld geworden, ik zit namelijk nog steeds te wachten voor me menstruatie maar ben nou ongeveer bijna 1 maand niet meer ongesteld geworden.
ik heb namelijk 3 weken geleden een test gehaald en het was negatief.
maar heb namelijk veel krampen nu in me buik, hoofdpijn, soms misselijk, maagzuur, en me buik is heel er opgezwollen net als of ik zwanger ben.
maar heb geen bloedverlies of slijm of van die andere symptonen.
kan ik nu misschien toch zwanger zijn?
ik zou graag hierop een antwoord willen hebben zo dat ik toch iets meer weet.

Mommytobe, 17-10-2011 18:28 #217
Halloo! ik heb een vraagje ik ben 20september voor het laatst ongesteld geweest, en heb een cyclus van 32 dagen. Ik heb op 3 oktober onveilig seks gehad. Ongeveer 5 dagen voor mijn eisprong. Ik moet 23 oktober weer menstrueren. De vraag is nu kan ik zwanger zijn? Is dat wel mogelijk 5 dagen voor de eisprong. Ik wil heeel graag zwanger zijn dus ik hoop dat het zo is. Ik heb nog echter geen verschijnselen ofzo wel sinds 2weken rommelende darmen en lichte hoofdpijn af en toe maar verder niks dat zou ook door de spanningen kunnen komen tog? Maar bestaat er nu wel kans op zwangerschap bij mij? 5 dagen voor de eisprong.

Fabienne, 12-10-2011 20:02 #216
Klachten met de huisarts besproken en een vierde zwangerschapstest gedaan. Huisarts raadt aan om toch maar een bloedtest te doen op HCG, omdat mijn moeder ook na vijf testen pas achter kwam zwanger te zijn (toen was ze al 13 weken!) Wellicht is het erfelijk dat het HCG later wordt aangemaakt bij ons. Ben benieuwd, krijg vrijdag waarschijnlijk al de uitslag als ik morgenvroeg ga. Reactie infoteur, 13-10-2011
Spannend! Veel succes met het wachten tot vrijdag!

Liz, 12-10-2011 19:09 #215
Hallo

ik heb een vraag, ik was een weekendje weg geweest met myn vriend, (10 sep) die avond hebben we sex gehad, maar ik was myn pil vergeten & we hebben het niet veilig gedaan, maar hij ging er uit voordat ie klaar kwam, maar toen we klaar waren zeg maar, was ik beetje aan het bloed, volgende dag bleek het dat ik ongesteld was geworden, maar het duurde maar tot woensdag's, dat weekend daar weer op ging ik na me vriend, en weer sex gehad zonder voorbehoefsmiddel, en mn pil, en hij ging er weer uit toen die klaar kwam, maar ik las veel over ''voorvocht zwanger'' die volgende dag, toen ik wakker werd was ik echt beroerd misselijk. sinsdien heb ik ook de hele week toen last gehad van veel plassen, zere borsten, heel erg moe & vooral veel misselijk. ook ben k afgevallen, en meer paar kilos erby zo blijft het steeds, maar me buik is best wel beetje bollig en hard, ik heb ook testjes gedaan maar die waren negatief. ik weet nu niet zo goed wat ik moet, ik heb dit weekend weer bloed gehad vrijdag tot zondag, zondag was het weer stuk minder. maar het was niet echt ongesteld zoals ik dat normaal ben, nu het bloed weer weg is, heb ik nog steeds last van de symthonen, en als k na de wc ga en veeg af, dan krijg ik beetje slijmerig spul ( niet elke keer ) maar soms zo nu en dan, ik heb het nog niet eerder gehad. en ik ben ook nog niet zo héél oud (17)… dus vandaar de vraag… kan ik nu zwanger zyn? Reactie infoteur, 13-10-2011
Als je onbeschermde seks gehad hebt is er altijd een kans dat je zwanger bent. Óók van voorvocht kun je zwanger raken. Ik raad je aan een afspraak met je huisarts te maken om te achterhalen waar je klachten vandaan komen.

Chantal, 12-10-2011 15:41 #214
Hi,
Afgelopen maandag ben ik bij de gynaecoloog geweest en die vertelde me dat ik zwanger ben, alleen dat mijn HCG 44. Deze is dus nog erg laag. Ik moet volgende week terugkomen voor een nieuwe bloedtest. Jullie begrijpen dat ik enorm in de stress zit. Ik heb wel last van pijn in mn onderbuik, zeer pijnlijke borsten, misselijk en moeheid. Enig idee hoe ik mijn HCG kan testen voor maandag om te zien of hij omhoog gaat? Reactie infoteur, 13-10-2011
Je kan zelf de hoeveelheid hCG niet testen, dat kan alleen de arts. Een zwangerschapstest bekijkt alleen óf er hCG aanwezig is in je urine. Bij sommige vrouwen komt de hormoonproductie later op gang dan bij anderen, ik denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken.

Dolfijn0912, 11-10-2011 08:07 #213
Hallo

ik heb een vraag ik ben afgelopen vrijdag voor et eerst aan de pil gegaan en heb zaterdag sex gehad met men vriend zou ik dan zwanger kunnen zijn? heb gelezen dat de pil pas na 7 dagen veilig is en vraag me dus af wanneer ik dan een test kan doen of gewoon moet wachten tot ik weer stop met de pil en ongesteld moet worden mmm iemand een idee? Reactie infoteur, 11-10-2011
Op welk moment in je menstruatiecyclus ben je begonnen met je pil? Bij veel pillen ben je direct beschermd wanneer je met de pil begint op de dag dat je ongesteld wordt. Begin je ergens middenin je cyclus duurt het inderdaad vaak zeven dagen voor je volledig beschermd bent. Je kunt een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden.

Fabienne, 10-10-2011 22:02 #212
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb toevallig pas nog een uitstrijkje gehad en ook uitgebreid onderzocht op SOA's én baarmoederhalskanker. Het kwam toen voor dat ik bloedverlies had na gemeenschap, maar dit is eigenlijk niet meer aan de orde. Deze testen waren overigens allemaal negatief :) Dat is dus uitgesloten in principe.
Wat u aangeeft over het zwanger willen worden, klopt wel! Omdat ik nog studeer ben ik gewoon nog aan de Nuvaring, ondanks mijn behoefte om zwanger te worden en het feit dat mijn vriend liever nog wil wachten. Dat neemt niet weg dat ik er dagelijks over nadenk. Misschien een psychische oorzaak dan toch. ik durf het niet uit te sluiten, maar de twijfel blijft groot.
Vorige week maandag heb ik bloed laten prikken ivm de vermoeidheidsklachten, daar bel ik morgen voor. Ik vraag me af of ze hieraan ook het HCG hebben kunnen zien, ondanks hier niet op geprikt is. De rede daarvan is, dat ik de maandag naar de huisarts ben gegaan met vermoeidheidsklachen en op dinsdag alle kwaaltjes tevoorschijn kwamen, naast de vermoeidheid. Ik zal hier morgenvroeg sowieso voor bellen, maar of daar nog iets uit gaat komen… Ik wacht het maar af.
Groetjes! Reactie infoteur, 11-10-2011
Als de arts geen test aangevraagd heeft voor hCG zal dat hoogstwaarschijnlijk ook niet op het uitslagformulier staan, maar je kunt het altijd navragen voor de zekerheid. Hopelijk kun je in elk geval iets met dit bloedonderzoek en neemt je vermoeidheid af.

Fabienne, 10-10-2011 13:25 #211
Ik zit heel erg met twijfelgevoelens: Ik gebruik de Nuvaring sinds 9 maanden. Als ik normaal gesproken de Nuvaring uit mijn vagina haal op zondagavond, wordt ik niet voor vrijdag ongesteld. Soms op donderdag, maar echt nog nooit eerder, ook niet toen ik de pil slikte. Twee weken geleden was het anders: toen ik dinsdagochtend opstond verloor ik veel helderrood bloed. Na een uur was dit gestopt en drie dagen later (op vrijdag) werd ik ongesteld. Wel die dinsdagavond en volgende ochtend zwangerschapstesten gedaan, maar deze waren negatief.
In die dagen heb ik op mijn tepelhof een soort 'wratje' gekregen wat heel erg gevoelig was! Na een dag of vijf, werd dit knobbeltje/wratje blauw en nog gevoeliger en 's avonds was het zwart. Toen ik de volgende ochtend ging douchen is het knobbeltje van mijn tepel gevallen (afgestorven?). Hiermee naar de huisarts gegaan maar ze kon het beide niet plaatsen. Wederom een zwangerschapstest gedaan (de 3e) en ook deze was negatief.
Ondanks deze bevestigingen blijf ik twijfels houden. Naast bovenstaande, heb ik last van de volgende symptomen:
- zuurbranden/misselijk gevoel bij het doorslikken van warm eten.
- erg vermoeid (toevallig voor dit hele gebeuren naar de huisarts geweest met vermoeidheidsklachten).
- een opgezette buik (volgens mijn moeder een echt 'zwangerschapsbuikje')
- 's ochtends een droge mond
- last van obstipatie.

Het kan best zijn de de opgezette buik gerelateerd is aan de obstipatie en dat het allemaal tussen mijn oren zit. Maar ik kan mijn twijfels niet loslaten. Omdat ik al drie testen heb gedaan weet ik niet wat ik nog meer kan doen. Mijn moeder vertelde dat ze toen ze zwanger was van mij, ook een aantal testen heeft uitgevoerd (ook bij de huisarts) en dat deze allemaal negatief waren. Pas toen mijn moeder vier maanden zwanger was van mij, werd dit bevestigd.

Kan iemand mij vertellen of ik mij terecht zorgen maak en wat ik kan doen om 100% bevestiging te krijgen of ik wel/niet zwanger ben?

Groetjes en alvast bedankt! Reactie infoteur, 10-10-2011
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, je klachten klinken namelijk inderdaad als zwangerschapsklachten. Het vervelende aan deze klachten is alleen dat ze verschrikkelijk veel verschillende oorzaken kunnen hebben. Dat maakt het ook erg lastig achterhalen waar deze klachten nu precies vandaan komen. Vaak is het zo dat we zien wat we verwachten/hopen/bang voor zijn te zien. Wil jij bijvoorbeeld dolgraag zwanger worden (of juist absoluut niet) zul je extra goed op mogelijke zwangerschapsverschijnselen letten, terwijl je deze anders helemaal niet opgemerkt had of niet aan een mogelijke zwangerschap gekoppeld had. In principe is de Nuvaring een heel betrouwbaar anticonceptiemiddel, dus ligt een zwangerschap niet voor de hand. Tussentijdse bloedingen zijn echt geen typerende bijwerking van de Nuvaring. Mogelijk kan de huisarts een inwendig onderzoek bij je doen en/of een uitstrijkje/soa test doen om te onderzoeken of je klachten daar door verklaard kunnen worden? Je kunt eventueel ook aandringen op een bloedonderzoek. Normale zwangerschapstesten reageren op de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon hCG in de urine van de vrouw. Sommige vrouwen maken dit hormoon echter pas vrij laat aan, waardoor je vroeg in de zwangerschap steeds negatief zult testen. Een bloedtest is echter veel gevoeliger, waardoor deze een zwangerschap vaak sneller vast kan stellen. Aangezien je moeder ook pas laat positief testte, is dit misschien een optie. Succes!

Natascha, 05-10-2011 09:53 #210
Ik zit met een dringende vraag waar ik zelf even niet uitkom. Ik had afgelopen zondag 2 okt ongesteld moeten worden, ik kreeg maandag op dinsdag nacht roze bloedverlies is 2x wat rood geweest en nu weer lichtroze alleen bij het afvegen, urine is helder gewoon normaal. Als ik ongesteld moet worden of ben heb ik extreem veel en heb ik erg last van mijn benen en hoofd nu heb ik niks van dit.moet alleen vaker naar het toilet om te plassen.
Weet iemand hier wat van?

Light, 03-10-2011 00:06 #209
Ten eerste anoniempje je bent 14 zelf nog een kind. Je zit er je levenlang aan vast en het vraagt om veel verantwoordelijkheid! S nachts eruit, niet meer studeren, niet zomaar meer weg met vriendinnen! Die dingen spelen allemaal mee. Je bent 14 en wacht even tot je in ieder geval 18 bent. Want verwacht niet dat de jongen waar je nu mee gaat verantwoordelijkheid gaat dragen voor jou kindje. Kind hebben kost ook geld en is lichanelijk en geestelijk heel zwaar. Het is schattig zo baby maar vraagt ook veel enrgie het is niet alleen maar leuk en manenschijn en lief! Wacht er beter nog maar mee.

Nu even de vraag aan personen hier! 20 september heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend! Dit was midden in mijn ei-sprong! Afgelopen week had ik telkens soort menstruatie pijn heb ik altijd alleen als ongesteld ben. Nu had donderdagochtend bij afvegen beetje lichtroze bruin bloed verlies. 2x maar daarna was het weg! Vrijdag ochtend leek het erop of ik ongesteld was geworden, menstruatiepijn geen last van gehad! Maar het was heel minimaal ik kon het dit weekend met inlegkruisje af. Nornaal heb ik veel meer bloedverlies en moet ik echt heel vaak wisselen van tampons of wat dan ook. Nu is het zondagavond en het is inmiddels over gegaan in bruinbloed maar echt tegen stoppen aan! Normaal heb ik altijd een normale cyclus van 28 dagen(menstruatie kwam 5 dsagen eerder) nu vraag ik me af of dit niet een innestelingsbloeding is geweest. Doe ik er verstandig aan om deze week een test te doen? Ik ben ook steeds misselijk, dood moe, over emotioneel, tepels worden groter, borsten zijn meer gespannend en lust bepaalde dingen niet meer die ik vorige week nog lekker vond. Wat denken jullie? Iemand ervarinhg met innestelingsbloeding en het verwarre met menstruatie? Als het zo is. Is het kindje meer dan welkom! Reactie infoteur, 07-10-2011
Ik raad je zeker aan een testje te doen ja, je zou zomaar zwanger kunnen zijn! Mocht je deze week een negatieve test krijgen maar vermoed je nog steeds dat je zwanger kunt zijn, doe dan enkele dagen later nog eens een test. Niet iedereen maakt direct zoveel van het zwangerschapshormoon aan dat de zwangerschapstest dit vanaf het eerste mogelijke moment al waarneemt.

Carola, 28-09-2011 18:45 #208
Ik ben al iets meer dan een week overtijd. Ik heb al 2 testen gedaan en allebei kwam er uit dat ik niet zwanger ben, ik ben nu dan "ongesteld"? geworden. Ik heb een donkere kleur bloed, bijna bruin. En er zit veel slijm bij. 1 dag nu en het lijkt nu alweer te stoppen. Wel heb ik vaak last van me buik. Een ander gevoel dan ongesteld worden. en erg gevoelige borsten. Is de kans er nu dat als ik stel vrijdag een test doe, dat die dan eindelijk wel goed is?

Sabrin, 24-09-2011 16:17 #207
Sabrin,
Mijn laatste menstuatie was 30 augustus, 16 dagen later enorme onderbuik en onderrugpijn. Het lijkt net op weeen ben al moeder van een tweeling zijn al weer 12 jaar, dus ik heb ervaring. Daarna kwam er licht rose afscheiding met lichte slijm, volgende dag, ik wordt ongesteld met dezelfde klachten erbij onderrug en buikpijn dit heb ik lang niet meer meegemaakt dat ik zo vroeg ongesteld word. Ik heb een normale cyclus van 28 soms vanaf 25 dagen. Wat zal dit voor mij betekenen. Ik heb een opgezette buik en voel me ook voller en borsten, soms is het over en dan voel ik me weer dik en nu een week later heb barstende hoofdpijn en wil graag alleen snacken en koffie drinken slecht he. Zal ik maar beter alvast foliumzuur slikken want hij of zij is zeker welkom. Help me was dit nou een innestellingbloeding want ik weet het niet meer. Want bij mij vorige zwangerschap heb ik dit niet meegemaakt.

Meisje, 21-09-2011 19:49 #206
Ik heb onveilige seks gehad maar ik zit er erg over in. Ik heb voor iets anders een bloedtest laten doen (voor mijn schildklier) maar kunnen ze dan ook zien dat je zwanger bent aan je bloed? Reactie infoteur, 22-09-2011
Je kunt aan je bloed inderdaad zien of je zwanger bent of niet. De arts moet hier dan echter wel specifiek op testen, dit gebeurt niet standaard.

Marleen, 21-09-2011 15:22 #205
Ik heb er niet aan kunnen weerstaan en heb onveilige seks gehad. Hij heeft zich teruggetrokken en is enkele millisecondes later klaargekomen. Mijn menstruatie zou over tien dagen opnieuw beginnen (eerste dag van de laatste keer was 2 september).
Toch pieker ik er over. Hoe groot is de kans dat ik echt zwanger ben?

Marleen, 19-09-2011 18:12 #204

Anoniem, 16-09-2011 23:45 #203
Een maand geleden ben ik veranderd van pil deso 20 naar deso 30 omdat ik bijna een maand lang ongesteld was. Deze neem ik elke dag in op ongeveer hetzelfde uur.
8 september was de laatste dag dat ik ongesteld was. 9 september nam ik terug de pil in (s morgens), 's avond heb ik met mijn vriend seks gehad zonder condoom, hij is in me klaargekomen. Ik heb enkel paar dagen last gehad van hoofdpijn, voor de rest niks.
Bestaat er een kans dat ik zwanger ben? Of heb ik enkel last van serieuze hoofdpijn door de verandering van pil? Ik maak me zorgen… Reactie infoteur, 21-09-2011
Wat staat er in je bijsluiter? Daarin staat vanaf wanneer je beschermd bent bij het starten met de nieuwe pil. Het zou heel goed kunnen dat de hoofdpijn een bijwerking is van je nieuwe pil, de hormoonsamenstelling is toch net weer even anders, wat best voor wat klachten kan zorgen in het begin.

Moeder, 16-09-2011 09:14 #202
Beste Anoniempje,
Ik heb zo je berichtje zitten te lezen, en ik denk echt dat je er verstandig aandoet om nog even te wachten! Je bent 14, en dus zelf nog een kind… Wacht nog even een paar jaar, dan weet ik zeker dat je er optimaal van zult genieten!

Parel, 12-09-2011 12:49 #201
Kan iemand mij helpen? 22 augustus ben ik ongesteld geworden t/m 29 auggustus. Daarna heb ik om de dag sex gehad. Op 8 september heb ik een beetje slijm met lichtroze afscheiding gehad en heb erge buikkrampen met erge hoofdpijn ( dati ik gewoon paracetamol inneem) en erge pijn in mijn onderrug. Wat kan dit zijn? Je kan toch niet als je al zwanger bent, zo snel wat voelen en je lichaam zo veranderen? Kan dit? en heeft iemand hier ervaring mee? Reactie infoteur, 21-09-2011
Je lichaam gaat direct na de bevruchting beginnen met hormonen aanmaken. Sommige vrouwen hebben dit heel snel door en voelen zich al heel snel zwanger, inclusief nare kwaaltjes.

Anoniempje, 11-09-2011 18:08 #200
Hallo, ik ben 14 jaar. Een jongen en ik "flowen" al 6 maanden met elkaar. Na 2 maanden ben ik voor het eerst bij hem thuis geweest. Na een lange tijd hebben we sex gehad. We doen eigenlijk alsof we met elkaar hebben, maar dat hebben we niet, want hij wilt geen relatie en ik eigenlijk ook niet. Zijn ex-vriendin hangt er flink tussen want die is jaloers. Ze heeft me zelfs bedreigd via zijn ping enzo. Niemand weet verder dat we dus eigenlijk met elkaar gaan. Elke week ben ik bij hem, en ook bijna elke keer, hebben we sex. Ik heb heel lang nagedacht over zwanger zijn of het hebben van een baby. En dat zou ik echt heel graag willen. Ik woon bij mijn moeder thuis, en ben ook regelmatig bij mijn vader. Alles gaat heel goed, ik zit op de middelbare in de 3e klas. Ik weet dat het heel dom is dat ik nu een kind zou willen hebben, maar ik weet ook dat ik niet de enige ben die het zou willen. Ik ken veel meisjes die al een kind hebben van mijn leeftijd of zwanger zijn. Als ik alles van hun hoor, zou ik het zelf ook heel graag willen! Al 3 maanden heb ik dus elke week sex met diezelfde jongen (onveilig). Twee x heb ik zelfs een test gekocht, maar ze waren allebij negatief. Hij wist dat niet eens. We hebben het er vaak overgehad wat we zouden doen als ik zwanger zou raken. Maar echt een goed gesprek komt er niet van want ik weet dat ik nu toch niet zwanger raak. Hij kwam de laatste 2x klaar in mij, en ik moet volgende week ongesteld worden. ik hoop aan de ene kant toch dat ik niet zwanger ben, en dat is vanwege mijn moeder. Ik ben bang dat ze me het huis uit zou schoppen. Ik heb best nette ouders namenlijk. Aan de andere kant zou ik het geweldig vinden… Ik hoop dat er mensen zijn die me er vanaf kunnen praten dat ik een baby wil, want ver in me acherhoofd weet ik dat het niet goed is!
groetjes een meisje die een baby wilt! X Reactie infoteur, 21-09-2011
Een van de allerbelangrijkste dingen voor een opgroeiend kind vind ik twee ouders die oprecht van elkaar houden en die samen voor de baby kunnen zorgen. Je vertelt dat jij en je 'vriend' geen relatie willen, hoe wil je dat dan gaan doen wanneer je zwanger blijkt te zijn? De meest gelukkige kinderen blijken kinderen te zijn waarvan allebei de ouders bij elkaar zijn en een goede en gelukkige relatie hebben. Los daarvan denk ik dat het financieel erg lastig zal zijn. Kijk maar eens op http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/gezinsuitbreiding.html. Nu willen jouw ouders misschien nog meebetalen aan jouw baby, maar wanneer je ouder bent en op jezelf gaat wonen houdt dat op een gegeven moment ook op. Kun je die kosten dragen? Alleen jij, of eventueel samen met je 'vriend'?

Lies, 10-09-2011 17:20 #199
Hallo; op de nacht van 24-25 aug heb k sex gehad en is er heel wat sperma in mij achtergebleven. ik werd wel optijd ongesteld dat was 2 september en was helemaal compleet klaar op 4 september dat is super kort voor mij. een maar dagen later heb ik een raar gevoel in mijn onderbuik een licht brandend druk en heb dit nu al 2 weken. ook zijn mn borsten gevoelig geworden en heb ik last van hoofdpijn en misselijkheid. ik ben een roker maar ik kan niet eens een hele sigaretje op zonder misselijk en draaierig te worden. ik heb vandaag een test gedaan en mijn uitslag is negatief. zou ik toch nog zwanger kunnen zijn en heeft later een testje doen wel zin?

Jose, 09-09-2011 18:05 #198
Ik ben nog niet echt verder dat ik 100% zeker weet of ik nou wel of niet zwanger ben.
ik heb afgelopen maandag en dinsdag een test gedaan, beide negatief. ben bij de huisarts geweest maar zij nam me niet serieus. Ik ben dan vandaag ook overgestapt (mijn huisarts nam mij ook niet serieus toen ik twijfels had over mn moedervlekken, ben toen naar een vervangende arts geweest, zij verwees mij direct door naar de dematoloog, met gevolg dat ik wel 2 melanomen heb. maar goed. dit was voor mij de druppel. ben gisteraaf naar spoedhulp gegaan vanwege erg veel pijn rechtsonderin mn buik. zij heeft een inwendig onderzoek gedaan, en was positief daarover. ze zei dat ik toch nog een test moet doen eind deze week of begin volgende week, maar dat ze de kans wel klein schat dat ik zwanger ben. zij gaat meer uit van een miskraam door mijn verhaal dat ik vorige week heftig gevloed heb met stolsels. het rare blijft wel dat ik de symptonen nog steeds heb. heb wel lichte menstruatiekrampjes. maar goed ik wacht nog ff paar dagen af en dan doe ik de test. is hij dan negatief dan laat ik het ook los en hoop ik dat het deze maand raak zal zijn. arts zei gister wel dat als ik indd hormonen in mn lichaam heb dmv miskraam dat ik deze maand meer kans heb omdat ik al hormonen in mn lichaam heb zitten. ik weet niet of dit echt zo is. maar zou natuurlijk mooi zijn. ik hou jullie op de hoogte. Groetjes José Reactie infoteur, 21-09-2011
Allereerst raad ik je aan een andere huisarts te zoeken, ik vind het erg belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je huisarts, hij/zij is toch degene met wie je je gezondheidszorgen (die best privé kunnen zijn) moet delen. Probeer er verder rekening mee te houden dat, mocht je inderdaad een miskraam gehad hebben, een zwangerschapstest positief uit kan vallen, ook al ben je niet zwanger meer. De hormonen hebben namelijk wat tijd nodig om weer afgebroken te worden. Ik duim mee dat het deze maand raak is!

Anoniem, 06-09-2011 23:53 #197
Ik heb een vraag, ik heb sex gehad met mijn vriend en hij is in mij klaargekomen, Ik gebruik niet de pil. Diezelfde avond kwam ik erachter dat ik in mn vruchtbare periode zat. 5 dagen na de sex kreeg ik heel erg steken in mn baarmoeder en werd ik super misselijk.
Een week daarna werd ik ongesteld… maar dat was wel een week te vroeg. De menstruatie begon met een dag bruin, daarna 6 dagen rood en daarna weer een dag bruin. Gelijk een dag na de menstruatie had ik weer steken in mn buik. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik last van misselijkheid, rommelende darmen, af en toe steken in mn onderbuik/baarmoeder, hoofdpijn, sommige momenten heel erg honger. Ik heb wel een test gedaan maar die was negatief. Mijn vraag is: kan ik zwanger zijn?

Onbend, 06-09-2011 14:57 #196
Ik ben 21 jaar en gebruik geen pil. Heb een vaste relatie en me vriend woont ver van mij vandaan, daarom ben ik niet aan de pil begonnen. Eind juli had ik 3 wkn vakantie en zag me vriend vaak heb toen meer dan 3x morning afterpil genomen. Mijn laatste menstruatie was eind juni en ben tot op heden nog niet ongesteld geworden. Ik heb 3 testen al gedaan en die toonde negatief. Ben verder niet misselijk, wel sinds gister pijn in me rug dat plotseling is ontstaan. Zou dat door stress komen? Ik pieker nogal enorm! Heb contact gehad met de ass van me huisarts en die vertelde dat testen heel betrouwbaar was en dat ik door de morning after pil en stress nog niet ongesteld ben geworden. Ben wel wat dikker geworden, kan dat ook door morning after pil komen? zitten natuurlijk een hoop hormonen in. Ik werk ook fulltime voor mij is het heel moeilijk om even naar de huisarts te gaan. Weten jullie misschien wat meer?

Anoniem, 05-09-2011 19:45 #195
Ik ben 19 jaar en gebruikt sinds 3 weken de nuvaring. Ik ben begonnen de eerste dag van mijn menstruatie, die was er licht. Maar ik blijf nu last houden van bruine afscheiding. Zelf dacht ik dat het misschien oud bloed kan zijn, omdat ik zo licht ongesteld ben geweest. Zou dat kunnen?

José, 04-09-2011 18:54 #194
Dank u wel voor uw reactie. Het is nog even spannend voor mij. heb de huisarts aan de telefoon gehad en moet nog even tot dinsdag wachten. dan kan ik de test doen. Ik heb zowiezo hormonen in mijn lichaam zitten (of van innesteling of mis gegaan bij de innesteling) maar mijn aders zijn super duidelijk, en mijn banden trekken heel erg en zit zelfs wat naar voren. (vanaf onderbuik licht schuinomhoog). Ben sochtends echt beroerd en heb last van mn maag. dus tis nog even afwachten. Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben. we zijn sinds februari gestopt met de pil. maar mijn cyclus was direct 28 dagen heel soms 27 of 29 dagen. dus erg regelmatig. als ik zwanger ben of niet, zal ik hier nog wel even doorgeven. maar zou super verbaast zijn omdat ik erg veel ben verloren. Reactie infoteur, 04-09-2011
Ik zal met jullie mee duimen! Houdt in je achterhoofd dat een zwangerschapstest positief kan uitvallen vanáf de dag dat je normaal ongesteld zou moeten worden. Bij sommige vrouwen kan de zwangerschapstest echter een aantal keer negatief uitvallen terwijl men wel zwanger is, omdat er nog niet voldoende hCG in het lichaam aanwezig is om opgepikt te worden door een zwangerschapstest. De ene vrouw maakt namelijk sneller hCG aan dan de andere vrouw.

Jose, 01-09-2011 20:40 #193
Ik zou aanstaande maandag pas ongi moeten worden, maar het lijkt er op dat ik gisteren mn regels heb gekregen. Het is veel, helder en (sorry voor vieze woord)slijmerig. Heb echt mega veel buikkramp/weeen. Ik ben nog nooit in mn leven (ben 27jaar) 5dagen tevroeg ongi geworden. kan het ook om een innestelingbloeding gaan? of gaat het nooit gepaard met zoveel pijn en verlies? Reactie infoteur, 03-09-2011
Je hormoonbalans verandert eens in de zoveel jaar, waardoor het zomaar kan dat je menstruatiecyclus er ineens anders uit komt te zien. Wanneer je hormonale anticonceptie gebruikt merk je daar doorgaans echt niet veel van.
Je kan zeker een innestelingsbloeding gehad hebben, het bloedverlies en de klachten variëren ontzettend van vrouw tot vrouw.

Lies, 31-08-2011 21:14 #192
Ik ben in april gestopt met de pil omdat we graag zwanger willen worden, nu is mijn cyclus 27,25, 26 dagen geweest en 23 juli was mijn laatste ongesteldheidsdag. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden. Heb wel vage klachten zoals druk in mijn onderbuik, vlinder-gevoel in mijn onderbuik, misselijk met vlagen, moe, puistjes, gevoeligere tepels. 3x negatief getest in de eerste 10 dagen over tijd. Op dit moment ben ik 20 dagen over tijd. Heb contact met m'n huisarts gehad en heeft mij geadviseerd om te wachten tot overmorgen met opnieuw testen. Als deze weer negatief is kan ik een bloedtest laten doen. Nu lees ik in veel reacties dat veel mensen last hebben van een innestelingsbloeding. Dit heb ik niet gehad. Kan ik dan toch evt. zwanger zijn? Vind het wachten moeilijk! Reactie infoteur, 03-09-2011
Niet iedere vrouw heeft een innestelingsbloeding. Daarnaast kan een innestelingsbloeding zo licht zijn dat je mogelijk niet eens gemerkt hebt dat je er een gehad hebt, bij sommige vrouwen is het namelijk niet meer dan een heel lichtroze veegje bij het afvegen.

Maren, 31-08-2011 19:50 #191
Hallo,
ik ben 24 weken zwanger en heb 3 echo's gehad. Alles echo's komen op dezelfde datum uit (datum wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest), namelijk 12 maart. Op deze dag heb ik ook sex gehad, maar wel met een condoom. Dus kan ik op 12 maart toch niet bevrucht zijn? Ik heb daarna gewoon mijn menstruatie gehad en heb daarna ovulatietesten gebruikt. 15 dagen na 12 maart heb ik 2 keer een positieve ovulatietest (27 en 28 maart) gehad. Op deze data hebben mijn vriend en ik onbeschermde seks gehad. Op 29 maart had ik weer een negatieve ovulatietest. Volgens mij is er dus op 27 of 28 maart een ei gesprongen. Op 10 april heb ik positief getest op zwangerschap. Omdat alle echo's op 12 maart uitkomen, ben ik bang dat de bevruchting op die datum is geweest, maar dat kan toch helemaal niet? Reactie infoteur, 03-09-2011
Een condoom natuurlijk nooit helemaal 100% betrouwbaar, waardoor het zeker mogelijk is dat je op dat moment al bevrucht bent.

Meisje21, 26-08-2011 02:07 #190
Ik en mijn vriend zijn voor ons eerste kindje aant proberen, ik ben nu al 9 maanden gestopt met de pil… het probleem is dat ik al 3 maanden geen regels meer heb gehad (hiervoor wel regels gehad wel redelijk lange cyclus gemiddeld 40 dagen)… heb een weekje bruinverlies gehad (nu 3 weken geleden) maar nog steeds geen menstruatie te bespeuren… ik heb in die 3 maanden tijd natuurlijk al heel wat testjes gedaan… ik heb nu de laatste 3 dagen last van erg gevoelige tepels en lichte misselijkheid… ik begin me toch zorgen te maken dat er iets niet juist is met mijn lichaam. Reactie infoteur, 03-09-2011
Wanneer je menstruatie zo lang uitblijft en je zwangerschapstesten negatief zijn, zou ik even contact opnemen met je huisarts.

Mir, 23-08-2011 13:31 #189
Ik ben vorige week 3 dagen hevig ongesteld geweest, terwijl ik het normaal een volle week ben. Nu heb ik sinds een week last van misselijkheid ik kan sommige etenswaren totaal niet hebben en sommige zaken smaken mij niet. Daarbij heb ik ook last van moe heid, last van mijn rug mijn borsten zijn gegroeid en mijn buik is behoorlijk wat gegroeid. Ik had al mijn vermoedens voor een zwangerschap heb een test 2 weken geleden gedaan maar niks, nu ben ik dus ook wel ongesteld (3dgn) geworden. Ondertussen een week later maar de verschijnselen blijven? Is het mogelijk dat je gewoon ongesteld wordt en zwanger bent, maar dat de test het nog niet pakt? Reactie infoteur, 03-09-2011
Ja dat is mogelijk. Sommige vrouwen maken in het begin van de zwangerschap te weinig van het zwangerschapshormoon aan. Daardoor krijgt de baarmoeder nog geen seintje dat een 'schoonmaakbeurt' (je menstruatie) de komende negen maanden niet meer nodig is. Wanneer je rond dat moment een zwangerschapstest doet zal deze negatief zijn, omdat er ook te weinig hCG is voor de zwangerschapstest. Ik zou een week wachten en dan nog eens testen.

Xx, 20-08-2011 11:51 #188
Ik ging een week geleden met m'n vriend naar bed. We wilden allebei heel even zonder condoom vrijen, ik ben wel aan de pil. We hebben ongeveer een minuut zonder condoom gevreeën en hij was niet klaargekomen en er was ook nog geen voorvocht. Toen hij voelde dat dat voorvocht eraan zat te komen haalde hij hem eruit. Mijn vraag is: zou ik nu zwanger kunnen zijn? Het was namelijk voor 1x even proberen, maar toch ben ik bang. Ik moet volgend weekend ongesteld worden en ben nu heel erg bang dat ik het niet word! Zou je me kunnen helpen? Alvast bedankt! Reactie infoteur, 22-08-2011
Als jij je pil netjes geslikt hebt is de kans dat je zwangerschap bent zo goed als uitgesloten. Wanneer jullie vaker zonder condoom willen vrijen kan je het best even een SOA test doen (dit is niet per se nodig wanneer jullie elkaars eerste bedpartner zijn)

Onelove1996, 19-08-2011 17:43 #187
Hallo,
Ik ben 14 jaar en bang dat ik zwanger ben, ik ben een paar weken geleden de pil een paar x vergeten, en in die week is de condoom gescheurd. Nu moet ik ongesteld worden en ben het ook een beetje maar niet als normaal het is nu heel weinig. En heb ook veel last van me borsten en ben ook misselijk en moet ook meer plassen dan normaal. Ik durf het niet met m'n ouders er over te hebben en heb nu de vraag of je bij de dokter een zwangerschaptest kan doen en of die niks tegen je ouders zegt?

Alvast bedank xx Reactie infoteur, 22-08-2011
Hartstikke slim dat je én de pil én het condoom gebruikt. De klachten die jij hebt kunnen op een zwangerschap wijzen, maar kunnen ook een heel andere oorzaak hebben. Wanneer jij je erg druk maakt om een eventuele zwangerschap kan je bijvoorbeeld ook misselijk van spanning worden.
Je hoeft niet per se naar de dokter voor een zwangerschapstest. Je kunt zelf ook een zwangerschapstest doen, zonder dat je ouders er achter komen. Deze thuis-zwangerschapstesten meten namelijk of er een bepaald hormoon in je urine aanwezig is en geven daarna aan of je zwanger bent of niet. De Kruidvat verkoopt goedkope maar erg betrouwbare zwangerschapstesten (2 voor ongeveer €5)

P., 18-08-2011 17:10 #186
Hallo,
ik heb een vraagje,
wij zijn bezig om zwanger te worden, en ben ook al vanaf vorig jaar juni niet meer aan de pil, nu heb ik 2 augustus sex gehad met mijn vriend, de dag erna was mijn eisprong…
normaal wordt ik elke 25ste van de maand ongesteld en nu ben ik het ineens gisteren geworden,
kan het zijn dat ik zwanger ben?
mn bloed is nu niet zo vies als dat ik normaal ongesteld ben…
nou hoop dat iemand me beetje kan helpen:)
groetjesss P Reactie infoteur, 22-08-2011
Wanneer je onbeschermde seks hebt is er altijd een kans dat je zwanger bent. Die kans wordt groter naarmate je dichter bij je eisprong zit. Je bloedverlies zou op een innestelingsbloeding kunnen wijzen, sommige vrouwen hebben ongeveer een week na de bevruchting wat bloedverlies.

M., 15-08-2011 19:39 #185
Hallo, ik ben 24 en in december ben ik 2 jaar gestopt met de pil.
Ben 1 augustus ongesteld geworden t/m 7 augustus.
Ongeveer vanaf 12 augustus heb ik in de onderbuik krampen (lijkt op menstruatiepijn).
Nu is het 15 augustus, en had vandaag bloedverlies, er zit dus 1 week tussen.

Wie kan mij vertellen wat dat kan zijn.?
Hoop dat iemand mij kan helpen, voel me onzeker door de bloeding.! Reactie infoteur, 16-08-2011
Ben je bezig een kindje te krijgen? Wat de timing betreft zou het namelijk je eisprong en vervolgende innestelingsbloeding kunnen zijn. Daar zit namelijk ongeveer 1 week tussen en kan bloedverlies geven.
Is je menstruatie verder wel regelmatig?

Kimberley, 07-08-2011 01:09 #184
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Dus zal me even voortstellen, ik ben kimberley, 17 jaar en ik woon sinds 4 feburari in zuid-spanje! Nu heb ik dus een vraagje. Sinds ik hier woon, slik ik nu ong 4 maanden de pil door. En heb nu 2 weken geleden onveilig 'gemeenschap' gehad, maar ook weer net niet, we waren net 2 min bezig, en toen was er ineens veel bloed, ik dacht dat het van mij afkwam, maar hij vertelde me dat hij het was. Toch ben ik daar nog niet helemaal duidelijk over omdat ik een vorige keer ook voor het eerst heeeeel licht bloede. Maar tijdens de sex en 2 weken erna slikte ik nog steeds de pil. Ik ben nu 5 dagen geleden gestopt met de pil, maar ben nog steeds niet ongeseld, en normaal na de 2e dag zonder de pil. Ik heb nu ook al een week een opgeblazen buik en een beetje rugklachte. Daarbij komt nog dat ik ook ineens heel veel afscheiding heb. Kan ik iemand mij vertellen wat er nu gaande is of kan zijn, zou ik zwanger kunnen zijn? Ik hoop dat totaal niet, ben tenslotte nog maar 17.

Maar omdat ik net in spanje woon, en de taal niet goed goed spreek, kan ik verder weinig. Ik wil het er niet met mijn moeder over hebben. En hier naar een dokter toe is een ramp. Dat is eig alleen mogelijk met m'n moeder. Zou niet eens weten waar die zit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Reactie infoteur, 09-08-2011
Wanneer je de pil doorslikt zonder een stopweek te houden, kan je je lichaam in de war brengen. Je kan tussendoor tóch gaan bloeden, maar je menstruatie kan juist ook wat later plaats vinden dan normaal. Veel artsen raden daarom af om je pil langer dan twee keer achter elkaar door te slikken. Je zou zwanger kunnen zijn, maar omdat je in principe gewoon beschermd bent, ook al slik je de pil door, is de kans denk ik erg klein.

Ik zou je menstruatie nog enkele dagen afwachten en dan eventueel toch een zwangerschapstest doen. Misschien kan je online een zwangerschapstest bestellen? Die kan je vaak in een discrete verpakking laten bezorgen.

Suzanne_1980, 06-08-2011 14:15 #183
Over een paar dagen zou ik al kunnen testen, maar ik zou graag wat willen weten! Ik ben op 12 juli voor het laatst ongesteld geweest, dit was mijn stopweek na de pil. Nu heb ik nog 1 pil genomen van mijn nieuwe strip, maar ben er daarna mee gestopt. Nu heb ik 31 juli sex gehad met mijn partner, wat normaal gezien toch echt een paar dagen NA de eisprong is. Maar gezien die ene pil die ik wél genomen heb (een beetje een pavlov reactie, ben al zo lang gewend aan een nieuwe strip te beginnen, dat ik er niet aan gedacht had hem te stoppen toen we dit samen besloten hadden :-p). Zou dit een invloed kunnen hebben dat mijn eisprong later plaatsvond? Normaal moet ik deze dinsdag/woensdag ongesteld worden en kan ik dus al testen. Maar zoals veel vrouwen die zwanger willen worden ben ik nu continu bezig met zoeken naar bewijs dat ik me anders voel dan anders, terwijl ik weet dat dit ook kan komen door het stoppen van de pil. Ik ben vooral érg moe, en heb steken rond de baarmoeder die vrij hevig zijn. Verder beetje digestieve problemen, veel lucht, boeren, en zuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Superbedankt!

Suzanne_1980, 06-08-2011 11:17 #182
Beste allemaal,

Suus Reactie infoteur, 09-08-2011
Eén enkele pil kán invloed hebben, maar dat zal erg gering zijn omdat je een volledige pilstrip nodig hebt om je normale menstruatiecyclus te onderdrukken. Succes met testen!

Fieke, 31-07-2011 11:02 #181
Ik heb de gewoonte aan het begin van de zomer mijn pil door te nemen uit praktische overwegingen, voor de rest heb ik deze normaal genomen. Had onveilige seks ongeveer twee weken na mijn vorige stop periode (terwijl ik de pil nam). Nu had ik een week later wel erg veel pijn aan mijn borsten. Afgelopen weken heb ik erg veel last gehad van steken in mijn onderbuik en ik moest meer plassen als normaal, heb dit echter geweten aan een blaasontsteking omdat ik daar erg makkelijk last van heb. Ondertussen ben ik na een maand mijn pil door te nemen terug in mijn stopweek, maar mijn menstruatie komt maar niet (normaal is dit na 2 à 3 dagen), heb ik erg gevoelige tepels en wordt ik 's avonds heel misselijk, soms tot overgeven toe als ik moe wordt. Bestaat de mogelijkheid dat ik toch zwanger ben? Reactie infoteur, 04-08-2011
In principe vermindert de veiligheid van de anticonceptiepil niet wanneer je hem doorslikt. Je moet er dan echter wel goed op letten dat je steeds de gehele pilstrip afmaakt en niet ergens halverwege stopt. Het kan zijn dat je lichaam wat in de war is door het doorslikken van de pil, waardoor je menstruatie wat later kan komen. Deze vertraging zou echter niet langer dan enkele dagen moeten duren. Je zou zwanger kunnen zijn, ik raad je aan om nog enkele dagen te wachten en dan opnieuw te testen.
Wat betreft de blaasontsteking: heb je hier antibiotica voor gekregen? Sommige antibiotica kunnen de werkzaamheid van je pil namelijk tijdelijk verminderen.

Rebecca, 29-07-2011 08:54 #180
Hallo
Ik heb in april mijn implanon laten weg halen.
Omdat als wij in september getrouwd zijn graag een kindje willen
Nou hebben we in juli onveilig gedaan kam er later achter dat dit twee dagen voor me eisprong was me syclus is nog niet echt Regelematig vorige was 28 dagen dus zou gister ongesteld moeten worden
Vandaag getest maar deze was negatief en einge wat ik heb is dat echt super moe ben en krampen heb net of ik ongesteld moet worden kan het zijn dat ik tevroeg heb getest

Gr Reactie infoteur, 04-08-2011
Allereerst gefeliciteerd met jullie huwelijk! Als je cyclus nog niet echt regelmatig is, is het lastig te bepalen wanneer je zou kunnen testen. Hoe sterk liepen je eerdere menstruaties (na het verwijderen van de implanon) uiteen wat betreft cyclusdagen? Als het aantal dagen van je menstruatiecycli slechts enkele dagen verschilden raad ik je aan om over een week nog eens te testen.

Jac, 29-07-2011 01:10 #179
Hallo, ik heb het gevoel dat ik zwanger ben, ik ben vanaaf zondag al heel misselijk en heb al vaak overgeven, en mijn borsten/tepels doen pij/gegoelig en mijn onderbuik is s'avond vrij hard en heb af en toe wat buikpijn ik heb afgelopen dinsdag een test gedaan maar die is negatief maar ik heb vorige week onveilig gevreeen… Na hoeveel dagen kun je een zwangerschaptest doen? Ik ga over een paar dagern mog 1 doen lijkt het er op dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 04-08-2011
Je kunt een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Je hebt dus mogelijk te vroeg getest, hCG is pas vanaf deze eerste dag van je menstruatie in zo'n sterke concentratie in de urine aanwezig dat een zwangerschapstest betrouwbaar is.

Shielliej, 28-07-2011 19:21 #178
Hallo ik heb sinds een aantal weken dat ik heel de dag door misselijk ben.
Heb ook zowat elke dag hoofdpijn en sinds een week heb ik zowat geen eetlust meer.
Heb savonds ook last van een harde buik. Ik zou deze week ongesteld worden maar is er tot vandaag nog niet. Zou ik zwanger kunnen zijn? Reactie infoteur, 28-07-2011
Ja, gezien je klachten en je 'overtijdheid' zou je zwanger kunnen zijn. Je kan direct een zwangerschapstest doen, deze kan je namelijk doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden.

H., 26-07-2011 22:37 #177
Hoi ik had een vraagje ik ben al twee weken over tijd maar me onderbuik is beetje dik en k hoor geborrel k ben af en toe misselijk en moe en k na twee happen zit ik al voel en word k misselijk en k heb ook pijnlijke borsten ben k zwanger? Reactie infoteur, 27-07-2011
De enige manier waarop je er achter kunt komen of je zwanger bent is door een zwangerschapstest te doen. Deze kan jij nu al doen, omdat je al twee weken overtijd bent.

Nieuwschierige Meid, 19-07-2011 15:20 #176
Hallo, vorig jaar ben ik zwanger geweest van men toemalig vriendje maar doordat onze relatie niet optimaal was heb ik besloten het te laten weghalen. Uiteindelijk is dit een hele problematie geweest en heb ik dit jaar februari een curretage laten doen (er zaten nog wat restjes in de baarmoeder). Ook ben ik erachter gekomen dat mijn baarmoeder verdeeld is in 2 hoorntjes (waardoor ik een kindje in stuit of dwars zal krijgen en nog allerlei andere zaken) en dus mijn volgende zwangerschap niet zo vlot zal verlopen. Nu ben ik terug samen met mijn ex vriend (waar ik ooit wel kinderen mee wou) en zijn we aan het proberen voor een kindje. Ik ben gestopt met mijn pil en ben nu enkele dagen overtijd. Ik heb niet zo'n hele regelmatige cyclus maar aangezien ik nog niet heel lang mijn pil terug nam, denk ik dat het wel eens prijs zou kunnen zijn. Een test zal dit natuurlijk wel uitwijzen. De eerste keer was ik zwanger nadat ik 3 mnd met men pil gestopt was (na het nemen van mijn pil gedurende 14 jaar), na mijn curretage ben ik terug met de pil begonnen en sinds 4 weken ongeveer ben ik weer gestopt. Kan ik nu sneller zwanger worden of heeft dat er niets mee te maken? (ik ben ook wel overgestapt van pil). Natuurlijk hangt het ook wel een beetje af van de kwaliteit van het sperma van mijn vriend. Ik heb nog geen bepaalde zwangerschapsklachten, enkel dat ik de laatste tijd zo moe ben. Slaap nochtans bijna 8u/dag maar voel me redelijk futloos. Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, maar toen had ik wel pijnlijke borsten (na men afspraak met de dokter was ik al wel 7 weken, en had daarvoor ook geen last van pijnlijke borsten ofzo, dat is pas gekomen na 5 weken zwangerschap). Het is zo'n complexe zaak maar ik ben nu wel benieuwd of ik me al dan niet moet voorbereiden? Het kindje zou nu wel meer dan gewenst zijn. Groetjes Reactie infoteur, 25-07-2011
Jeetje wat een heftige periode moet dit voor jou geweest zijn! Wanneer je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt is er natuurlijk altijd een kans dat je zwanger bent. In principe heeft de duur van je pilgebruik daar weinig invloed op. Sommige vrouwen hebben iedere zwangerschap dezelfde klachten, bij anderen verschillen de klachten per zwangerschap. Ik denk dat het handig is om een zwangerschapstest te doen en deze eventueel over een tijdje te herhalen wanneer deze negatief blijkt te zijn. Je kan een zwangerschapstest namelijk in principe doen vanaf de eerste dag dat je overtijd bent, maar omdat jij aangeeft een nogal onregelmatige cyclus te hebben is het lastig te bepalen wanneer je dan precies overtijd bent. Succes!

Ikke, 18-07-2011 23:39 #175
Me vriend en ik hebben een paar maanden geleden besloten met de pil te stoppen en er voor te gaan. nu heb ik al bijna anderhalve week vreselijke last van pijnlijke, opgezette borsten, duizeligheid, pukkeltjes, heb last van maagzuur, ook snel geprikkeld, moe maar tog slecht kunnen slapen en er is ineens een blauwe ader duidelijk zichtbaar op mijn borsten… heb op internet gekeken en dat zijn wel symptomen van "zwanger zijn"… mijn cyclus duurt ALTIJD 28 dagen! nog nooit een uitzondering gehad! ik zou nu dus woensdag ongesteld moeten worden maar ben het vandaag (2 dagen te vroeg dus) al geworden… het is ook donker en naar mijn idee ook wat dikker als normaal… heb een test gedaan maar die geeft negatief aan! maar waar komen al die kwaaltjes dan vandaan? Reactie infoteur, 25-07-2011
Zwangerschapssymptomen zijn verschijnselen die ook bij heel veel (onschuldige) aandoeningen voor kunnen komen, er zijn eigenlijk niet echt symptomen die enkel bij een zwangerschap voorkomen. Wanneer je je klachten blijft houden raad ik je aan om contact op te nemen met je huisarts.

Sevdg, 18-07-2011 16:56 #174
Na jaren dezelfde pil te gebruiken ben ik in april overgestapt op een lichtere pil, want ik heb ooit een spiraaltje gehad en ben toen zown 10 kilo afgevallen. Zelf dacht ik als ik een lichtere pil ga gebruiken val ik wel iets af. Heb voor mijn leeftijd en lengte een gezond normaal gewicht maar mocht maximaal nog zo, n kleine 5 kilo af. De eerste maand 1 week te vroeg en voor 2 weken de maandelijkse periode, maand 2 normale tijd en de 3e maand werd ik al naar 2 weken ongesteld. Ik ben toen gestopt want ik dacht dat je dat normaal hoort te doen als je ongesteld word. Sindsdien niet meer aan de pil geweest omdat ik zo laks was om een doktersafspraak te maken. Anyways een week voor men ongesteldheid was ik s ochtends misselijk en moest toen braken, en dat kon niet al zijn van de vorige avond dat ik onveilig met mijn man sex heb gehad. De week van men ongesteldheid toch voor de zekerheid een tampon ingedaan maar ik werd maar niet ongesteld. Toch voor de zekerheid een test gedaan en dat was negatief, 1 week later nog een keer getest en weer negatief. Vorige week vrijdag toch maar weer een test gedaan, en toen kwam er toch licht een plusje. voor de zekerheid een afspraak gemaakt en vandaag naar de dokter geweest. Ik ben blijkbaar al zo n kleine 5 a 6 weken zwanger. Dat was echt toch nog best schrikken maar had al rare bijgevoelens gehad van pijn in de eierstokken, een raar ja een spattend zeepbel gevoel in het midden van men baarmoeder en nu ook best last van pijnlijke borsten. Ik ben benieuwd, mijn man is alvast in de 7e hemel en ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen maar het is zeker gewenst! Reactie infoteur, 25-07-2011
Als je anticonceptiepil te licht is voor je lichaam kan het zijn dat je lichaam sterker is dan de pil en je menstruatie er toch doorheen breekt. Erg onhandig, want zo min mogelijk hormonen in je lijf is natuurlijk het prettigst.
Ik begrijp dat je erg moet wennen, je bent er totaal niet op voorbereid en ineens blijk je een levend wezentje bij je te dragen! Gun jezelf de tijd er aan te wennen, dat is helemaal niet gek. In elk geval: van harte gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Htc, 18-07-2011 10:39 #173
Mijn laatste dag van menstuatie was 4 juli. ik heb sinds dien geen pil genomen vorige week maandag had ik wat lichte bloedverlies gelijk die avond heb ik hevige pijn gehad in mn onderbuik gewoon sterke krampen wat ik nooit heb dit heb ik een paar dagen gehad pijn in onderbuik nu heb ik weer 4-5 dagen gevoelige pijnlijke borsten het lijkt wel of ze ook wat voller zijn geworden. kan het zijn dat ik in de tijd met de krampen een innesteling heb gehad en wanneer kan ik een test doen? Reactie infoteur, 18-07-2011
Het kan zijn dat er een innesteling plaatsgevonden heeft. Normaliter kan je een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Maar omdat je lichaam door het stoppen met de pil wat in de war kan raken, kan het zijn dat je menstruatiecyclus anders is dan wanneer je de pil gebruikt.

Charlotte, 17-07-2011 21:58 #172
Ik heb enkele dagen geleden onveilige seks gehad, juist deze maand nam ik de pil niet en hij moest normaal gezien nog lang voor hij ging klaarkomen terugtrekken maar hij zei dat hij nog steeds een beetje in mij was gekomen. Nu heb ik gisteren een beetje bloedverlies gehad, dus ik dacht dat mijn regels begonnen waren (wel 6 dagen te vroegn maar dat is wel mogelijk bij mij) dus ik ben de pil weer beginnen nemen, maar die nacht en de volgende dag heb ik geen bloed meer verloren. Wat is er aan de hand? Reactie infoteur, 18-07-2011
Het kan zijn dat je lichaam nog aan het 'ontpillen' was, dan kan je menstruatie tijdelijk wat onregelmatiger zijn. Het bloedverlies kan van een wondje in je vagina komen. Het zou echter ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. Ik denk dat het het verstandigst is om je pilstrip af te maken, je menstruatie af te wachten en dan eventueel een zwangerschapstest te doen. Door de wisseling van pil - geen pil - pil durf ik niet te zeggen of je al eerder zou kunnen testen. Je zou eventueel contact op kunnen nemen met je huisarts.

Jelle, 14-07-2011 22:04 #171
Ik heb 2 weken geleden onveilige sex gehad met mijn vriendin die de pil slikt. Zij vergat de pil en nam deze 12-14 uur te laat in. Nu zijn we allebij bang dat ze zwanger is. Ze is dinsdag begonnen aan een pauzeweek, maar ze is nogsteeds niet ongesteld geworden. Help! Reactie infoteur, 15-07-2011
Ik zou de bijsluiter van de pil er even op na slaan. Bij sommige anticonceptiepillen vermindert de betrouwbaarheid niet wanneer men de vergeten pil binnen 12 uur nadat hij ingenomen had moeten worden alsnog in neemt. In het vervolg is het verder handig om een morning after pil te halen wanneer ze de pil vergeten is.
Over het nog niet ongesteld worden: wanneer iemand erg gespannen of zenuwachtig is (bijvoorbeeld voor een mogelijke zwangerschap) kan de menstruatie later komen dan normaal. Het hoeft dus niet persé op een zwangerschap te wijzen. Wanneer ze eind deze week nog niet ongesteld geworden is, is het verstandig toch een zwangerschapstest te doen.

Lotje, 08-07-2011 23:58 #170
Ik heb 2 weken geleden onveilig seks gehad. Mijn vriend is niet in mij klaar gekomen. Ik slik elke ochtend de pil en ben hem ook nooit vergeten. Ik ben tussen nu en twee weken geleden ook wel gewoon ongesteld geworden. Toch heb ik nu een pijnlijke (en lichtelijk harde) onderbuik. Ik ben licht in mijn hoofd en heb vaak weinig honger. Heb alleen soms 'eetaanvallen'. Kan ik zwanger zijn? Reactie infoteur, 15-07-2011
Wanneer je de pil volgens de gebruiksaanwijzing geslikt hebt en de werking ervan niet verminderd is door bijvoorbeeld overgeven, diarree of bepaalde medicijnen (met name antibiotica), is de kans dat je zwanger bent erg klein.

Manou, 08-07-2011 14:05 #169
Ik heb sinds een half jaar een mirena spiraaltje maar ik ben bang dat ik zwanger ben. 3 weken geleden ging ik op vakantie voor 2 weken Griekenland. 2 Dagen voor ik op vakantie ging was ik heel licht ongesteld (ben ik altijd sinds ik dit spiraaltje heb, maar dan duurde mijn menstruatie veel langer dan nu het geval was). Tijdens Griekenland begon ik me voortdurend ontzettend moe te voelen en kreeg ik last van maagzuur en rare buikkrampen. Weer terug in Nederland heb ik af en toe rare steken in mn buik en/of hoofd erbij gekregen, ook voel ik mij snel misselijk en het maagzuur houdt aan. Sinds mijn vriend en ik weer in Nederland zijn kreeg ik ook opeens de gedachte in mijn hoofd: ik ben zwanger. Uit het niets, echt heel onwerkelijk. Nu is mijn vraag: denken jullie dat ik zwanger ben? Of dat ik mijzelf dit misschien heb ingepraat? Reactie infoteur, 15-07-2011
Heb je je spiraaltje laten controleren, enkele maanden nadat hij gezet is? Bij sommige vrouwen blijkt het spiraaltje toch niet helemaal goed gezet te zijn, waardoor hij niet optimaal bescherming biedt tegen zwangerschap. Als het spiraaltje goed geplaatst is, is de kans op een zwangerschap nagenoeg uitgesloten.
Het zou eventueel kunnen dat je zwanger bent (wanneer het spiraaltje niet op de goede plaats blijkt te zitten), maar ik acht de kans dat je door een andere omgeving en ander voedsel eerder een licht buikgriepje of iets dergelijks opgelopen hebt een stuk waarschijnlijker.

M., 08-07-2011 12:35 #168
Ik slik de pil al een paar maanden door, nu heb ik laatst met een jongen onveilige seks gehad. Ik slik de pil wel gewoon iedere dag maar heb nu al 3 strips door geslikt. Het is nu een week geleden dat ik die onveilige seks heb gehad. En mijn borsten zijn opgezwollen en gevoeliger dan normaal. Is er een kans dat ik zwanger ben. Hoelang moet ik wachten tot ik een test kan doen? Reactie infoteur, 15-07-2011
Als je de pil netjes volgens de voorschriften geslikt hebt, maakt het in principe niet uit dat je de pil doorgeslikt hebt zonder stopweek. Het kan wel zijn dat je lichaam protesteert tegen het doorslikken van de pil, waardoor je klachten veroorzaakt kunnen worden. De kans dat je zwanger bent acht ik erg onwaarschijnlijk. Mocht je toch een zwangerschapstest willen doen dan kan je deze doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden wanneer je de pil niet doorslikt (dus aan het einde van één pilstrip)

K., 01-07-2011 10:40 #167
Ik ben getopt met de pil slikken want ik wil graag zwanger worden dat is nu 3 weken geleden. 24 juni werd ik ongesteld en het duurder tot maandag de 27ste dat is vrij kort voor mijn doen. Gister had ik heel even licht bloedverlies maar dat is nu weer over de 30ste dus. Ik ben misselijk geweest en voelde me niet lekker voor dat ik ongesteld zou worden. Hebben meerdere vrouwen hier last van gehad? Is mij lichaam gewoon van slag? of ben ik zwanger? Reactie infoteur, 04-07-2011
Het is mogelijk dat je zwanger bent, ik raad je aan een zwangerschapstest te doen. Dit kan vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Het kan echter ook zijn dat je lichaam de natuurlijke menstruatiecyclus weer terug aan het vinden is, omdat de pil deze kan beïnvloeden.

Lilo, 29-06-2011 10:30 #166
Ik heb nu 1 keer 2 strips achter elkaar gepakt altijd netjes optijd en ben er geen vergeten. mar nu ben ik sinds maandag ongesteld (denk ik) maar het is meer bruin van kleur en er komen ook een soort doorzichtige vliesjes mee. ook is het deze keer veel minder hevig dan voorgaande keren. mijn buik voelt ook erg opgezwollen en ben soms wat licht in mijn hoofd. kan dit komen door zwangerschap? of gewoon omdat ik 2 strips achter elkaar heb gepakt zonder stopweek. we hebben verder ook geen condoom gebruikt. en ik gebruik de pil nu 11 maanden. Reactie infoteur, 04-07-2011
Sommige vrouwen hebben een te sterk lichaam voor hun pil, waardoor zij geen twee pilstrippen achter elkaar kunnen slikken zonder ongesteld te worden. Het lichaam breekt als het ware door de pil heen, omdat de hormonen in het lichaam sterker zijn dan de hormonen van de pil. Mocht je vaker je pilstip door willen slikken en je blijkt niet zwanger te zijn, zou je met je arts kunnen overleggen voor een iets zwaardere pil, waardoor deze zogenaamde doorbraakbloedingen niet zo snel voor zullen komen.

Angie, 27-06-2011 11:03 #165
Hallo, ik probeer al een tijdje zwanger te raken. Ik heb altijd een cyclus van tussen de 26 en 30 dagen. 5 juni was de eerste dag van mijn ongesteldheid en 24 juni (dag 20) had ik wat helderrood bloedverlies. De dagen erna ook af en toe en vanochtend (dag23) weer wat meer. Ik dit een korte cyclus of zou het innesteling kunnen zijn? Heeft iemand enig idee? Reactie infoteur, 04-07-2011
Als je een heel regelmatige menstruatiecyclus hebt ligt een korte cyclus niet voor de hand. Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn, hoewel het daarvoor vrij veel bloedverlies lijkt te zijn.

Nona, 24-06-2011 14:49 #164
Hallo, ik heb de symtomen van de zwangerschap maar ik ben nu ongesteld geworden?
maar bij me moeder was het ook precies het zelfde toen ze zwanger was van mij?
maar ik weet nu niet zeker of ik zwanger ben ik ben al 2 jaar bezig met me vriend om zwanger te raken.

Heeft een tips of raad voor mij ik word gek van me zelf Reactie infoteur, 04-07-2011
Als je zekerheid wilt hebben, moet je een zwangerschapstest doen. Deze kan je doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Bloedingen tijdens je zwangerschap zijn ongewoon, maar het komt weleens voor.

F., 21-06-2011 15:25 #163
Hallo, ik ben laats wel ongesteld geweest maar dat was 3 dagen en was het in een keer gestopt. beetje donkere kleur. heb op de laatste avond dat ik de pil heb geslikt nog wel sex gehad, maar mijn borsten zijn beetje hard en ze doen veel pijn met aanraking, ook heb ik pijn in mijn vagina tijdens sex of af en toe met zitten. het is heel lastig uit te leggen maar het voelt gewoon dat het binnenin is. ik ben niet misselijk en ik heb nog niet echt gewogen maar volgens mij ben ik niet echt zwaarder geworden. heeft er iemand een tip of raad voor mij? Reactie infoteur, 04-07-2011
Als je je pil volgens de gebruiksaanwijzing slikt, is de kans op een zwangerschap nihil. Heb je misschien onbeschermde seks gehad de laatste tijd? Je klachten zouden namelijk ook op een SOA kunnen wijzen.

L., 19-06-2011 21:12 #162
Hallo, volgens mijn berekening zou ik donderdag 16juni ongesteld moeten worden, de eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 19 mei. Mijn vriend en ik hebben onveilige sex en ik heb 2 maanden geleden voor t laatst de pil gebruikt. Mijn menstruatie is regelmatig en t komt nooit voor dat ik overtijd ben, dus is de kans groot dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 04-07-2011
Als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt is er altijd een kans dat je zwanger bent. Hoe groot die kans is, is lastig te zeggen, dat is sterk afhankelijk van individuele factoren, maar ook van het moment waarop jullie seks gehad hebben (wanneer dat rond je eisprong is, is de kans op een zwangerschap groter)

Fahaja, 16-06-2011 15:26 #161
Hallo ik heb in oktober mij laten sterilliseren ben sindsdien regelmatig. ik ben op 1 april ongesteld geworden ik moest ze terug hebben op 29 april maar het was niets op 8 mei heb ik een dag of 2 beetje bloedverlies gehad maar nu moest ik op 5 juni terug ongesteld worden. kan het zijn dat na mijn sterillisatie men cyclus langer wordt
heb wel donkerde tepels gezwollen borsten, vermoeid enz… maar totaal geen stress Reactie infoteur, 19-06-2011
Voor dit soort specifieke vragen met betrekking tot sterillisatie kan je het beste je arts raadplegen.

Marie, 15-06-2011 17:36 #160
Een paar dagen voor mijn eiersprong heb ik onveilig gemeenschap gehad 3 dagen later misselijkheid, buik rommelt, hoofdpijn. moe. moet morgen tot op de dag van vandaag mijn menstruatie komen heb vandaag een test gedaan die gaf negatief wie kan mij helpen wat ik moet doen… Reactie infoteur, 19-06-2011
Je kan pas een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Voor die tijd is er nog geen/onvoldoende hCG in de urine aanwezig, zodat een zwangerschapstest negatief zal zijn.

Marleen L., 12-06-2011 11:35 #159
Ik moet volgende week ongesteld worden,
maar ik heb afgelopen week een beetje bloed verlies gehad,
het was gewoon rood bloed (anders dan ongelsteldheidsbloed)
nou ben ik al best lang met mijn vriend bezig om zwanger te raken, ik vroeg me af wat kan dit zijn.
Eerst dacht ik ik ben ongesteld, maar geen buikpijn wat ik normaal heb en het bloed is ook veel anders, en nu is het ook weer gestopt.
hoop dat iemand me kan vertellen wat het is… Reactie infoteur, 19-06-2011
Het kan zijn dat je een innestelingsbloeding gehad hebt.

Sofie, 10-06-2011 12:56 #158
Ik heb mijn regels altijd te vroeg voor ik aan mijn witte pilletjes begin.
maar nu had ik mijn regels dus al en moest normaal nog 2 roze pilletjes nemen.
Ik heb deze over geslaan en ben direct begonnen met de witte.
kan dit kwaad? Reactie infoteur, 10-06-2011
Je moet je anticonceptie pil cyclus altijd in volgorde afmaken, pillen overslaan kan de beschermende werking van de pil verminderen.

Lena, 07-06-2011 10:02 #157
Ik gebruik de nuvaring als anticonceptie. En hou mijn ongesteldheid bij in een cyclus berekenprogramma. Echter ben ik 1,5maand gestopt met die nuvaring. Volgens de berekeningen van mijn cyclus zou ik afgelopen donderdag een eisprong gehad hebben. Heb de volgende dag (vrijdag) een nuva ring ingedaan. Ik heb echter afgelopen dinsdag onveilige gemeenschap gehad met mijn partner. Dus 2 dagen voor de berkende eissprong. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? (ben 21jaar, mocht dat belangrijke informatie zijn) Reactie infoteur, 09-06-2011
Wanneer je gedurende langere tijd een hormonaal anticonceptiemiddel gebruikt (zoals de nuvaring) kan je cyclus wat van slag zijn, waardoor zo'n cyclus berekenprogramma mogelijk niet betrouwbaar is. Hoe groot de kans is dat je zwanger bent kan ik niet zeggen, omdat het onduidelijk is hoe je menstruatiecyclus momenteel verloopt. Ik raad je aan om je menstruatie af te wachten en wanneer deze niet komt een zwangerschapstest te doen.

Lien van den Broeck, 05-06-2011 11:58 #156
Ik moest normaal 22 mei ongesteld worden, maar een week achter mijn regels heb ik sex gehad en de dag erna voelde ik mij misselijk ik heb de noodpil ingenomen maar ik werd er ook onwel van, ik heb mij voor de ongestelde dag getest negatief, ik klaag van pijnlijke borsten en ook van pijnscheuten alsof ik mijn regels ga krijgen nog steeds heb ik ze niet, ik heb ook ontdekt dat rond mijn borsten iets donker verschijnt moet ik dan paniekeren? Reactie infoteur, 09-06-2011
Wanneer je menstruatie onverwacht uitblijft en je onbeschermde seks gehad hebt, raad ik je aan een zwangerschapstest te doen, omdat de kans aanwezig is dat je zwanger bent.

Sulaiska, 01-06-2011 01:09 #155
Hoi,

Ik heb een maand geleden onveilig seks gehad met me vriend, het was de laatste dag van mijn stopweek en ik had daarna (na ongeveer 48 uur) de morning after pil genomen. Ik slik altijd de pil. Ik hoorde vorige week ongesteld te zijn en toen kwam er bijna niks uit alleen heel klein beetje bruin slijmerig bloedverlies en het is na 1 dag gestopt. Ik had op die dag last van mijn onder buik, zoals menstruatiepijn hoort en daarna niks meer. Ik heb is er een kans dat ik zwanger kunnen worden? Reactie infoteur, 09-06-2011
Er is een kans dat je zwanger bent, ik raad je aan een zwangerschapstest te doen. De morning after pil verkleint de kans op een zwangerschap namelijk, maar kan een zwangerschap niet voorkomen.

Geetje, 31-05-2011 21:45 #154
Ik ben een week over tijd, en heb 1 dag na mijn NOD negatief getest. Ik heb een halve dag wat rood/bruin verlies gehad, maar dat is gestopt en nadien niets meer gezien.
Wel heb ik af en toe wat krampen, en dan denk ik: daar komen mijn regels! Maar het komt maar niet. Twee weken geleden heb ontzettend veel last van pijnlijke tepels gehad, ongeveer een week lang. Een paar dagen geleden kwam dit nog een dag terug, maar nu voel ik daar niets meer van. Wel rommelen mijn darmen veel, en heb ik af en toe wat zuur. Heb ik te vroeg getest, of kan het zijn dat ik een menstruatie oversla? Reactie infoteur, 09-06-2011
In principe kan je een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Het kan echter zijn dat je urine niet geconcentreerd genoeg was, bijvoorbeeld doordat je te veel gedronken hebt, waardoor de test het hCG niet goed uit de urine heeft kunnen halen. Als je nog steeds niet ongesteld geworden bent zou ik nog een test doen.

Anne, 27-05-2011 22:48 #153
Ik ben nu 21 jaar en heb 2.5 jaar een vriend! Ik ben al sinds mijn 16e aan de pil, die ik soms een maand doorslik. Ik slik hem dan 2 maanden, maar nu ben ik aan mijn derde maand begonnen omdat het echt niet uitkwam om ongesteld te worden. Voor dat ik deze keer aan de eerste pil begon voelde ik me al raar, rare buik en misselijk. Ook ben ik heel snel duizelig, veel hoofdpijn en meerdere migraine aanvalen per week. Ik ben wel normaal ongesteld geworden, eigenlijk beter als normaal. Het was heftiger dan normaal. Ik vrij zonder condoom met mijn vriend. Ik heb tijdens die ongesteldheid een zwangerschap test gedaan, en zo'n 4 maanden terug ook. Allebei waren ze negatief. Ik ben vrij veel (10 kilo) aangekomen, maar dit kan ook door mijn eetgedrag komen. Wat ik nu heel erg veranderd heb. Eet nu sinds 3 maanden op goede tijdstippen, en gezond. Ik ben bang dat ik zwanger ben, maar de testen zijn elke keer negatief. En een soa moet het nie tkunnen zijn, ik ben tijdens mijn vriend (voor de zekerheid) nog getest op een soa. Deze was negatief, wel heb ik soms last bij het plassen vlak na de seks, dan heb ik een branderig gevoel. Kan iemand mij helpen? Naar de dokter durf ik niet, want mijn dokter is niet zo een aardig type, en neemt mij (en hoor het van meer) helemaal niet serieus… Groetjes Anne, alvast bedankt voor de reactie! Reactie infoteur, 28-05-2011
Het kan zijn dat je lichaam niet goed tegen het doorslikken van de pil kan, sommigen hebben echt hun menstruatie tussendoor nodig. Op je 21e is je lichaam verder nog druk bezig met verdelen van vet en de groei, waardoor het best kan zijn dat je nog een aantal kilo aangekomen bent.
Wat betreft je huisarts raad ik je aan een andere huisarts te zoeken en/of een second opinion te doen, je huisarts moet in mijn ogen iemand zijn die je vertrouwt en waar je op kunt vertrouwen.

Mvr S., 26-05-2011 01:13 #152
Haaihaaai

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden deze maand en het is al de 24ste van de maand
ik had 1 weekje gelden een zwangerschap test gedaan 1 streep was blauw en de andere streep was dorzichtig blauw ik had al de bijsluiter gelezen maar staat niks biezonders in ik heb toen wat informatie er over gezocht en er wordt gezegt dat je dan zwanger moet zijn. Ik heb het aan een aantal famillie leden gevraagt hun zijden tegen mij ik moet einde van deze maand opnieuw een test doen meschien zat er niet genoeg hormonen in dat het daarom lichtblauw werd. Mijn borsten doen nu ook al weer behoorlijk pijn en met tepels ook eerst was dat weg gegaan maar is weer terug gekomen, heb last van diaree en buikpyn en ben nog steeds heel erg moe en misselijkheid maar heb nog geen 1x overgegeven eerst ad ik niet zoo veel omdat ik me niet goed voelde en kreeg niks door me keel nu ineens eet ik weer heel veel soms wel 5 x op een dag ik blijf gwn eten en ik heb nog steeds me erge hoofdpijn. Wat kan dit nou betekenen? En is het dan ook zo dat ik dan beter einde van de maand nog een testje moet doen?

Groetjjesss Reactie infoteur, 26-05-2011
Welke zwangerschapstest heb je gedaan? Bij de meeste zwangerschapstesten is een streep een streep, hoe licht deze ook is. Wanneer heb je de zwangerschapstest gedaan? Wanneer je hem doet nadat je vrij veel gedronken hebt kan je urine te verdund zijn, waardoor de test minder goed gedaan kan worden. Je kan de zwangerschapstest het beste met ochtendurine doen. Je zou nog een zwangerschapstest kunnen doen, maar een bezoek aan je huisarts kan je ook verder helpen.

*-, 25-05-2011 12:18 #151
Twee en half week terug was ik ongesteld geweest. Midden in mijn menstruatie heb ik seks gehad met mijn vriend. Tijdens het… bleek dat er sp. uit de condoom naar beneden is gekomen dus de kans is groot dat ik het binnen in mij heb gekregen. Ik heb precies na 24 uur de morning after pil genomen. En na 2 dagen ben ik aan de pil begonnen. Over twee weken verwacht ik dat ik ongesteld wordt. Maar ik ben misselijk, heb een opgezwollen gevoel en me onderbuik is ook beetje dik. & als ik eraan denk dat ik zwanger ben dan krijg ik helemaal geen trek. vanmorgen was ik ook misselijk. Wat moet ik doen? De huisarts zegt dat het onmogelijk is dat ik zwanger ben en de apotheek ook. Zijn dit bijwerkingen van de pil? Reactie infoteur, 26-05-2011
De kans dat je tijdens je menstruatie vruchtbaar bent is erg klein, zeker wanneer je een regelmatige cyclus hebt. Daarnaast heb je heel goed gehandeld door een morning after pil te slikken. Dus je hebt de kans dat je zwanger bent echt enorm teruggebracht, tot vrijwel onmogelijk. De morning after pil kan rottige bijwerkingen hebben, ik acht de kans erg groot dat je klachten veroorzaakt worden door de morning after pil en niet door een zwangerschap.

Lala, 21-05-2011 19:43 #150
Ik heb sinds ongeveer 3 dagen erg last van vermoeidheid, misselijkheid (overgeven), moe, hoofdpijn, buikpijn (net menstruatieachtige buikpijn), een beetje slijmverlies, eerst roze bloedverlies en nu bruin slijmerig bloedverlies. zou de kans groter zijn dat ik wel zwanger ben of dat ik niet zwanger ben? ik moet as zaterdag pas ongesteld worden dus kan nu nog geen test doen, of zou ik het toch al kunnen proberen? Reactie infoteur, 23-05-2011
Heb je onbeschermde seks gehad? Zo ja, dan zou je inderdaad zwanger kunnen zijn. Je kan een zwangerschapstest pas doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, dus je moet nog even tot zaterdag wachten.

D17, 18-05-2011 17:18 #149
Ik heb onveilige sex gehad met mijn vriend, en ik hoorde een week geleden ongeveer ongesteld moeten worden maar dit gebeurde niet. ik weet niet of ik nu zwanger ben? ik ben heel moe de laaste weken. Reactie infoteur, 18-05-2011
Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen, de kans is aanwezig dat je zwanger bent.

S18, 17-05-2011 16:54 #148
Ik zit ook wat met mezelf in de knoop… Heb al een hele week last van zuur… verschrikkelijk irritant, daardoor heb ik ook vaak het gevoel van misselijk te zijn. Daarbij moet ik bijna elke ochtend mijn nachtrust onderbreken omdat ik nog is moet plassen. Dat gebeurt amper bij me dat ik hier speciaal voor moet opstaan. Ook heb ik iets meer energie dan anders en val ik moeilijk in slaap. Ik heb een test gedaan zaterdag maar ik neem momenteel mijn pil een maand door. gisteren begon ik toch even te "bloeden" vandaag niet meer. dus ik weet nu ook niet of die test wel correct zou zijn. toen was het negatief. Ik denk dat ik het best afwacht tot ik volledig ongesteld ben en pas nadien nog een keer de test doe? Of gewoon een afspraak maak bij de gyneacoloog? hoog tijd voor een controle… Reactie infoteur, 18-05-2011
Ik zou je volgende menstruatie even afwachten. Slik je de pil wel vaker door? Het kan zijn dat je lichaam in de war gebracht is, wanneer je dit normaal niet doet. Ook kunnen er doorbraakbloedingen ontstaan wanneer je de pil doorslikt.

Mvr S., 17-05-2011 02:36 #147
Halloo
Ik heb zwangerschap test gedaan en 1streep was blauw en die andere
Streep was dorzichtig blauw wat kan dit beteken dat ik nog een keer
De test moet doen of dat ik zwanger kan iemand mij helpen aub

Xxxx mvr 's Reactie infoteur, 17-05-2011
Kijk even in de bijsluiter van je zwangerschapstest wat deze uitslag betekent, dit kan per test verschillen namelijk.

Melanie, 15-05-2011 14:11 #146
Hoi hoi,
Ik moest dinsdag 10 mei ongesteld worden en ik ben het nu nog niet. ik heb sinds gister ochtend hevige steken in m'n rechterzij, en dit straalt uit naar mijn onderrug. Ook boer ik 's ochtend veel lucht op, en dan heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Mijn borsten zijn ook gevoelig en mijn tepels zijn groter dan normaal. hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? we zijn al een aantal maanden bezig om zwanger te worden. Reactie infoteur, 17-05-2011
Hoi Melanie,
ik zou gewoon even een zwangerschapstest doen, die kan je nu namelijk al doen en dan heb je duidelijkheid. Je klachten kunnen namelijk op een zwangerschap wijzen, maar ook op iets heel anders.

Moniek, 13-05-2011 19:36 #145
Hoi Linda, het lijkt me heel onlogisch dat je tijdens je menstruatie zwanger word. Dus ik zou me daar niet druk over maken, je bent ook aan de pil. Zou me alleen wel druk gaan maken over soa's, als je onbeschermd sex hebt. Reactie infoteur, 14-05-2011
De kans is inderdaad erg klein, maar is wel degelijk aanwezig.

Mvr S., 13-05-2011 19:06 #144
Hallo ik heb ff een vraagje ik ben al nu 1 jaar of 2 jaar gestopt met de pil ik heb nu een vaste vriend maar de laaste dagen voel ik me niet egt goed ik ben niet ongesteld geworden heb steken in mijn onder buik links en recht en soms steken in mijn onder rug ik wordt vaak moe en ben snel duizellig en ik wil laaste tijden niet veel eten maar wel veel zoete dingen snoep en chocoladen enzoo en soms heb ik het gevoel dat ik moet over geven maar dan komt het niet ik had eerst gevoelige borsten maar daar heb ik nu geen last meer van weet niet of het terug komt kan dit meschien beteken dat ik zwanger kan zijn?

Groetjes mvr S Reactie infoteur, 14-05-2011
Wanneer jullie geen ander voorbehoedsmiddel gebruikt hebben kan je inderdaad zwanger zijn, je klachten kunnen er mogelijk wel door verklaard worden. Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen.

778linda (infoteur), 11-05-2011 14:18 #143
Ik ben een meisje van 16 jaar, ben aan de pil al een poos en heb seks gehad in bad zonder condoom terwijl dat ik ongesteld was. Hij is niet in mij klaargekomen maar ben toch bang dat ik zwanger ben. Ben afgelopen donderdag, vrijdag en gister ochtend heel even misselijk geworden maar die misselijkheid was ook zo weer over. Heb soms ook beetje ongesteldheids krampen zegmaar. wie kan mij helpen? ik heb de zwangerschapstest ook al gekocht maar kan hem pas over 2 week gebruiken omdat ik dan pas ongesteld wordt… HELP ME. Reactie infoteur, 14-05-2011
Ook al ben je ongesteld en komt hij niet in je klaar, er is altijd een kans op een zwangerschap wanneer je onveilig seks hebt. Ik vrees dat je toch af moet wachten tot je de zwangerschapstest kan doen. Sterkte!

J., 10-05-2011 19:28 #142
Ik ben een jonge meid van inmiddels een vast relatie van 3 jaar. Ik slik ook al een hele tijd dus de pil. Ik heb nu de afgelopen week klachten van hevige buikpijn, steken in mijn buik. Daarbij heb ik ook last van me darmen en braken. Ik heb ook dat ik overdags erg misselijk ben en geen hap door me keel krijg. Ik ben ook altijd redelijk moe, ik kan zo in slaap komen 's avonds terwijl ik bijvoorbeeld heel de dag niks uitgevoert hebt. Ik dacht eerst aan een zwangersschap maar was toen gaan zoeken op internet en had me er bij neergelegt. Nu heb ik ineens bloedverlies. Ik maak me nu wel weer wat meer zorgen. Kan het inderdaad zijn dat dit tekenen van zwangerschap zijn? Reactie infoteur, 14-05-2011
Wanneer je de pil volgens voorschriften geslikt hebt is een zwangerschap in principe uitgesloten. Maar je schrijft dat je overgegeven hebt, het kan zijn dat de werking van je pil verminderd is door braken en eventueel diaarree. Het kan zijn dat je een buikgriep gehad hebt, maar het kan ook zijn dat je zwanger bent. Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen vanaf de dag dat je normaal gesproken ongesteld moet worden.

Tiffani, 10-05-2011 00:16 #141
Hoi,

Ik heb nu anderhalve week last van zere borsten, buikkrampen, misselijkheid. En donkere, sterk geurende urine met witte deeltjes erin. Ben ook veel sneller moe. Ik heb vorige week en test gedaan, die bleek negatief, Ik heb gister en test gedaan en die bleek ook negatief. Ik heb een hele onregelmatige menstruatie, soms ben ik het anderhalf jaar niet en soms 6maanden niet.
Kan het zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 14-05-2011
Je klachten kunnen op een zwangerschap wijzen, maar ook op iets heel anders. Gezien je extreem onregelmatige menstruatiecyclus raad ik je aan een afspraak met de huisarts te maken om te onderzoeken waar dit vandaan komt.

I., 09-05-2011 22:56 #140
Beste Knoopje,

Wat vervelend om te lezen. Ik kan me jouw zorgen levendig voorstellen. Een aanhoudende bloeding van 5 dagen lijkt me geen goed teken. Een vrouw verlies inderdaad soms wat innestelingsbloed maar dit houdt volgens mij geen 5 dagen aan. Is dit overigens bij ieder toiletbezoek? Als het iedere dag 1 keer een beetje is dan kan het wel van de innesteling zijn. 27 dagen is natuurlijk heel erg kort. Ik zou als ik jou was nog een zwangerschapstest doen. Een arts weet het het beste uiteraard. Ik hoop echt voor je dat alles goed is. Ik wens je heel veel sterkte!

Groetjes I

Simona, 05-05-2011 13:36 #139
Ik ben na mijn laatste ongesteldheid gestopt met de pil. Ik heb al een zoontje van 2 waarbij ik na 10 dagen gestopt te zijn met de pil, al zwanger was. Nu heb ik onveilig gevreeën in mijn vruchtbare periode. Na 4 dagen heb ik 3 dagen erg bruin bloed met slijm verloren en daarna wat roder, niet zo veel als met een normale periode. Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje had ik na 4 dagen een klein beetje lichtroze bloedverlies, nu vraag ik me af of dit meer klinkt als een tussentijdse bloeding of innesteling? Ik hoef pas over 10 dagen ongesteld te worden. Herkent iemand dit? Reactie infoteur, 14-05-2011
Het kan zowel een innestelingsbloeding als een tussentijdse bloeding zijn. Na de pil heeft je lichaam weer even tijd nodig om de natuurlijke menstruatiecyclus te vinden waardoor je tussentijds bloedverlies kunt krijgen. Enige wat je kunt doen is afwachten.

Ak, 05-05-2011 00:25 #138
Hallo damens,
Ik heb een vraag en hoop dat jullie daar antwoord op hebben.
Ik heb onveilig sex gehad, maar ik heb toch ongesteld. De test was ook negatief.
Ik heb wel last van erge rug pijn, buik krampen, borstpijn. Chagerijnig zijn. Ik lees verschillende dingen en ik weet het even niet meer.

Groetjes AK Reactie infoteur, 10-05-2011
Wanneer heb je de zwangerschapstest gedaan? Deze kan je doen vanaf de dag dag je ongesteld zou moeten worden. Wanneer deze negatief is, kan je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Ik raad je wel aan om een SOA-test te doen.

Knoopje, 04-05-2011 21:23 #137
Ik heb een vraagje. 19 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn cyclus is best wel onregelmatig, soms 26 dagen, soms 29 dagen. Geen enkele maand is dezelfde. Toen ik op 19 april nog steeds niet ongesteld was deed ik 's avonds een zwangerschapstest. Deze was slechts vaag positief du sik heb een digitale test bijgekocht en deze de volgende ochtend gedaan met een plus 1-2 weken als resultaat. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts voor een bloedproef op 21 april en deze was positief. De huisarts meldde dat ik 27 dagen zwanger zou zijn. Op zondag 24 april kreeg ik een bloeding die me heel ongerust maakte. Ik wachtte rustig af maar toen het bleef duren heb ik op dinsdag mijn huisarts gecontacteerd voor informatie. Hij vertelde me dat ik best rustig kon blijven en niet meteen het ergste moest denken. Het waren slechte lichte bloedingen, zoals tijdens mijn menstruatie maar dan minder veel bloedverlies. Wanneer ik naar het toilet ging was het vaak rood bloed maar dit werd vaker gecombineerd met bruinverlies. Dit is meestal zo bij mijn menstruatie naar het einde toe. Dit duurde 5 dagen, zoals mijn menstruatie meestal. Moet ik me zorgen maken? Was dit een miskraam of kan het ook innestelingsbloed zijn? Ik voelde me duidelijke 'anders' voor de bloedingen dan erna. Ik las ook ergens dat sommige vrouwen elke maand tussentijdse bloedingen kunnen krijgen en dat dit niet altijd een slecht teken is. Mijn bezoek aan de gynaecoloog is gepland voor 16/05 maar dit lijkt nog zo ver weg… Reactie infoteur, 10-05-2011
Sommige vrouwen hebben inderdaad last van onschuldige bloedingen tidjens hun zwangerschap. Maar wanneer jij je zorgen maakt, zou ik proberen een eerdere afspraak met je gynaecoloog te krijgen.

F., 04-05-2011 18:26 #136
Ik heb een vraagje. 28 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik weet niet precies wat mijn cyclus is maar volgens mij wel rond de 30 dagen. Nou heb ik hele erge vermoeidheid, hele dag misselijk, duizelig en alles stinkt! Heb 2 keer een test gedaan maar allebei negatief. Ook kreeg ik vandaag licht rozig bloedverlies. Kan het zijn dat ik alsnog zwanger ben? Reactie infoteur, 04-05-2011
Er kunnen allerlei factoren zijn die je menstruatiecyclus beïnvloeden, waaronder hoe lang je al menstrueert, hormonen, pilgebruik, stress etcetera. Het kan zijn dat je menstruatie deze keer wat langer op zich laat wachten, wanneer je een onregelmatige cyclus hebt. Je klachten kunnen veroorzaakt worden door een zwangerschap, maar ook door heel andere dingen. Wanneer je over een week nog niet ongesteld geworden bent zou ik nog een test doen.

Onbekend, 04-05-2011 17:08 #135
Ik heb sinds een paar maand geleden een hormoonspiraal, maar ik heb antibiotica genomen en onbeschermd gevreen. Heeft antibiotica een effect op deze vorm van anticonceptie of niet? Reactie infoteur, 04-05-2011
Het hormoonspiraaltje blijft werkzaam bij antibioticagebruik. Het is verstandig om enkele maanden na plaatsing van het spiraaltje door een arts te laten controleren of deze op de juiste plaats gezet is en is blijven zitten.

Celine, 04-05-2011 15:32 #134
Ik heb deze maand maar een keer betrekking gehad met condoom en 100% zeker dat er niets van sperma in mij is gekomen. maar ik had begin april de morning after pil ingenomen en zou nu ongesteld moeten zijn maar ben nog altijd niet ongesteld.
ik heb gehoord dat je door stress ook u regels later kunt krijgen klopt dit? of zou ik beter een test gaan doen? Reactie infoteur, 04-05-2011
Waarom heb je de Morning After Pil genomen? Voor een keer dat je wel onbeschermd seks gehad hebt in april? In dat geval is er namelijk wel een kans op zwangerschap, omdat een MAP nooit helemaal zekerheid biedt tegen een zwangerschap. Door stress kan je menstruatie inderdaad uitgesteld raken ja. Je kan een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Wanneer deze reeds geweest is, raad ik je aan een zwangerschapstest te doen.

Tijgertje2, 03-05-2011 01:32 #133
Ik ben een maand gestopt geweest met de pil, ook omdat ik 7 dagen aan de antibiotica heb gezeten. Toch, heb ik in die week seks gehad. Moest deze week ongesteld worden, en dat is gebeurd. Alleen maar 2 dagen, wat normaal gewoon 5 dagen is. Zou ik zwanger kunnen zijn? Reactie infoteur, 03-05-2011
Als je in die maand geen condoom of ander alternatief betrouwbaar voorbehoedsmiddel gebruikt is er altijd een kans dat je zwanger bent. Wanneer je het niet vertrouwt kan het geen kwaad een zwangerschapstest te doen.

Lies, 02-05-2011 18:28 #132
Ik heb een vraagje. Ik neem geen anticonceptie en heb vorige week (de dag voordat ik mijn menstruatie moest krijgen) onbeschermd seks gehad met mijn vriend. Ik ben nu een week over tijd en heb een zwangerschapstest gedaan, maar die blijkt negatief. Ben ik nu zeker dat ik niet zwanger ben of kan de test ook verkeerd geweest zijn? Reactie infoteur, 02-05-2011
Een test kan om diverse redenen geen betrouwbare uitslag geven. Bijvoorbeeld omdat je urine niet geconcentreerd genoeg was, waardoor de eventueel aanwezige hCG niet goed te meten was. Daarom wordt doorgaans aangeraden de test met ochtendurine te doen. Wanneer je al een week overtijd bent en een regelmatige menstruatiecyclus van jezelf hebt, zou ik je aanraden je huisarts te bezoeken voor een bloedtest. Deze is betrouwbaarder dan een zwangerschapstest op basis van urine.

Marjanne, 02-05-2011 13:31 #131
Ik heb een vraagje, morgen moet ik ongesteld worden maar heb vandaag een test gedaan. het werd gelijk een volle plus teken dus zwanger. maak het uit een dag eerder of kan je er dan niet zeker van zijn. Reactie infoteur, 02-05-2011
Bij veel mensen is de concentratie hCG nog niet sterk genoeg om positief te testen, maar het komt voor. Ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts voor een bloedtest.

Miche, 30-04-2011 19:14 #130
Is goed
Ik heb test gedaan en kwam negatief en sinds donderdag kwam weer een licht roze/slijm ding. En die wou niet weg en volgende dag kreeg bloed echt rood en duurde tot vandaag zaterdag en nu is die bruin rare kleur en voelt ook buikpijn soms. En ik moest niet donderdag ongi worden sinds zondag. Soms voel ik pijn bij me linker buik boven en rug pijn weet egt niet wat het is Reactie infoteur, 30-04-2011
Het klinkt alsof je menstruatie wel gewoon doorgezet heeft. Het kan zijn dat je menstruatiecyclus nog wat onregelmatig is, ben je toevalling onlangs gestopt met de pil?

Simone, 28-04-2011 22:07 #129
@Anne
Bedankt voor je reactie! Nee obstipatie is bij mij niet het geval. Maar misschien wel iets met mijn darmen, omdat ik elke keer zo opgeblazen ben als ik iets gegeten heb. ('s ochtends heb ik weer gewoon een platte buik).
Ik ga morgen toch nog 1 testje doen, gewoon zodat ik zeker weet of het echt geen zwangerschap is. Als ie dan weer negatief is, ben ik er in elk geval van overtuigd dat het iets anders is!

Sanne, 28-04-2011 19:12 #128
Ik heb een vraagje. Ik heb zaterdagnacht onveilige seks gehad. Nu slik ik al 2 jaar de pil zoals het hoort en ben ik er nog nooit 1tje vergeten. Toch ben ik al de hele week misselijk. Zou het toch kunnen zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 29-04-2011
Wanneer jij de pil volgens voorschriften gebruikt hebt, is de kans dat je zwanger bent nihil. Heb je ook overgegeven? Wanneer je binnen enkele uren nadat je je pil ingenomen hebt over moet geven of diarree krijgt, kan het zijn dat je pil nog niet goed door je lichaam opgenomen is en verminderd werkzaam is.

Meis, 28-04-2011 15:24 #127
Ik slik geen pil. 2 weken geleden heb ik sex gehad met mijn vriend. Nu heb ik één dag heel licht bloedverlies/slijm gehad wat echt minimaal is. Nu heb ik geen last meer van bloedverlies. Over twee weken zou ik pas ongesteld moeten worden. Verder heb ik nergens last van. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 29-04-2011
Wanneer je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt hebt, is er altijd een kans dat je zwanger geworden bent. Het lichte bloedverlies kan op een innestelingsbloeding wijzen, ik raad je daarom een zwangerschapstest te doen. Deze kan je doen vanaf de dag dat je normaal gesproken ongesteld moet worden.

Miche, 28-04-2011 11:25 #126
Hoi
ik ben 19 en probeer voor de eerste keer zwanger te raken
En kreeg symptomen en kreeg zere borstene en. Veel plasse ochtend's. Misselijk en pijn onder me buik. Maar me borsten doen niet so zeer meer en voel we'll dat me buik aanwezig is en gisteren kreeg ik so roze slijm of bloed achtige ding en vandaag is gwn bloed gekomen. Maar moest zondag ongi worden en nu heb ik gwn bloed en ik snap het niet en heb nog geen test gedaan… Ik hoop dat u me zo snel mogelijk kan helpen met antwoorden Reactie infoteur, 29-04-2011
Je kan het beste even een zwangerschapstest doen. Deze kan je doen vanaf de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Je klachten kunnen op een innestelingsbloeding wijzen, maar ook op een wat onregelmatige menstruatiecyclus.

Anne, 27-04-2011 20:00 #125
Ik herken de symptomen die jij hebt ook een beetje bij mij; sinds een maand of 2 heb ik vaak buikpijn en ben ik inderdaad ook een stuk dikker na het eten, wat dan maar niet weggaat. Dat geeft dan ook een heel vervelend gevoel, en ik heb het idee dat mijn blaas een beetje wordt verdrukt, waardoor ik dan ook constant naar de wc moet.
Ik ben vorige week naar de dokter geweest, die dacht dat het blaasontsteking was. Ik kreeg een kuur, maar na een week waren de klachten nog niet weg. De dokter heeft nu aan mijn buik gevoeld en denkt dat het probleem obstipatie is. Misschien is dat bij jou ook het probleem? Je kunt hier gewoon medicijnen voor krijgen, waardoor het zo weer over is.

Simone, 27-04-2011 13:19 #124
Hoi,
Ik ben 23, ik slik de pil en ben er geen vergeten.
Sinds ik een nieuwe vriend heb, wat nog best pril is, ben ik continu bang om zwanger te zijn. Het begon 2 maanden geleden toen ik regelmatig buikpijn had en merkte dat ik dikker was, vooral na het eten. Ik was wel gewoon ongesteld geworden en heb ook altijd een condoom gebruikt. De dokter zei dat het vanzelf wel over zou gaan en dat ik beter mijn geld uit kon geven aan een bosje bloemen dan aan een zwangerschapstest. Ik heb een test gedaan die negatief was.
Na 1,5 maand werd ik opnieuw bang, omdat ik nog steeds regelmatig buikpijn heb en dikker ben dan normaal na het eten. Sinds ik de zwangerschapssymptonen opgezocht heb, heb ik ook last van zere borsten, maar ze zijn volgens mij niet groter of veel anders dan normaal. Ook ben ik soms misselijk en was mijn laatste menstruatie anders dan normaal: De eerste dag heel hevig wat normaal niet hevig is en het duurde 8 dagen, normaal 6 of 7 dagen. Buikpijn heb ik altijd vrij vaak gehad, vooral rond mijn navel en als ik gestresst ben. Momenteel ben ik ook wat gespannen. Maar dat mijn buik ook dikker is vind ik maar eng. Heb 2 weken geleden nog een test gedaan die ook negatief was.
Ik heb niet het idee dat ik iets aan mijn huidige dokter heb, omdat hij tot nu toe altijd tegen me heeft gezegd dat het vanzelf voorbij gaat. Dat stelt me niet gerust en overtuigd me er niet van dat ik niks heb.
Ben ik mezelf nu voor de gek aan het houden? Of word ik misschien dikker omdat ik ouder word? Is er überhaupt de mogelijkheid dat ik zwanger ben? Ik vind het vooral heel erg dat ik mezelf zo gek ervan maak, ik weet niet hoe ik mezelf gerust kan stellen.
Alvast bedankt. Reactie infoteur, 29-04-2011
Wanneer jij bang bent voor een zwangerschap, is de kans erg groot dat je ook daadwerkelijk zwangerschapssymptomen gaat zien, omdat je er zo op gefocust bent. Wanneer je niet zo bang zou zijn voor een zwangerschap, zou je je zere borsten misschien wel wijten aan hormonen, en je buikppijn aan iets verkeerds gegeten hebben. De in dit artikel beschreven symptomen zijn namelijk symptomen die je vaak bij een zwangerschap tegenkomt, maar ook bij een heleboel andere (onschuldige) aandoeningen zoals een griepje. Daarnaast verandert je lichaam nog enorm na je twintigste. Je vetverdeling wordt anders, waardoor het best kan dat je eerst heel erg slank was en nu wat meer rondingen hebt.

Lore, 21-04-2011 19:34 #123
Ik ben 5 dagen overtijd maar ik heb wel maar een cyclus van 21 dagen. Heb net een bloedtest laten doen die blijkt negatief, kan het zijn dat het toch nog te vroeg is om te testen of is een zwangerschap uitgesloten. Reactie infoteur, 21-04-2011
Een bloedtest is doorgaans betrouwbaarder dan een gewone zwangerschapstest met urine. Je kan er dus vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

Lore, 21-04-2011 19:26 #122
Ik ben nu 5 dagen overtijd maar ik heb wel maar een cyclus van 21 dagen, heb bloed laten prikken om me te laten testen, maar deze bleek negatief, kan het toch nog zijn dat het nog te vroeg is of is een zwangerschap uitgesloten?

mvg

Meisje, 23, 21-04-2011 11:26 #121
Ik ben al zo'n 6-7 maanden geleden gestopt met mijn pil daar ik en mijn vriend graag een eerste kindje willen. Nu krijg ik van iedereen de opmerking dat mijn buik 'verdikt' is en mijn borsten gegroeid zijn. Mijn boek is ronder geworden en voelt altijd wel redelijk hard. De laatste twee weken is mijn stoelgang veranderd, heb ik meer last van buikkrampen en hoofdpijn. Ook meer honger en meer in andere zaken dan vroeger. De laatste keer dat ik ongesteld was was eind maart (rond 25 maart) en dan duurde mijn menstruatie maar 3 dagen en was het ook minder bloedverlies dan anders. Anders duurt mijn menstruatie zeker 5 tot 6 dagen. Ik ben er ook wel vaak mee bezig in mijn hoofd en heb al enkele malen gedacht dat ik zwanger was en dit bleek telkens niet zo te zijn. Had zo'n 4 maanden terug test die positief was maar 1 week later was deze terug negatief, naar dokter geweest toen en ik was inderdaad zwanger geweest maar had het al in de eerste weken verloren. Vanaf wanneer kan ik nu terug een test doen? Reactie infoteur, 21-04-2011
De pil heeft invloed op je menstruatiecyclus en wanneer je met de pil stopt heeft je lichaam even de tijd nodig om alles zelf weer helemaal goed te regelen. Afwijkende hoeveelheden bloedverlies kunnen daar ook bij horen.
Je klachten klinken inderdaad als zwangerschapssymptomen, maar wanneer je er zoals je aangeeft veel mee bezig bent kan je bepaalde klachten ook psychisch uit gaan vergroten. Mocht je niet bezig zijn met een zwangerschap zou je deze klachten bijvoorbeeld helemaal niet zo hevig opmerken of aan iets anders wijten.
Je kan een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Dat is bijna zo te lezen, dus ik wil je veel succes wensen en hoop met je mee op een positieve test :)

Anoniem, 20-04-2011 22:43 #120
Ik slik momenteel de anticonceptie. Wel heb ik hier veel problemen mee gehad. Ik heb ongeveer sinds een jaar iedere maand doorbraakbloedingen naast mijn normale menstruatie. De maand waarin ik nu zit, heb ik ineens geen doorbraakbloedingen meer. Ook kwam ik er achter dat ik ineens een pigmentstreep van mijn navel tot vagina heb lopen die ik voorheen nooit had. Afgelopen dagen ben ik Ziek geweest met erge buikpijn en overgeven en extreem misselijk. Maar meerdere mensen in mijn familie moesten ook overgeven dus ik dacht dat het heerste. Nu voel ik me hier toch een beetje onzeker over. Het duurt ongeveer nog 1.5 week voordat ik weer ongesteld zal moeten worden maar kan het zijn dat ik zwanger ben?
Hoop dat jullie me kunne helpen. Reactie infoteur, 21-04-2011
Doorbraakbloedingen kunnen onder andere veroorzaakt worden door een te lage dosering van de hormonen in je pil. Een bezoek aan de huisarts is dus sowieso aan te raden.
Op het moment dat je overgegeven hebt kan de werking van je pil verminderd zijn. Het is verstandig om gedurende een week na het overgeven aanvullende voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ik raad je aan je menstruatie af te wachten en mocht deze niet op tijd komen een zwangerschapstest te doen. Deze kan je doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden.

Elena, 18-04-2011 20:06 #119
Ik slik de pil niet, ivm met mijn medicijnen. ik kan er niet tegen. raar verhaal. Maar nu had ik dus seks gehad met mn vriend, bleek dus ook de dag te zijn dat ik ovuleerde. moest zaterdagavond ongeveer ongesteld worden. ben het nog niet geworden. ben wel sochtends misselijk en moe en soms hoofdpijn. kan het wat zijn? wanneer kan ik een betrouwbare test doen? Reactie infoteur, 21-04-2011
Je kan een zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, vanaf afgelopen zaterdag dus. Wanneer je onbeschermde seks gehad hebt met je vriend kan je zwanger zijn.

Margaretha, 16-04-2011 23:11 #118
Ik ben nu al 6 weken overtijd. Ik heb vrijdagochtend een test gedaan, die was eerst heeeeeeel licht, dag erna toen ie opgedroogd was zag ik wel een streepje. Vanochtend weer een test gedaan (een andere dan de eerste) en die is negatief… Heb wel wat sympthomen: hoofdpijn, moe, duizelig, las van mn onderbuik, rommelige darmen, last van mn rug… Ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken… Reactie infoteur, 21-04-2011
Is je menstruatie normaal wel regelmatig? Dan zou ik contact opnemen met je huisarts, want het is niet normaal dat je menstruatie zomaar zes weken uitblijft.

Ib, 12-04-2011 18:05 #117
Ik gebruik gewoon de pil, ben er ook geen vergeten of ziek geweest. Over ongeveer een week moet ik ongesteld worden, maar ik heb sinds een aantal dagen last van duizelingen en hoofdpijn. Ook zijn m'n borsten groter geworden en ben erg emotioneel (pas nog van een liedje wat ik nog nooit eerder gehoord had in huilen uitgebarsten.)
M'n buik is ook dikker geworden… nou kan dit ook zijn van de onhoudbare zin in eten de laatste tijd. Ik weet dat dit ook kan passen bij een komende ongesteldheid, maar ik heb er eigenlijk nooit in deze mate last van. Moet ik dit zien als zwangerschapssymptomen of kan ik er vanuit gaan dat ik volledig beschermd ben door de pil en dat dit gewoon door de komende ongesteldheid komt? Alvast bedankt voor uw reactie. Reactie infoteur, 21-04-2011
Als jij de pil gewoon volgens voorschriften gebruikt hebt en er geen factoren meespelen die de pil nadelig beïnvloed kunnen hebben (bijvoorbeeld gebruik van bepaalde antibiotica, overgeven, diarree etc.) kan je er vanuit gaan dat je gewoon volledig beschermd bent.

Sanne, 11-04-2011 09:55 #116
Mijn laatste keer dat ik ongesteld werd was op 25 maart. Heb daarna ook niet meer de pil gebruikt, omdat we graag kinderen willen. Afgelopen week hebben we het dus gedaan. En sinds gisteren heb ik erge kramp in me onderbuik. En moet vaak na de wc. Kan dit een symptoon zijn? Reactie infoteur, 12-04-2011
Dat zouden symptomen van een innesteling kunnen zijn ja.

Sara, 09-04-2011 22:03 #115
Ik heb op 5 maart sex gehad met mijn vriend, onveilig, maar hij is maar 5 min in me geweest want daarna had ik pijn en kon ik niet meer. hij is dus niet gekomen. Nu heb ik al 3 testen gedaan en zijn alle 3 negatief. ik slik ook gewoon de pil regelmatig. ik heb wel in de tussentijd de pil gewoon doorgeslikt. Ik moet a.s vrijdag (15 april) dus weer ongesteld worden. Toch ben ik bang dat ik zwanger ben. Ik ben best moe soms (Ik heb wel een jaar geleden Pfeiifer gehad) regelmatig plassen, last van mn darmen(rommelig, verstopt, opgeblazen) ben ik nou gewoon paranoide aan het worden of is er wel een kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 12-04-2011
Wanneer jij de pil netjes volgens voorschrift gebruikt hebt is de pil in principe gewoon veilig. Het maakt daarbij niet uit of de jongen in je klaargekomen is of niet, de pil beschermt je hier gewoon tegen. De kans dat je zwanger bent is dus verwaarloosbaar klein. De pil beschermt je echter niet tegen soa's, zorg er dus voor dat je allebei zeker weet dat je geen soa onder de leden hebt, bijvoorbeeld door een soa-test te doen.

Dtje, 08-04-2011 16:30 #114
Vraagje: Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil, wij hebben sex gehad met condooms (zover wij weten niet geknapt of wat dan ook). Ben nu om de 24 dagen ongesteld. Maar ben nu al 3 dagen te laat en heb geen voorbereident menstruatie klachten of een "let op druppeltje bloed" verloren. Kan dit een teken zijn dat ik zwanger ben of dat het wat later komt ivm weersverandering? Reactie infoteur, 12-04-2011
Het kan zijn dat je lichaam even moet "ontpillen", en dat je cyclus daarom wat onregelmatiger is. Wanneer je over een week nog niet ongesteld geworden bent zou ik een zwangerschapstest doen.

Ik, 07-04-2011 17:01 #113
Hallo ik heb een vraag.
ik heb een regelmatige cyclus van ong 28 dagen,
22 maart ben ik gaan menstrueren en heb ong.12 daarna sex gehad. sinds dien heb ik hoofdpijn en word daar misselijk bij, . zou het kunnen zwanger te zijn en vanaf wanneer is het hcg hormoon te vinden in de urine met een test Reactie infoteur, 12-04-2011
Wanneer je onveilig gevreëen hebt is er altijd een kans dat je zwanger bent, zeker gezien het moment in je cyclus waarop je seks gehad hebt. Je kan een zwangerschapstest doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden.

Debby, 07-04-2011 16:36 #112
Bedankt maar omdat ik veel van de zwangerschapkwaaltjes had dacht eraan want moet normaal niet zoveel naar het toilet om te plassen en die week bijna 15 keer per dag en de hoofdpijn heb ik nog altijd en de misselijkheid maar zal eens bloed laten trekken want dit is nu al twee weken en mijn buik is opgezwollen. Op het werk gaat alles goed dus geen reactie van stress. Bedankt

groetjes

Meisje24, 07-04-2011 14:28 #111
Ik heb een vraagje. Ik zat altijd aan de prikpil en daar ben ik mee gestopt het beviel me niet dus zit ik nu weer sinds 2 week aan de gewone pil microgynon 30 maar ik heb nu sinds 3 dagen elke dag een klein beetje lichtroze bloedverlies… Dus ik heb een zwangerschapstest gedaan van de kruitvat… het was een horizontale streep met puntjes dat naar boven liep pfff beetje moeilijk om uit teleggen… Is er een kans dat ik zwanger ben? Of komt het omdat ik gewoon ongesteld moet worden dat ik tussentijdse bloedingen heb? Heeft iemand dit meegemaakt? Moet ik nu gewoon afwachten? Alvast bedankt! Reactie infoteur, 07-04-2011
Het kan zijn dat je lichaam wat in de war is omdat je van anticonceptiemethode gewisseld bent. In de bijsluiter van de zwangerschapstest kan je terugvinden wat welke uitslag op de test precies betekent. Mocht je blijven twijfelen omdat je bijvoorbeeld onveilige seks gehad hebt, raad ik je aan te wachten tot je eerstvolgende menstruatie en dan een test te doen.

Debby, 07-04-2011 14:19 #110
Ik heb last van misselijkheid maar niet overgeven, ben ook heel moe meer als anders en had daar last van tijdens mijn stopweek maar heb toch mijn menstruaties gekregen 1 dag voor ik terug moest beginnen met mijn pil. Ik ben terug begonnen met mijn pil maar heb nog steeds last van die kwaaltjes ik had geen zwangerschapstest gedaan omdat mijn menstruaties toch waren gekomen, kan ik toch zwanger zijn en een test doen? Reactie infoteur, 07-04-2011
Op basis van je verhaal lijkt een zwangerschap me uitgesloten, je klachten kunnen ook door iets anders (drukte op werk, spanning, griep etc.) veroorzaakt worden.

P., 07-04-2011 00:26 #109
Hallo,

Ik ben bijna 16 jaar en heb onveilige seks gehad. Ik heb een erg onregelmatige menstruatie ( soms nog een maand ertussen ).
Een maand later heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Nogsteeds merk ik dat ik veel rare dingen door elkaar eet ( worst, kaas of chocola, bij elkaar ) en ik misselijk word van alcohol. Dit had ik vroeger niet.
Het is nu inmiddels weer 2 maanden later, maar ik merk dat mijn buik dikker en harder is.
Ik ben van mezelf dun en ik weet niet wat dit voor een effect heeft op de dikheid van mijn buik.
Ook moet ik vaker plassen en heb ik een enorme hoofdpijn. Mijn darmen zijn ook vaak druk in de weer.
Ik merkte wel dat ik af en toe bloedverlies had, maar dit duurde 1 dag en was rood/bruin. Veel minder dan normaal.
ik kan niet opnieuw een test kopen. Dit ligt heel ingewikkeld.
Ik weet nou niet of ik alsnog zwanger ben. Ik blijf ermee zitten omdat mensen het vaak zeggen, vooral als ik verel wat ik allemaal eet. Niet met de bedoeling ze het te laten weten.
Zou ik alsnog zwanger kunnen zijn? Ook al was de test na een maand negatief?
Het zou ook kunnen dat mijn menstruatie gewoon niet op orde is, maar het is wel heel raar allemaal. Vooral omdat ik het normaal meer heb en het maar even is.

Alvast bedankt! Gr Reactie infoteur, 07-04-2011
Ik raad je aan om zo snel mogelijk een afspraak met je huisarts te maken. Uitblijvend/heel weinig bloedverlies is namelijk een van de duidelijkste zwangerschapssymptomen. Omdat je aangeeft dat je menstruatie nog heel onregelmatig is, hoeft een zwangerschap niet het geval te zijn, maar duidelijkheid lijkt me wel erg fijn. Succes!

Patricia, 06-04-2011 06:48 #108
Hallo,

ik ben weer begonnen met iui behandeling, ik heb drie jaar gelden ook gedaan en zwanger geraakt van mijn zoontje
nu moet ik morgen bloed prikken ivm de uitslag, maar ik heb al 3 dagen last van ongi krampen, kramp in me benen, rugpijn, borsten doen klein beetje pijn en me temp blijf op de 37,2-37,5 hangen?

nu heb ik een vroege test gedaan omdat ik te nieuwsgrierig was en deze was negatief.
kan het zijn dat ik miss te weinig hcg in me urine heb? en wbt de ongi krampen, zouden nu mijn regels door komen of zou ik best zwanger kunnen zijn?

hoop dat iemand me dat kan vertellen

grt Reactie infoteur, 07-04-2011
Wanneer zou je ongesteld moeten worden? Je kan een zwangerschapstest pas doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, voor die tijd is er nog te weinig hCG in het lichaam aanwezig.

Kimmeke, 05-04-2011 19:18 #107
Hallo,

eerst en vooral iedereen die hier zwanger is een dikke proficiat!

mn vriend en ik willen ook graag een babytje, dus zijn we aan het proberen, maar wel al 8 maanden.
vorige week vrijdag ben ik voor mn 1ste keer naar gynecoloog geweest. en de gyn. zei dat alles inorde is, gelukkig maar. en ik had net een eisprong, dus zei ze tegen mij, tis de moment, ga maar naar huis :p, oké dan, wij hebben 1 april betrekking gehad 2 april, 3 april. deze waren mijn vruchtbare dagen. dus? zou ik nu zwanger kunnen zijn… en zou ik al symptomen kunnen voelen? ik was vandemorgen misselijk, moest precies gelijk overgeven? maar dat zal wel niet van dat zijn zeker? dat kan niet ofwel? Reactie infoteur, 07-04-2011
Normaliter vindt de innesteling ongeveer een week na de eventuele bevruchting plaats. Voor zwangerschapssymptomen lijkt het dus nog erg vroeg.

Wendy, 05-04-2011 11:35 #106
Ik had nog even 1 vraagje ter aanvulling op mijn vorige vraag. Mag je tijdens je zwangerschap wel paracetamol gebruiken of is dat schadelijk voor de baby?

Wendy, 05-04-2011 11:26 #105
Wij zijn een ongeveer een jaar bezig om zwanger te worden. Meestal is mijn menstruatie regelmatig om de 4 weken. In dat jaar is ben ik 1x een week over tijd geweest (ik heb de maand ervoor toen wel een zware antibiotica kuur geslikt) en 1 x een paar dagen over tijd. Nu ben ik 3 dagen over tijd en heb al een week last van vage buikpijn onder in mijn buik wat soms aan de linkerkant naar mijn zij/rug trekt. Het is een andere pijn dan menstruatie pijn. Meer een spierpijn gevoel. Ook zweet ik snel en ben ik soms duizelig en heb ik ook vaak last van hoofdpijn. Nu heb ik normaal gesproken ook altijd veel last van m'n menstruatie ook wel zweten, hoofdpijn en buikpijn. Maar buikpijn heb ik meestal hooguit 24 uur en dan komt de menstruatie los. Kunt u mij vertellen of deze symptonen op een zwangerschap kunnen duiden? En zo ja hoe lang kun je last blijven houden van deze verschijnselen? Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord! Reactie infoteur, 07-04-2011
Je klachten kunnen wijzen op een zwangerschap, maar ook op een griep/flinke verkoudheid. Ik raad je aan nog enkele dagen af te wachten en dan eventueel een zwangerschapstest te doen. Voor zover nu bekend is, kan je paracetamol veilig gebruiken tijdens de zwangerschap, maar wel beperkte mate.

Miranda, 04-04-2011 19:58 #104
Mijn man en ik willen erg graag kinderen. Ben nu 9 maanden gestopt met de pil. Menstruatie kwam niet op gang. Cyclus van 50 a 80 dagen. Heb van de gynaecoloog eerst primolut gehad om menstruatie op te wekken en daarna clomid om eisprong op te wekken. De eerste keer had ik cyclus van 31 dagen (dag 17 eisprong), erg mooi dus. Heb nu voor 2e keer clomid geslikt. Het lijkt erop dat ik mijn eisprong op dag 15 (1 april) heb gehad, aan de hand van ovulatietesten. Ik heb sinds gister lichte menstruatiekrampjes links onder. Is het mogelijk dat je zo snel al wat voelt? Ik hou al sinds het begin alles bij, maar dit heb ik nog nooit gevoeld zonder dat mijn menstruatie komt.

Liefs Reactie infoteur, 05-04-2011
Hallo Miranda,

normaliter vindt de innesteling ongeveer een week na de eventuele bevruchting plaats. Voor eventuele innestelingskrampen lijkt het dus nog erg vroeg. Het kan echter zijn dat je cyclus door de medicatie anders verloopt dan een normale menstruatiecyclus, waardoor ik hier geen uitspraken over durf te doen. De arts kan je met dergelijke specialisatische vragen het beste helpen denk ik. Veel succes!

Anoniempje, 31-03-2011 21:51 #103
Bedankt dat ik mijn verhaal aan u mocht vertellen. Ik heb gemengde gevoelens om nu zwanger te worden omdat ik binnenkort kans maak op een vast contract en daarom is de kinderwens uitgesteld zolang ik geen vast werk heb (om een financiele toekomst te garanderen) Ik ben wel van plan als het nog langer aanhoudt langs de dokter te gaan, want het lijkt me niet normaal als alles op zwangerschap zou wijzen maar het niet zo zou zijn. Een grote teleurstelling zou het wel zijn omdat we allebei toch hopen dat ik binnenkort een positieve test zal hebben!
Ik laat nog van me weten.

Groetjes Anoniempje Reactie infoteur, 31-03-2011
Veel sterkte de komende tijd! En geen dank hoor, daar is dit artikel voor bedoeld.

Anoniempje, 31-03-2011 19:32 #102
Ik heb de eerste test gedaan op de 6de dag van men stopweek (dinsdag). Ik stop altijd netjes op dinsdag met de pil en krijg dan meestal zaterdag/zondag men menstruatie en begin dan weer op woensdag met een nieuwe strip. Ik stop dan ook netjes met menstrueren dinsdag of op de woensdag dat ik de pil moet beginnen, mijn menstruatie is nooit heel veel geweest omdat ik de pil neem, maar de laatse keer was het toch bijna niets zoals ik al vertelde. En de tweede test heb ik gisteren gedaan (29 maart). Vandaag zijn de krampen goed meegevallen, wel heb ik nog constant zo'n gevoel in men onderbuik, een drukkend gevoel dat wel constant aanwezig is alsof dat helemaal vol zit, ook ben ik vaak vochtig en denk dan 'zou het nu nog doorkomen'. Tis dan ook net water, ruikt namelijk niet. Ook heb ik moeite met men stoelgang dus begin ook te denken of het mijn darmen niet zijn, maar het voelt echt als menstruatiekrampjes aan en verspreid over men hele onderbuik. Vandaag heb ik me vrij rustig gehouden op het werk en nu vallen de krampen goed mee. Wel ben ik nog zo een beetje in de war en kan me moeilijk ergens mee bezig houden. Ik ben normaal een bezig bijtje maar nu heb ik de afgelopen weken dus nergens zin in, helaas moet het huishouden ook doorgaan. Ik heb ook vrij veel last van een witte afscheiding. Ik heb dat altijd wel een beetje gehad en denk ook wel dat meer vrouwen dat hebben. Ik heb het dan toch vertelt, met tranen, ik ben nog steeds zo emotioneel, een collega vertelde vanmorgen iets en dat maakte mij zo blij dat de tranen bijna in men ogen stonden, terwijl het verhaal niet veel voorstelde…
Ik heb ook een dikkere buik, hij is meer opgezet. Wel heb ik nog steeds last van men benen en liezen. Dat gevoel blijft (die krampen) maar vandaag kan ik ze beter verdragen. Ik voel het door heel men onderbuik. (ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven)
Ik heb er inderdaad nog aan zitten denken om toch eens een test in de morgen te doen. Ook ben ik aan het wijfelen of ik niet gewoon moet wachten op men stopweek en te kijken of het door komt. Nogmaals ik weet niet wat te doen. Ik heb nog steeds fel pijn in men onderrug en als ik dan ook ga liggen voel ik dat het meest. Is het nu omdat ik het te graag wilt en die pijnen veel feller worden? Maar dan nog is het allemaal begonnen terwijl ik nog niet dacht dat ik miss zwanger zou zijn en heb mij die week ook heel ziek gevoeld. Ook hebben ze mij verteld dat als ik zwanger zou zijn, ik last zou moeten hebben van men borsten maar dat heb ik niet, ze doen geen pijn, ik kan ze aanraken en vasthouden en zelfs als ik mijn bh uitdoe voel ik ze niet (terwijl ik dat normaal vaak wel heb!?) Ik heb ook geen verkleuring aan mijn tepels. Wat ik nog niet had gezegt is dat ik woensdag smorgen het gevoel had dat ik heel veel buikspieroefeningen had gedaan. Dat heb ik ook de hele dag gevoeld en nu voel ik het alleen nog maar onder mijn ribben. Ik wil u heel erg bedanken voor uw reactie, het heeft me geruster gesteld. Reactie infoteur, 31-03-2011
Het kan zijn dat je, omdat je uit verhaal op te merken erg graag zwanger wilt worden, zo gefocust bent op eventuele zwangerschapsverschijnselen dat je ze ook gaat zien. Een bezoekje aan de huisarts is toch wel aan te raden denk ik, want je klachten klinken erg vervelend, of ze nu door een zwangerschap veroorzaakt worden of door iets anders! Overigens heeft niet elke vrouw alle beschreven zwangerschapsverschijnselen, sommige vrouwen merken de eerste weken zelfs helemaal niets, behalve dat de menstruatie uitblijft.

Anoniempje, 30-03-2011 17:24 #101
Ook wilde ik nog even zeggen dat ik de laatste tijd wel veel vocht verlies, lijkt net of ik heel nat ben in men onderbroek, waar kan dat vandaan komen?

Anoniempje, 30-03-2011 17:10 #100
Ik ben helemaal radeloos. We hebben wel een kinderwens. ik ben 26. Ik heb sinds 2 weken redelijk veel last van men baarmoeder, de hele dag door menstruatiekrampen. Nu is men laatste menstruatie ook bijna niets geweest en heb daar ook niets van gevoeld. Als ik geen inlegkruisje had aangedaan had ik niet geweten dat het doorgekomen was. Ik slik wel de pil, maar heb in de laatste strip op de 2de dag gemeenschap gehad en 's avonds heb ik men 2de pil gewoon ingenomen. Men laatste menstruatie heeft dan ook geod bij elkaar maar 1 dag geduurd. De eerste dag heb ik een heel klein beetje bruin bloed gehad (sorry) daarna bleef het bruin en werd niet rood. Daarna heb ik niets meer gehad. Toen ik weer aan men pil ben begonnen heb ik mij die week heel ziek gevoeld : veel moe, veel slapen, kon niets verdragen maar dan echt niets, was compleet in de war, concentreren ging moeilijk. dat is allemaal geleidelijk afgenomen maar nu heb ik al wel 2 weken last van menstruatiekrampen en het word steeds feller terwijl ik pas over 12 dagen men stopweek heb. Ook ben ik tussendoor veel misselijk geweest, geen zin in snoepen, dan weer wel snoepen, en het rare is, totaal geen zin in seks hebben, ben ook helemaal niet meer opgewonden geweest, moet er ook niet aan denken… nu vertelde ze mij dat dat allemaal zwangerschapsymptonen zijn en ik een test kan halen. Ik heb dan ook in men stopweek een test gehaald omdat men menstruatie uitbleef. Nu vertelde ze mij vandaag dat ik weer een test moet doen, omdat men menstruatiepijn ook erger word. Heb drukkend gevoel en dat trekt door naar men benen, voelde het eerst door men gehele onderbuik maar sinds 3 dagen alleen maar fel links. Ook krijg ik last van men onderrug en ben vanacht ook moeilijk in slaap gekomen. Met vlagen nog steeds misselijk. Ik heb eerder tests gedaan maar allemaal negatief, ik durfde zelfs deze niet te doen, gewoon weer voor de tegenslag. Als ik de test tegen het daglicht aanhou, zie ik op de achtergrond wel een countour van een streepje (plusje) maar dat kan natuurlijk ook in men gedachten zijn want als ik het neerleg zie ik alleen maar een min. Ik durf het niet tegen men vriend te zeggen dat weer negatief is. ik ben de laatste tijd al zo snel emoitioneel. Mijn vriend zie ik niet veel omdat we andere diensten draaien en toen ik hem afzette begon ik spontaan te huilen ik kon men tranen niet meer houden. Ben de laatste tijd ook behoorlijk winderig (sorry)
Ik ben diep bedroefd dat het negatief is. Maar ik heb dan weer wel een andere zorg, wat zijn die krampen wat ik de hele dag door heb? Een week na men stopweek zat er heel licht rose op het wcpapiertje met het afvegen. Vanaf het moment dat ik opsta en ga er mee slapen. Ik heb geen gevoelige borsten maar men vriend zei vorige week dat het leek alsof ze nep waren toen hij ze voelde. Wel heb ik niet graag dat hij over men tepels wrijft want dat heb ik liever niet, tis heel vervelend. Een vriendin van me zei dat zij ook menstruatieachtige krampen had maar helaas ging het na 6 weken verkeerd bij haar. Ik ben bang om naar de dokter te gaan. Ik hoop dat ik hier een beetje meer wijzer van word.
Sorry voor het lange bericht. Reactie infoteur, 30-03-2011
Hoi Anoniempje,

wanneer heb je de zwangerschapstesten gedaan? Je hebt namelijk behoorlijk wat klachten/verschijnselen die bij een zwangerschap passen. Je kan een zwangerschapstest in principe doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden. Bij sommige vrouwen is het zwangerschapshormoon echter nog niet heel sterk aanwezig of is het verdund door te veel urine (daarom kan je het beste met ochtendurine een test doen, dan is je urine het meest geconcentreerd).

Wanneer je zwangerschapstest nu weer negatief is, raad ik je toch aan contact op te nemen met je huisarts. Mogelijk is er een andere verklaring voor je klachten.

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Probeer je gevoelens te delen met je vriend, samen sta je sterk!

Anoniem, 28-03-2011 21:41 #99
Ik ben nu 2 weken overtijd, heb wel een paar zwangerschapsverschijnselen, zoals ochtend misselijk, en lichaams temperatuur stijgingen, ik heb onveilige sex gehad in een dronken bui, maar ik heb nou niet het idee dat ik zwanger ben, heb soms wel buikpijn… maar ik durf niet naar de dokter te gaan en heb het geld er niet voor om een test te halen dus weet even niet wat ik nu moet doen :S Reactie infoteur, 30-03-2011
Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen. Probeer dit wel zo snel mogelijk te doen, want hoe langer je wacht, hoe korter de tijd je eventueel hebt of een beslissing te nemen. Sterkte!

Anoniem, 28-03-2011 17:04 #98
Ik heb 4 dagen geleden voor het eerst sex gehad met mijn vriend. Super stom, maar we hebben geen condoom gebruikt. Hij was voor het zingen de kerk uit, maar dat sluit natuurlijk zwangerschap niet uit. Ook was het net rond de tijd van de ovulatie. K heb 34 uur daarna een morning after pil genomen. Tijdens en na het ontmaagden bloedde het echt super veel en k heb nu nog steeds last van donker bruine afscheiding. Toen ik vandaag naar de wc ging, had ik bij het afvegen een beetje rood/roze bloed, naast de donkere afscheiding. Ben ik zwanger? Reactie infoteur, 30-03-2011
De afscheiding kan verklaard worden door je ontmaagding, sommige vrouwen zijn wat gevoeliger en nauwer dan andere vrouwen.
Verstandigdat je de morning after pil genomen hebt! Of je zwanger bent is nu nog niet te zeggen. De morning after pil beschermt je namelijk niet tegen een zwangerschap, maar verkleint de kans op een eventuele zwangerschap wel behoorlijk. Ik raad je toch aan te wachten tot je eerstkomende menstruatie.

Girl, 26-03-2011 14:16 #97
Ik zit nu in de stopweek en moet normaal gezien ongesteld worden, maar ben dit tot op heden nog niet. Ik heb In de vorige stopweek (op de eerste dag ervan) seks gehad en ben nadien ongesteld geworden. Nu heb ik toch een onzeker gevoel en denk dat ik mogelijk zwanger ben. (las iets over een innestelingsbloeding) Ik moet precies vaker plassen en mijn onderbuik staat opgezwollen. Ik weet niet goed wat te doen en maak me hier al enkele weken zorgen over. Naar mijn weten heb ik mijn pil dagelijks rond het juiste tijdstip ingenomen. Wat misschien nog handig kan zijn om te weten is dat ik dagelijks sport, vooral judo en mijn huidige pil neem ik al 4maanden. Reactie infoteur, 27-03-2011
Als je je pil gewoon volgens voorschrift genomen hebt en tussendoor geen last van diarree/overgeven gehad hebt of antibiotica gebruikt hebt is de kans enorm klein dat je toch zwanger bent. Wanneer je zelf erg twijfelt kan je een zwangerschapstest doen om jezelf gerust te stellen, je kan het ook nog enkele dagen aankijken. Wanneer jij in de stress zit over een eventuele zwangerschap kan je je menstruatie namelijk ook uitstellen.

Patricia, 22-03-2011 13:44 #96
Goedemiddag,

Ik heb in Januari een zwangerschapstest gedaan nadat ik symptomen had van een zwangerschap… MIsselijk, moe, blablabla. Deze test bleek positief te zijn, 2 dikke vette duidelijke strepen te zien! de huisarts gebeld omdat ik graag dan een afspraak wou om te kijken hoe ik verder moet, wou die assistente mij geen afspraak geven omdat het nog maar 6 weken was op dat moment. Ik ben nu 5 a 6 weken verder en in de tussentijd nog 2 keer getest(gewoon voor de zekerheid zeg maar) mijn bevruchting en alles klopte overigens ook hoor moet ik erbij zeggen. het hele plaatje klopte gewoon ik kon gewoon niks anders dan zwanger zijn. Bleek nu dat in week 8 en week 10 mijn testen negatief waren. Hoe kan dat? Ik krijg nu ook een dikkere buik en voel me ook gewoon zo zwanger als wat. huisarts wil me nog steeds niet te woord staan terwijl mijn 1e test wel positief was. Groetjes Patricia Reactie infoteur, 23-03-2011
Hoi Patricia,
een zwangerschapstest kan in principe niet positief zijn zonder zwangerschap. Wanneer deze huisarts je niet te woord wil staan zou ik een bezoek aan een andere huisarts overwegen om te onderzoeken wat er nu precies aan de hand is.
Gr Kim

Manouk, 08-03-2011 16:19 #95
Ik ben al 3 dagen misselijk, heb verstopping, ik moest steeds vaker plassen, en mijn afgelopen menstruatie was bijna niets, . ik zit eigenlijk nu een beetje in een stress…
maar het kan dus zijn dat ik zwanger ben?
gr manouk Reactie infoteur, 09-03-2011
Manouk,
waarom denk je dat je misschien zwanger bent? Heb je onveilige seks gehad? Zo ja, dan is een zwangerschapstest wel aan te raden.

Geessiena, 15-02-2011 23:52 #94
Ik heb bijna alle verschijnselen van het zwanger zijn toch zegt de zwangerschapstest dat ik niet zwanger ben moet ik me hierover zorgen maken kan het zijn dat ik toch zwanger ben maar de test het nog niet aan kan geven?

gr geessiena Reactie infoteur, 16-02-2011
Geessiena, wanneer heb je de test gedaan? Wanneer je de test te vroeg gedaan hebt (voor de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen) kan het zijn dat er nog niet voldoende hCG aanwezig is om opgemerkt te worden door de zwangerschapstest.

Anita, 14-02-2011 19:41 #93
Heb je eigenlijk altijd gevoelige/pijnlijke borsten al je net een paar weken zwanger bent of kan dit ook uitblijven of misschien pas later voorkomen?

Gr.
Anita Reactie infoteur, 15-02-2011
Hoi Anita,
niet iedere zwangere vrouw heeft pijnlijke borsten, de genoemde zwangerschapskwaaltjes komen bij veel vrouwen voor maar niet bij iedereen en bij iedereen in dezelfde mate
Gr Kim

Hee!, 09-02-2011 19:55 #92
De huisarts zei dat je twee strips pillen door kunt slikken en dan een week moet stoppen.
wegens wintersport, heb ik drie strips geslikt en toen ben ik gestopt, gewoon ongesteld geworden.
dat was in december maar nu heb ik last van vermoeidheid en een raar onderbuik gevoel, is er een kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 10-02-2011
Hoi Hee,
wanneer jij je pillen netjes volgens de gebruiksaanwijzing geslikt hebt is de kans dat je zwanger bent nihil. Sommige vrouwen lassen zelfs helemaal geen stopweek meer in en blijven de pil doorslikken, dus dat verminderd de werking van de pil in principe niet.
Gr Kim

Hallo, 08-02-2011 18:27 #91
Ik ben nu 2 maanden aan de pil en heb een paar weken terug toen ik anderhalve maand aan de pil was onveilig gevreeën met mijn vriend. ik heb de laatste anderehalve week last van bloedingen en zit nu in mijn stopweek en ik blijf bloeden. kan het zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 09-02-2011
Ik denk niet dat je zwanger bent, maar een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad want overmatig bloeden is niet normaal.
Gr Kim

Ik, 05-02-2011 20:42 #90
12 dagen geleden is mijn stopweek gestop, ik ben wel ongesteld geworden. i.p.v 7 dagen stopweek had ik er dus 9 dagen. ik heb pas 2 dagen later mijn pil ingenomen terwijl ik de dag vervoor onveilig seks heb gehad met mijn vriend, ik slik de pil, maar hij is niet in me klaargekomen, nu heb ik enorm last van buikpijn in me onderbuik wat terug komt als ik eet of gewoon om de paar minuten, moeheid en stemmingswisselingen, ik moet vaker naar de wc en heb honger. ik ben niet misselijk ofzo. is er een kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 06-02-2011
Hoi Ik,
wanneer je de pil niet volgens voorschriften gebruikt, is er altijd een kans dat je zwanger bent.
Gr Kim

Isabelle, 25-01-2011 14:54 #89
Hallo,
ik heb 15d geleden mijn Mirenaspiraal laten verwijderen en ben nog steeds niet ongesteld. heb wel pijnlijke borsten, ben snel moe en slaap veel terwijl ik dat normaal nooit doe, voel me in mijn buik precies een klein ballonnetje en heb constant zin in eten…
is het mogelijk dat ik nu al zwanger kan zijn? heb met mijn man sex gehad en dit zonder condoom. Reactie infoteur, 25-01-2011
Isabelle, na het verwijderen van een mirenaspiraal ben je in principe direct weer vruchtbaar, waardoor er inderdaad een kans is dat je zwanger bent.

Charissa, 23-01-2011 19:46 #88
Hallo,
ik heb een flauw vemoeden dat ik zwanger ben maar moet pas volgende week ongesteld worden en ik heb ook nog eens een koperspiraaltje (maar wel al 3 jaar niet gecheckt).
ik heb stekende pijn in me onderbuik en zij.en me borsten zijn erg gevoelig, moet vaak plassen en ben erg moe.en ben ook nog is erg emotineel.kan dit wel? een week duurt lang als je in spanning zit. Reactie infoteur, 23-01-2011
Heb je zes weken na inbrengen van het spiraaltje een controle gehad bij de arts? In principe is het spiraaltje namelijk gewoon veilig gedurende de periode dat je hem in hebt. In sommige gevallen vergeet men echter om zes weken na inbrengen van het spiraaltje te controleren of deze nog op de juiste plaats zit. Artsen slaan deze controle helaas nogal eens over, waardoor sommige vrouwen jarenlang rond lopen met een spiraaltje dat niet op de juiste plaats zit, waardoor men alsnog zwanger kan raken. Wanneer je twijfelt aan de werking van je spiraaltje is het altijd verstandig een (extra) controle uit te laten voeren door een arts.
Helaas kan je een zwangerschapstest pas doen vanaf de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen, waardoor je nog even geduld zal moeten hebben. Probeer jezelf niet te druk te maken (heel lastig, begrijpelijk), omdat zwangerschapsverschijnselen verschillende oorzaken kunnen hebben (en niet alleen een zwangerschap)

Loerie, 19-01-2011 22:43 #87
Hey, Ik had 1 klein vraagje. Ik neem de pil maar deze maand ben ik tijdens de stopweek niet ongesteld geworden. Ik maakte mij bijgevolg wel nogal wat zorgen omdat ik in de 2e week 1 pil was vergeten. Wel gebruik ik uiteraard de pil en gebruiken we ook een condoom. ik heb in de tussen tijd ook al 4 testen gedaan. eentje 11 dag overtijd, 1 tje 3 dagen overtijd 1 een week overtijd en dan nog 1 twee weken overtijd. Deze waren alle vier negatief en ik vertoon ook niet echt 'symptomen'. maar ik vraag mij nu wel af of de pil eventueel zo een zwangerschapstest kan beinvloeden? Reactie infoteur, 20-01-2011
Hoi Loerie,
in principe kan de pil de uitkomst van een zwangerschapstest niet beïnvloeden. Ik zou toch even naar de huisarts gaan, want zomaar een week menstruatie overslaan is niet gezond/normaal wanneer je de pil niet doorslikt.
Gr Kim

Mt, 16-01-2011 12:30 #86
Hallo, ik heb altijd met mijn vriend sex zonder condoom. ik slik wel elke keer netjes de pil, al een paar jaar en nog nooit 1tje vergeten. Nu is het alleen zo: 5 jan. ben ik een dag tot 1.5 ongesteld geweest, wat niet moest want ik moest me pil nog slikken tot 11 jan. nu ben ik sinds gister wel ongesteld maar zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat ik toch zwanger ben.
Het zit mij niet lekker dat ik die bloeding gehad heb. Reactie infoteur, 17-01-2011
Hoi Mt,
er kunnen verschillende redenen zijn waarom je bloed verloren hebt tussen je menstruaties in. Wanneer je bijvoorbeeld overgegeven hebt of diarree gehad hebt is de werking van de pil mogelijk verminderd, evenals wanneer je bepaalde medicijnen (waaronder bepaalde antibiotica) slikt. Slik je de pil mogelijk zonder menstruatie door? Dan kan het zijn dat je lichaam toch door de pil heen gebroken is met een menstruatie. Tot slot kan het ook nog zijn dat je een wondje in je vagina opgelopen hebt dat het bloedverlies verklaren kan. Kortom, een heleboel mogelijke verklaringen, maar de enige manier om een zwangerschap uit te sluiten is uiteraard een zwangerschapstest. Hoewel ik denk dat je een zwanger wel uit kunt sluiten wanneer je nu een normale menstruatie hebt.
Gr Kim

Monika, 13-01-2011 14:39 #85
Hallo ik heb in november een miskraam gehad met curetage in december werd ik voor het eerst weer ongesteld en ben net begind deze maan ook weer ongi geweest nu heb nog steeds de symptomen van een zwangerschap zoals hele gevolige borsten en veel plassen ook misselijkheid maar dat met vlagen en last van obstipatie zou ik toch zwanger kunnen zijn of niet ik weet het niet snap momenteel niks van mijn lichaam Reactie infoteur, 13-01-2011
Hoi Monika,
ik raad je aan contact op te nemen met je huisarts. Veel sterkte!

Jm, 08-01-2011 18:22 #84
Hoi,
Ik ben 3 dagen geleden 1 pil in mijn eerste week vergeten. 2 dagen ervoor heb ik onveilige sex gehad met mijn vriend en de dag nadat ik mijn vergeten pil had ingeslikt ook. Dit omdat er op internet stond dat ik bij maar 1 pil me geen zorgen hoefde te maken. Later las ik wel in de bijsluiter dat er toch wel kans op zwangerschap is. Nu ben ik dus best in de war. Ik kreeg gistermiddag erge pijn in mijn onderbuik, het leek op menstruatiepijn. In de avond werd ik erg misselijk van verschillende geuren die ik rook. Ik heb tot midden in de nacht 5 keer moeten overgeven en had erge diarree. Mijn tepels waren ook erg pijnlijk vanochtend. Ik weet nu niet of ik dit allemaal moet zien als buikgriep of zwangerschap :( Reactie infoteur, 09-01-2011
Hoi Jm,
of het erg is om één pil te vergeten verschilt per soort anticonceptiepil. Je hebt pillen waarbij je op bepaalde momenten alsnog beschermd bent tegen zwangerschap wanneer je een pil vergeet, maar je hebt ook pillen waarbij iedere pil persé geslikt moet worden. Ik zou je bijsluiter aanhouden in dit geval.
Wanneer je overgegeven hebt of diarree hebt kan de werking van je pil eveneens verminderd zijn omdat de werkzame stoffen uit de pil mogelijk nog niet (volledig) opgenomen zijn door je lichaam.
Ik raad je aan je komende menstruatie af te wachten en indien deze uitblijft toch even een zwangerschapstest te doen.
Gr Kim

C., 30-12-2010 20:36 #83
Ik heb 2mnden geleden voor het eerst seks gehad met een jongen. Ik slik geen pil! We hebben het veilig gedaan. Heb op moment zelf/en de dag erna, erg veel bloed verloren. gebruikte een tampon, maar hielp niet tegen het bloeden. Kan dit zijn van mijn ontmaagding? De dag na mijn ''ontmaagding'' is het bloeden gestopt… 1 dag daarna weer, werd ik ongesteld. Toch voel ik me op een of andere manier erg opgeblazen & onzeker. Geen zwangerschapsteken toch? Ben vorige maand gewoon op tijd ongesteld worden. Kun je mij gerust stellen? Ben gewoon bang & onzeker. Reactie infoteur, 31-12-2010
Hoi C.,
het kan zijn dat er tijdens de seks van binnen iets kapot gegaan is, een beetje bloedverlies is niet vreemd wanneer je voor het eerst seks hebt. Wanneer je echter echt veel bloed verloren hebt, is het verstandig dit even aan je huisarts voor te leggen, er kan mogelijk iets anders aan de hand zijn. Je klachten klinken niet als zwangerschapssymptomen en aangezien je schrijft het veilig gedaan te hebben lijkt een zwangerschap me uitgesloten.
Groetjes Kim

X., 29-12-2010 16:20 #82
Ik heb ongeveer 2 weken geleden veilige seks gehad met mijn vriend (condoom + pil), volgens mij 14 december. Ongeveer 5 minuten nadat hij was klaargekomen gingen ik met zijn penis bij mijn gaatje 'spelen'. Hij is er verder niet in geweest, wel er tegenaan. Nu ben ik afgelopen week (vanaf 22 december) heel erg ziek geweest en heb ik antibiotica gehad waarbij de pil niet meer werkte. Ik heb toen geen seksuele dingen gedaan. Wel ben ik bang dat er nog sperma in mijn lichaam zat en dat die weer actief is geworden waardoor ik nu zwanger kan zijn. Zou dit kunnen? Zou ik nu zwanger kunnen zijn? Reactie infoteur, 29-12-2010
Hoi X.,
heel sterke spermacellen kunnen tot ongeveer een week in je vagina blijven leven, maar de meesten sterven vrij snel na de zaadlozing. Als jij in de week voor of tijdens je antibioticum kuur geen seks zonder condoom gehad hebt kan je niet zwanger zijn.
Gr Kim

L., 14-12-2010 15:53 #81
Ik ben vorige week donderdag gestopt met mijn pil, en heb een volgende strip gepakt tot zaterdag. ik zou nu eigenlijk al ongesteld moeten zijn maar dat is niet zo, ik heb wel heel veel last van vocht verlies.
wat moet ik hiermee?

Ik, 13-12-2010 23:27 #80
Ik ben nu 11weken gestopt met de pil en nu 2x op de juiste tijd mijn periode gehad en mijn voorlaatste was 27 oktober en afgelopen week 8december pas weer. Nu werd 5december s avonds ineens heel erg misselijk na het eten van een patatje. Had alle symptomen van een zwangerschap maar de 3 testen blijven nee zeggen. Vind het maar erg raar allemaal.

Ano, 09-12-2010 11:21 #79
Mijn vriendin heeft gisteren een zwangerschapstest gedaan, maar we lezen vandaag pas dat het moest gebeuren op de dag dat je ongesteld moest worden. Is dit erg, want de test kwam negatief uit. Toch blijft ze nog stekende pijn hebben onderaan haar buik. Ik ben 15 jaar, en ik zit dus erg in de knoop met wat ik moet doen! Eventueel tips? Reactie infoteur, 09-12-2010
Hoi Ano,
de meeste zwangerschapstesten zijn inderdaad pas betrouwbaar wanneer je ze doet vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Voor die tijd is het zwangerschapshormoon nog niet voldoende aanwezig in het geval van een zwangerschap. Ik raad jullie aan nog een test te doen op het moment dat je vriendin ongesteld zou moeten worden. Onthoud echter wel dat stress en spanning een ongesteldheid uit kan stellen. En voortaan netjes voorbehoedsmiddelen gebruiken want zulke stress is enorm vervelend!
Groetjes Kim

Kim, 08-12-2010 17:30 #78
Ben twee maanden geleden gestopt met de pil, en hebben rond mijn eisprong lekker aan een kleintje gewerkt, en had 3 vage positieve tests, nu heb ik op de dag dat ik ongesteld moest worden, 1 dag ongeveer 2 maandverbandjes bloed verloren (bruinrood) en nog 2 dagen een beetje verdund bloed. nu 8 dagen later heb ik ineens een negatieve test. mag vrijdag voor een echo maar is er nog iets van hoop op een klein ukkie? Reactie infoteur, 08-12-2010
Hoi Kim,
het bloedverlies kan een innestelingsbloeding geweest zijn, maar kan ook een andere oorzaak hebben. In principe geeft een zwangerschapstest enkel een positief resultaat wanneer het zwangerschapshormoon aanwezig is (en dat is alleen, je raadt het al, als je zwanger bent). Het kan zijn dat je urine niet geconcentreerd genoeg was omdat je bijvoorbeeld veel gedronken hebt waardoor de test het hormoon niet goed op heeft kunnen merken. Ik duim met je mee voor een positieve uitslag!
Groetjes Kim

K., 28-11-2010 14:01 #77
Pff, volgens mij heeft iedereen moeite met de onzekere periode rond de NOD…
Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, maar nog niks. Vorige week 24 en 25 nov. een heel klein streepje bruin bloedverlies gehad. Verder al ruim 2 weken last van buikpijn, hoofdpijn, vermoeiheid en ben heel prikkelbaar. Ook ben ik sinds een week een ongelovelijke kluns. Vergeet hele stomme dingen zoals het afdoen van mijn gordel voordat ik uitstap. Mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben maar durf nog geen test te doen.
Vorige maand namelijk een ongesteldheid overgeslagen (wat volgens de ha heel normaal is en bij veel vrouwen weleens voorkomt). Heb toen 3 weken gewacht tot ik ongesteld werd. De onzekerheid maakt me wel gek, maar elke keer negatieve test (zoals vorige maand) ook… Wat te doen!? Reactie infoteur, 30-11-2010
Hoi K.,
ik raad je toch aan een zwangerschapstest te doen, ook al kan ik me heel goed voorstellen dat dit erg spannend is. Met zekerheid valt vaak beter te leven dan met onzekerheid. Sterkte!
Groetjes Kim

R., 11-11-2010 10:01 #76
Hallo, ik ben 22 jaar en ik ben een week overtijd geweest (mijn cyclus is normaal heel regelmatig). Na het afnemen van twee testen bleken beide negatief te zijn. Een dag later had ik een klein beetje lichtroze afscheiding enkel met afvegen. Nu vloeide ik gister plots heel ernstig en had ik erg veel pijn (kreeg er zelfs traanogen van). Heb menstruatiepijn nog nooit als zo erg ervaren. Na twee toiletbezoeken zakte het vloeien en de pijn af. Ook zaten er behoorlijk wat klontjes in mn bloed waarvan sommige wat lichter van kleur. Kan het nu zijn dat ik toch zwanger was en misschien een miskraam heb gehad? Reactie infoteur, 11-11-2010
Hoi R.,
dit zou inderdaad een heel vroege miskraam geweest kunnen zijn.
Groeten Kim

's, 08-11-2010 19:41 #75
Ik heb het ongeveer 3 weken geleden voor het eerst gedaan (het was voor hem ook de eerste keer). Ik slikte toen 8 dagen de pil (dit was mijn eerste maand met de pil) en was toen niet ziek/heb ook niet overgeven of diarree gehad. Wel heb ik het toen gedaan zonder condoom. Zou ik nu zwanger kunnen zijn? Reactie infoteur, 08-11-2010
Hoi S.,
wanneer ben je begonnen met de pil? Veel pillen beschermen je direct tegen een zwangerschap op het moment dat je op de eerste dag van je menstruatie begint met je eerste pilstrip. Anders is de pil doorgaans pas na zeven dagen werkzaam. Hoe dit precies zit kan je in de bijsluiter van je pil vinden.
Groetjes Kim

X., 05-11-2010 21:56 #74
Hoi,

Ik heb net seks gehad met m'n vriend, maar het condoom was gescheurd! Ik ben verder wel aan de pil en slik dinsdag de laatste van deze maand. Ik ben niet ziek/diarree/overgeven. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Moet ik morgen een morning after pil halen? Alvast bedankt! Groetjes Reactie infoteur, 06-11-2010
Hoi X.,

wanneer je de pil volgens de voorschriften gebruikt heb is de kans dat je zwanger bent nihil. Door de pil ben je namelijk gewoon beschermd tegen een zwangerschap. Maar niet tegen eventuele geslachtsziektes.

Groetjes Kim

Beppie, 27-10-2010 11:52 #73
Hallo!
ik heb een hele ingewikkelde vraag!
ten eerste ik had 27augustus een mirena spiraal laten plaatsen door de dokter, en ik moest heb 3weken daarna meteen eruit laten halen van de dokter! want mijn baarmoede die kreeg een ondsteking.heb er niks verder voor gekregen, mijn baarmoede moest gewoon rust hebben, want heeft een hele klap gehad zei de dokter… nou heb ik de pil gekregen, maaarr die moet ik pas innemen als ik weer ongesteld wordt!… maar ik heb MET condoonal die tijd sex gehad… (geen 1 keer zonder!)maar 3 weken terug was de condoom geknap!en ik heb een keer een echo gehad om te kijken of toen der tijd mijn spiraal goed zat(zat goed)maar toen zei de dokter dat ik mega vruchtbaar was… of ben eigenlijk!… dat kan wel kloppen want heb 2 mooie zoons die door de pil heen gewoon zijn gekomen!.ik heb gewoon WEER de oude pil weer die ik altijd had, Microgynon30.dus plieesss… weet u of ik zwanger ben?… heb wel last van mijn onderbuik en verlies heel veel witte viezirigheid.

Goetjes Beppie! Reactie infoteur, 27-10-2010
Hoi Beppie,
ik heb te weinig verstand van de werking van de Mirena spiraal om je advies te kunnen geven. Ik raad je aan contact op te nemen met je arts.

Meisje van 19, 27-10-2010 08:25 #72
Ik heb een paar maanden geleden seks gehad met iemand, zonder condoom. De dag daarna had ik vreselijke pijn in mn onderbuik. Ik heb de pil gewoon normaal geslikt dus dacht dat er geen reden was om me zorgen te maken. Ik ben daarna (tot nu) gewoon 3 keer ongesteld geworden, maar veeeel minder dan normaal. In de tussentijd wel heel moe geweest en hoofdpijn gehad. Nu ontzettend last van mn darmen en opgezette buik, jeukende borsten en misselijkheid, vaker plassen, soms een licht gevoel in mn hoofd. Zwangerschapstest gedaan; negatief. Kan het toch zijn dat ik zwanger ben? Wat kan het anders zijn? Reactie infoteur, 27-10-2010
Hoi Meisje,
ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts. Het lijkt me op basis van je verhaal erg sterk dat je toch zwanger bent, de arts kan je verder helpen met het stellen van een diagnose en een behandeling starten.
Groetjes Kim

Ik, 18-10-2010 19:06 #71
Hallo ik ben de tweede pil van een nieuwe strip vergeten en heb die dag ervoor, dezelfde dag en de dag erna sex gehad zonder condoom. Hoe groot is nu de kans dat ik zwanger ben en hoe snel ga je dat merken? Ik slik nu wel gewoon de pil door is dat dan niet schadelijk mocht ik wel zwanger zijn? Reactie infoteur, 18-10-2010
Hoi Ik,
in de bijsluiter van je anticonceptiepil staat wat de kansen op een zwangerschap zijn bij het vergeten van bepaalde pillen. Dit verschilt namelijk per pilsoort.
Groetjes Kim

Meisje, 15-10-2010 23:58 #70
Hallo, ik had u de 13e ook al geschreven als Meisje, maar mijn probleem is dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Ik heb dinsdag de laatste pil geslikt, is dit normaal? (ik ben wel wat vaker laat ongesteld, maartoch) ik ben ook t/m dinsdag ziek geweest waarvan afgelopen weekend ook overgeven en nu alleen nog heel erg verkouden. Ik heb ook gehoord dat de pil niet 100% beschermd, dus beschermt hij minder als ik ongesteld ben ofzo? Mijn vriend is verder niet in me klaargekomen, we deden het alleen even omdat hij geen condooms bij zich had/ degene die hij bij zich had kapot was. De seks was trouwens bij mijn vorige menstruatie, vorige maand. Ik was daarvoor niet ziek geweest/overgeven/diarree. Kunt u me alstublieft helpen, ik ben zo bang om zwanger te zijn! ik weet in ieder geval zeker dat ik het nooit meer zonder ga doen! Moet ik een zwangerschapstest gaan kopen? Alvast bedankt! Reactie infoteur, 16-10-2010
Als jij de pil volgens gebruiksaanwijzing geslikt hebt, beschermt hij je ook tijdens je menstruatie (als je geen pil slikt). Als je toendertijd niet overgegeven hebt of diarree gehad hebt enkele dagen rondom het moment waarop je seks gehad hebt zonder condoom, is de kans echt nihil dat je zwanger bent. Enige manier om dat zeker te weten is natuurlijk een zwangerschapstest doen. Die zou je nu al kunnen doen, omdat je je laatste pil al geslikt hebt. Als je menstruatie wel vaker later is, zou ik me zeker weinig zorgen maken, waarschijnlijk stel je je menstruatie door je grote zorgen nu alleen maar meer uit.
Groetjes Kim

Martine, 15-10-2010 12:03 #69
Hallo,
ik ben op 4 oktober (vier dagen te vroeg) ongesteld geworden. maar het was maar voor 4 dagen terwijl ik normaal veel langer ongesteld ben. sinds gisteren verlies ik weer heel weinig roze bloed! wat zou dit kunnen betekenen? Reactie infoteur, 15-10-2010
Hoi Martine,
menstrueer je al lang? Wanneer je nog niet zo lang menstrueert is je cyclus vaak wat onregelmatiger en kan je de ene keer wat meer/langer bloed verliezen dan de andere keer. Wanneer je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn, zou ik even contact opnemen met je huisarts. Succes!
Groetjes Kim

Anoniem, 14-10-2010 12:00 #68
Hoi!
Ik gebruik de anticonceptiepil. Ik ben deze maand voor het eerst met deze pil gestart nadat ik moest stoppen met een andere anticonceptie.
Ik gebruik tijdens de sex nooit een condoom, maar ben de afgelopen maand wel meerdere malen mijn pil vergeten in te nemen. Deze heb ik elke keer ingenomen zodra ik er aan dacht, maar dit was wel 12 uur later dan wanneer ik hem moest innemen. Ik heb sinds een week een raar gevoel in mijn buik met daarbij krampen, vaker plassen maar niet extreem, jeuk rond mijn navel, vermoeid, soms duizelig en heb vreetbuien! Ik moet over 4 dagen ongesteld worden. Zal het kunnen zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 14-10-2010
Hoi Anoniem,
op het moment dat je de pil niet volgens de voorschriften inneemt, is de kans aanwezig dat je zwanger bent. Hoe meer pillen je vergeten bent/te laat ingenomen hebt, hoe groter de kans dat je zwanger bent.
Groeten Kim

Meisje, 13-10-2010 22:52 #67
Hoi, ik heb vorige maand seks gehad terwijl ik ongesteld was. Zonder condoom. Nou moet ik ergens eind deze week ongesteld worden, maar ik ben heel erg bang dat ik zwanger zou kunnen zijn. Ik slik wel de pil. Zou dit kunnen? Wil je me alsjeblieft helpen, ik ben pas 16 jaar en wil nog geen mama worden! Ik ben wel vanaf vrijdag ziek geweest. Ik was heel erg verkouden en had een darm en maaggriepje. Zou hierdoor mijn menstruatie langer weg kunnen blijven? Ik hoop dat je me kunt helpen! Reactie infoteur, 14-10-2010
Hoi meisje,
als je de pil netjes volgens de gebruiksaanwijzing geslikt hebt is de kans dat je zwanger bent erg klein. Onthoudt wel dat je pil minder goed werkzaam kan zijn op het moment dat je overgegeven hebt of diarree gehad hebt vlak nadat je de pil ingenomen hebt. Een gewone griep kan er in principe niet voor zorgen dat je later ongesteld wordt. Het kan wel zijn dat je ongesteldheid doordat je je erg zorgen maakt wat uitgesteld wordt door de spanning.
Groetjes Kim

Jackie, 13-10-2010 12:54 #66
Hoi Kim,
Dank je wel voor je reactie. Ik had dan nog een vraagje dat een innestelingsbloeding hoort dat niet licht roze van kleur te zijn en niet bruin? Ik heb gisteren weer alleen bruin afscheiding gehad en vandaag een beetje? Is het niet gewoon de menstruatie en kan ik nu al een zwangerschapstest doen?

Gr Jackie Reactie infoteur, 13-10-2010
Hoi Jackie,

een innestelingsbloeding kan inderdaad roze-achtig zijn, maar ook wat roodbruinachtig. Of een zwangerschapstest op dit moment al uitsluitsel kan geven zou ik even met je huisarts overleggen, dit durf ik niet met zekerheid te zeggen namelijk.

Groetjes Kim

Jackie, 12-10-2010 11:33 #65
Goedendag,
Ik slik altijd de pil, had een tijdje in het ziekenhuis gelegen en slikte de pil dus niet. Na dat ik seks weer had met mijn man was ik al weer 3 dagen aan de pil en dat was niet tijdens mijn menstruatie. 10 sept. was mijn eerste menstruatie. 16 sept. begon ik weer met de pil en 18 sept (na al 3x pil in hebben genomen) heb ik seks gehad volgens berekeningen op het internet zou dat mijn vruchtbaarst dag zijn? Heb een cyclus van 23 dagen. Hierna had ik allerlei zwangerschap symptomen en heb nu nog alleen last van veel misselijkheid en erg moe. Nou moest ik dus vrijdag 8 okt. ongesteld worden maar heb alleen 9,10 en 11 okt. (alleen in de ochtend) bruin bloed verlies gehad. Heel anders dan mijn normale menstruatie. Lange verhaal maar kortom is het mogelijk dat je alsnog zwanger kan zijn als je tijdens je stopweek maar 2 a 3 dagen alleen bruin bloed verlies hebt gehad. (denk dat het oud bloed is en geen afscheiding?) Gr Jackie Reactie infoteur, 12-10-2010
Hoi Jackie,

de meeste anticonceptiepillen beschermen je direct tegen een zwangerschap wanneer je er mee start op de eerste dag van je menstruatie. Jij bent op een later moment begonnen, waardoor de pil je nog niet direct tegen een zwangerschap beschermd heeft. Het verschilt per pil hoelang deze er over doet om helemaal veilig te zijn. Het is dus mogelijk dat je zwanger geraakt bent. De lichte afscheiding kan op een innestelingsbloeding wijzen, maar kan ook komen door een nog wat onregelmatige cyclus.

Groetjes Kim

Geheime L., 01-10-2010 13:25 #64
Ik ben na mijn laatste ongesteldheid gestopt met de pil. wij willen graag mama en papa worden! 21 september was mijn laatste dag van mijn ongesteldheid. We hebben inmiddels verschillende malen ongeveilig gevreeen. sinds gisteravond zijn mijn borsten heel gevoelig en voelen heel raar. Is het stom als ik denk dat het al raak kan zijn? Reactie infoteur, 01-10-2010
Hoi L.,
bij de een duurt het wat langer, bij de ander is het direct raak. Het kan dus heel goed zijn dat je al zwanger bent. Oerigens raden veel artsen wel aan om een maand of drie te "ontpllen" voor je zwanger probeert te raken. Ik hoop voor jullie dat de test de uitslag geeft die je wenst :)
Groetjes Kim

Charlotte, 24-09-2010 17:49 #63
Hey, ik had een vraag. Ik heb mijn menstuatie gehad van de 13de september nu is het vrijdag de 24ste septemeber en ik heb een klein beetje lichtroze bloeding? Ik heb een tijdje geleden een korte relatie gehad en had Soa ik ben daarna naar de dokter geweest om dat te verhelpen ik had er niet bij nagedacht en stond terug bij mijn ex aan de deur en voor ik het wist lagen we terug in bed zonder voorbehoedsmiddel. Kan het dat ik zwanger ben? of is dit gwn simpelweg door hem? Reactie infoteur, 25-09-2010
Hoi Charlotte,
wanneer je zonder voorbehoedsmiddel vrijt kan je altijd zwanger worden. Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen wanneer je niet ongesteld wordt de komende keer.
Groeten Kim

L., 21-09-2010 23:25 #62
Ergens midden juni heb ik onveilige seks gehad. Nu heeft dit niet lang geduurd, was hij dronken en is hij niet in mij klaargekomen. Ik slik gewoon de pil. Nu lijkt mij de kans dat ik zwanger ben erg klein, aangezien ik wel ongesteld ben geworden, maar het schijnt dat je dan evengoed zwanger kunt zijn. Mijn buik is wel opgezet, en ik weet nu dus niet of ik me druk maak om niks? Reactie infoteur, 22-09-2010
Hoi L.,
sommige mensen hebben een zogenaamde innestelingsbloeding tijdens de zwangerschap. Dit is echter een heel andere bloeding dan je menstruatie, het is veel korter en het bloed heeft een meer lichtroze kleur. Omdat je in de tussentijd gewoon gemenstrueerd hebt, denk ik dat je niet zwanger bent. De pil beschermt je echter niet tegen geslachtsziekten, dus misschien is het wel verstandig een SOA-test te doen.
Groeten Kim

S., 21-09-2010 17:43 #61
Ik wilde vandaag seks hebben met mijn vriend, maar de condoom was kapot. Ik vind het eigenlijk wel eng om seks te hebben zonder condoom, maar omdat we het allebei graag wilden hebben we toch even seks gehad. Mijn vriend is niet klaargekomen en het voorvocht was er al 'uit' tijdens het voorspel. Ik slik ook de pil, maar ik ben deze week ongesteld en het is dus mijn stopweek. Eigenlijk ben ik nu stiekem wel bang dat ik zwanger ben! Zou je me kunnen helpen? Reactie infoteur, 21-09-2010
Hoi S.,
wanneer je de pil volgens gebruiksaanwijzing geslikt hebt, is de kans dat je zwanger bent vrijwel uitgesloten. De pil beschermt je echter niet tegen geslachtsziektes, dat doet alleen een condoom.
Groetjes Kim

L., 18-09-2010 00:40 #60
Ik heb sinds kort een hele lieve vriend en we hebben al een paar keer seks gehad. Dinsdag was hij al 1x gekomen (met condoom) en we wilden iets van 10 minuten daarna het nog even proberen zonder. We hebben maar heel even seks gehad (5 minuten ofzo) en hij is verder niet klaargekomen. Ik ben ook aan de pil. Ik heb alleen gehoord dat de pil niet 100% beschermt en ik heb dinsdag mijn laatste pil geslikt. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Zou je mij alsjeblieft kunnen helpen? Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik ben er zo bang voor! Reactie infoteur, 18-09-2010
Beste L.,

wanneer jij je pil volgens voorschriften slikt is deze vrijwel 100% veilig. Er kan een verminderde werking optreden wanneer de stof uit de pil niet genoeg tijd heeft om opgenomen te worden in het lichaam, bijvoorbeeld wanneer je binnen enkele tijd na het slikken van de pil over moet geven of hevige diarree krijgt.

Op het moment dat jij je zorgen gaat maken kan het heel goed zijn dat je lichaam je menstruatie tijdelijk uitstelt, omdat je lichaam dan meer tijd wilt besteden aan mogelijk bedreigende factoren (je lichaam herkent niet goed waarom je stress hebt, dit kan dus volgens je lichaam net zo goed zijn voor een levensbedreigende situatie) dan aan het ongesteld worden (dit is immers niet van direct levensbelang, dus gaat tijdelijk op een lager pitje).

Groetjes Kim

Ptje, 08-09-2010 11:34 #59
Ik ben al 2maanden niet ongesteld geweest en soms heb ik dat wel vaker
maar nu heb ik ook hele gevoelige tepels en veel misselijk en me eetlust is ok andersss
ik hoop niet dt ik zwanger ben…

Ik, 27-08-2010 15:22 #58
Hallo,

Ik gebruik de nuvaring, mr toen ik vorige maand een nieuwe ring in moest doen was ik deze vergeten. Er staat in de bijsluiter dat je hem vrij stipt moet inbrengen en ik was 3u te laat. Heb dan de volgende morgen de morning after pil genomen. Heb dan mijn ring een maand uitgelaten en gisteren heb ik mn regels dan gekregen. Ik heb de ring - zoals in de bijsluiter staat - op de 1e dag van mijn regels ingebracht (dus ook gisteren). Vandaag verlies ik echter geen bloed meer, maar het is nu zo een hele bruine afscheiding geworden en helemaal niet veel… Dit vind ik raar aangezien het nog maar de 2e dag van mijn regels is. Er is toch geen kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 27-08-2010
Beste Ik,
wanneer je je Nuvaring iedere maand op dezelfde dag inbrengt is het prima. Het kan zijn dat je lichaam wat in de war geraakt is en je daardoor minder bloed verliest. Gezien de maatregelen die je getroffen hebt sluit ik een zwangerschap zo goed als uit.
Groeten Kim

Anoniem, 26-08-2010 11:19 #57
Hallo, ik heb vorige week (17 Augustus) ''lichamelijk contact'' gehad met m'n vriendin, we hebben HET niet gedaan, maar de rest wel.

Ze zou deze week ongesteld moeten worden, maar ze werd 2 dagen daarna al ongesteld? (donderdag 19 Aug.) en ze was ook een beetje misselijk en moest overgeven. Ik denk zelf dat er miss. wat vocht via m'n vingers in haar is gekomen, maar dat weet ik niet zeker meer.?

wat kunnen we nou het beste doen?. ja een test, maar ik las op internet dat je die moet doen op de dag dat ze ongesteld zou moeten worden. maar dat is ze dus al geweest(een week te vroeg). ze weet zelf niet precies wat haar cyclus is. ze zegt dat ze ong. om de 3/4 weken ongesteld word.

dus nu las ik op internet dat als je dat niet precies weet, je 't beste een test kan doen, 3 weken nadat je ''sex'' hebt gehad. klopt dat?. dat zou dus op 7 september moeten dan?. (omdat dat precies 3 weken na 't contact etc. is)

kunnen jullie ons helpen? want nu weetik dus niet of ze zwanger is, of niet. Reactie infoteur, 26-08-2010
à 3 na het seksuele contact te doen.
Zwangerschapsverschijnselen hoeven overigens niet direct op een zwangerschap te wijzen, er zijn heel veel verklaringen voor bijvoorbeeld misselijkheid en overgeven (denk aan iets verkeerds gegeten hebben, spanning etc.)

Groeten Kim

Anoniempje, 06-08-2010 12:45 #56
Ik zit nu ongeveer 3 maanden aan de pil, maar ben in juli hem enkele keren vergeten en dan ook nog eens 2 keer diarree gehad, dus was ik al niet meer echt veilig. Ik ben nog steeds maagd, maar eind juli is er een kans dat met voorspel sperma of voorvocht bij mij is binnengekomen. Ik heb 1 dag daarna 3 dagen gebloed van mijn regels omdat ik de dagen ervoor mijn pil niet had genomen. Nu zijn we 2 weken later, en ik ben steeds heel opgeblazen, lage buikkrampjes (allebei vooral onderbuik), veel vermoeid, veel eetlust, 1 keer bruinverlies gehad, enkele keren roze afscheiding, en op de 13e dag heb ik 1 keer bij het afvegen na het piesen een beetje bloed gehad, en voor de rest van de dag niet meer, alleen nog maar een beetje roze 's avonds en de dag erna net hetzelfde. Ik kan ook niet lang op mijn buik liggen, dat doet pijn. Mijn vingers zijn opgezwollen, en mijn borsten zijn gevoelig aan de buitenkant Ik ben mijn pil sinds 2 weken terug juist aan het nemen, en moet na vandaag stoppen, dus ik ga morgen een test halen. Maar hoe schat je de kans dat ik zwanger ben, en is het te vroeg voor een test? Groetjes Reactie infoteur, 08-08-2010
Hoi Anoniempje,
het is belangrijk dat je je pilstrip altijd geheel afmaakt, ook al ben je een of meerdere pillen tussendoor vergeten. Anders maak je je menstruatiecyclus en lichaam erg in de war. Ik durf je niet te zeggen wanneer je nu een test kan doen, omdat hetdoor het klooien met de pil niet meer duidelijk is wanneer je menstruatie dient te beginnen. Ik raad je aan om je menstruatie af te wachten en vervolgens zoals voorschrift van je pil weer opnieuw te beginnen met de pil. Wanneer dit moet verschilt per anticonceptiepil, even de bijsluiter lezen dus.
Groetjes Kim

Toscatamis, 01-08-2010 18:40 #55
Ik heb ongeveer een maandje geleden veilige seks geahd met mijn vriend. Hij was toen niet klaargekomen. Na de seks bleek ik bloedverlies gehad te hebben, want er zat bloed op het condoom. Daarna ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik weet niet of ik zwanger ben of niet want ik heb nog geen zwangerschapstest gedaan want ik schaam me ervoor om er een te kopen. Is er een kans dat ik zwanger ben?

Minime, 01-08-2010 18:06 #54
Hoi, ik heb een vraag.
Ik heb een maandje geleden veilige seks gehad met mijn vriend, terwijl ik ongesteld was. Na de seks zat er bloed op het condoom en later ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik heb nog geen zwangerschapstest gedaan, want ik schaam me ervoor om het te kopen. Hij was trouwens ook niet klaargekomen. Is er een kans dat ik zwanger ben of niet? Reactie infoteur, 01-08-2010
Hoi MiniMe,
hoewel de kans dat je zwanger raakt zeer klein is wanneer je ongesteld bent, is het wel mogelijk dat je zwanger bent wanneer je onbeschermde seks gehad hebt. Wanneer jullie het condoom echter volgens voorschriften gebruikt hebben en het niet gescheurd is, is de kans op zwangerschap verwaarloosbaar klein. Je kan zwangerschapstesten ook online kopen, hoewel de drogist er dagelijks zo veel verkoopt dat je je echt niet raar hoeft te voelen.
Groetjes Kim

Heidikuiper, 01-08-2010 09:15 #53
Hallo, ik heb een vraag, mijn cyclus is 24 dagen, vanaf die dag om de dag licht positief getest. Op dag 30 kreeg ik bloedverlies. Nu 6 dagen later nog eens getest, vet positief, hoe kan dit? Reactie infoteur, 01-08-2010
Hoi Heidi,
sommige vrouwen hebben last van een beetje bloedverlies tijdens de zwangerschap, dit is de innestelingsbloeding. Het zou kunnen dat je cyclus toch wat onregelmatig is en dat dit je innestelingsbloeding geweest is. Het kan echter ook zijn dat je een heel vroege miskraam gekregen hebt. Het zwangerschapshormoon kan dan nog enige tijd in je lichaam aanwezig zijn waardoor je toch positief test. Ik zou contact met je huisarts opnemen.
Groeten Kim

Soraya, 22-07-2010 21:08 #52
Hoi ik denk dat ik zwanger ik heb verschrikkelijk pijn in mijn onderrug en heb mijn regels in juni niet gehad en nu wat moet ik nu doen als ik zwanger ben moet vik dan de vader inlichting Reactie infoteur, 22-07-2010
Hoi Soraya,
ik raad je aan een zwangerschapstest te doen. Mocht je zwanger zijn, is de keus geheel aan jou of je de vader in wilt lichten. Dit is niet verplicht maar ethisch gezien wel zo netjes.
Groetjes Kim

Hanneke, 13-07-2010 16:30 #51
Ik heb de pil te lang door geslikt denk ik. Ben ovber tijd.Heb wel seks gehad. Nu voel ik in het midden van buik een harde lijn verticaal in het midden. En het is net of het er bubbels komen.

Iris, 09-07-2010 12:58 #50
Ik ben bang dat ik zwanger, ben, mijn vriend en ik hebben het 3 weken geleden gedaan, en ik was die dag daarvoor en de dag zelf de pil vergeten, is het nu mogelijk dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 09-07-2010
Hoi Iris,
ja, het is mogelijk dat je zwanger bent. Die kans bestaat namelijk altijd wanneer je onbeschermd seks gehad hebt.
Groetjes Kim

Saar, 30-06-2010 21:43 #49
Ik heb sinds een paar weken last van misselijkheid vooral in de voormiddag. Omdat ik de pil neem en ik en mijn vriend altijd condooms gebruiken, dacht ik dat het onmogelijk zou zijn dat ik zwanger was, maar ik was toch ongerust.
Gisteren heb ik dan beslist om toch een zwangerschapstest te doen. De controlestreep verscheen al na 2 minuten. De andere streep verscheen pas na 20 minuten. Omdat we dan niet zeker waren of de test wel positief was, zijn we er nog een 2e gaan halen. Die was duidelijk wel positief.
Ik heb meteen een afspraak bij de dokter gemaakt. Die heeft bloed genomen. En nu belde ze met het resultaat. Ik ben NIET zwanger zegt ze. Maar ik stop het best met mijn pil om te kijken of in mijn maandstonden krijg. Als dit niet zo is, moet ik terug een bloedonderzoek laten doen.
Kan het dat een zwangerschapstest 2x vals positief test? En ben ik wel zeker dat ik niet zwanger ben als ik mijn maandstonden krijg als ik nu stop met mijn pil? Reactie infoteur, 30-06-2010
Hoi Saar,
In sommige gevallen krijg je een valse negatieve zwangerschapstest. Bijvoorbeeld wanneer je urine te verdund is of wanneer je te vroeg test. Een positieve zwangerschapstest heb je in principe enkel wanneer je werkelijk zwanger bent. Een zwangerschapstest meet namelijk of er een bepaald stofje (hCG) in de urine aanwezig is die enkel in je lichaam is wanneer je zwanger bent. Hoe het kan dat de boedtest negatief is weet ik niet. Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt.
Groetjes Kim

Kim, 29-06-2010 16:48 #48
Hallo, ik stel hier toch maar even me vraag. ik vind het allemaal heel raar wat nu met mn lichaam gebeurd, en me vraag zou ik toch zwanger kunnen zijn?
Ik heb de pil 2maand geleden doorgeslikt dus weet niet of ik toen ongesteld ben geweest, een maand later moest ik weer ongesteld worden, maar gebeurde helemaal niks. nu ben ik inmiddels een maand veder. 2 testen gedaan allebij negatief van de kruitvat merk. maar ik ben continu misselijk voora; sochtends, veel moe en ook vaker hoofdpijn, veel plassen, soms ineens zin in iets hebben. gevoel dat me buik ook beetje opgezet is? en vandaag moet ik weer ongesteld worden maar is nog niks. spannend! maar stel ik word nu wel ongesteld zou ik dan nog zwanger kunnen zijn? k heb dat namelijk wel is gehoort. wat moet ik nu doen? Reactie infoteur, 30-06-2010
Hoi Kim,
het kan zijn dat je je lichaam wat in de war gebracht hebt door de pil twee maanden door te slikken. Het ene lichaam reageert daar gevoeliger op dan het andere lichaam. Wanneer je de pil netjes doorgeslikt hebt ben je in principe wel gewoon beschermd tegen zwangerschappen. Een zwangerschap lijkt me dan ook niet waarschijnlijk. Wanneer je ongesteld bent kan je niet zwanger zijn. Sommige vrouwen verliezen wat bloed tijdens de innesteling van de bevruchte eicel. Dit is echter veel minder dan een normale menstruatie.
Groetjes Kim

S., 22-06-2010 11:03 #47
Hai ik heb een hele rare vraag ik heb een vriend die zich een paar jaren terug heeft laten steriliseren ben wat jonger dan hem en voel me al een week niet zo goed ben moe en beetje misselijk en tijdens plassen al 2 keer beetje lichte bloed afgeveegd
ben atijd regematig ongested maar vorig maand te vroeg
moet nog deze maand worden

ben ik zwanger kan ik zwanger zijn Reactie infoteur, 22-06-2010
Hoi S.,
bij veel sterilasties bij de man bestaat er een zeer minimale kans dat men alsnog een vrouw kan bezwangeren. Je zou dus zwanger kunnen zijn, hoewel de kans verschrikkelijk klein is.

Hans, 15-06-2010 13:19 #46
Dankjewel voor uw reactie. We hebben een testje gekocht. Dus nu is het afwachten? Zou het ook iets anders kunnen zijn? Voor de rest heeft ze nergens last van. Reactie infoteur, 16-06-2010
Beste Hans,
er kunnen ook andere mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld een klein wondje in de vagina.
Groeten Kim

Hans, 14-06-2010 22:01 #45
@ Vorige reactie die ik stelde:

Ze heeft nu ook een roze kleur afscheiding, weet niet of het er iets mee te maken heeft.

Ze slikt elke dag op hetzelfde tijdstip de pil ('s ochtends). Toch is ze een beetje bang. Ze heeft het vaker koud, buikpijn, hoofdpijn. Maar ze is ook vaker gestresst, zo is ze nu eenmaal. Gaarne een reactie! Reactie infoteur, 15-06-2010
Beste Hans,
zo te lezen hebben jullie altijd beschermde seks. De pil beschermt echter niet volledig, er is altijd een inimini kans dat men ondanks het slikken van de pil tóch zwanger raakt. Omdat je vriendin rozige afscheiding heeft (wat mogelijk een teken van een innesteling is) raad ik toch aan om een zwangerschapstest te doen. Dit is mogelijk vanaf de eerste dag dat ze ongesteld moet worden.
Groeten Kim

Hans, 14-06-2010 21:42 #44
Mijn vriendin slikt al lang de pil, en hebben ook vaker seks. Ze is een beetje bang dat ze nu zwanger is, omdat ze vaker buikpijn heeft en slecht naar de wc gaat. Wij doen het zonder condoom en ik kom altijd in haar, maar de pil zou dit toch beschermen. Ze zit nu midden in de slik-maand (is dat iets?). Ze is ook een beetje gestresst vaker. Ze is niet misselijk of heeft andere zwangerschapssymtomen, hoewel ze wel soms heel erg buikkrampen kan krijgen. Heeft iets van dit te maken met een zwangerschap of is het iets waar ze zich niet druk over hoeft te maken?

Bernice, 07-06-2010 22:32 #43
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje!? Ik heb sinds een week of 2 verschillende symptonen. Heel moe, hoofdpijn, duizelingen, opgeblazen gevoel, buikkrampen, rommelend gevoel in me buik, weinig eetlust, veel plassen en ga zo nog maar even door! Nu verlies ik sinds 4 dagen, alleen bij het afvegen, roze afscheiding bij het plassen. Het is heel weinig en hoef zelfs geen tampon of iets dergelijks te dragen.
Ik hoef echter pas volgende week ongesteld worden, dus testen heeft nog geen zin. Weet iemand wat deze roze afscheiding kan beteken!? Thanx! Liefs

Chloe, 30-05-2010 13:12 #42
'k Probeer al 6 maanden zwanger te worden. Sinds ik met aticonceptie ben gestopt heb ik tijdens mijn ovulatie/eisprong last van blaasontsteking. Zodra ik dat voel weet ik dat het weer mis is. Heeft iemand enige ervaring hiermee? En wat zou ik hieraan kunnen doen? De huisarts constateerd elke keer weer een blaasontsteking en geeft mij vervolgens een antibioticakuur. Ik kan zo nl. niet doorgaan. Graag advies. Alvast bedankt. Reactie infoteur, 30-05-2010
Hoi Chloe,
gatsie wat vervelend zeg!
Ken je de volgende tips al?
- Na de seks direct naar de wc om te plassen, zodat je eventuele bacteriën direct uit de plasbuis plast
- Cranberrysap drinken, dit maakt de urine zuurder waardoor bacteriën minder kans krijgen
- Bij het plassen altijd zorgen dat je goed uitplast, zodat er geen restjes urine in je blaas achterblijven
Groeten Kim

Anoniem, 28-05-2010 21:45 #41
Ik heb een paar symptomen ik ben misselijk, ben heel erg moe en moet vaak plassen. Ik ben ook al dikker aan het worden (alleen me buik) na hoeveel weken begin je dikker te worden? Bedankt Reactie infoteur, 29-05-2010
Hoi Anoniem,
dat is niet te zeggen. De een heeft na een paar weken zwangerschap al een beginnend buikje, de ander is bij 20 weken nog vrij plat.
Groeten Kim

Shana, 28-05-2010 05:12 #40
Hallo,
ik heb dus een vraagje over of ik wel of niet zwanger ben.Ik ben van nature een grote stress konijn en ben heel erg paranoia… dus ik heb mijn regels gekregen op 18 februari rond 20 februari tijdens mijn stopweek wouden ik en mijn vriend zonder condoom seks hebben. Hij was maar exact geteld 10 seconde ofzo in mij en omdat het niet prettig aanvoelde zei ik dat hij moest stoppen. Hij is zeker weten niet in mij klaargekomen. Nu denkt u van ok wat is de probleem dan? Awel ik heb voor mijn stopweek 1 keer mijn pil vergeten maar ik heb die volgende dag wel ingenomen met mijn pil van die dag (ook al was het al te laat). Nu ben ik dus als een gek aan het stresseren omdat ik bang ben dat ik zwanger ben ook al heb ik mijn regels elke maand op tijd. Maar ik heb gelezen dat je toch de pil pakt en toch je regels krijgt en zelfs dan toch nog zwanger kunt worden. Ik mag absoluut NIET zwanger worden :s Dus heb ik meteen na 'seks' 1 zwangerschapstest gedaan het was negatief en daarna nog 3 en ze waren alle 3 negatief. En nu maken mensen mij weer bang dat dat niet 100 procent zeker is… :( ben het echt kotsbeu :( Het is echt zo ver gekomen dat ik voor de zekerheid naar de gynaecoloog ga voor een bloedtest… Kan iemand me zeggen of het wel mogelijk is dat ik zwanger ben ( iemand die wel ervaring heeft en mij niet bang probeert te make)? Ik heb wel verschijnselen van zwangerschap zoals misselijkheid, buikpijn/krampen, onderbuik &-rug pijn en pijnlijke (ook grote) borsten. Alvast bedankt Reactie infoteur, 28-05-2010
Hoi Shana,
wanneer je in aanraking komt met voorvocht (of de jongen nu in jou gekomen is of met zijn vingers met voorvocht jou gevingerd heeft) zonder dat je anticonceptie gebruikt hebt bestaat de kans altijd dat je zwanger bent, omdat voorvocht ook al spermacellen kan bevatten. Deze kans is echter een stuk kleiner dan wanneer de jongen klaargekomen is. De meeste anticonceptiepillen kan je tot 24 uur na het vergeten alsnog innemen en zijn dan doorgaans nog gewoon werkzaam waardoor je nog beschermd bent.
Een zwangerschapstest kan je pas doen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden, je hebt ze dus in dit geval te vroeg gedaan.
Zwangerschapsklachten kunnen optreden wanneer je gestresst bent (denk maar eens aan de buikpijn die kan hebben wanneer je een belangrijke toets voor school moet maken) maar het kan ook zijn dat je die klachten nu ziet omdat je er extra op aan het letten bent.
Ik acht de kans dat je zwanger bent heel erg klein, omdat je pil hoogstwaarschijnlijk nog gewoon werkzaam was (omdat je hem zo te lezen binnen de 24 uur nog ingenomen hebt) en je enkel in contact gekomen bent met voorvocht.
Groetjes Kim

A., 27-05-2010 18:07 #39
Ik ben vorige week donderdag naar bed geweest tijdens mijn menstruatie. Ik heb de dag daarna toch voor de zekerheid een morning after pil ingenomen. Ik ben toen tot maandag niet ongesteld geweest. wat ook de bedoeling was. Ik heb sinds maandag weer last van bloedverlies. Gister ben ik weer naar bed geweest, maar dit was onveilig. Er was wel sprake van bloedverlies voordat er gemeenschappelijk contact was, maar tijdens het 'doen' was er geen bloedverlies. Nadat we gevreeen hadden had ik wel weer bloedverlies! Mijn vraag is nu dan ook. of ik kans heb op een zwangerschap of niet? ik slik namelijk geen pil… ik heb wel weer een morning after pil gehaald, maar deze werkt alleen 1x in een menstruatieperiode is mij verteld! Graag spoedig een reactie! Groetjes Reactie infoteur, 27-05-2010
Wanneer je onveilig vrijt is er altijd een kans op een zwangerschap. Ik vraag me af waarom je tot twee keer toe in 1 week onveilige gemeenschap hebt?
Bedenk je ook even dat een morning afterpil weliswaar de kans op een zwangerschap vermindert, maar niet beschermt tegen SOA's.

Melissa, 20-05-2010 10:03 #38
Hoi,
12 maart had ik mijn menstruatie, normaal ben ik heel regelmatig ongesteld, maar werd pas 17 april ongesteld? had 3 dagen bloedverlies, wel iets minder dan normaal. de 17e had ik ook enorme buikkramp, heb een uur op me bed gelegen van de pijn. het is nu 20 mei maar ben nog steeds niet ongesteld, zou het een innestelingsbloeding geweets kunnen zijn? ook had ik 1 keer een rose veegje, weet niet precies meer wanneer. ik heb een test van de kruidvat gedaan, deze gaf negatief aan. Graag reactie! bedankt.
groetjes Reactie infoteur, 20-05-2010
Hoi Melissa,
het kan zijn dat je menstruatiecyclus (tijdelijk) veranderd is. Dit kan bijvoorbeeld komen door stress of een verandering in je hormoonhuishouding. Een innestelingsbloeding geeft doorgaans maar een klein beetje bloedverlies en vindt ongeveer twee weken na de bevruchting plaats.
Je zou over een paar dagen nog een test kunnen doen, en anders even contact opnemen met de huisarts.
Groeten Kim

Onzeker Meisje, 18-05-2010 07:58 #37
Hoi,
Ik ben een meisje van bijna 16 jaar en ik ben een paar weken geleden met mijn vriend onveilig naar bed geweest. Ik slik wel de pil, maar ik ben toch bang dat ik zwanger ben. Ik was toen ook ongesteld. Hoewel ik hier nu wel heb gelezen dat je altijd beschermd bent, ook in je stopweek, ben ik toch bang. Ongeveer 1,5 week geleden moest ik ineens overgeven 's ochtends, wat ik normaal nooit heb, en dat heb ik daarna ook niet meer gehad. Vandaag had ik ineens vreetbuien. Ik had echt al heel veel gegeten, maar ik heb nog steeds honger. Ik heb dit nog nooit gehad! Ik heb gehoord en gelezen dat je dat (soms) hebt als je zwanger bent.
Zou ik zwanger kunnen zijn? Mijn vriend zegt van niet, maar ik maak me toch zorgen!Zou je me alsjeblieft kunnen helpen? Reactie infoteur, 18-05-2010
Hoi Onzeker Meisje,

als jij de pil netjes volgens de gebruiksaawijzing geslikt hebt is de kans vrijwel nihil dat je zwanger bent. Je klachten kunnen ook door andere dingen veroorzaakt worden. Maar omdat jij nu bang bent dat je mogelijk zwanger bent wijt je ze aan een mogelijke zwangerschap en niet zoals anders aan bijvoorbeeld iets verkeerd gegeven hebben.

Groetjes Kim

Kimmie, 17-05-2010 16:27 #36
Hoi,
Ik ben nogal in de war!
Ben 22 en heb sinds 1,5 week echt last van zwangerschapsymptomen.
Erg vaak Missenlijk, vaak moe, slaap ook meer, Afscheiding( vandaag met veel slijm), Winderigheid, Humeurig ( Dan vrolijk en dan ontzettend boos kan snel huilen ) Buikkrampen, opgezetten buik, Warm/koud, Ontzettende pijnlijke tepels, afwissellende ontlasting, en heb zo een trek, ook terwijl ik misselijk ben, en drink geen koffie meer wat ik eerst bijna 6 a 7 koppen per dag dronk, eet nu in ene gerookte zalm, wat ik voorheen niet moest.

Ik was aan de anticonceptiepil, maar heb hem niet erg goed geslikt, Woensdag seks gehad, onveilig, en woensdag pil vergeten, donderdag pil vergeten, en vrijdag ingenomen.

Vanaf afgelopen zondag gestopt met de pil, test in de ochtend gedaan (Deze maandag ochtend), clearBlue maar was niet zwanger.

Is het te vroeg voor een test? of kan het iets anders zijn?
Want we willen het samen wel heel graag, ondankst dat het eerst niet de bedoeling was.

Voor mij gevoel waren de symptomen overduidelijk? Reactie infoteur, 17-05-2010
Hoi Kimmie,

je klachten kunnen symptomen van een zwangerschap zijn, maar kunnen ook door iets anders veroorzaakt worden. Bij sommige vrouwen is de concentratie hCG nog niet hoog genoeg vlak na het stoppen met de anticonceptiepil waardoor ze mogelijk vals negatief testen. Ik raad je aan om de test over enkele dagen (indien nodig) nog eens te doen. Zorg er voor dat je voordat je de test doet niet te veel drinkt (daardoor wordt je urine minder geconcentreerd).

Groetjes Kim

Onzeker Meisje, 10-05-2010 22:07 #35
Hoi,
Zou ik zwanger kunnen zijn? Mijn vriend zegt van niet, maar ik maak me toch zorgen!Zou je me alsjeblieft kunnen helpen?

Anoniem88, 04-05-2010 15:21 #34
Na een week ongesteld te zijn geweest moest ik weer beginnen met de pil. Deze moest ik slikken om een vrijdag. Dit ben ik per ongeluk vergeten en heb die dag wel gemeenschap gehad (zonder condoom). die zaterdag erna ook nog en daarna slikte ik pas de pil. Echt heel stom. Maarja, nu mijn vraag… is de kans groot dat ik zwanger ben?

Meisje, 02-05-2010 12:01 #33
Hoi, ik heb op 23-04-2010 ook al een berichtje geschreven als meisje. U heeft gezegd dat ik niet zwanger kon zijn, maar ik slik pas voor de 6e maand de pil. Ben ik dan ook al beschermd in mijn stopweek? Ik heb afgelopen donderdag ook 's ochtends overgeven (uit het niets) en verder de rest van de dag en dagen niet meer. Ik ben nu toch heel erg bang dat ik zwanger ben. Weet u zeker van niet? Of moet ik toch een zwangerschapstest gaan halen? Reactie infoteur, 02-05-2010
Hoi Meisje,

voor de meeste anticonceptiepillen geldt het volgende: wanneer je de eerste pil slikt op de eerste dag van je menstruatie ben je direct beschermd tegen zwangerschap. Wanneer je later begint met het slikken van de pil duurt het doorgaans een week voordat de pil je beschermt.

Je kan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen om je gerust te stellen, maar op basis van wat je schrijft acht ik de kans op een zwangerschap zeer klein. Onzekerheid en spanning kunnen klachten veroorzaken die op zwangerschapsklachten kunnen lijken.

Groeten Kim

Phatty, 26-04-2010 11:07 #32
Vervolg 24-04-2010
Bloedtest is binnen… negatief! De assistent zei dat ik gewoon moet afwachten totdat ik ongesteld wordt of anders over 2 weken weer een testje doen. En dat er geen medicijnen zijn die mestruatie opwekken. Vind het heel raarwant heb dat we gelezen op sommige forums. Dus gewoon afwachten, maar ik blijf wel zenuwachtig! Wat kan het zijn :s Reactie infoteur, 27-04-2010
Hoi Phatty,
fijn dat de bloedtest je wat meer zekerheid gegeven heeft. Stress kan zeker veel invloed hebben op je menstruatie en kan deze uitstellen.
Groetjes Kim

Phatty, 24-04-2010 07:44 #31
2 maanden geleden ben ik gestopt met de pil en ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb al een paar weken last van misselijkheid, buikpijn en vaginal afscheiding. Heb verschillende tests gedaan, allemaal negatief. Heb bloedtest gedaan en hoor maandag het resultaat. Maar ik maak veel zorgen. Ik heb wel op intenet gelezen dat na het sikken van de pil dat het langer kan duren voordat je weer ongesteld wordt en dat stress ook een rol speelt bij uitstel van de mestruatie. Bij mij geldt allebei, stoppen met pil en stressvol, spannende tijden achetr de rug. Wat moet ik nou denken ben ik wel of niet zwanger?

Meisje, 23-04-2010 15:57 #30
Hoi, ik heb vandaag onveilige seks gehad met mijn vriend, maar hij is niet in me klaar gekomen. Wel heb ik maandag mijn laatste pil gehad, maar ik ben nog niet ongesteld (dat duurt meestal even bij mij).Ik was dus niet beschermd, toch? Mijn vragen zijn: kan ik nu zwanger zijn? Moet ik een morning after pil halen? Reactie infoteur, 23-04-2010
Hoi meisje,
wanneer je de anticonceptiepil volgens de gebruiksaanwijzing geslikt hebt ben je wél beschermd tegen zwangerschap maar níet tegen SOA's. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent en je hoeft geen morning after pil te halen. Ook in je stopweek beschermt de anticonceptiepil namelijk tegen zwangerschap.
Groetjes Kim

Zwemster, 20-04-2010 02:01 #29
Hoi, Ik heb last van alle symptomen maar ben wel ongesteld geweest en de test was ook niet zwanger maar ik weet het niet zeker. Wat moet ik nu doen? Ben ik nu wel zwanger of niet? Ik ben hierdoor een beetje in de war. Zouden jullie mij kunnen helpen en wat advies geven? Groetjes, Zwemster Reactie infoteur, 20-04-2010
Hoi Zwemster,
Zie voor meer informatie:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/41269-negatieve-zwangerschapstest-toch-zwanger.html
Groetjes Kim

Meisje, 18-04-2010 10:55 #28
Ik heb een vriend en we hebben al meerdere keren seks gehad. Afgelopen donderdag gingen we het zonder condoom proberen. Ik ben aan de pil. Hij is niet klaar gekomen, maar ik heb wel gelezen dat je ook zwanger kan worden van voorvocht. Vrijdag ochtend was ik heel duizelig, maar dat ging na 2 uur weer weg. Nu ben ik weer heel erg duizelig en ik was net ook misselijk. Zou ik zwanger kunnen zijn? Maandag slik ik mijn laatste pil en daarna moet k ongesteld worden. Ligt het misschien daar aan? Ik hoop dat je me kunt helpen! Reactie infoteur, 18-04-2010
Hoi meisje,
wanneer jij de pil netjes slikt kan je niet zwanger geworden zijn, ook niet van het voorvocht. Het kan wel zijn dat je door de spanning en onzekerheid wat lichamelijke klachten krijgt die op zwangerschapsklachten kunnen lijken.
Groetjes Kim

Een Ongerust Meisje, 08-04-2010 11:39 #27
Ik ben een meisje van 16 maar heb nog geen seks gehad met mijn vriendje omdat ik de pil nog niet neem. Nu ben ik wel ongerust want overlaatst lagen we gewoon op elkaar, we hadden allebei nog een onderbroek en pyjamabroek aan, maar die waren allebei nat. Kan het zijn dat ik hierdoor bevrucht ben geraakt? ik heb geen enkel van deze symptomen maar wel veel hoofdpijn. kan je me helpen? Reactie infoteur, 08-04-2010
Hoi ongerust meisje,
heel verstandig dat jullie nog geen seks hebben omdat je nog niet beschermd bent. Denk er wel aan dat de pil je niet tegen SOA's en dergelijke beschermt, een condoom wel.
Wanneer er geen voorvocht of sperma in jouw vagina terechtgekomen is (bijvoorbeeld wanneer hij jou aanraakt wanneer hij voorvocht of sperma aan zijn handen heeft) kan je niet zwanger zijn.
Groetjes Kim

Petra, 06-04-2010 09:50 #26
Vanmorgen nogmaals een test gedaan+huisarts, beiden negatief, dus verschijnselen komen ergens anders door, gaan we verder onderzoeken. Bedankt voor het advies. Reactie infoteur, 06-04-2010
Succes ermee!

Petra, 06-04-2010 08:16 #25
Ik heb de afgelopen maand meerdere malen seks gehad, zonder condoom en 1 dag heb ik de pil niet geslikt ( vergeten hoe stom). ik kwam eigenlijk pas vorige week achter in mijn stopweek van de pil dat ik niet ongesteld werd. ook heb ik sinds 3 weken last van misselijkheid/braken, benauwdheid mn na het eten, intensen moeheid, veel plassen, menstruatie is dus helemaal uit gebleven, vorige week zwangerschaptest gedaan deze gaf aan niet zwanger, dus wel weer met de pil gestart. maar de klachten blijven en ondanks de negatieve test, vraag ik me af of ik toch niet zwanger zou kunnen zijn. (niet dat ik heel graag wil.) Reactie infoteur, 06-04-2010
Hoi Petra,
het kan zijn dat je de zwangerschapstest te vroeg gedaan hebt. Ik raad je aan er een dezer dagen nog een te doen.
Groeten Kim

Anoniem, 26-03-2010 22:18 #24
Hallo,
Ik had 5/6 weken geleden een blaasontsteking en heb hiervoor antibiotica gekregen, maar heb de pil gewoon netjes doorgeslikt.(Ik gebruik al wat langer Stediril-30) tijdens mijn kuur van 5 dagen was ik ook ongesteld. Maar had wel seks met mijn vriend zonder condoom.tijdens en na de kuur. Ik ben nu heel bang dat ik zwanger zou kunnen zijn want mijn laatste menstruatie was een beetje minder erg dan normaal, maar ik verloor wel nog gewoon bloed. over 5 dagen ben ik klaar met de strip, nu weet ik niet of ik voor de zekerheid toch een test moet doen of niet, omdat ik niet weet of het wel kan dat ik ongesteld ben. ik maak me echt grote zorgen. Weet jij het misschien? Reactie infoteur, 28-03-2010
Beste Anoniem,
je antibioticumkuur kan de werking van je anticonceptiepil nadeling beïnvloeden. Je pil is dan mogelijk verminderd werkzaam waardoor je dus niet beschermd bent tegen een zwangerschap. Ik raad je aan je volgende menstruatie af te wachten.
Groeten Kim

Anoniempke, 25-03-2010 12:22 #23
Ik heb 3 weken geleden seks gehad met men vriend, het was zonder condoom en hij is niet klaargekomen ik pak ook de pil. Maar nu heb ik bezorgd dat ik zwanger ben want moet namelijk vaak naar het toilet en voel me soms even niet goed. Ik moet vandaag of morgen men rmenstruaties krijgen. Maar is er een kans dat ik zwanger ben? En die symptomen kunnen die er nu al zijn is dat niet te vroeg? Help me aub. Reactie infoteur, 25-03-2010
Hoi Anoniempke,
wanneer je de pil volgens de voorschriften netjes slikt is de kans vrijwel uitgesloten dat je zwanger bent. Stress/onzekerheid kan ook klachten geven die lijken op zwangerschapssymptomen.
Groetjes Kim

Meisje, 20-03-2010 10:55 #22
Hallo,

ik heb vorige week seks gehad met mijn vriend (het was niet onze eerste keer). Normaal doen we het altijd met pil en condoom, maar nu wilden we het 1 keertje zonder condoom proberen (en dat hij dan niet klaar kwam). Mijn vriend ging best wel te keer en soms voelde ik dat hij ergens langsging, maar k zag er geen erg in. Later ging ik ineens bloeden en dat heb ik de rest van de dag nog gedaan. Op het eind van de volgende dag was het over. Ik weet niet wat het is en ik maak me er best wel zorgen over. Het deed verder ook (bijna) geen pijn.
Ik heb al op internet zitten zoeken, maar daar kreeg k dingen als dat ik een soa zou kunnen hebben. Maar mijn vriend en ik hebben elkaar ontmaagd, dus dan kan je toch nooit een soa hebben?!
Ik heb dus geen idee wat het is, maar ik maak me wel zorgen.
Zou je me kunnen helpen? Reactie infoteur, 20-03-2010
Hoi Meisje,

ook wanneer een jongen niet in je klaarkomt kan je zwanger worden omdat er spermacellen in het voorvocht kunnen zitten. Maar omdat jullie ook de pil gebruiken zal van een zwangerschap geen sprake zijn.

Het kan zijn dat jullie iets te ruw gedaan hebben en dat er een klein wondje in je vagina ontstaan is. Dit kan geen kwaad maar kan wel wat pijnlijk zijn tijdens een volgende vrijpartij.

Wanneer je een SOA hebt heb je doorgaans meer klachten tegelijkertijd, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Je kan een SOA-test laten doen om jezelf gerust te stellen maar dit lijkt me niet nodig, zeker niet wanneer je vriend en jij elkaars eersten waren (al kan een SOA ook overgedragen worden door oraal contact)

Groetjes Kim

Mandy, 10-03-2010 17:06 #21
Hallo,

Ik heb hier al eens eerder een berichtje gedaan maar toen heette ik anoniemmmm.
Ik heb 14 februari voor het eerst gevreeen met mijn vriend, met pil en condoom.
In mijn stopweek werd ik steeds maar niet ongesteld, waarschijnlijk omdat ik er heel erg mee zat of ik wel of niet ongesteld zou worden dus toen had mijn moeder de dokter gebeld, en moest ik urine inleveren. Daar was de test dus niks aan de hand. Ik ben toen nog gewoon 5 dagen ongesteld geworden.
Maar nu heb ik weer last van mijn buik en last van mn borsten.
Ik ben echt zo bang dat ik wel zwanger ben.
Kunnen jullie me asjeblieft helpen. Reactie infoteur, 12-03-2010
Hoi Mandy,
als de zwangerschapstest negatief was én je bent ongesteld geworden is de kans verwaarloosbaar klein dat je toch zwanger bent. Je kan natuurlijk nog een test doen, als dat je misschien geruststelt.
Groetjes Kim

Weet Geen Raad, 09-03-2010 10:18 #20
Hallo allemaal,

Ik zit al sinds 2 weken met een probleempje. Normaal gesproken ben ik iedere maand ongesteld. Dit is de eerste keer dat dit is weggebleven. Ik had nu 2,5 weken gelezen ongesteld moeten worden. Ik heb ook last van iedere ochtend een hoge lichaamstempratuur en extreme vermoeidheid. Ook moet ik wel wat vaker plassen. Mijn zwangershapstesten zijn negatief. Herkent iemand dit? Reactie infoteur, 12-03-2010
Beste "weet geen raad",
ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts wanneer je zwangerschapstesten negatief zijn maar je na enkele weken nog steeds niet ongesteld bent. Het kan een zwangerschap zijn maar je symptomen kunnen ook bij een aandoening horen.
Groeten Kim

Anouk, 05-03-2010 11:42 #19
Ik heb voor even denken nog geen week terug 2 weken te laat men menstruatie gehad. Eerste dag heel erg andere dagen zo goed als niks en bijna zwart… Nu ben ik allweer ongesteld ineens uit het niets :S. Heb wel pijn. Niet veel. Men hele dagen misselen en moe en mijn borsten die zijn een heel eind voller gaan staan. 2 testen gedaan allebij negatief. Ik vertrouwe het toch allemaal niet. Arts die weet het ook niet die wil het allemaal nog even afwachten. Tis weer is een zooitje. Iemand die dit herkend? Reactie infoteur, 07-03-2010
Hoi Anouk,
sommige mensen hebben last van een erg onregelmatige menstruatie en dat is zo te lezen bij jou momenteel ook het geval. Dit kan onder andere komen door je leeftijd (jonge vrouwen en vrouwen rondom de menopauze hebben er vaker last van). Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt want dit lijkt me een frustrerende situatie.
Groetjes Kim

Anoniem2, 04-03-2010 14:38 #18
Hallo, ik ben in de eerste week op een zondag de pil vergeten, de maandag erna alsnog genomen. Dinsdag, woensdag en donderdag vergeten en daarop op vrijdag ongesteld geworden. Ik heb vervolgens een stopweek gehad, en nu weer begonnen. Tijdens het vergeten heb ik wel geslachtsgemeenschap gehad. Het is nu een week geleden en heb Gistermiddag heb ik een test gedaan, en die was negatief. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben en het nog niet aantoonbaar is in mijn urine? Ik ben namelijk heel moe, vaak plassen, en misselijk. Reactie infoteur, 07-03-2010
Hoi Anoniem,
wanneer je ongesteld geweest bent kan je niet zwanger zijn. Je kan voor de zekerheid over een week nog een keer een test doen maar een zwangerschap is zo goed als uitgesloten.
Groetjes Kim

Anoniemmmm, 15-02-2010 18:59 #17
Ik heb dit weekend seks gehad met mijn vriendje. Ik gebruik zelf de pil en we hadden ook een condoom gebruikt dus extra veilig. Maar toch ben ik bang dat ik wel zwanger ben, door eventueel voorvocht van hem aan onze handen. Ik heb nu ook buikpijn ook een beetje onder in mn buik. Ik ben zo bang. Reactie infoteur, 15-02-2010
Hoi Anoniemm,
wanneer je het dubbel veilig hebt gedaan acht ik de kans zeer zeer klein dat je zwanger geworden bent. Ik denk dat de buikpijn van de zorgen komt, spanning kan namelijk ook lichamelijke klachten veroorzaken die jij dan weer (onterecht) aan kan zien voor zwangerschapssymptomen… Heel verstandig dat jullie zowel pil als condoom gebruiken trouwens, top!
Groetjes Kim

Anoniem, 09-02-2010 14:06 #16
Beste,
Ik neem geen pil. Mijn vriend en ik hebben geen genitaal contact gehad maar hebben wel geexperimenteerd. Kan ik zwanger zijn door het feit dat als je hem aftrekt en er mogelijk nog sperma aan zijn handen zit en hij mij dan vingert? Ik heb verschillende symptomen zoals: bruine afscheiding, me moe voelen, obstipatie, brandend maagzuur, regelmatig last van hoofdpijn, …
Graag een spoedig antwoord want ik ben een beetje in paniek! Reactie infoteur, 10-02-2010
Hoi Anoniem,
wanneer je geen anticonceptiemiddel gebruikt en je vriend je daarna vingert met mogelijk sperma aan zijn handen kan je zwanger raken ja. De kans is wel iets kleiner omdat het sperma in aanraking gekomen is met de buitenlucht maar de kans is zeker aanwezig. Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen en in het vervolg een anticonceptiemiddel te gebruiken (of tussendoor de handen te wassen).
Groeten Kim

Monique, 09-02-2010 09:04 #15
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Een aantal dagen voor mijn menstruatie heb ik een vroege zwangerschapstest gedaan waaruit bleek dat ik zwanger zou zijn. Op de dag dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden heb ik een gewone test gedaan, maar die was negatief. Drie dagen erna werd ik ongesteld. Dit heeft echter maar drie dagen geduurd terwijl ik normaal 8 a 9 dagen ongesteld ben. Ook had ik geen helderrood bloedverlies, maar alleen bruin bloed. Weer heb ik een zwangerschapstest gedaan, maar weer negatief. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Hallo, 08-02-2010 00:19 #14
Hoi,
ben 16 en aan depil, heb een vraag.
heb een vriend, kan het zijn dat als je hem bijv. aftrekt en dan sperma aan handen zit en ik word gevingert.
dat je daardoor zwanger kan worden?
mn eerste strip van depil is net af, ik heb erg last van een harde buik en voel als ik savonds inbed lig heel mn buik rommelen.
was ook een week telaat ongesteld geworden toen k ermee moest beginnen en toen ik begon heeft de ongesteldheid nog 2weken aangehouden (alleen bloed voor de rest niets).
wat kan het zijn? Reactie infoteur, 08-02-2010
Goedemorgen,

wanneer je de pil op tijd en op de juiste manier slikt ben je in principe beschermt tegen een zwangerschap, ook wanneer er eventueel sperma in je vagina terechtkomt. Bepaalde medicijnen kunnen de werking van je pil wel nadelig beïnvloeden, bijvoorbeeld een antibioticumkuur. Maar wanneer je deze middelen niet gebruikt is de kans dat je zwanger bent heel erg klein.

Wanneer je de anticonceptiepil voor het eerst gebruikt kan het zo zijn dat je lichaam hier nog aan moet wennen en je bijvoorbeeld later/eerder of minder/meer ongesteld wordt. Je lichaam zal hier vanzelf aan wennen en een regelmatige cyclus aan gaan houden.

Groetjes Kim

Iemand, 07-02-2010 11:08 #13
Hoi kim,

ik heb een paar dagen geleden gevreeen met mijn vriend, we doen het veilig (pil én condoom). Mijn vriend had zijn penis eruit gehaald toen hij kwam, maar toch zat er ineens iets wits vlak onder mijn vagina, wat erg leek op sperma. Wij weten dus nu niet hoe dat kan, en de vraag is of ik zwanger kan zijn? Ik ben vorige week ongesteld geweest, en dinsdag weer begonnen met de pil, dus ik weet nu niet of ik nu al beschermd ben? Ik hoop dat jij iets weet! Reactie infoteur, 07-02-2010
Hoi Iemand,

het wittige dat je in vagina gevonden hebt kan heel goed de afscheiding zijn die je vagina aanmaakt bij opwinding. Bij de ene vrouw is dit meer doorzichtig, bij de andere vrouw wat wittiger. Je kan het condoom in het vervolg echter vol laten lopen onder de kraan om het te controleren op eventuele scheurtjes.

Wanneer je de anticonceptiepil regelmatig gebruikt en dinsdag de dag is waarop je de pil normaal ook weer inneemt na je stopweek ben je gewoon beschermd. Wanneer je de anticonceptiepil trouw slikt ben je immers altijd beschermd, ook tijdens je stopweek.

Groetjes Kim

Oud En Wijs!???, 06-02-2010 13:39 #12
4 mnd geleden onveilig gevreeen! toch elke maand gemenstueerd. maar heb heb toch erge vreetbuien en ben ook kilo's aangekomen. moe en ook verchillende andere klachten ( maar die kunnen ook zijn vanwege mijn hogeblooddruk of diabetiche). ben niet echt misselijk geweest in de ochtend.Maar dat had ik ook niet bij de zwangerschap van mijn zoon.
Kan je een zwangerschaps test uitvoeren. als je toch gewoon ongesteld wordt of is het dan niet juist waarneembaar! Reactie infoteur, 06-02-2010
Je kan een zwangerschapstest uitvoeren vanaf de dag dat je verwacht ongesteld te worden. Dit kan dus ook wanneer je ongesteld bent.
Groeten Kim

Meisje, 06-02-2010 13:26 #11
Hallo,
ik ben een meisje van 19 en ik heb een maand geleden sex gehad mt mijn vriend, we hadden het veilig gedaan maar ik gebruik geen pil, weken daarna werd ik gewoon ongesteld en voelde me ook niet raar maar was wel bang om zwanger te zijn omdat het zo lang duurde tot ik weer ongesteld werd, nu opeens zie ik een beetje bloed in me broek maar niet een volle laag zo als ik bij het menstruatie verder heb ik ook geen sex meer gehad kan het zo zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 06-02-2010
Hoi Meisje,
welk anticonceptiemiddel hebben jullie gebruikt? Het meest veilige is het condoom in combinatie met zaaddodende pasta. Wanneer je een condoom gebruikt hebt en deze niet gescheurd is, is de kans klein dat je zwanger bent. Ik weet niet hoe lang je al menstrueert, maar dit kan de eerste keren wat onregelmatig zijn waardoor je tussentijds bloed kunt verliezen. Je kan voor de zekerheid altijd een zwangerschapstest doen maar ik acht de kans zeer klein dat je zwanger bent.
Groetjes Kim

Meisje, 29-01-2010 18:29 #10
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb 3 weken geleden voor het eerst sex gehad met mijn vriend. We hebben het veilig gedaan en daarna het condoom nog getest, maar er zaten geen gaatjes in. We hadden de condoom niet helemaal afgerold, omdat hij niet verder kon, maar volgens mij zat hij er wel goed omheen! (Hij zat bijna tot aan beneden).Ik had een paar dagen ervoor overgegeven, mijn pil werkte dus niet. Ik ben nu al 2 weken ziek met een keelontsteking, ik heb koorts en overgeven enzo gehad, en ik hoorde eigenlijk een paar dagen geleden al ongesteld te zijn, maar ik ben het nog steeds niet! Nu ben ik dus heel erg bang dat ik zwanger ben! Hoe komt het dat ik niet ongesteld ben? Komt het doordat ik ziek ben, of kan ik zwanger zijn? ik hoop dat je me kan helpen! Reactie infoteur, 29-01-2010
Hoi meisje,
de werking van je anticonceptiepil kan inderdaad verminderd zijn wanneer je overgeeft en/of aan de diarree bent. De kans dat je zwanger bent is erg onwaarschijnlijk omdat je met een condoom gevreeën hebt (en deze na afloop zelfs gecontroleerd hebt). Het kan heel goed zijn dat je ongesteldheid door de spanning rondom je eerste keer (of andere spanningen) iets later komt. Mijn complimenten voor het feit dat jullie zo verstandig zijn "double dutch" (pil + condoom) te vrijen omdat je daarmee zwangerschap én SOA's voorkomt, top!
Groetjes Kim

Loquisha, 25-01-2010 21:42 #9
Hallo,
Ik slik de pil (soms vergeet ik de pil maar slik hem dan de volgende dag, of ik stop omdat er nog maar 2 in de strip zitten), en word ook gewoon ongesteld wat minder dan normaal (3dgn voorheen 6dgn).
En toch voel ik tikken in mijn buik alsof mijn darmen van streek zijn.heb regelmatig hevige steken in me zij of rug(weet niet precies waar het zit).heb harde buiken en alsof dat niet genoeg is, voel ik 's avonds ook schoppen.Als je je hand op me buik zet voel je het letterlijk(net zoals ik het voelde toen ik wel zwanger was).Ik heb geen kinderwijs (heb me handen vol met me tweeling)

ik kan toch niet zwanger zijn? Reactie infoteur, 25-01-2010
Beste Loguisha,
wanneer je de anticonceptiepil niet zoals voorgeschreven gebruikt (en dat doe je niet, je moet je pilstrip namelijk altijd afmaken én al je pillen op tijd slikken) is de kans dat je zwanger bent zeker aanwezig. Ik raad je daarom aan een zwangerschapstest te doen en in de toekomst zorgvuldiger om te springen met je anticonceptie. Misschien is de Nuvaring (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/30858-de-nuvaring-anticonceptiering.html) iets voor je? Dit is een anticonceptiemiddel waar je niet dagelijks aan hoeft te denken.
Groeten Kim

Anoniems, 22-01-2010 19:40 #8
Ik heb in december de laatste keer onveilig sex gehad, nu slik ik wel de pil.
Maar toen ik ongesteld werd, was dit maar 1 dag! Daarna weer gewoon met de pil begonnen, nu heb ik al een paar weken dat ik steeds een soort "doorbraakbloeding" krijg. Hier is geen peil op te trekken, is 1 dag en dan weer niet meer. Ik heb ook niet het idee dat ik bij ben gekomen of iets dergelijks. Nu vraag ik me natuurlijk of is dit toch symptomen kunnen zijn? Ik heb nog geen test gedaan omdat het me toch sterk lijkt. Reactie infoteur, 22-01-2010
Regelmatige lichte bloedingen wijzen in principe niet op een zwangerschap nee. Het is echter niet normaal dat je naast je menstruatie ook lichte bloedingen hebt. Ik adviseer je daarom om even contact op te nemen met je huisarts.

Dani, 19-01-2010 16:25 #7
Hallo,

ik ben 2maanden geleden de pil vergeten (ik geloof in week 2 of 3)
nou ben ik gewoon ongesteld geworden, nou begint t me op te vallen dat ik erg moe ben en erg veel naar de wc moet gaan, ook ben ik 3 kilo bij gekomen sindsdien en is het net of mijn gezicht en vinges dikker worden. ik voel me erg opgeblazen vooral in mijn gezicht en buik. nou heb ik vorige week een test gedaan en die was negatief, maar voel me een beetje raar erbij nu. zou het kunnen dat i toch zwanger ben of beeld i me dat in? kan het zjn dat de test te vroeg is geweest of toch niet, is tenslotte toch al 2 maanden geleden dat ik de pil ben vergeten.
oh ja heb al 2 kids van 2 en 4 jaar.
help me kan iemand me een beetje meer hierover vertellen? Reactie infoteur, 19-01-2010
Hoi Dani,
wanneer je netjes op tijd ongesteld bent geworden en er geen afwijkingen hierbij waren (zoals een extra lichte of korte menstruatie) is de kans zeer klein dat je zwanger bent. Wanneer je de test daarnaast correct uitgevoerd hebt lijkt het mij sterk dat je toch zwanger bent. Een zwangerschapstest geeft in principe namelijk een betrouwbare uitslag vanaf de dag dat je ongesteld moet worden/had moeten worden.

Seno, 19-01-2010 14:25 #6
Hallo hier nog een vraag ik heb op mijn vruchtbaarstedag gemeenschap gehad de volgende dag aftermorning pil gebruikt. 1 week later bloeding gehad en daarna 2 weken overtijd en toen heb ik weer een hele lichte menstruatie gehad.

ik heb me zelf heel vaak getest maar krijg telkens een hele lichte streep…
ik zou inmiddels al 10weken moeten zijn kan tog niet dat ik nu nog steeds geen dikke streep heb?
bloedtest was ook negatief… maar zwangerschaptest geeft wel elke keer een rose lijntje.?
ik heb ook zwangerschapsyntomen maar niet misselijk ofzo maar een opgeblaze onderbuik, jeukende borsten en buik en grotere tepels gekregen en donkerdeR enzo en die kun je niet zomaar krijgen omdat je gevoel zwanger wilt zijn tog?:S Reactie infoteur, 19-01-2010
Hoi Seno,
zwangerschapshormonen kunnen nog een tijd in je lichaam aanwezig zijn na bijvoorbeeld een miskraam of MAP, dit verklaart mogelijk de onduidelijke zwangerschapstest.
Wat adviseert je huisarts?

Annoniem2, 13-01-2010 06:20 #5
Hallo almaal
ik heb all zwnagerschap symptonen
en ik ben wel ongesteld geweest maar anders dan normaal heel licht bloed of heel donker
dus mijn vraag is kan ik zwnager zijn?

groetjes shirley Reactie infoteur, 13-01-2010
Beste anoniem,
sommige vrouwen bloeden heel licht wanneer zij zwanger zijn. Dit wordt de innestelingsbloeding genoemd. Je moet een zwangerschapstest doen om er achter te komen of je inderdaad zwanger bent of dat je menstruatie deze keer wat afwijkt.
Groeten Kim

Anoniem, 06-01-2010 08:47 #4
Ik ben nu een tijdje overtijd, in de week dat ik ongesteld moest zijn ben ik in totaal maar 4 uurtjes geweest en normaal 5 dagen. ik ben bang dat ik zwanger ben, en wil een test doen. maar is het mogelijk dat ik zwanger ben of niet? ik slik ook de pil maar niet echt regelmatige tijden.

groetjes mij. Reactie infoteur, 06-01-2010
Hoi Anoniem,
wat vervelend die onzekerheid zeg! Het zou kunnen dat je zwanger bent, een zwangerschapstest is daarom wel verstandig. Sowieso zou ik je aanraden om de pil zo regelmatig mogelijk te slikken want dan is de werking ook het beste.
Groetjes Kim

Nina, 22-12-2009 13:38 #3
Haai,
Ik ben ietsje wijzer geworden.
Alleen ik ben sóchtens heel erg misselijk maar
het blijft bij kokhalsen.
En mijn Spijsvertering is ook heel anders.
Het is pas een week geleden maar ik dacht dat
ik aan de pil was.
hebben julliue daar ook antwooorden op.

Carlijn de Bruijn, 16-09-2009 16:24 #2
Ik heb al een maand last van zwangerschapssymptonen en ben nu ongeveer 2 weken overtijd maar ik ben niet zwanger, heb nu 4 testen gedaan en allemaal negatief. Wat heeft dit te betekenen? Volgens de arts is er een stofje vrij gekomen van de pil en dat ik daardoor de symptonen heb? Maar ik geloof er niet in. Ze willen ook geen echo laten doen. Weten jullie wat ik moet doen? Reactie infoteur, 16-09-2009
Hoi Carla,

in principe houdt de pil je lichaam voor de gek, het zorgt ervoor dat je lichaam denkt dat het zwanger is. Misschien dat de arts dat bedoelde?
Als je echt zekerheid wilt zou ik een second opinion aanvragen bij een andere arts.
Je kan ook het artikel http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/41269-negatieve-zwangerschapstest-toch-zwanger.html even doorlezen.

Groetjes Kim

Jenny, 15-01-2009 20:49 #1
Graag wil ik even wat zeggen over de nieuwe cleurblue zwangerschapstest. In de beschrijving staat dat je 4 dagen voor je menstruatie de test al uit kan voeren.Echter deze gaf bij mij een negatieve uitslag! Twee dagen later teste ik met een eigenmerk test en deze gaf wel een positieve uitslag!

Infoteur: Melod
Subrubriek: Zwangerschap
Reacties: 240
Medische informatie…
Schrijf mee!