InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Gezonde voeding: Pagina 2
Artikelen 11 - 20 in de rubriek Gezonde voeding

Gezonde voeding (Mens en Gezondheid)

Vitamine B11: groenten en fruit voor voldoende foliumzuur

Vitamine B11: groenten en fruit voor voldoende foliumzuur

Foliumzuur is een onmisbare vitamine uit het B-complex. Het speelt een grote rol bij de groei van cellen en de weefselvorming, vooral tijdens de zwangerschap. Foliumzuur zit vooral in groene bladgroen… DeEconoom, Vitaminen, 24-08-2017
Oranje, gele, witte, rode en paarse wortelen

Oranje, gele, witte, rode en paarse wortelen

De wortel is een van de populairste groenten ter wereld en is geliefd als ingrediënt voor diverse gerechten. Wortelen zijn in een verscheidenheid aan kleuren verkrijgbaar: oranje, geel, wit, rood en p… Rvdz, 21-08-2017
Vitamine D, calcium, zonlicht en vis voor heel sterke botten

Vitamine D, calcium, zonlicht en vis voor heel sterke botten

Vitamine D is een essentiële voedingsstof voor sterke botten. Een tekort aan vitamine D loop je in Nederland vooral op in de winter en in het voorjaar. Dan is de intensiteit van het zonlicht te zwak o… DeEconoom, Vitaminen, 16-08-2017
HMB (hydroxymethylbutyraat) gebruiken bij krachttraining

HMB (hydroxymethylbutyraat) gebruiken bij krachttraining

HMB of hydroxymethylbutyraat is een metaboliet van L-leucine en is populair als supplement onder krachtsporters. Bij inname in de juist dosering helpt het onder meer de spierkracht te verhogen en het… Dessal, Krachttraining en supplementen, 07-08-2017
Overgewicht rond de menopauze: wat kun je ertegen doen?

Overgewicht rond de menopauze: wat kun je ertegen doen?

Ben je eenmaal de leeftijd van veertig jaar gepasseerd, dan merk je misschien dat je lichaam verandert. Plotseling gaat dat leuke rokje of jurkje niet meer dicht. Mogelijk verdwijnt ook je taille, en… Vanekeren, 07-08-2017
Kool, gezond en lekker

Kool, gezond en lekker

De verschillende koolsoorten als maaltijd nuttigen is voor veel mensen 'alledaagse kost'. Daarnaast snappen ook steeds meer mensen dat die 'alledaagse' koolsoorten tot de zogenaamde superfoods gereken… Annastaal, 24-07-2017
Voeding en kanker: hoe voorkom je kanker met voeding?

Voeding en kanker: hoe voorkom je kanker met voeding?

De orthomoleculaire geneeskunde gaat ervan uit dat mensen veel te weinig vitamines en mineralen binnenkrijgen en dat ze daardoor allerlei ziekten krijgen. Wie die mening deelt kan met een orthomolecul… Singalees, 21-07-2017
Collageen type II gebruiken bij gewrichtsontstekingen

Collageen type II gebruiken bij gewrichtsontstekingen

Collageen type II komt van nature voor in het lichaam. In het geval van gewrichtsontstekingen bij bijvoorbeeld reuma, artrose, fibromyalgie of jicht kan men gebaat zijn bij de inname van een collageen… Dessal, Gewrichten, 05-07-2017
Stoppen met toegevoegde geraffineerde suikers

Stoppen met toegevoegde geraffineerde suikers

Het is niet zo eenvoudig om te stoppen met toegevoegde suiker maar het loont absoluut de moeite want de voordelen zijn groot. Stoppen of minderen met geraffineerde suiker zorgt voor een evenwichtigere… Blauwevinvis, 30-06-2017
Kruisbessen, lekker en gezond

Kruisbessen, lekker en gezond

De kruisbes hoort tot de ribesfamilie en hoewel het een gezonde vrucht is, is het eigenlijk niet eens zon populaire vrucht. Toch is de volgroeide vrucht prima om zo te eten of te verwerken in een ger… Annastaal, 23-06-2017