Artikelen 141 - 150 in de rubriek Lifestyle

Lifestyle (Mens en Gezondheid)

Kwaliteit van slaap verbeteren: beter slapen

Kwaliteit van slaap verbeteren: beter slapen

De kwaliteit van je slaap verbeteren is belangrijk als je goed wilt uitrusten. Vaak is het verbeteren van je slaap zelfs beter dan meer uren slapen. De kwaliteit van slapen kun je verhogen door een re… Brempie, 02-04-2015
De toegevoegde waarde van een siësta

De toegevoegde waarde van een siësta

We kennen de siësta allemaal van onze vakantie in bijvoorbeeld Spanje. Tussen de middag, zo vlak na de lunch, even een slaapje doen. We kunnen ons in West-Europa niets voorstellen bij een siësta, beha… Annastaal, 26-03-2015
Gezond het leven door

Gezond het leven door

We willen allemaal wel gezond het leven door, maar niet iedereen krijgt dit voor elkaar. Toch, als je geen fysieke of mentale beperkingen hebt, kan je best veel doen om zo gezond mogelijk het leven do… Annastaal, 16-03-2015
Tijd voor jezelf

Tijd voor jezelf

“Tijd voor jezelf” kan als modeterm gezien worden, immers in het verleden hadden we het ook niet en zijn we toch groot geworden. Inderdaad, maar dat zegt nog niet dat het altijd het beste is. De mens… Annastaal, 15-03-2015
Wat doen onregelmatige diensten met het lichaam

Wat doen onregelmatige diensten met het lichaam

Strikt genomen is de mens niet gemaakt om “wisseldiensten”, “nachtdiensten” of “onregelmatige diensten” te draaien. We hebben een biologische klok en je functioneert het beste bij regelmaat, passend i… Annastaal, 15-03-2015
Anders eten om stress tegen te gaan

Anders eten om stress tegen te gaan

Stress, zeker als het lang duurt, is niet goed voor de mens. Aanhoudende stress kan grote gevolgen hebben en er zijn allerlei manieren om stress tegen te gaan, je alert/bewust te maken en een weg te v… Annastaal, 12-03-2015
10 manieren om méér te bewegen

10 manieren om méér te bewegen

Langdurig stilzitten is ongezond, daar zijn veel onderzoekers het over eens. Regelmatig een uurtje sporten kan de gevolgen van langdurig zitten niet compenseren. Inactiviteit heeft gevolgen voor het l… Bethink, Lichaam ontgiften, 10-03-2015
Acht cijfers die je moet kennen voor succesvol afvallen

Acht cijfers die je moet kennen voor succesvol afvallen

Om af te vallen hoef je niet per se op een dieet of calorieën te tellen. Om (sneller) gewicht te verliezen, is het bijvoorbeeld belangrijker om te weten hoe vaak je bepaalde dingen moet doen. Je moet… Crayon, Gezond gewicht, 09-03-2015
Waarom houden we van eten?

Waarom houden we van eten?

Een lekker gebakje, chocolade, boterkoek of een sappige burger. We houden allemaal van wat anders, maar één ding hebben we gemeen: we houden van eten! Vaak is het moeilijk dat lekkere eten te laten st… Kerel, 26-02-2015
Risico’s van aluminium in ons dagelijks leven

Risico’s van aluminium in ons dagelijks leven

Aluminium is op drie na het meest voorkomende metaal in onze leefomgeving. We vinden aluminium terug in de lucht die we inademen, in het water dat we drinken en op de grond waarop we lopen. Doordat al… Robin990, 23-02-2015