InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpels, acne, droge huid verhelpen: slakkenslijm allantoïne

Rimpels, acne, droge huid verhelpen: slakkenslijm allantoïne

Rimpels, acne, droge huid verhelpen: slakkenslijm allantoïne We willen allemaal een soepele gladde huid hebben en er altijd jong uitzien. Niet iedereen heeft de meest gladde of perfecte huid en het kan zijn dat men veel last heeft van een verouderende huid, acne of puisten. Het bepaalt hoe we eruit zien, hoe goed we in ons vel zitten (zelfverzekerdheid) en hoe aantrekkelijk we voor anderen zijn. Wat kun je doen om een gezonde huid te krijgen en hoe kan slakkenslijm met allantoïne daarbij helpen?

Slakkenslijm allantoïne

Wat zit er in?

Zodra een slak beweegt laat het een spoor achter bestaande uit een slijmerige substantie. Het is de glijdbare basis, waarover de slak beweegt. Het bevat geneeskrachtige stoffen, waardoor de slak de ondergrond desinfecteert. Het bestaat onder andere uit glycolzuur in combinatie met allantoïne. Beide stoffen vormen de basis voor vele crème’s, omdat het goede eigenschappen heeft voor de huid. Wat voor invloed hebben beide stoffen op de huid?

Invloed van glycolzuur

Een onderdeel van het slakkenslijm is glycolzuur. Het wordt binnen de cosmetica gebruikt als chemische peeling, waarbij de oude opperhuid kan worden verwijderd. De huid veroudert en wordt continu opnieuw aangemaakt, waardoor op de toplaag van de huid een oude laag groeit. Vaak zal het aanwezig blijven tot de huidschilfers op een natuurlijke manier er vanaf gaan. Naarmate we ouder worden neemt de huiddikte iets toe, waardoor rimpels kunnen voorkomen. Door glycolzuur te gebruiken kan de oude huidlaag worden weggebrand, waardoor de nieuw gevormde laag tevoorschijn komt. Het vormt de basis voor vele huidverzorgingsproducten om de huid er jonger uit te laten zien.

Strak gladde huid door allantoïne

De stof ook wel 2,5-dioxo-4-imidazolidinylureum genoemd is een geliefd ingrediënt om huidproducten mee te maken. Maak je gebruik van slakkenslijm crème zal de huid worden gepeeld, waarna de huid wordt gestimuleerd om nieuwe cellen aan te maken. Het heeft een huid herstellend effect, waardoor eventuele wondjes en aandoeningen herstellen. Oude huidcellen zijn verwijderd, waardoor de nieuwe nog ongeschonden huid zich openbaart. Ook kan het ontstekingen uit de huid trekken, waardoor bijvoorbeeld de invloed van acne minder wordt. Door de regeneratieve krachten kan de huid er veel beter uitzien, waarnaast het met het ouder worden veel meer veerkracht heeft. Rimpels trekken weg, de huid ziet er jonger en veerkrachtiger uit, waarbij je jaren in het gezicht terugkrijgt.

Werkelijke slakkenslijm of crème

Zeker in oosterse landen zoals China en Japan wordt de slak op therapeutische basis voor de huid gebruikt door het over de hoofdhuid te laten glijden. Op zich is dit een tijdsintensieve manier om de huid te behandelen en dat past niet binnen ons drukke bestaan. Daarom kun je de slakkenslijm als een handige crème verkrijgen, zodat je de goede werking rechtstreeks op de huid kunt doen. Door het geruime tijd op de huid te laten zitten kunnen oude huidcellen worden verwijderd en wordt huidvernieuwing gestimuleerd. Maak dus gebruik van slakkenslijm crème zodat je de huid er jonger uit laat zien.

Smeerwortel als variant

De stof allantoïne kan ook worden gevonden in een natuurlijk voorkomende plant zijnde smeerwortel en komt voor binnen de ruwbladigenfamilie. De plant komt in geheel Europa voor en wordt van oudsher (Griekse heerschappij) gebruikt om wonden te laten herstellen. Daartoe werd het binnen een pakking toegepast en om een wond gebonden. Het werd gebruikt bij botbreuken, wonden en ontstekingen. Smeerwortel stimuleert de aanmaak van nieuwe cellen, waardoor de huid snel herstelt. Omdat het dezelfde stof betreft als bij slakkenslijm kan smeerwortel crème als effectieve variant worden toegepast.

Laat je adviseren door een huidspecialist omtrent welke middelen je het beste voor jouw huid kunt gebruiken. Iedere huid verschilt en dus dien je andere middelen te gebruiken. Bij het juiste huidtype kun je middels slakkenslijm crème of gel rimpels en puisten laten verdwijnen zodat je er jonger en aantrekkelijker uitziet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: TACLUDA / Rgbstock
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycolzuur
  • http://www.salusi.nl/slakkenslijm-gel-en-creme-werkt-het-echt/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Smeerwortel
  • http://wilde-planten.nl/gewone%20smeerwortel.htm
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Allanto%C3%AFne

Reageer op het artikel "Rimpels, acne, droge huid verhelpen: slakkenslijm allantoïne"

Reactie

Jaap V. Druten, 27-02-2014 10:45 #1
Waar kan ik die crème met slakkenslijm bestellen? Reactie infoteur, 03-06-2015
Slakkenslijm kunt u via de aangegeven winkels bestellen.

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 12-11-2015
Subrubriek: Beauty
Special: Gezichtsverzorging
Reacties: 1
Schrijf mee!